@article { author = {anet, zeynab and Sajjadi, Seyed Nasrollah and Khabiri, Mohammad}, title = {Consumer Nationalism Relation with Conspicuous Consumption, Cultural Openness and Perceived Economic Threat in Assessment of Domestic and Foreign Goods}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {2}, number = {1}, pages = {11-24}, year = {2013}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {Consumer Nationalism as a priority to domestic products based on nationalist sentiments has been thesubject of many investigations in recent years. In this regard, according to Krejcie & Morgan chart, 278cases among 965 undergraduate physical education students of some Tehran and Karaj universities wereselected as a research samples. The measuring tools have been CETSCALE of Shimp & Sharma (1987)and questionnaire of Hoseinzade (1386) with reliability 0.841. For data analysis, descriptive statisticsand inferential statistics including Spearman coorelation and Mann-Whitney test in SPSS were use withPstudents were below average. Also there wasn’t relation between nationalism and conspicuousconsumption, whereas there was a negative relation between cultural openness and consumernationalism among students. Moreover, results of Mann-Whitney test imply that girls are morenationalist than boys and they have more than conspicuous consumption. Finally, students with lessconsumer nationalism had lower assessment of Iranian products.}, keywords = {assessment of domestic and foreign goods,conspicuous consumption,consumer nationalism,cultural openness,perceived economic threat}, title_fa = {ارتباط ملی‌گرایی مصرفی با تجمل‌گرایی، پذیرش فرهنگی و تهدید ادراک شدة اقتصادی در ارزیابی کالاهای ورزشی داخلی و خارجی}, abstract_fa = {ملی‌گرایی مصرف‌کننده نوعی اولویت قائل شدن برای محصولات داخلی بر مبنای احساسات ملی‌گرایانه و موضوع بسیاری از تحقیقات در سال‌های اخیر بوده است. در همین راستا، در تحقیق حاضر 278 نفر از میان 965 دانشجوی دورة کارشناسی تربیت بدنی دانشگاه‌های منتخب شهر تهران و کرج با استفاده از جدول کرجسی و مورگان نمونة آماری تحقیق انتخاب شدند. ابزار اندازه‌گیری تحقیق مقیاس 17 سؤالی CETSCALE شیمپ و شارما (1987) و پرسشنامة حسین‌زاده (1386) با پایایی 0/841 بوده است. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها نیز از آمار توصیفی و آمار استنباطی شامل ضریب همبستگی اسپیرمن، آزمون من- ویتنی، آزمون فریدمن و دو جمله‌ای در نرم‌افزار spss با سطح معناداری 0/05 >P استفاده شد. یافته‌های تحقیق نشان داد ملی‌گرایی مصرفی دانشجویان تربیت‌بدنی پایین‌تر از حد متوسط بوده است. همچنین، بین ملی‌گرایی و تجمل‌گرایی رابطه‌ای به‌دست نیامد، در حالی که رابطه‌ای منفی بین پذیرش فرهنگی و ملی‌گرایی مصرفی دانشجویان وجود دارد. علاوه بر این، نتایج آزمون من- ویتنی دلالت بر آن داشت که دختران ملی‌گراتر از پسران هستند و از تجمل‌گرایی بیشتری نیز برخوردارند. در نهایت، دانشجویانی با ملی‌گرایی مصرفی کمتر ارزیابی پایین‌تری نیز از محصولات ایرانی داشتند.}, keywords_fa = {ارزیابی کالاهای ورزشی داخلی و خارجی,پذیرش فرهنگی,تجمل‌گرایی,تهدید اقتصادی ادراک شده,ملی‌گرایی مصرفی}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_529.