با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن مدیریت ورزشی ایران
آسیب شناسی پرونده‌های حقوقی ناشی از فعالیت‌های ورزشی

کیوان رستمی اقدم؛ احمد محمودی؛ ابراهیم علی دوست قهفرخی

دوره 12، شماره 4 ، فروردین 1403، صفحه 1-14

https://doi.org/10.30473/arsm.2023.66045.3721

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف، شناسایی الگوی ذهنی خبرگان در خصوص آسیب‌های پرونده‌های حوادث ناشی از فعالیت‌های ورزشی انجام شد. پژوهش حاضر از نوع پژوهش‌های کاربردی است که به لحاظ ماهیت از نوع پژوهش‌های اکتشافی محسوب می‌شود. پژوهش حاضر از نوع پژوهش‌های آمیخته بود که از روش شناسی کیو به عنوان روش اصلی تحقیق استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش ...  بیشتر

آموزش ورزش
طراحی مدل شبیه سازی توسعه معنویت سازمانی در سازمان های ورزشی

حسین رحیمی کلور؛ سیدعلی نقوی

دوره 12، شماره 4 ، فروردین 1403، صفحه 15-28

https://doi.org/10.30473/arsm.2023.66517.3735

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، طراحی مدل شبیه‌سازی توسعه معنویت سازمانی در سازمان‌های ورزشی بود. اﯾﻦ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ از ﻧﻈﺮ ﻫﺪف ﯾﮏ ﭘﮋوﻫﺶ اﮐﺘﺸﺎﻓﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ روش ﭘﮋوﻫﺶ آﻣﯿﺨﺘﻪ و ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ اﺳﺘﺪﻻل ﻗﯿﺎﺳﯽ ـ اﺳﺘﻘﺮاﯾﯽ ﺻﻮرت ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری ﭘﮋوﻫﺶ ﺷﺎﻣﻞ 12 ﻧﻔﺮ از ﺧﺒﺮﮔﺎن ﻧﻈﺮی (اﺳﺎﺗﯿﺪ دانشگاه) و ﺧﺒﺮﮔﺎن ﺗﺠﺮﺑﯽ ...  بیشتر

آموزش ورزش
شناسایی و تحلیل محتمل ترین سناریو توسعه فوتسال ایران(یک مطالعه آینده نگرانه)

علی ابوالحسینی؛ حبیب هنری

دوره 12، شماره 4 ، فروردین 1403، صفحه 29-42

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.66105.3722

چکیده
  هدف این پژوهش شناسایی و تحلیل محتمل ترین سناریو توسعه فوتسال کشور می باشد. پژوهش حاضر مبتنی بر رویکرد آینده پژوهی است که از لحاظ هدف کاربردی، از نظر روش پیمایشی است. جامعه آماری شامل کلیه خبرگانی که در زمینه ورزش قهرمانی و حرفه ای و رشته فوتسال از دانش و تجربه لازم برخوردار هستند. نمونه گیری به صورت گلوله برفی است. 12 مصاحبه با خبرگان ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
شناسایی و رتبه‌بندی عوامل موثر بر ترویج تصویر برند شخصی (مطالعه موردی: ورزشکاران قهرمان استان آذربایجان شرقی)

داریوش معرفت؛ اکبر فریدفتحی؛ مریم فریدفتحی

دوره 12، شماره 4 ، فروردین 1403، صفحه 43-52

https://doi.org/10.30473/arsm.2023.67006.3750

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف شناسایی و رتبه‌بندی عوامل موثر بر ترویج تصویر برند شخصی در بین ورزشکاران قهرمان استان آذربایجان شرقی انجام گرفت. پژوهش به لحاظ هدف از تحقیقات کاربردی و به لحاظ روش اجرا از نوع تحقیقات توصیفی – تحلیلی می‌باشد. ابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساخته می‌باشد که با بررسی متون علمی و چند مصاحبه اولیه با پیشکسوتان و متخصصان ...  بیشتر

آموزش ورزش
طراحی مدل کاربست فناوری‌های نوین در توسعه ورزش همگانی ایران: یک نظریه داده‌بنیاد

