احمد تاری وردی؛ حسین پورسلطان زرندی؛ حسین کردلو
دوره 6، شماره 4 ، فروردین 1397، ، صفحه 105-112
چکیده
دف از انجام این پژوهش، اعتباریابی پرسشنامه عوامل بازاریابی مؤثر بر تصمیم گیری مشتریان در باشگاههای ورزشی با رویکرد آمیخته بازاریابی بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیۀ مشتریان مرد باشگاههای ورزشی (آمادگی جسمانی و بدنسازی) شهر قزوین (1500=N) تشکیل دادند. با استفاده از جدول مورگان نمونه آماری برابر با 250 نفر برآورد گردید که به ...
بیشتر
دف از انجام این پژوهش، اعتباریابی پرسشنامه عوامل بازاریابی مؤثر بر تصمیم گیری مشتریان در باشگاههای ورزشی با رویکرد آمیخته بازاریابی بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیۀ مشتریان مرد باشگاههای ورزشی (آمادگی جسمانی و بدنسازی) شهر قزوین (1500=N) تشکیل دادند. با استفاده از جدول مورگان نمونه آماری برابر با 250 نفر برآورد گردید که به صورت تصادفی- خوشهای انتخاب شدند. بهمنظور گردآوری دادهها از پرسشنامۀ عوامل بازاریابی مؤثر بر تصمیمگیری مشتریان (رنجبریان، 1385) که دارای 4 مؤلفه ترویج، قیمت، مکان و محصول میباشد، استفاده شد. روش امتیازگذاری بهسؤالات بر مبنای مقیاس لیکرت 5 ارزشی بود. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه با کمک متخصصان تربیتبدنی تعیین شد. بهمنظور تجزیه و تحلیل دادهها از آزمونهای آماری ضریب آلفای کرونباخ برای تعیین پایایی درونی، آزمون KMO برای تعیین کفایت نمونهگیری، تحلیل عاملی اکتشافی برای شناسایی مؤلفهها و تحلیل عاملی تأییدی برای تعیین روایی سازه در نرم افزارهای آماری SPSS نسخۀ 18 و LISREL استفاده گردید. نتایج نشان داد که پایایی پرسشنامه عوامل بازاریابی مؤثر بر بازاریابی مشتریان 86/0 است. تحلیل عاملی اکتشافی با چرخش متمایل نشان داد که پرسشنامه از چهار عامل 1- ترویج، 2- قیمت، 3- مکان و 4- محصول اشباع شده است. این چهار عامل در مجموع قادر بودند 56/64 درصد از واریانس کل را تبیین کنند. در خصوص روایی سازه تمامی سؤالات رابطه معنیداری با عامل خود داشتند و توانستند پیشگوی خوبی برای عامل خود باشند. شاخصهای نسبت X2 به df(02/3)، 075/0=RMSEA، 93/0=CFI، 90/0=NFI و 93/0=RFI برازندگی مدل را تأیید نمودند. در نهایت روایی درونی و بیرونی مدل «عوامل بازاریابی مؤثر بر تصمیمگیری مشتریان» مورد تأیید قرار گرفت.
علی ناصریان؛ حسین کردلو؛ حسین اکبری یزدی
دوره 2، شماره 4 ، اردیبهشت 1393، ، صفحه 103-114
چکیده
هدف این تحقیق، تعیین ارتباط بین رضایتمندی کارکنان با کیفیت ارائه خدمات آنان و رضایتمندی شرکت-کنندکان در المپیاد دانشجویی بود. به این منظور، کلیه شرکتکنندگان در المپیاد دانشجویی که در ارومیه برگزار شد به عنوان جامعه آماری مد نظر قرار گرفت و نمونه آماری (180 شرکتکننده) با استفاده از روش تصادفی خوشهای انتخاب شد. برای جمعآوری دادهها، ...
بیشتر
هدف این تحقیق، تعیین ارتباط بین رضایتمندی کارکنان با کیفیت ارائه خدمات آنان و رضایتمندی شرکت-کنندکان در المپیاد دانشجویی بود. به این منظور، کلیه شرکتکنندگان در المپیاد دانشجویی که در ارومیه برگزار شد به عنوان جامعه آماری مد نظر قرار گرفت و نمونه آماری (180 شرکتکننده) با استفاده از روش تصادفی خوشهای انتخاب شد. برای جمعآوری دادهها، از پرسشنامه رضایتمندی کارکنان (لاومن ، 1998) و پرسشنامه کیفیت ارائه خدمات کارکنان و رضایتمندی مشتریان (چن ، 2008) استفاده شد. پایایی آنها با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ اندازهگیری گردید، که به ترتیب 921/0 برای پرسشنامه رضایتمندی کارکنان، 908/0 برای پرسشنامه کیفیت ارائه خدمات کارکنان و 821/0 برای رضایتمندی شرکتکنندگان بدست آمد. تجزیه و تحلیل آماری با استفاده از روش آمار توصیفی و آمار استنباطی (شامل آزمون همبستگی پیرسون، رگرسیون ساده و چند متغیره) انجام گرفت. نتایج نشان داد بین مؤلفههای رضایتمندی کارکنان با مؤلفههای کیفیت ارائه خدمات آنان و رضایتمندی مشتریان رابطه معنیدار وجود داشته و رضایتمندی کارکنان میتواند پیشبین معناداری برای کیفیت ارائه خدمات آنان، و کیفیت ارائه خدمات کارکنان نیز میتواند پیشبین معناداری برای رضایتمندی مشتریان باشد.