زینب آنت؛ محمدحسین رضوی
چکیده
هدف از تحقیق حاضر بررسی امکانسنجی پیادهسازی WebGIS بر مبنای Web.02 در راستای ارتقای نظام ساخت و بهرهبرداری پروژههای ورزشی در استان البرز است. جهت نیل به این هدف روش پژوهش، توصیفی و پیمایشی و بهصورت میدانی است و محدوده تحقیق استان نوظهور البرز انتخاب شد و بهصورت کامل موردبررسی قرار گرفت. در این راستا با بررسی مستندات و نظرسنجی از ...
بیشتر
هدف از تحقیق حاضر بررسی امکانسنجی پیادهسازی WebGIS بر مبنای Web.02 در راستای ارتقای نظام ساخت و بهرهبرداری پروژههای ورزشی در استان البرز است. جهت نیل به این هدف روش پژوهش، توصیفی و پیمایشی و بهصورت میدانی است و محدوده تحقیق استان نوظهور البرز انتخاب شد و بهصورت کامل موردبررسی قرار گرفت. در این راستا با بررسی مستندات و نظرسنجی از خبرگان، با استفاده از روش SWOT-ANP، عوامل داخلی و خارجی مؤثر بر پیادهسازی WebGIS بر مبنای Web.02 شناسایی شد و جهت محاسبه اوزان نهایی و اتخاذ بهترین راهبرد و استراتژی از روش ANP و پرسشنامه مقایسات زوجی استفاده شد. نتایج نشان داد که استراتژی WO دارای بیشترین وزن است و بهعنوان بهترین استراتژی مطرح است. طبق نتایج تحقیق امکان اجرای سیستم اطلاعات جغرافیایی تحت وب و برمبنای وب 2 وابسته به رفع نقاط ضعف سازمان در جهت استفاده هرچه بهتر از فرصتهای موجود در استان نوظهور البرز میباشد که این مورد حاصل نمیشود مگر با آموزش کارکنان و ایجاد بانک اطلاعاتی یکپارچه از فضاهای ورزشی در استان.
محمدعلی قره؛ زیبب آنت؛ امید جمشیدی
چکیده
هدف از این تحقیق سنجش میزان آمادگی سازمانی جهت پیاده سازی ERP در ادارات ورزش و جوانان استان البرز است. این تحقیق برحسب دستاورد یا نتیجه تحقیق، از نوع کاربردی و بر حسب اهداف تحقیق، از نوع توصیفی و از جنبه روش گردآوری دادهها، میدانی میباشد. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه مدیران، معاونان و کارشناسان مسئول اداره کل ورزش و جوانان استان ...
بیشتر
هدف از این تحقیق سنجش میزان آمادگی سازمانی جهت پیاده سازی ERP در ادارات ورزش و جوانان استان البرز است. این تحقیق برحسب دستاورد یا نتیجه تحقیق، از نوع کاربردی و بر حسب اهداف تحقیق، از نوع توصیفی و از جنبه روش گردآوری دادهها، میدانی میباشد. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه مدیران، معاونان و کارشناسان مسئول اداره کل ورزش و جوانان استان البرز و ادارات کلِ شهرستانهای استان با تعداد تقریبی 180 نفر تشکیل میدهند. با توجه به محدود بودن جامعه آماری از روش کلشمار استفاده شد و 164 پرسشنامه صحیح مورد بررسی قرار گرفت. برای سنجش میزان آمادگی سازمانی از پرسشنامه محمدعلی و همکاران (1392)، با پایایی کل 85/0 استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها پس از تأیید طبیعی بودن توزیع دادهها با استفاده از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف، از آمار توصیفی و آمار استنباطی شامل فراوانی و میانگین و همچنین آزمون t تک متغیره و آزمون فریدمن در نرم افزار SPSS و با سطح معناداری 0.05 استفاده شد. یافتهها نشان داد که مجموعاً میزان آمادگی سازمانی جهت پیادهسازی ERP در ادارات ورزش و جوانان استان البرز در حد مطلوب میباشد و از عوامل آمادگی تنها عامل انسانی در حد مطلوب قرار ندارد. عامل مربوط به فناوری در رتبهبندی عوامل آمادگی در رتبه اول و عامل انسانی در رتبه آخر قرار گرفت. در نهایت اینکه نتایج حاصل از این پژوهش میتواند موجب شناسایی حوزههای ضعف سازمان در هریک از ابعاد گردیده و قبل از استقرار سیستم، طرحهای آماده سازی برای پوشش آن نقاط مد نظر قرار گیرد.