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_529_723cc6987d6e91325890fc263c357841.pdf} } @article { author = {Hoseini, Seyed Sirvan and Kashef, Seyed Mohammad and Seyed Ameri, Mir Hasan}, title = {Locating Sport Gyms through Geographical Information System; Case Study: Saghez City}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {2}, number = {1}, pages = {25-34}, year = {2013}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {With the development of cities, essential information to managing and urban planning are greatlyincreased and complicated. The large Networks of urban facilities, distribution and population density,land- use, and many cases such as this, increase the complexity of the planning in such a way that thereis no option but to use the new GIS data collection and processing into new theories of urban planningand management. In other hand, GIS with its capabilities and abilities to collecting, supplying, salvage,control, processing, analysis, modeling and display the geographic data can be used by managers andplanners, as a power instrument to use the sources and resources in useful way. In this study, samplingwas not required and the total land area of sports has been studied in Saghez area. Present research,according to preliminary data from September 2012 has been initiated. In this study through the AHPmodel and Overlap weights accessed from this method evaluation and choosing of suitable places havebeen done. According to this, suitable places maps were designed and areas and percent’s of suitableplaces extracted in charts model. The final results which earned from this study showed that the most ofsport places in the restricted area have a unsuitable condition, in few cases suitable ,that is because ofthe non-using of new and computerize ways in finding spaces by sport managers up to now.}, keywords = {GIS,hierarchical analysis process,sport spaces}, title_fa = {مکان‌یابی اماکن ورزشی با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS)؛ مطالعة موردی شهرسقز}, abstract_fa = {با رشد و توسعة شهرها، اطلاعات لازم برای مدیریت و برنامه‌‌ریزی شهری به شدت افزایش یافته است و پیچیده می‌شود. شبکه‌های وسیع امکانات شهری، توزیع و تراکم جمعیت، کاربری زمین‌ها و بسیاری موارد نظیر این، چنان بر پیچیدگی این برنامه‌ریزی می‌افزایند که چاره‌ای جز استفاده از GIS برای گردآوری این اطلاعات و پردازش آن‌ها در قالب نظریه‌های جدید مدیریت و برنامه‌ریزی شهری وجود ندارد. از طرف دیگر، سیستم اطلاعات جغرافیایی با توانمندی‌ها و قابلیت‌هایی که در جمع‌آوری، ذخیره، بازیابی، کنترل، ادغام، پردازش، تحلیل، مدل‌سازی، و نمایش داده‌های جغرافیایی دارد، ابزاری قوی در دست مدیران و برنامه‌ریزان برای استفادة بهینه از منابع و ذخایر است. در این تحقیق روش نمونه‌گیری نیاز نبود و کل کاربری‌های ورزشی در محدودة شهرسقز مطالعه شد. تحقیق حاضر با توجه به مطالعات اولیه از شهریور 1391 آغاز شد. در پژوهش حاضر، با استفاده از مدل AHP و همپوشانی وزن‌های به‌دست آمده از این روش، مکان‌های مناسب مراکز ورزشی ارزیابی و تعیین شد. بر این اساس، نقشة فضاهای مطلوب تهیه و مساحت و درصد فضاهای مناسب در قالب جدول استخراج شد. نتایج نهایی به دست آمده از پژوهش نشان می‌دهد غالب اماکن ورزشی موجود در محدوده، از لحاظ مکانی دارای وضعیت نامناسب و متوسط و در برخی موارد اندک، دارای وضعیت مناسب و بسیار مناسب‌اند. این مسئله را می‌توان گواهی بر عدم استفادة مدیران از روش‌های نوین و رایانه‌ای در مکان‌یابی و ساخت اماکن ورزشی دانست.}, keywords_fa = {اماکن ورزشی,سیستم اطلاعات جغرافیایی,فرایند تحلیل سلسله مراتبی}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_530.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_530_6889b75fd7aa8f0dc486aa55ddcb2861.pdf} } @article { author = {Rohani, Meisam and Talebpour, Mehdi and Ramezaninejad, Rahim and Benar, Noshin}, title = {The Factor Analysis of Performance Evaluation’s Indicators of Soccer Coaches in Iran Premier League}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {2}, number = {1}, pages = {35-48}, year = {2013}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {The purpose of current study was to identify and prioritize the evaluation indicators