محمد پورکیانی؛ محمدرضا برومند؛ علی افروزه؛ محمد صادق افروزه
چکیده
امروزه با رشد تعداد خدمات و همچنین افزایش دسترسی به اطلاعات و کانلهای توزیع، مشتریان نسبت به گذشته انعطاف بیشتری در تصمیمگیریهایشان پیدا کردهاند. با توجه به رقابت شدید در صنایع خدماتی از جمله باشگاههای بدنسازی و تناسب اندام، مدیران این باشگاهها نیاز دائمی به رویکردهای جدیدی برای جذب و حفظ مشتری در این حوزه دارند. لذا هدف ...
بیشتر
امروزه با رشد تعداد خدمات و همچنین افزایش دسترسی به اطلاعات و کانلهای توزیع، مشتریان نسبت به گذشته انعطاف بیشتری در تصمیمگیریهایشان پیدا کردهاند. با توجه به رقابت شدید در صنایع خدماتی از جمله باشگاههای بدنسازی و تناسب اندام، مدیران این باشگاهها نیاز دائمی به رویکردهای جدیدی برای جذب و حفظ مشتری در این حوزه دارند. لذا هدف این پژوهش تاثیر خلق تجربه از طریق محرکهای حسی در باشگاههای بدنسازی بر ارزش درک شده، قدرت برند و تبلیغات دهان به دهان مشتریان بود. پژوهش حاضر با توجه به هدف کاربردی و از نظر گردآوری دادهها جزو پژوهشهای توصیفی از نوع همبستگی است. حجم نمونه ۲۱۵ نفر از مشتریان باشگاههای بدنسازی لوکس شهر تهران به صورت هدفمند تعیین شدند. ابزار اصلی گردآوری دادهها، پرسشنامهی نیمه محقق-ساخته بود. در این پژوهش از پرسشنامههای محرکهای حسی (حسینی، پورکیانی، افروزه، ۱۳۹۶)، پرسشنامه تجربه (براکوس و همکاران،۲۰۰۹)، پرسشنامه ارزش درک شده (ویدمان و همکاران، ۲۰۱۸)، قدرت برند (وایمر و همکاران، ۲۰۱۲)، رضایت (چانگ و همکاران، ۲۰۰۵) و تبلیغات دهان به دهان (همگسن و نکست، ۲۰۰۷) به عنوان پرسشنامههای مرجع استفاده شد. در نهایت برای شناسایی اثر متغیرها بر یکدیگر از مدل سازی معادلات ساختاری در نرم افزار پی ال اس ۳ استفاده شد. نتایج نشان داد محرکهای حسی باعث خلق تجربه برند میشود و از این مسیر به ارزش درک شده مشتریان منجر میشود.
سید محمد حسین رضوی؛ سید محمد نیازی؛ محمد رضا برومند دولق
دوره 3، شماره 1 ، شهریور 1393، ، صفحه 49-60
چکیده
هدف از انجام این پژوهش، طراحی و تدوین راهبرد توسعة ورزش همگانی شهر مشهد است. جامعه آماری شامل تمامی اعضای هیات علمی دانشگاه های شهر مشهد بود(42مرد و 28 زن)، با توجه به کوچک بودن جامعه آماری همگی به عنوان نمونة آماری پژوهش، در نظر گرفته شدند. ابزار جمع آوری داده ها، پرسشنامة محقق ساخته بود که روایی آن توسط چند تن از استادان صاحبنظر و پایایی ...
بیشتر
هدف از انجام این پژوهش، طراحی و تدوین راهبرد توسعة ورزش همگانی شهر مشهد است. جامعه آماری شامل تمامی اعضای هیات علمی دانشگاه های شهر مشهد بود(42مرد و 28 زن)، با توجه به کوچک بودن جامعه آماری همگی به عنوان نمونة آماری پژوهش، در نظر گرفته شدند. ابزار جمع آوری داده ها، پرسشنامة محقق ساخته بود که روایی آن توسط چند تن از استادان صاحبنظر و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ 87 درصد تأیید شد. پرسش نامه مشتمل بر 47 سؤال رتبه بندی شده در زمینة بررسی قوت ها، ضعف ها و تهدیدهای ورزش همگانی شهر مشهد بود. داده های پژوهش با استفاده از آمار توصیفی و آزمون فریدمن تجزیه و تحلیل شدند. همچنین پس از تجزیه و تحلیل قوت ها، ضعف ها، فرصت ها، تهدیدها و تشکیل ماتریس ارزیابی هریک از عوامل داخلی و خارجی ورزش همگانی، محرز شد که ورزش همگانی شهر مشهد در موقعیت WT قرار دارد که باید از راهبرد تدافعی تغییر یا رها کردن استفاده کند. در نهایت، بر اساس تحلیل های راهبردی به تدوین برنامة راهبردی ادارة تربیت بدنی شهر مشهد در ورزش همگانی اقدام شد و موضوعات آن شامل بیانیة چشم انداز، مأموریت، اهداف بلندمدت، راهبرد و برنامه های عملیاتی ورزش همگانی بود.