با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن مدیریت ورزشی ایران
تحلیل انگیزه بینندگان برنامه‏ های ورزشی از طریق رسانه‏ های سنتی و نوپدید

معصومه بابایی مبارکه؛ مهدی کهندل؛ عباس خدایاری؛ مهوش نوربخش؛ علی زارعی

دوره 8، شماره 1 ، تیر 1398، ، صفحه 125-137

https://doi.org/10.30473/arsm.2019.5850

چکیده
  درک درست و صحیح از رفتار مصرف‏کنندگان، یکی از عوامل اصلی در استراتژی بازاریابی شرکت‏ها و سازمان‏های تجاری موفق است. هدف این مطالعه تحلیل انگیزه بینندگان برنامه‏های ورزشی از طریق رسانه‏های سنتی و نوپدید  است. پس از شناسایی متغیرهای برانگیزاننده بینندگان برنامه‏های ورزشی 9 متغیر پنهان انگیزه مورد بررسی قرار گرفت. جهت تجزیه ...  بیشتر

تحلیل رابطۀ هوش‌فرهنگی و انگیزه توفیق‌طلبی داوطلبان رویدادهای ورزشی

سمیرا فیضی؛ امیر منتظری؛ رضا اندام؛ مهرزاد حمیدی

دوره 6، شماره 1 ، شهریور 1396، ، صفحه 11-20

چکیده
  هدف از انجام این پژوهش، بررسی رابطۀ ابعاد هوش فرهنگی با انگیزه توفیق‌طلبی نیروهای داوطلب در رویدادهای ورزشی است. روش تحقیق توصیفی ـ همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش کلیۀ نیروهای داوطلب شرکت‌کننده در یازدهمین المپیاد فرهنگی ـ ورزشی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌های سراسر کشور بودند. به ‌دلیل پایین بودن حجم جامعه آماری، نمونه به ‌صورت ...  بیشتر

بررسی دلایل و انگیزه های حضور فارغ التحصیلان رشته های غیرتربیت بدنی در مقطع کارشناسی ارشد تربیت بدنی، از دیدگاه اساتید

مجید جلالی فراهانی؛ ابراهیم علی دوست قهفرخی

دوره 1، شماره 4 ، فروردین 1392، ، صفحه 55-62

چکیده
  هدف از انجام این پژوهش، بررسی انگیزه ها، دلایل و تاثیر حضور فارغ التحصیلان رشته های غیرتربیت بدنی در مقطع کارشناسی ارشد تربیت بدنی بود. این پژوهش توصیفی (از نوع پیمایشی) بود که به روش میدانی و با استفاده از پرسشنامه انجام شد. جامعه آماری پژوهش اساتید دانشکده ها و گروههای تربیت بدنی دانشگاه های تهران در سال تحصیلی 89-1388 بودند که تعداد ...  بیشتر