رضا شیخ یوسفی؛ نسرین عزیزیان کهن؛ مهرداد محرم زاده؛ عباس نقی‌زاده باقی

دوره 12، شماره 4 ، فروردین 1403، صفحه 53-64

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.69743.3829

چکیده
  هدف پژوهش طراحی مدل کاربست فناوری‌های نوین در توسعه ورزش همگانی ایران بود. این تحقیق حاضر از نوع کاربردی و کیفی مبتنی بر داده بنیاد با رویکرد استراوس و کوربین بود. جامعه آماری شامل اساتید منتخب مدیریت ورزشی دانشگاه‌ها و مدیران ادارات کل ورزش و جوانان و فدراسیون‌های ورزشی بودند. نمونه‌گیری به روش هدفمند با دو نمونه اولیه انجام و ...  بیشتر

آموزش ورزش
تأثیر مدیریت زمان و کیفیت سیستم توسعه استعداد والیبال بر رضایت ذی نفعان در کشور عراق

ضرغام حیدر عیسی؛ فاطمه عبدوی؛ محمد رسول خدادادی؛ عبدالزهرا حمیدی محیسن

دوره 12، شماره 4 ، فروردین 1403، صفحه 65-76

https://doi.org/10.30473/arsm.2023.68015.3772

چکیده
  هدف از پژوهش تبیین تأثیر مدیریت زمان و کیفیت سیستم توسعه استعداد والیبال بر رضایت ذی نفعان در کشور عراق بود. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی- همبستگی بود؛ که به شکل میدانی انجام گرفته است. جامعه آماری پژوهش در بخش کمی شامل مربیان والیبال بودند که بر اساس فرمول کوکران تعداد 385 نفر انتخاب شدند و از این تعداد تعداد 383 ...  بیشتر

تدوین الگوی مفهومی توانمندسازی حرفه ای مدیران زن در سازمان های ورزشی

معصومه دهکردیان نژاد؛ زهرا نوبخت رمضانی؛ فریبا محمدیان

دوره 12، شماره 4 ، فروردین 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2023.66536.3736

چکیده
  توانمندسازی مدیران ورزشی زن بر عملکرد سازمان های ورزشی موثر است. هدف از این پژوهش تدوین الگوی مفهومی توانمندسازی حرفه ای مدیران زن در سازمان های ورزشی بود. جامعه آماری شامل دو بخش منابع انسانی (مدیران، اساتید و...) و منابع اطلاعاتی (کتاب ها، مقالات، اسناد و...) مرتبط به موضوع پژوهش بودند. نمونه گیری به تعداد قابل کفایت و با روش قضاوتی بر ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
آزمون مدل عوامل درونی و بیرونی موثر بر رضایت و وفاداری مشتریان خدمات تفریحی-ورزشی (مورد مطالعه: پارک های آبی کشور)

مهدی ظریف؛ حسن فهیم دوین؛ حسین پیمانی زاد؛ محمدرضا اسماعیل زاده قندهاری

دوره 12، شماره 4 ، فروردین 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.62537.3623

چکیده
  پارک‌های آبی همواره در اوقات فراغت مورد استقبال جامعه قرار گرفته است. هدف از تحقیق حاضر آزمون مدل عوامل درونی و بیرونی موثر بر رضایت و وفاداری مشتریان خدمات تفریحی و ورزشی بود. تحقیق حاضر به لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از نظر روش تحلیل داده‌ها از نوع توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه مشتریان پارک‌های آبی کشور بود. حجم ...  بیشتر

آموزش ورزش
شناسایی عوامل مؤثر در سرآمدی فدراسیون ملی تنیس روی میز در سطح بین‌المللی و ارائه راهکارهای اجرایی

مهرداد علی قارداشی؛ شهرام نظری؛ رسول نوروزی سید حسینی

دوره 12، شماره 4 ، فروردین 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.66853.3747

چکیده
  هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل مؤثر در سرآمدی فدراسیون ملی تنیس روی میز در عرصه بین‌المللی و ارائه راهکارهای اجرایی است. روش پژوهش به‌صورت آمیخته (کیفی و کمی) و از نوع استراتژی آمیخته-اکتشافی بود. مشارکت‌کنندگان در بخش کیفی استادان رشته مدیریت ورزشی و همچنین مدیران و کارشناسان خبره و آگاه در زمینه تنیس روی میز و سرآمدی بین‌المللی ...  بیشتر