با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن مدیریت ورزشی ایران
بازاریابی ورزشی
بررسی عوامل موثر بر جذب حامی مالی رویدادهای ورزشی داخلی ایران در شرایط تحریم

کیوان شعبانی مقدم؛ آزاد بشارتی؛ نجف آقایی

دوره 12، شماره 3 ، دی 1402، ، صفحه 17-30

https://doi.org/10.30473/arsm.2023.66942.3748

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، بررسی عوامل موثر بر جذب حامی مالی رویدادهای ورزشی داخلی ایران در شرایط تحریم بود. روش تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی، به‌لحاظ هدف کاربردی و ازنظر روش جمع‌آوری داده‌ها میدانی بود. جامعه‌آماری پژوهش شامل اساتید مدیریت ورزشی و مدیران ارشد اداره‌کل ورزش‌وجوانان، مدیران باشگاه‌های ورزشی، مدیران اتاق‌بازرگانی، مدیران‌کل ...  بیشتر

بررسی اثر تحریم بر تجارت ایران و شرکای عمده تجاری در صنعت ورزشی: رهیافت حداقل مربعات کاملا اصلاح شده

محمدرسول خدادادی؛ مریم فریدفتحی؛ سارا معصوم زاده

دوره 7، شماره 1 ، تیر 1397، ، صفحه 23-32

چکیده
  تجارت ابزاری مهم برای کشورها به شمار می‌رود تا از این طریق درآمدهای ارزی کسب کنند. هدف اصلی این مطالعه اثر تحریم‌های اقتصادی بر تجارت دو جانبه ایران با شرکای عمده تجاری در صنعت ورزش و  پیش‌بینی وضعیت اقتصاد در دوران پساتحریم می‌باشد. به منظور انجام بررسی از روش FM-OLS استفاده شده ‌است. کشورهادر دو گروه انتخاب شده است؛ برای گروه اول؛ ...  بیشتر