با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن مدیریت ورزشی ایران
کاربرد آرم در بازنمایی تبلیغات فدراسیون‌های ورزشی جمهوری اسلامی ایران از منظر نشانه‌شناسی»

علی کریمی فیروزجایی؛ کورش کریمی

دوره 10، شماره 1 ، شهریور 1400، ، صفحه 45-56

https://doi.org/10.30473/arsm.2021.7972

چکیده
  آرمها از رمزگانهای نشانهای نوشتاری و تصویری ساخته میشوند تا بتوانند برای هر سازمانی هویت‏ساز باشند، یعنی به این منظور که آرم نشانه چیزی، کسی یا سازمانی شود، رمزگان نوشتاری یا تصویری، نشان، نماد یا چیزی باید به وسیله طراح یا طراحان آرم انتخاب یا طراحی شود. هر رشته ورزشی دارای یک جایگاه و موقعیت مشخص و نیز دارای مخاطبان و هواداران ...  بیشتر

کاربرد تصویر در تبلیغات ورزشی از دیدگاه نشانه معنا‏شناسی: مطالعه موردی فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران

علی کریمی فیروزجایی؛ هانیه یارمند

دوره 7، شماره 1 ، تیر 1397، ، صفحه 89-103

چکیده
  در این تحقیق به تحلیل نشانه‏شناختی تبلیغات فدراسیون کشتی و کاربرد تصاویر در تبلیغات پرداخته شده است. هدف این پژوهش، تحلیل فرآیندهای معناسازی و روشن ساختن این نکته است که چگونه تصاویر تبلیغی ورزش در فرآیند تولید معنا ایفای نقش نموده‏اند و مشخص نمودن این‏که آیا این تصاویر در سطح یک نمایه باقی مانده‏اند یا به سطح گفتمانی نیز می‏رسند. ...  بیشتر

بررسی تیتر روزنامه‌های ورزشی از دیدگاه گفتمان‌شناسی انتقادی: مطالعه موردی مسابقات تیم‌های پرسپولیس ایران و الهلال عربستان

علی کریمی فیروزجایی

دوره 6، شماره 3 ، بهمن 1396، ، صفحه 21-32

چکیده
  رسانه‏ها وسایل ارتباط جمعی مهمی هستند که نقش ممتاز و بسزایی در سامان‏دهی افکار عمومی دارند. روزنامه یکی از رسانه‏های موثر است که به دلیل داشتن مخاطب از سطوح مختلف جامعه، نقش خود را در تأثیرگذاری بر فرهنگ و جامعه حفظ نموده است. تیتر روزنامه به دلیل‏ ارائه‏ تصویری کلی از یک ماجرای خبری، اهمیت نسبی و طبقه‏بندی آن، برداشتی را ...  بیشتر