با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن مدیریت ورزشی ایران
بازاریابی ورزشی
تدوین الگوی درآمدزایی در ورزش‌های دانشگاهی

عسگر عبدالهی؛ یعقوب بدری آذرین؛ محمدرسول خدادادی

دوره 12، شماره 3 ، دی 1402، ، صفحه 1-16

https://doi.org/10.30473/arsm.2023.67650.3765

چکیده
  این پژوهش به تدوین الگوی درآمدزایی در ورزش‌های دانشگاهی پرداخته است. پژوهش حاضر از منظر هدف کاربردی، از نظر نوع داده‌ها کیفی، از نظر شیوه گردآوری داده‌ها میدانی و از نظر استراتژی پژوهش از نوع داده بنیاد با رویکرود استراوس و کوربین بود. در این پژوهش مصاحبه‌شوندگان از بین اساتید دانشگاهی و متخصصان و فعالان در زمینه ورزش دانشگاهی ...  بیشتر

مطالعه تطبیقی وضعیت حکمرانی ورزشی در ایران و کشورهای منتخب

ابوالفضل فراهانی؛ مصطفی محمدی رئوف؛ رضا شجیع؛ علی ملکی

دوره 9، شماره 1 ، شهریور 1399، ، صفحه 75-96

https://doi.org/10.30473/arsm.2020.7097

چکیده
  توسعه ورزش از دغدغه‌های اصلی هر کشوری از‌ جمله جمهوری اسلامی ایران است. همچنین یکی از رویکردهای نوین در توسعه، الگوی حکمرانی است. در این تئوری تغییر پارادایم نقش دولت و حکومت‌ها بیان و زمینه را برای مشارکت یکسان و برابر جامعه مدنی، بخش خصوصی و دولت را در فرایند تصمیم‌گیری فراهم می‌آورد. در این راستا بهره‌گیری از تجربیات سایر کشورهای ...  بیشتر

تعیین موقعیت راهبردی ورزش دانشجویی دانشگاه‌های دولتی کشور

عباس سبحانی؛ کبریا اقبالی؛ مریم علیشاهی؛ هانیه منصوری

دوره 7، شماره 3 ، اسفند 1397، ، صفحه 85-96

https://doi.org/10.30473/arsm.2019.22263.2042

چکیده
  هدف از تحقیق حاضر تعیین موقعیت راهبردی ورزش دانشجویی در دانشگاه‌های دولتی کشور می‌باشد. جامعه آماری پژوهش شامل اساتید عضو هیأت‌علمی، مدیران و کارشناسان فوق‌برنامه شاغل دانشگاه‌های دولتی کشور می‌باشند که برای نمونه آماری 80 نفر از این اعضا شاغل در 7 دانشگاه دولتی به روش خوشه‌ای تصادفی انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری داده‌ها شامل ...  بیشتر