با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن مدیریت ورزشی ایران
سیاست‌گذاری صنعت گردشگری در اسناد توسعه‌ای جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر گردشگری ورزشی

حمید رضا امینی کمیجانی؛ ابوالفضل فراهانی؛ محمود گودرزی؛ لیلا قربانی

دوره 11، شماره 2 ، مهر 1401، ، صفحه 1-10

https://doi.org/10.30473/arsm.2022.8534

چکیده
  هدف مطالعه حاضر بررسی سیاست‌گذاری صنعت گردشگری در اسناد توسعه‌ای جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر گردشگری ورزشی است. برای این منظور هشت سند توسعه‌ای که در حال حاضر معتبر هستند به طور هدفمند به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده‌ها به روش اسنادی جمع‌اوری و به صورت کیفی تحلیل شدند. نتایج نشان داد که گردشگری، گردشگری ورزشی و معانی نزدیک ...  بیشتر

نقش گردشگری ورزشی بر توسعه کارآفرینی در استان هرمزگان(تأکید بر سواحل و ورزش‌های آبی)

صدیقه اسلامی؛ عابدین مهرنواز نصیرایی؛ لیلا قربانی

دوره 10، شماره 2 ، آبان 1400، ، صفحه 89-100

https://doi.org/10.30473/arsm.2021.8238

چکیده
  استان هرمزگان با قرار گرفتن در جنوب و در کنار آب‌های گرم خلیج‌فارس و برخوردار بودن انواع جاذبه‌های طبیعی، تاریخی،گردشگری، تنوع اقلیمی و ظرفیت‌های اقتصادی از سوی دیگر مکانی مناسب برای جذب گردشگران و سرمایه‌گذاری کارآفرینان است . گردشگری و گردشگری ورزشی بک صنعت کاربر است و فعالیت های این صنعت بیشتر توسط نیروی کار انجام می شود. هدف ...  بیشتر

تحلیل عوامل محیطی و سازمانی مؤثر بر بروز پرخاشگری و خشونت تماشاچیان مسابقات والیبال ایران

لیلا قربانی؛ مرجان فراهانی؛ لقمان کشاورز

دوره 8، شماره 4 ، فروردین 1399، ، صفحه 25-37

https://doi.org/10.30473/arsm.2020.6810

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر تحلیل عوامل محیطی و سازمانی مؤثر بر بروز پرخاشگری و خشونت تماشاچیان مسابقات والیبال باشگاهی در ایران بود. جامعه آماری مسئولان برگزاری مسابقات و کادر فنی تیم‏های والیبال لیگ برتر و دسته یک مردان باشگاه‏های ایران در سال‏های 95 و 96، در مجموع 149 نفر بودند که تعداد نمونه‏ها برابر با جامعه آماری در نظر گرفته شد. برای ...  بیشتر

ارزیابی بازاریابی کالاهای ورزشی شهر تهران بر اساس مدل AHA و SWOT

معصومه حسینی؛ لیلا قربانی قهفرخی

دوره 7، شماره 4 ، اردیبهشت 1398، ، صفحه 67-74

https://doi.org/10.30473/arsm.2019.38686.2652

چکیده
  ارزیابی بازاریابی کالاهای ورزشی شهر تهران بر اساس مدل AHA و SWOTچکیدههدف پژوهش حاضر ارزیابی بازاریابی کالاهای ورزشی در شهر تهران بر اساس مدل SWOT وارائه و تدوین راهبردهای مناسب بازاریابی کالاهای ورزشی برای بخش بازاریابی وزارت ورزش و جوانان می باشد. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی است، از بین کلیه فروشندگان، بازاریابان و مدیران باشگاه ...  بیشتر

رابطه هویت ورزشی و نقش جنسیتی در بازیکنان حرفه ای فوتسال استان هرمزگان

لیلا قربانی؛ معصومه حسینی

دوره 7، شماره 2 ، مهر 1397، ، صفحه 27-34

https://doi.org/10.30473/arsm.2018.5086

چکیده
  هدف تحقیق بررسی رابطه بین هویت ورزشی و نقش جنسیتی در بازیکنان حرفه ای فوتسال استان هرمزگان می باشد. پژوهش حاضر توصیفی- همبستگی است . جامعه آماری پژوهش را کلیه بازیکنان حرفه ای فوتسال حاضر در لیگ دسته برتر، دسته یک و حضور مداوم به مدت یکسال در تمرینات تیم استان هرمزگان تشکیل دادند. جامعه آماری 87 نفرمی باشد، نمونه گیری به روش سرشماری انجام ...  بیشتر

رابطه مهارت‏های ارتباطی با اثربخشی اعضای هیأت‎علمی تربیت بدنی دانشگاه پیام نور

حمید قاسمی؛ لیلا قربانی قهفرخی؛ منوچهر ططری؛ زینب امرایی

دوره 6، شماره 1 ، شهریور 1396، ، صفحه 51-60

چکیده
  هدف این پژوهش بررسی رایطه مهارت‏های ارتباطی با اثربخشی اعضاء هیأت‏ علمی تربیت بدنی دانشگاه پیام نور است. پژوهش حاضر از نوع توصیفی- همبستگی بوده که به روش پیمایشی انجام شد. نمونه آماری برابر با جامعه آماری (80 عضو هیأت ‎علمی) بود. ابزار اندازه‎گیری، پرسشنامه‎های ‏استاندارد مهارت‎های ‎ارتباطی بارتون‎جی (1990) و اثربخشی سازمانی ...  بیشتر

تاثیر ورزش صبحگاهی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه اول، دوم و سوم ابتدایی

صدیقه اسلامی؛ لیلا قربانی قهفرخی؛ ناهید قیصری

دوره 6، شماره 1 ، شهریور 1396، ، صفحه 97-106

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر ورزش صبحگاهی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه اول، دوم و سوم ابتدایی است. جامعه آماری پژوهش را تعداد 3204 نفر از دانش آموزان دختر مدارس ابتدایی شهرستان مرودشت که در سال تحصیلی 93_94 مشغول به تحصیل بوده­اند، تشکیل می‌دهد که با استفاده از جدول تعیین حجم نمونه مورگان، تعداد نمونه 342 نفر تعیین شد. با توجه ...  بیشتر