مهدی غفوری یزدی؛ محمد خبیری؛ ابراهیم علی دوست قهفرخی؛ محمد جواد شریف زاده
چکیده
هدف از پژوهش حاضر، شناسایی راهبردهای تأمین مالی در ورزش حرفهای کشور بود. روش پژوهش حاضر کیفی و با رویکرد پدیدارشناسی بود و اطلاعات موردنیاز با استفاده از مطالعات اسنادی و مصاحبه نیمه ساختیافته با خبرگان به دست آمد. جامعة آماری پژوهش اساتید دانشگاهی با تخصص در زمینههای مدیریت ورزشی، اقتصاد و کارآفرینی، مدیران ارشد و متصدیان ورزش ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر، شناسایی راهبردهای تأمین مالی در ورزش حرفهای کشور بود. روش پژوهش حاضر کیفی و با رویکرد پدیدارشناسی بود و اطلاعات موردنیاز با استفاده از مطالعات اسنادی و مصاحبه نیمه ساختیافته با خبرگان به دست آمد. جامعة آماری پژوهش اساتید دانشگاهی با تخصص در زمینههای مدیریت ورزشی، اقتصاد و کارآفرینی، مدیران ارشد و متصدیان ورزش حرفهایران و مدیران ارشد شرکتها و صندوقهای تأمین سرمایه بودند. روش نمونهگیری بهصورت غیر تصادفی و هدفمند بود و مصاحبه با خبرگان تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت (20 مصاحبه). در اثر تجزیهوتحلیل دادهها در خصوص راهبردهای تأمین مالی در ورزش حرفهای ایران راهبردهای تأمین مالی مبتنی بر داراییها متشکل از تأمین مالی مبتنی بر اماکن، تأمین مالی مبتنی بر بدهی، تأمین مالی مبتنی بر سرمایه، تأمین مالی مبتنی بر مشارکت و تأمین مالی مبتنی بر هدایا و کمکها؛ منابع درآمدی ورزشی متشکل از تبلیغات، حامیان مالی، حق پخش، روز بازی، مبتنی بر برند، مبتنی بر ورزشکاران و هواداران و مبتنی برکالا و خدمات و مؤلفههای عملیاتی متشکل از اقدامات اجرایی و مالکیت مطلوب نیز به عنوان مهم ترین مقوله های اصلی و فرعی تأمین مالی در ورزش حرفهای ایران معرفی شدند. آگاهی از این راهبردها نقشه راه روشنی را برای پیادهسازی مدل مطلوب تأمین مالی در ورزش حرفهای پیش روی متصدیان ورزش کشور قرار میدهد.
عصمت همتی؛ مجید جلالی فراهانی؛ ابراهیم علی دوست قهفرخی؛ محمد خبیری
دوره 6، شماره 4 ، فروردین 1397، ، صفحه 61-71
چکیده
هدف از این تحقیق ارائه مدل عوامل فردی و سازمانی پیش برنده و بازدارنده موفقیّت شغلی در کارکنان زن سازمان ورزش شهرداری تهران بود. روش تحقیق «توصیفی-تحلیلی» و جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه مدیران زن شاغل در سازمان ورزش شهرداری استان تهران بودند. در این تحقیق با توجه بهمحدود بودن حجم جامعه، تمام جامعه آماری (130n=) به روش نمونهگیری ...
بیشتر
هدف از این تحقیق ارائه مدل عوامل فردی و سازمانی پیش برنده و بازدارنده موفقیّت شغلی در کارکنان زن سازمان ورزش شهرداری تهران بود. روش تحقیق «توصیفی-تحلیلی» و جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه مدیران زن شاغل در سازمان ورزش شهرداری استان تهران بودند. در این تحقیق با توجه بهمحدود بودن حجم جامعه، تمام جامعه آماری (130n=) به روش نمونهگیری کل شمار بهعنوان نمونه انتخاب شد. برای گردآوری اطلاعات از روش میدانی و ابزار پرسشنامه محقق ساخته عوامل فردی و سازمانی پیش برنده و بازدارنده موفقیّت شغلی در کارکنان زن استفاده شد. پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ، برابر 892/0 بهدست آمد. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی و استنباطی از جمله t تک نمونهای، تحلیل عاملی تأییدی، برآورد ضرایب رگرسیونی استاندارد و تحلیل مدل معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد، عوامل فردی و سازمانی (بازدارنده) و (پیش برنده) بر موفقیّت شغلی کارکنان زن سازمان ورزش شهرداری تهران تأثیر معنیداری دارد (05/0>p). نتایج تحلیل مسیر نشان داد که بزرگترین ضریب مسیر مربوط به تأثیر مهارتهای ارتباطی بر موفقیّت شغلی (264/=β) و کوچکترین ضریب مسیر مربوط به تأثیر قابلیت و توانمندی فردی بر موفقیّت شغلی برابر با (100/0= β) میباشد که این ضریب از نظر آماری معنادار نیست. نتایج تحلیل مسیر در مدل نشان داد، بزرگترین ضریب مسیر مربوط به تأثیر فرهنگ سازمانی بر موفقیّت شغلی (298/0=β) و کوچکترین ضریب مسیر مربوط به تأثیر جامعهپذیری زنان بر موفقیّت شغلی برابر با (085/0=β) میباشد که این ضریب از نظر آماری معنادار نیست.
احمد فلاحی؛ محمد احسانی؛ هاشم کوزه چیان؛ محمد خبیری
دوره 5، شماره 2 ، آبان 1395، ، صفحه 11-21
چکیده
این پژوهش با هدف بررسی نقش تعدیل کنندگی بازاریابی کمین، رفتار منفی و سازگاری در رابطه بین جانبداری از لیگ برتر با تمایل به خرید از حامی انجام شد. روش تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی-همبستگی میباشد که به صورت میدانی انجام شد. نمونه تحقیق را 515 نفر از تماشاچیان لیگ برتر تشکیل دادند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. ...
بیشتر
این پژوهش با هدف بررسی نقش تعدیل کنندگی بازاریابی کمین، رفتار منفی و سازگاری در رابطه بین جانبداری از لیگ برتر با تمایل به خرید از حامی انجام شد. روش تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی-همبستگی میباشد که به صورت میدانی انجام شد. نمونه تحقیق را 515 نفر از تماشاچیان لیگ برتر تشکیل دادند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. روایی پرسشنامه به تأیید 14 نفر از اساتید رسید و با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی نیز مورد تأیید قرار گرفت. پایایی پرسشنامه نیز با استفاده از آلفای کرونباخ ارزیابی شد که برای پرسشنامه کلی و کلیه خرده مقیاسها بالاتر از 7/0 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون تحلیل کوواریانس (ANCOVA) استفاده شد. نتایج نشان داد که در تمایل افراد به خرید از حامی با توجه به سطوح مختلف جانبداری از ورزش تفاوت معنی داری وجود دارد (001/0=p، 8/1=F). همچنین نقش تعدیل کنندگی رفتار منفی (001/0=p، 6/14=F) و سازگاری (001/0=p، 2/100=F) بر تمایل به خرید معنیدار به دست آمد اما نقش تعدیل کنندگی بازاریابی کمین (0556/0=p، 34/0=F) معنی دار نمی باشد. به طور کلی سطح جانبداری افراد از لیگ برتر بر تمایل آنها به خرید محصولات حامی ارتباط دارد و رفتار منفی بازیکنان و میزان سازگاری بین حامی با لیگ برتر این ارتباط را تعدیل میکند.