مجتبی ظریفی؛ حسن بحرالعلوم؛ رضا اندام؛ رضا شیخ
چکیده
هدف پژوهش حاضر، بررسی رویکردی نوین در طراحی پرسشنامة ارزیابیعملکرد منابعانسانی در سازمانهای ورزشی با استفاده از تکنیک طراحی مبتنی بر بدیهیات بود. جامعة آماری این مطالعه را کلیة منابعانسانی وزارت ورزش و جوانان (مدیران، کارمندان و کارشناسان) در سال1396 تشکیل دادند (840= N) که بر اساس جدول کرجسای و مورگان 260 نفر به عنوان نمونه در ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر، بررسی رویکردی نوین در طراحی پرسشنامة ارزیابیعملکرد منابعانسانی در سازمانهای ورزشی با استفاده از تکنیک طراحی مبتنی بر بدیهیات بود. جامعة آماری این مطالعه را کلیة منابعانسانی وزارت ورزش و جوانان (مدیران، کارمندان و کارشناسان) در سال1396 تشکیل دادند (840= N) که بر اساس جدول کرجسای و مورگان 260 نفر به عنوان نمونه در نظر گرفتهشدند (260= n). ابزار جمعآوری دادهها شامل پرسشنامة محقق ساختة ارزیابیعملکرد منابعانسانی میباشد. روش انجام پژوهش، روش آمیخته از نوع اکتشافیمتوالی و مبتنی بر طراحی یک پرسشنامه با بکارگیری اصل تکنیک طراحی مبتنی بر بدیهیات میباشد. به منظور تحلیل دادهها از آمار توصیفی و به منظور بررسی پرسشنامههای سازمانهای ورزشی قبل و بعد از تکنیک طراحی مبتنی بر بدیهیات و مناسب بودن مؤلفهها و شاخصهای مربوط جمعآوری شده است، همچنین رواییظاهری با توجه به نظر اساتید تعیین و از طرفی اصل اطلاعات تعیین کننده روایی-محتوا و اصل استقلال متناسب با رواییسازه میباشد و پایایی پرسشنامهها بر اساس تکنیک آلفای کرونباخ محاسبه شدهاست. نتایج به دست آمده نشاندهندة تأیید برتری روایی پرسش-نامههای طراحی شده توسط تکنیک طراحی مبتنی بر بدیهیات در سطح 5/0 خطا میباشد همچنین در سطح اطمینان 95/0 پرسشنامة طراحی شده به وسیله تکنیک طراحیمبتنی بر بدیهیات از ضریب آلفای کرونباخ بالاتری برخوردار است. ارزیابیعملکرد جامع زمانی حاصل میشود که وزارت ورزش و جوانان در سه معیار کلی، یعنیگزینشکارمندان، شاخصهای عملکردی منابعانسانی و حفظکارمندان از کیفیت لازم برخوردار باشد.
قدرت الله باقری؛ آزیتا شهپرتوفیق؛ مجتبی طریفی؛ ابراهیم دلدار
دوره 5، شماره 4 ، اردیبهشت 1396، ، صفحه 61-70
چکیده
هدف از انجام این پژوهش ارتباط بین بازاریابی داخلی و سکوت سازمانی در اداره کل ورزش و جوانان استان قم بود. این پژوهش، از نوع توصیفی- پیمایشی بوده و جامعهی آماری این پژوهش را کلیه کارکنان(رسمی، قراردادی، پیمانی و شرکتی) اعم از کارشناسان، کارشناسان مسئول و کارکنان زن و مرد اداره کل ورزش و جوانان استان قم با حداقل تحصیل دیپلم(73N=) تشکیل ...
بیشتر
هدف از انجام این پژوهش ارتباط بین بازاریابی داخلی و سکوت سازمانی در اداره کل ورزش و جوانان استان قم بود. این پژوهش، از نوع توصیفی- پیمایشی بوده و جامعهی آماری این پژوهش را کلیه کارکنان(رسمی، قراردادی، پیمانی و شرکتی) اعم از کارشناسان، کارشناسان مسئول و کارکنان زن و مرد اداره کل ورزش و جوانان استان قم با حداقل تحصیل دیپلم(73N=) تشکیل میدادند. حجم نمونه در این پژوهش با توجه به جدول مورگان 63 نفر میباشد. در این تحقیق از دو پرسشنامه استفاده شده است. پرسشنامه بازاریابی داخلی نصر اصفهانی و همکاران(1391) و پرسشنامه سکوت سازمانی ونداین و همکاران(2003). هر دو پرسشنامه در مقیاس پنج درجهای لیکرت بوده است. برای قابلیت روایی پرسشنامه(روش روایی محتوا) با افراد خبره مشورت شد. آزمون کلموگروف اسمیرنوف طبیعی بودن توزیع دادهها را تأیید کرد. تحلیل داده-ها با استفاده از آمار توصیفی( میانگین، فراوانی) و در بخش آمار استنباطی از آزمون همبستگی پیرسون و آزمون تی تک متغیره استفاده شد(05/0 P). یافته های پژوهش نشان داد که ارتباط معنیداری بازاریابی داخلی و هر یک از چهار مؤلفهی آن با سکوت سازمانی وجود دارد و همچنین مشخص شد که بعد پرداختی دارای بیشترین میانگین در بین ابعاد بازاریابی داخلی میباشد. در اداره کل ورزش و جوانان استان قم، سکوت حاکم است. توصیه میشود مدیران با فراهم نمودن شرایطی، سکوت را در سازمان کاهش و بازاریابی داخلی را بهبود بخشند.