of the performancesoccer coaches in Iran premier league from the viewpoint of coaches and soccer players. Statisticalpopulation consisted of all soccer head coaches and coaches (n=72) and Iranian’s soccer players(n=277) in 10th premier league (2010-2011). Total population was chosen as the sample which, in last,70 coaches and 197 soccer players, totally 267 persons, participated in this study. The date wascollected using a five Likert-type scale questionnaire include 60 items by a Semi-Structured interview.The validity was confirmed by knowledgeable masters, soccer experts and coaches. The reliability wascalculated by Cronbach’s alpha (α= 0.92). Exploratory factor analysis with a Direct oblimin rotation,ANOVA with repeated measure and Bonferroni post-hoc at Panalysis. Based on the result of factor analysis, 57 items were classified into five factors. The mostsignificant factors in evaluating the performance of soccer coaches are Technical & Educational (15items), Behavioral and Cultural (13 items), Team and Personal Management (11 items), Preservationand Promotion of Team (10 items), and Experience and Background (8 items), respectively. Also, therewas a significant difference between the priority of all evaluation factors of coaches' performance(except between Technical & Educational and Behavioral & Cultural) (P≤ 0.05). Finally, sport expertsand managers can evaluate the coaches by technical criteria according to the high priority of Technical& Educational and Behavioral and Cultural factors in this study; and evaluating the behavioral andcultural skills of coaches is important because of their vast communication with soccer players.}, keywords = {Performance Evaluation,Premier league,soccer coaches,technical-educational factor}, title_fa = {تحلیل عاملی شاخص‌های ارزیابی عملکرد مربیان حرفه‌ای فوتبال ایران}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر شناسایی و اولویت‌بندی شاخص‌های ارزیابی عملکرد مربیان لیگ برتر فوتبال ایران از دیدگاه مربیان و بازیکنان بود. جامعة آماری پژوهش تمامی سرمربیان و مربیان (72نفر) و بازیکنان ایرانی (277نفر) شاغل در دهمین دورة لیگ برتر فوتبال ایران (90-1389) بودند. نمونة آماری برابر با جامعة آماری در نظر گرفته شد، که در نهایت 70 سرمربی و مربی، 197 بازیکن فوتبال و در مجموع 267 نفر در پژوهش حاضر شرکت کردند. از پرسشنامة محقق‌ساخته حاوی 60 گویه یا شاخص ارزیابی عملکرد مربیان فوتبال در مصاحبه‌ای نیمه‌هدایت شده و در مقیاس پنج ارزشی لیکرت استفاده شد. اساتید صاحب‌نظر و مربیان و کارشناسان با سابقة فوتبال روایی صوری و محتوایی پرسشنامه را تأیید کردند. پایایی آن با استفاده از روش آلفای کرونباخ محاسبه شد (92/0 =α). برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش تحلیل عاملی اکتشافی با چرخش متمایل، آزمون تحلیل واریانس با اندازه‌گیری مکرر و آزمون تعقیبی بونفرونی در سطح معناداری 05/0 P≤ استفاده شد. بر اساس نتایج تحلیل عاملی از 60 گویة ارزیابی عملکرد، سه گویه حذف و 57 گویه در پنج عامل قرارگرفت. عوامل فنی- آموزشی (15 گویه)، رفتاری و تربیتی (13 گویه)، مدیریت تیمی و فردی (11 گویه)، حفظ و ارتقای تیم (10 گویه) و عامل سابقه و تجربه (8 گویه)، به ترتیب، مهم‌ترین عوامل ارزیابی عملکرد مربیان فوتبال شناخته شدند. همچنین، بین اولویت همة عوامل ارزیابی عملکرد مربیان (به استثنای تفاوت بین عوامل رفتاری و تربیتی با فنی- آموزشی) تفاوت معناداری وجود داشت (05/0≥P). با توجه به اولویت بالای عامل فنی-آموزشی و عامل رفتاری و تربیتی، کارشناسان و مدیران ورزشی می‌توانند مربیان را از نظر شاخص‌های فنی ارزیابی کنند و چون بازیکنان بیشترین ارتباط را با مربی دارند، ارزیابی مهارت‌های رفتاری و ارتباطی مربیان نیز بسیار مهم است. }, keywords_fa = {ارزیابی عملکرد,عامل فنی- آموزشی,لیگ برتر,مربی فوتبال}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_531.