با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن مدیریت ورزشی ایران
آموزش ورزش
مدل یابی معادلات ساختاری اخلاق حرفه ای باشگاه های فوتبال لیگ برتر

حمیدرضا ملک نیا؛ اسفندیار خسروی زاده؛ جمشید همتی

دوره 12، شماره 3 ، دی 1402، ، صفحه 57-72

https://doi.org/10.30473/arsm.2023.61111.3577

چکیده
  هدف پژوهش حاضر طراحی مدل اخلاق حرفه ای باشگاه های فوتبال لیگ برتر بود. پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی، به لحاظ روش آمیخته و از نوع پژوهش های مدل سازی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری پژوهش را مدیران فدراسیون فوتبال، صاحب نظران ،اساتید دانشگاه، اصحاب رسانه، مدیران باشگاه های فوتبال تشکیل دادند(N=384) که بر اساس جدول مورگان به روش نمونه ...  بیشتر

بررسی تأثیر مسئولیت اجتماعی باشگاه بر خوشنامی تیم‌های منتخب لیگ برتر فوتبال ایران

حسین بخشنده؛ مجید جلالی فراهانی؛ سید نصرالله سجادی

دوره 4، شماره 4 ، اردیبهشت 1395، ، صفحه 25-33

چکیده
  هدف این تحقیق بررسی تأثیر مسئولیت اجتماعی باشگاه بر خوشنامی تیم­های منتخب لیگ برتر فوتبال ایران است. جامعه پژوهش را هواداران سه تیم استقلال، پرسپولیس و تراکتور سازی تشکیل می­دهد. حجم نمونه با استفاده از فرمول تعیین حجم نمونه برای جامعه نامحدود 384 نفر به دست آمد. ابزار جمع­آوری داده­ها، پرسشنامه محقق ساخته مسئولیت اجتماعی باشگاه ...  بیشتر