لیلا صدرنیا؛ محسن باقریان فرح آبادی؛ سید صلاح الدین نقشبندی
چکیده
هدف از اجرای این تحقیق، بررسی نقش بازاریابی رسانههای اجتماعی در رابطه علّی عشق به برند و بازاریابی ویروسی در مشتریان برندهای منتخب پوشاک ورزشی است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت از نوع همبستگی است که به روش میدانی انجام شد. جامعهآماری تحقیق، کلیۀ مشتریان نمایندگیهای 4 برند ورزشی عضو صفحۀ اینستاگرام آن برند بودهاند. ...
بیشتر
هدف از اجرای این تحقیق، بررسی نقش بازاریابی رسانههای اجتماعی در رابطه علّی عشق به برند و بازاریابی ویروسی در مشتریان برندهای منتخب پوشاک ورزشی است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت از نوع همبستگی است که به روش میدانی انجام شد. جامعهآماری تحقیق، کلیۀ مشتریان نمایندگیهای 4 برند ورزشی عضو صفحۀ اینستاگرام آن برند بودهاند. حجم نمونه 384 نفر برآورد شد که به روش نمونهبرداری احتمالی چند مرحلهای انتخاب گردید. در بخش آمار استنباطی از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف، ضریب همبستگی پیرسون و آزمون مدلسازی معادلات ساختاری بهمنظور آزمون فرضیات استفاده شد. سطح معنیداری برای تمامی تجزیهوتحلیلها 05/0P< در نظر گرفته شد. نتایج نشان داد، عشق به برند بر بازاریابی رسانههای اجتماعی و بازاریابی ویروسی اثر داشته و (01/0P ≤ ، 20/9 = t) توانایی پیشبینی بازاریابی ویروسی را دارد. براساس نتایج ضریب بتا، به ازای یک انحراف استاندارد افزایش در عوامل عشق به برند، بازاریابی ویروسی (43/0) افزایش مییابد همچنین عشق به برند (01/0P ≤ ، 47/4 = t) توانایی پیشبینی بازاریابی رسانههای اجتماعی را دارد. ازطرفی ضریب بتا، به ازای یک انحراف استاندارد افزایش در عوامل عشق به برند، بازاریابی رسانههای اجتماعی (22/0) افزایش مییابد. لذا میتوان افراد علاقهمند به برند را به سوی شبکههای اجتماعی و فعالیت ویروسی آنها تشویق نمود. بر همین اساس برندهای ورزشی میتوانند با افزایش میزان مشارکت با مشتریان خود زمینههای رفتار ویروسی را تقویت نمایند چرا که ایجاد محتواهای چالشی، پستهای نظرسنجی عواملی هستند که میتوانند رفتار ویروسی را تقویت نمایند.