زهرا فراهانی؛ سید رضا سیدجوادین
چکیده
این مطالعه با هدف بررسی تاثیر بکارگیری بازاریابی الکترونیکی بر عملکرد کسبوکارهای ورزشی در مجموعه ورزشی انقلاب انجام شده است. تحقیق حاضر بر حسب هدف از نوع کاربردی و از نظر روش، توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق، مشتریان باشگاه انقلاب به تعداد 1000 نفر میباشند که دارای کارت عضویت این باشگاه بوده و به طور پیوسته از خدمات این ...
بیشتر
این مطالعه با هدف بررسی تاثیر بکارگیری بازاریابی الکترونیکی بر عملکرد کسبوکارهای ورزشی در مجموعه ورزشی انقلاب انجام شده است. تحقیق حاضر بر حسب هدف از نوع کاربردی و از نظر روش، توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق، مشتریان باشگاه انقلاب به تعداد 1000 نفر میباشند که دارای کارت عضویت این باشگاه بوده و به طور پیوسته از خدمات این مجموعه استفاده مینمایند. با استفاده از فرمول کوکران،287 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. در این تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته با 28 گویه استفاده شد که بر مبنای طیف لیکرت پنج درجه تدوین گردید. برای بررسی روایی پرسشنامه از روش اعتبار محتوا استفاده شد. برای ارزیابی پایایی پرسشنامه نیز ضریب آلفای کرونباخ محاسبه گردید. همچنین تجزیه و تحلیل داده های بدست آمده با استفاده از نرم افزار آماری SPSS وSmart PLS صورت گرفته است. نتایج حاصل از تحلیل ها نشان داد که خرید آنلاین بر عملکرد ارائه خدمات مجموعه ورزشی انقلاب تاثیر مثبت و معنی داری دارد. تبلیغات الکترونیک بر عملکرد ارائه خدمات مجموعه ورزشی انقلاب تاثیر مثبت و معنی داری دارد. ارتباطات رسانه های اجتماعی بر عملکرد ارائه خدمات مجموعه ورزشی انقلاب تاثیر مثبت و معنی داری دارد. وب سایت های خبرگزاری بر عملکرد ارائه خدمات مجموعه ورزشی انقلاب تاثیر مثبت و معنی داری دارد. کانال های آنلاین و آفلاین (تلویزیون، رادیو و ...( بر عملکرد ارائه خدمات مجموعه ورزشی انقلاب تاثیر مثبت و معنی داری دارد. استراتژی های چندرسانه ای و تکنولوژی بر عملکرد ارائه خدمات مجموعه ورزشی انقلاب تاثیر مثبت و معنی داری دارد.
عبدالمهدی نصیرزاده؛ زهرا فراهانی؛ لیلا سلطانیان
چکیده
این پژوهش با هدفموانع و چالشهای بازاریابی ورزش دانشجویی اداره کل تربیتبدنی دانشگاه پیامنور انجام شد. روش پژوهش، توصیفی – تحلیلی است. جامعه تحقیق شامل مدیران اداره کل تربیتبدنی، معاون، اعضای هیأت علمی رشته تربیتبدنی فعال در زمینه تدوین استراتژی و رؤسای ادارات تربیتبدنی دانشگاه پیامنور استانهای سراسر کشور ...
بیشتر
این پژوهش با هدفموانع و چالشهای بازاریابی ورزش دانشجویی اداره کل تربیتبدنی دانشگاه پیامنور انجام شد. روش پژوهش، توصیفی – تحلیلی است. جامعه تحقیق شامل مدیران اداره کل تربیتبدنی، معاون، اعضای هیأت علمی رشته تربیتبدنی فعال در زمینه تدوین استراتژی و رؤسای ادارات تربیتبدنی دانشگاه پیامنور استانهای سراسر کشور بودند؛ که جمعاً برابر 50 نفر بوده است. ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته شامل 55 سؤال است که پس از تأیید روایی و پایایی (91/.) توزیع گردید. دادههای پرسشنامه توسط نرم افزاز SPSS نسخه 16 و برای تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون رتبهبندی فریدمن در سطح معناداری 5./. و ماتریس ارزیابی عوامل داخلی و خارجی استفاده شد. یافتههای تحقیق نشان داد که اداره کل تربیتبدنی دانشگاه پیامنور در وضعیت کنونی با 10 قوت، 10 ضعف، 10 فرصت و 10 تهدید مواجه است. تشکیل واحد بازاریابی، عدم شناخت کافی از فرایند برنامهریزی بازاریابی دانشگاه در میان کارکنان، توجه به نقش حامیان مالی در برنامهریزی ورزش دانشجویی و عدم تخصیص منابع مالی کافی جهت توسعه و رشد ورزش دانشجویی بالاترین میزان اهمیت را دارند. نتایج نشان داد برخی از موانع و چالشها همچون، نداشتن سایتها و نشریات تخصصی، عدم پوشش رسانهای، نداشتن برنامه راهبردی بازاریابی، ضعف در جذب حامیان مالی، کمبود جلسات دانشگاه با سازمانهای فعال بازاریابی از اهم چالشهایی است که باید مورد توجه مدیران قرار گیرد.