بهزاد احدی؛ میرحسن سیدعامری؛ گلاله رسول آذر
چکیده
هدف از تحقیق حاضر بررسی چشمانداز مؤلفههای جامعهپذیری سازمانی براساس تبیین ویژگیهای رهبری خدمتگزار در کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی بود. روش تحقیق مورد استفاده توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه و نمونه آماری شامل کلیه کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی بود (65 نفر). برای جمعآوری دادهها ...
بیشتر
هدف از تحقیق حاضر بررسی چشمانداز مؤلفههای جامعهپذیری سازمانی براساس تبیین ویژگیهای رهبری خدمتگزار در کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی بود. روش تحقیق مورد استفاده توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه و نمونه آماری شامل کلیه کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی بود (65 نفر). برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه روا و پایای رهبری خدمتگزار (97/0=α) و جامعهپذیری سازمانی (91/0=α) استفاده شد. دادههای تحقیق با توجه به نرمال بودن دادهها با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه تحلیل شدند. نتایج همبستگی نشان داد که بین ویژگیهای رهبری خدمتگزار و مؤلفههای جامعهپذیری سازمانی همبستگی مثبت و معنیداری وجود دارد. همچنین تحلیل رگرسیون چندگانه مشخص کرد که برخی از زیر مقیاسهای رهبری خدمتگزار میتوانند مؤلفههای جامعهپذیری سازمانی را بهطور مثبت و معنیداری پیشبینی کنند (05/0P<). براساس نتایج بهدست آمده به مدیران و کارگزاران ادارات ورزش و جوانان و سازمانهای ورزشی نوپا، با نیروهای انسانی جدید پیشنهاد میشود که جهت بهبود جامعهپذیری سازمانی بهمنظور درک نقشهای خود و سازمان، از طریق ایجاد ویژگیهای یک رهبر خدمتگزار در خود اقدام کنند.
چالاک مجیدی؛ سید محمد کاشف؛ بهزاد احدی؛ گلاله رسول آذر
دوره 4، شماره 3 ، اسفند 1394، ، صفحه 29-39
چکیده
هدف از تحقیق حاضر بررسی عوامل مرتبط با شادابسازی و زیباسازی اماکن ورزشی بر گرایش دانشجویان خوابگاهی به فعالیت بدنی بود. روش تحقیق مورد استفاده توصیفی از نوع همبستگی بود که به صورت میدانی انجام شد. جامعه آماری این تحقیق را کلیه دانشجویان دختر و پسر ساکن در خوابگاه-های دولتی و استیجاری دانشگاه ارومیه تشکیل میدادند (5366 نفر). نمونه ...
بیشتر
هدف از تحقیق حاضر بررسی عوامل مرتبط با شادابسازی و زیباسازی اماکن ورزشی بر گرایش دانشجویان خوابگاهی به فعالیت بدنی بود. روش تحقیق مورد استفاده توصیفی از نوع همبستگی بود که به صورت میدانی انجام شد. جامعه آماری این تحقیق را کلیه دانشجویان دختر و پسر ساکن در خوابگاه-های دولتی و استیجاری دانشگاه ارومیه تشکیل میدادند (5366 نفر). نمونه آماری نیز با توجه به جدول مورگان و روش نمونهگیری سهمیهای، 361 نفر در نظر گرفته شد. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه روا و پایای (89/0 = α) محقق ساخته شامل 38 سؤال بسته پاسخ در طیف پنج گزینهای استفاده شد. دادهها با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی، آزمون کولموگروف-اسمیرنوف و همبستگی اسپیرمن تجزیه و تحلیل شدند. نتایج پژوهش هفت عامل شامل تحول در نگرش مسئولین و استفاده صحیح از امکانات، شادابسازی محیطهای ورزشی، استفاده از شیوههای تبلیغاتی برانگیزاننده، روی آوری به فعالیتها و امکانات ورزشی جدید، شرکت دادن دانشجویان در فعالیتهای گروهی، جذب مشارکت دانشجویان در محیطهای ورزشی و ایجاد خلاقیت و هیجان در برنامههای ورزشی را به عنوان عوامل مؤثر نشان داد. با توجه به نتایج پژوهش ایجاد فضایی صمیمی و بانشاط و براساس فرهنگ دانشجویی و نیز فراهم آوردن شرایط مناسب برای تعامل هرچه بیشتر بین دانشجویان به وسیله فعالیت بدنی، تشویق آنان به شرکت در تصمیمگیریها، مسئولیتها و تجهیز اماکن ورزشی، پیشنهاد میشود.
بهزاد احدی؛ مهرداد محرم زاده؛ چالاک مجیدی؛ گلاله رسول آذر
دوره 4، شماره 2 ، آذر 1394، ، صفحه 11-22
چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی عوامل تنشزای شغلی و سازمانی کادر فنی تیمهای شرکتکننده در شانزدهمین دوره مسابقات والیبال جوانان آسیا در شهر ارومیه است. پژوهش حاضر از نوع توصیفی ـ همبستگی و از نظر هدف کاربردی است. جامعه و نمونه آماری تحقیق را کادر فنی کلیه تیمهای شرکتکننده در این مسابقات تشکیل میدادند (44 نفر). ابزار اندازهگیری پژوهش ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر بررسی عوامل تنشزای شغلی و سازمانی کادر فنی تیمهای شرکتکننده در شانزدهمین دوره مسابقات والیبال جوانان آسیا در شهر ارومیه است. پژوهش حاضر از نوع توصیفی ـ همبستگی و از نظر هدف کاربردی است. جامعه و نمونه آماری تحقیق را کادر فنی کلیه تیمهای شرکتکننده در این مسابقات تشکیل میدادند (44 نفر). ابزار اندازهگیری پژوهش پرسشنامه روا و پایای استرسسنج ایوانکویچ و ماتسون در دو بخش؛ پرسشنامه عوامل تنشزای شغلی شامل 16 سؤال (88/0 =α) و پرسشنامه عوامل تنشزای سازمانی شامل 30 سؤال (95/0=α) بود. نتایج آمار توصیفی نشان داد که نقش عوامل تنشزای سازمانی بیشتر از عوامل تنشزای شغلی است. از بین عوامل تنشزای شغلی مؤلفه فشار زمانی و از بین عوامل تنشزای سازمانی مؤلفه نظام توسعه منابع انسانی بیشترین تأثیر را در ایجاد استرس بر مربیان مورد بررسی داشته است. همچنین نتایج آزمون همبستگی پیرسون نشان داد که دو عامل استرسزای شغلی و سازمانی با یکدیگر دارای رابطه مثبت و معنیدار هستند (01/0 P