با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن مدیریت ورزشی ایران
بازاریابی ورزشی
تدوین الگوی درآمدزایی در ورزش‌های دانشگاهی

عسگر عبدالهی؛ یعقوب بدری آذرین؛ محمدرسول خدادادی

دوره 12، شماره 3 ، دی 1402، ، صفحه 1-16

https://doi.org/10.30473/arsm.2023.67650.3765

چکیده
  این پژوهش به تدوین الگوی درآمدزایی در ورزش‌های دانشگاهی پرداخته است. پژوهش حاضر از منظر هدف کاربردی، از نظر نوع داده‌ها کیفی، از نظر شیوه گردآوری داده‌ها میدانی و از نظر استراتژی پژوهش از نوع داده بنیاد با رویکرود استراوس و کوربین بود. در این پژوهش مصاحبه‌شوندگان از بین اساتید دانشگاهی و متخصصان و فعالان در زمینه ورزش دانشگاهی ...  بیشتر

نقش میانجی‏گری مهارت‏های کارآفرینانه دانشجویان علوم ورزشی در تأثیر جهت‌گیری کارآفرینانه بر قصد و خود کامیابی راه‏اندازی کسب‏ وکار ورزشی

محمدرسول خدادادی؛ حکیمه متفکری؛ باقر سلیمانی

دوره 8، شماره 3 ، بهمن 1398، ، صفحه 37-47

https://doi.org/10.30473/arsm.1970.6433

چکیده
  هدف این پژوهش بررسی تأثیر جهت‏گیری کارآفرینانه بر قصد کارآفرینانه وخود‏کامیابی راه‏اندازی کسب‏وکار ورزشیبا در نظر گرفتن نقش میانجی مهارت‏های کارآفرینانهاست. جامعه آماری پژوهش دانشجویان کارشناسی‌ارشد علوم ورزشی دانشگاه‏های کشور می‏باشند. با استفاده از روش نمونه‏گیری تصادفی خوشه‌ای تعداد 364  نفر از دانشجویان انتخاب ...  بیشتر

بررسی اثر تحریم بر تجارت ایران و شرکای عمده تجاری در صنعت ورزشی: رهیافت حداقل مربعات کاملا اصلاح شده

محمدرسول خدادادی؛ مریم فریدفتحی؛ سارا معصوم زاده

دوره 7، شماره 1 ، تیر 1397، ، صفحه 23-32

چکیده
  تجارت ابزاری مهم برای کشورها به شمار می‌رود تا از این طریق درآمدهای ارزی کسب کنند. هدف اصلی این مطالعه اثر تحریم‌های اقتصادی بر تجارت دو جانبه ایران با شرکای عمده تجاری در صنعت ورزش و  پیش‌بینی وضعیت اقتصاد در دوران پساتحریم می‌باشد. به منظور انجام بررسی از روش FM-OLS استفاده شده ‌است. کشورهادر دو گروه انتخاب شده است؛ برای گروه اول؛ ...  بیشتر