لیلا صدرنیا؛ محسن باقریان فرح آبادی؛ سید صلاح الدین نقشبندی
چکیده
هدف از اجرای این تحقیق، بررسی نقش بازاریابی رسانههای اجتماعی در رابطه علّی عشق به برند و بازاریابی ویروسی در مشتریان برندهای منتخب پوشاک ورزشی است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت از نوع همبستگی است که به روش میدانی انجام شد. جامعهآماری تحقیق، کلیۀ مشتریان نمایندگیهای 4 برند ورزشی عضو صفحۀ اینستاگرام آن برند بودهاند. ...
بیشتر
هدف از اجرای این تحقیق، بررسی نقش بازاریابی رسانههای اجتماعی در رابطه علّی عشق به برند و بازاریابی ویروسی در مشتریان برندهای منتخب پوشاک ورزشی است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت از نوع همبستگی است که به روش میدانی انجام شد. جامعهآماری تحقیق، کلیۀ مشتریان نمایندگیهای 4 برند ورزشی عضو صفحۀ اینستاگرام آن برند بودهاند. حجم نمونه 384 نفر برآورد شد که به روش نمونهبرداری احتمالی چند مرحلهای انتخاب گردید. در بخش آمار استنباطی از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف، ضریب همبستگی پیرسون و آزمون مدلسازی معادلات ساختاری بهمنظور آزمون فرضیات استفاده شد. سطح معنیداری برای تمامی تجزیهوتحلیلها 05/0P< در نظر گرفته شد. نتایج نشان داد، عشق به برند بر بازاریابی رسانههای اجتماعی و بازاریابی ویروسی اثر داشته و (01/0P ≤ ، 20/9 = t) توانایی پیشبینی بازاریابی ویروسی را دارد. براساس نتایج ضریب بتا، به ازای یک انحراف استاندارد افزایش در عوامل عشق به برند، بازاریابی ویروسی (43/0) افزایش مییابد همچنین عشق به برند (01/0P ≤ ، 47/4 = t) توانایی پیشبینی بازاریابی رسانههای اجتماعی را دارد. ازطرفی ضریب بتا، به ازای یک انحراف استاندارد افزایش در عوامل عشق به برند، بازاریابی رسانههای اجتماعی (22/0) افزایش مییابد. لذا میتوان افراد علاقهمند به برند را به سوی شبکههای اجتماعی و فعالیت ویروسی آنها تشویق نمود. بر همین اساس برندهای ورزشی میتوانند با افزایش میزان مشارکت با مشتریان خود زمینههای رفتار ویروسی را تقویت نمایند چرا که ایجاد محتواهای چالشی، پستهای نظرسنجی عواملی هستند که میتوانند رفتار ویروسی را تقویت نمایند.
سید مسلم علوی؛ مهدی نجفی سیاهرودی
دوره 3، شماره 1 ، شهریور 1393، ، صفحه 23-36
چکیده
امروزه حفظ سهم بالایی از بازار رقابتی، مستلزم داشتن مشتریانی نه تنها وفادار بلکه هوادار است که در هر شرایطی به هواداری از برند پرداخته و با گفته های مثبت خود تصویر برند را در ذهن سایر افراد جامعه بهبود بخشند. یکی از عوامل مؤثر بر این وفاداری و هواداری حسی مبتنی بر عشق به آن برند است. با توجه به این امر در تحقیق پیمایشی حاضر، اثر متغیر ...
بیشتر
امروزه حفظ سهم بالایی از بازار رقابتی، مستلزم داشتن مشتریانی نه تنها وفادار بلکه هوادار است که در هر شرایطی به هواداری از برند پرداخته و با گفته های مثبت خود تصویر برند را در ذهن سایر افراد جامعه بهبود بخشند. یکی از عوامل مؤثر بر این وفاداری و هواداری حسی مبتنی بر عشق به آن برند است. با توجه به این امر در تحقیق پیمایشی حاضر، اثر متغیر عشق به برند بر هواداری و گفته های مثبت مشتریان از طریق وفاداری به برند بررسی شده است. جامعه مورد بررسی هواداران باشگاه فرهنگی ورزشی ملوان انزلی می باشند که داده های پرسش نامه از 329 نفر آنان به روش نمونه گیری غیراحتمالی جمع آوری گردید. جهت بررسی روایی پرسش نامه از شیوه محتوایی و سازه و برای پایایی آن از روش آلفای کرونباخ (92/0) و روش دو نیم کردن به میزان (89/0) استفاده شده است. نتایج تحقیق حاکی از میانجی گری وفاداری به برند ورزشی در رابطه میان عشق به برند ورزشی و هواداری از برندهای ورزشی و عدم میانجی گری وفاداری در رابطه میان عشق به برند ورزشی و بیان گفته های مثبت از جانب مشتری در مورد برند می باشد. با توجه به این امر پیشنهاد می گردد، جهت استفاده از فواید هواداری از برند ورزشی، با سازوکارهایی همچون: "برنامه های وفادارسازی"، وفاداری تماشاگران افزایش یابد. از طرفی برای انتشار گفتههای مثبت مشتریان در مورد یک برند ورزشی، بهتر است از ابزارهای دیگری غیر از برنامههای وفادارسازی استفاده شود.