شیرین زردشتیان
چکیده
هدف این تحقیق طراحی مدل عوامل استراتژیک موثر در جذب و گسترش حامیان مالی در ورزشهای همگانی و قهرمانی استان ایلام بود. تحقیق حاضر ترکیبی از نوع متوالی-اکتشافی است.جامعهآماری در مرحله کیفی،صاحبنظران به تعداد 16 نفر و در مرحله کمی نیز 121 نفر از این صاحبنظران بود. ابزاراندازهگیری در بخش کیفی مصاحبه نیمه-ساختیافته و در بخش کمی پرسشنامه ...
بیشتر
هدف این تحقیق طراحی مدل عوامل استراتژیک موثر در جذب و گسترش حامیان مالی در ورزشهای همگانی و قهرمانی استان ایلام بود. تحقیق حاضر ترکیبی از نوع متوالی-اکتشافی است.جامعهآماری در مرحله کیفی،صاحبنظران به تعداد 16 نفر و در مرحله کمی نیز 121 نفر از این صاحبنظران بود. ابزاراندازهگیری در بخش کیفی مصاحبه نیمه-ساختیافته و در بخش کمی پرسشنامه محققساخته بود.برای تحلیل دادهها در بخش کیفی از تحلیل جهتگیری و در بخش کمی نیز از مدل معادلات ساختاری استفاده شد.نتایج بخش کیفی نشان داد که مقوله محوری تحقیق عوامل استراتژیک موثر در جذب و گسترش حامیان مالی در ورزشهای همگانی و قهرمانی استان ایلام بوده و شامل 122 کدباز و 19 زیرمقوله،عوامل زیرساختی،نیروی انسانی،عوامل اقتصادی،عوامل مدیریتی، عوامل دولتی،عوامل فرهنگی،عوامل رسانه-ای،عوامل حقوقی و قانونی،عوامل اجتماعی،عوامل سازمانی،عوامل سیاسی،تعامل با رسانهها،تربیت نیروی متخصص،اعطای تهسیلات به حامیان مالی،بهبودقوانین برای حامیان مالی،توسعه جذب حامی،بستر-سازی جذبحامی،مزایای حمایت مالی برای حامیان و مزایای حمایت مالی برای جامعه در قالب 5 مقوله اصلی شرایط علی،زمینهای،مداخلهگر، استراتژیها و پیامدها میباشد.یافتههای بخش کمی نیز نشان داد که شرایط علی(78/0=β،750/22=t)، زمینهای(28/0=β،34/4=t) و مداخلهگر (31/0=β،17/5=t) بر عوامل استراتژیک موثر در جذب و گسترش حامیان مالی تاثیرگذار است. موانع جذب و گسترش حامیان مالی بر استراتژیها (41/0=β،94/7=t) و استراتژیها بر پیامدها (86/0=β،81/41=t) تاثیر معناداری دارد. در نتیجه میتوان گفت شرایط علی، زمینهای و مداخلهگر میتواند بر عوامل استراتژیک موثر در جذب و گسترش حامیان مالی تاثیرگذار باشد و سازمانهای ورزشی و ذیربط این استان میتواند با تدوین استراتژیهای مناسب به پیامدهای مطلوب در زمینه افزایش جذب حامی مالی در ورزش این استان دست یابد.
میترا محمدی؛ محمدامین صیادی؛ میرحسن سیدعامری
دوره 5، شماره 1 ، شهریور 1395، ، صفحه 23-33
چکیده
هدف از این پژوهش، تبیین کارآفرینی سازمانی بر اساس مؤلفههای سرمایه اجتماعی در اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام میباشد. پژوهش حاضر یک پژوهش توصیفی مبتنی بر روش همبستگی با استفاده از انتخاب نمونه است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه کارکنان رسمی و قراردادی و پیمانی اداره کل ورزش و جوانان شهرستان ایلام میباشد که در سال 1392 براساس ...
بیشتر
هدف از این پژوهش، تبیین کارآفرینی سازمانی بر اساس مؤلفههای سرمایه اجتماعی در اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام میباشد. پژوهش حاضر یک پژوهش توصیفی مبتنی بر روش همبستگی با استفاده از انتخاب نمونه است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه کارکنان رسمی و قراردادی و پیمانی اداره کل ورزش و جوانان شهرستان ایلام میباشد که در سال 1392 براساس اطلاعات کارگزینی اداره کل، 75 نفر بودند. بنابراین نمونه آماری نیز به روش نمونهگیری تمام شمار و غیر تصادفی انجام گرفت. برای اندازهگیری سنجش کارآفرینی سازمانی از پرسشنامه مارگریت هیل (2003) با پایایی 85/0 و برای سرمایه اجتماعی از پرسشنامه محمدحسین انصاری (1389) با پایایی 85/0 استفاده شده است. دادههای گردآوری شده با استفاده از تی تک نمونهای، ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند گانه تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد که بین مؤلفههای کارآفرینی سازمانی با سرمایه اجتماعی آنان رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد. سرمایه اجتماعی و کارآفرینی سازمانی در یک تناسب کاملاً مستقیم سیر میکنند؛ بدین صورت که افزایش در هر یک باعث افزایش در دیگری شده و بهصورت عکس که این نشان دهنده ارتباط معنی دار بین این دو مؤلفه است.