با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن مدیریت ورزشی ایران
طراحی الگوی نقش مبادله اجتماعی بر تصمیم‌گیری داوران نخبه فوتبال و فوتسال آسیا

حمید قاسمی؛ ابوالفضل فراهانی؛ رامین ایرجی نقندر

دوره 10، شماره 4 ، خرداد 1401، ، صفحه 27-36

https://doi.org/10.30473/arsm.2022.8956

چکیده
  هدف از انجام این پژوهش طراحی الگوی نقش مبادله اجتماعی بر تصمیم گیری داوران نخبه فوتبال و فوتسال آسیا بود. جامعه آماری این پژوهش شامل داوران نخبه فوتبال و فوتسال آسیا در دو بخش مردان و زنان که در سال 2017 در لیست نخبه (Elite) داوران آسیا قرار دارند، بود. با توجه به محدود بودن جامعه آماری، نمونه گیری به صورت کل شمار بود که در نهایت تعداد 292 تن ...  بیشتر

اعتباریابی پرسش‌نامۀ عوامل مؤثر بر تصمیم‌گیری مشتریان ورزشی با رویکرد آمیختۀ بازاریابی

احمد تاری وردی؛ حسین پورسلطان زرندی؛ حسین کردلو

دوره 6، شماره 4 ، فروردین 1397، ، صفحه 105-112

چکیده
  دف از انجام این پژوهش، اعتباریابی پرسش­نامه عوامل بازاریابی مؤثر بر تصمیم گیری مشتریان در باشگاه­های ورزشی با رویکرد آمیخته بازاریابی بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیۀ مشتریان مرد باشگاه‏های ورزشی (آمادگی جسمانی و بدنسازی) شهر قزوین (1500=N) تشکیل ‏دادند. با استفاده از جدول مورگان نمونه آماری برابر با 250 نفر برآورد گردید که به ...  بیشتر