رضا شیخی؛ اسماعیل شریفیان
دوره 6، شماره 2 ، آذر 1396، ، صفحه 89-95
چکیده
هدف از اجرای این تحقیق، مطالعه عصبانیت و خرابکاری در تماشاگران فوتبال و ارتباط آنها با کیفیت خدمات در استادیومهای ورزشی و روش تحقیقی همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق شامل تمام تماشاگران لیگ برتر فوتبال جام خلیج فارس(دوره چهاردهم) بود. حجم نمونه تحقیق شامل 800 تماشاگر حاضر در 8 استادیوم مورد نظر بود که در هر استادیوم تعداد100 پرسشنامه ...
بیشتر
هدف از اجرای این تحقیق، مطالعه عصبانیت و خرابکاری در تماشاگران فوتبال و ارتباط آنها با کیفیت خدمات در استادیومهای ورزشی و روش تحقیقی همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق شامل تمام تماشاگران لیگ برتر فوتبال جام خلیج فارس(دوره چهاردهم) بود. حجم نمونه تحقیق شامل 800 تماشاگر حاضر در 8 استادیوم مورد نظر بود که در هر استادیوم تعداد100 پرسشنامه بصورت نمونه گیری در دسترس توزیع شد. ابزار تحقیق شامل پرسشنامه کیفیت خدمات دور اندیش (1390) با پایایی (82/0 =α) و پرسشنامه محقق ساخته ویژگیهای رفتاری بود که روایی محتوای آن با استفاده از مدل لاوشی (918/0CVI=)، روایی صوری آن با نظر متخصصان و خبرگان دانشگاهی و روایی سازه آن با تحلیل عاملی اکتشافی ارزیابی شد و پایایی آن نیز با روش آلفای کرونباخ محاسبه شد (82/0 =α). جهت توصیف دادهها از آمار توصیفی (میانگین، انحراف استاندارد، درصدها و فراوانیها) و جهت آزمون فرضیهها از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. تمامی تجزیه و تحلیلهای آماری با استفاده از برنامه آماری SPSS21 انجام شد. یافتههای تحقیق نشان داد که عصبانیت با میانگین 91/0 ± 90/2 رتبه اول و در رتبه دوم خرابکاری با میانگین 97/0 ± 65/1 قرار دارد. همچنین یافتهها حاکی از وجود ارتباط معنیداری بین کیفیت خدمات در استادیومهای ورزشی و میزان خرابکاری، (05/0P<) و عدم وجود ارتباط معنیدار بین کیفیت خدمات در استادیومهای ورزشی و میزان عصبانیت از دیدگاه تماشاگران فوتبال بودند (05/0 P>).