زینب آنت؛ فرخ کیا؛ امید جمشیدی؛ علیرضا زند
دوره 6، شماره 2 ، آذر 1396، ، صفحه 97-106
چکیده
مدیریت ارتباط با مشتری به همه فرآیندها و فناوریهایی گفته میشود که در شرکتها و سازمانها برای شناسایی، ترغیب، گسترش، حفظ و ارائه خدمات بهتر به مشتریان و کسب رضایت آنان به کار میرود. از این رو هدف از تحقیق حاضر شناسایی و رتبهبندی چالشهای پیادهسازی مدیریت ارتباط با مشتری در اماکن ورزشی میباشد. برای نیل به این هدف کارکنان، ...
بیشتر
مدیریت ارتباط با مشتری به همه فرآیندها و فناوریهایی گفته میشود که در شرکتها و سازمانها برای شناسایی، ترغیب، گسترش، حفظ و ارائه خدمات بهتر به مشتریان و کسب رضایت آنان به کار میرود. از این رو هدف از تحقیق حاضر شناسایی و رتبهبندی چالشهای پیادهسازی مدیریت ارتباط با مشتری در اماکن ورزشی میباشد. برای نیل به این هدف کارکنان، کارشناسان و مدیران اماکن ورزشی سالنهای سرپوشیده دولتی شهر تهران به عنوان جامعه آماری انتخاب شدند، با توجه به گستردگی جامعه از این میان مطابق جدول مورگان 384 نفر به عنوان نمونه مورد مطالعه قرار گرفتند و در نهایت 339 پرسشنامه تکمیلشده مورد بررسی قرار گرفت. ابزار گردآوری اطلاعات این پژوهش پرسشنامه طالبی (1391) با 22 گویه و در نظر گرفتن پنج عامل بود. نتایج حاصل از آزمون فرضیات تحقیق با استفاده از آزمون t تک نمونهای، نشان داد که هر پنج چالش ذکرشده در استقرار مدیریت ارتباط با مشتری دخیل هستند و نتایج حاصل تحلیل عاملی نشان داد که "عدم تعهد کافی مدیران ارشد نسبت به پیادهسازی" و "جابهجایی مدیران و تصمیمگیرندگان" از مهمترین چالشهای پیادهسازی مدیریت ارتباط با مشتری در اماکن ورزشی شهر تهران است. با توجه به یافتههای تحقیق مشاهده میشود که فاکتورها و یا چالشهای مدیریتی، ساختاری، فرهنگی، فنی و اقتصادی پنج گروه اصلی از فاکتورهایی هستند که به عنوان فاکتورهای اساسی تأثیرگذار بر عدم موفقیت پروژههای مدیریت ارتباط با اربابرجوع در اداره سالنهای ورزشی مد نظر و نحوه ارتباط آنها با مشتریان این سالنها تعیین شدند.
زینب آنت؛ سید نصر الله سجادی؛ محمد خبیری
دوره 2، شماره 1 ، شهریور 1392، ، صفحه 11-24
چکیده
ملیگرایی مصرفکننده نوعی اولویت قائل شدن برای محصولات داخلی بر مبنای احساسات ملیگرایانه و موضوع بسیاری از تحقیقات در سالهای اخیر بوده است. در همین راستا، در تحقیق حاضر 278 نفر از میان 965 دانشجوی دورة کارشناسی تربیت بدنی دانشگاههای منتخب شهر تهران و کرج با استفاده از جدول کرجسی و مورگان نمونة آماری تحقیق انتخاب شدند. ...
بیشتر
ملیگرایی مصرفکننده نوعی اولویت قائل شدن برای محصولات داخلی بر مبنای احساسات ملیگرایانه و موضوع بسیاری از تحقیقات در سالهای اخیر بوده است. در همین راستا، در تحقیق حاضر 278 نفر از میان 965 دانشجوی دورة کارشناسی تربیت بدنی دانشگاههای منتخب شهر تهران و کرج با استفاده از جدول کرجسی و مورگان نمونة آماری تحقیق انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری تحقیق مقیاس 17 سؤالی CETSCALE شیمپ و شارما (1987) و پرسشنامة حسینزاده (1386) با پایایی 0/841 بوده است. برای تجزیه و تحلیل دادهها نیز از آمار توصیفی و آمار استنباطی شامل ضریب همبستگی اسپیرمن، آزمون من- ویتنی، آزمون فریدمن و دو جملهای در نرمافزار spss با سطح معناداری 0/05 >P استفاده شد. یافتههای تحقیق نشان داد ملیگرایی مصرفی دانشجویان تربیتبدنی پایینتر از حد متوسط بوده است. همچنین، بین ملیگرایی و تجملگرایی رابطهای بهدست نیامد، در حالی که رابطهای منفی بین پذیرش فرهنگی و ملیگرایی مصرفی دانشجویان وجود دارد. علاوه بر این، نتایج آزمون من- ویتنی دلالت بر آن داشت که دختران ملیگراتر از پسران هستند و از تجملگرایی بیشتری نیز برخوردارند. در نهایت، دانشجویانی با ملیگرایی مصرفی کمتر ارزیابی پایینتری نیز از محصولات ایرانی داشتند.