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_531_206ec226b28074956ede0eafe4d0da47.pdf} } @article { author = {Honari, Habib and Mandalizadeh, Zeynab}, title = {Framework of Developing and Explaining an Entrepreneurship Mission Statement in Sport of Iran from the View Point of Sport Experts}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {2}, number = {1}, pages = {49-61}, year = {2013}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {The purpose of this paper is framework of developing and explaining an entrepreneurship missionstatement in sport of Iran from the view point of sport experts which is the results of research indeveloping a strategic plan for entrepreneurship in sport of Iran. In this study (quality and quantity) wasobtained by interview the view point of sport management elites. A research designed questionnaire wasdeveloped on this basis and according to elements of mission statement and after validity verification(by professors) and reliability (α=0.94), the questionnaire was distributed among physical educationorganization top managers, club managers, and professors of sport management. Then data analysis wasobtained by using Bartlett, Kaiser, and factor analysis tests. In conclusion, mission of entrepreneurshipin sport orienting physical education organization was developed: "mission of entrepreneurship isproviding dynamic economic for sport industry and help to sport development by privatization insociety in order to develop innovation and employment.” So entrepreneurship mission statement in sportof Iran determines nature and concept of future activates in organization of physical action, in order tocreate employment and development the effective entrepreneurship plan in the same course.}, keywords = {Entrepreneurship,mission,Sport and youth organization,Strategic}, title_fa = {چارچوب تبیین و تدوین بیانیة مأموریت کارآفرینی در ورزش کشور از دیدگاه صاحب‌نظران ورزشی}, abstract_fa = {هدف این مقاله تبیین و تدوین بیانیة مأموریت کارآفرینی در ورزش کشور است. روش تحقیق توصیفی- تحلیلی است. جهت جمع‌آوری داده‌ها از مصاحبه و سپس پرسشنامة محقق‌ساخته (رویکرد آمیخته) استفاده شد. با توجه به عناصر تشکیل‌دهندة بیانیة مأموریت، پرسشنامة محقق‌ساخته ایجاد و پس از تأیید روایی صوری و محتوایی (توسط استادان) و پایایی (94/0=α)، بین مدیران ستادی سازمان تربیت بدنی (سازمان ورزش و جوانان)، استادان گروه مدیریت ورزشی، گرایش مدیریت کارآفرینی و مدیریت راهبردی توزیع شد. از روش‌های آماری توصیفی و استنباطی (بارتلت، کایزر و تحلیل عاملی) جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده شد. بر اساس یافته‌های این پژوهش، مأموریت کارآفرینی در ورزش کشور با توجه به بار عاملی استخراج شده به این صورت تدوین شد: «مأموریت کارآفرینی فراهم کردن اقتصادی پویا برای ورزش، کمک به توسعة ورزش از طریق خصوصی‌سازی در جامعه به منظور گسترش نوآوری و ایجاد اشتغال است.» در نتیجه، تدوین بیانیة مأموریت کارآفرینی در ورزش کشور ماهیت و مفهوم فعالیت‌های آیندة سازمان ورزش و جوانان را با هدف ایجاد اشتغال و توسعة کارآفرینی بیان و راهبردهای مؤثری را در این راستا تعیین می‌کند.}, keywords_fa = {راهبردی,سازمان ورزش و جوانان,کارآفرینی,مأموریت}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_532.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_532_da88417ad07f9022916badf87f48114b.pdf} } @article { author = {Goodarzi, Mehdi}, title = {SWOT Analysis for Shows the Situation of Physical Education General Department of Payame Noor University}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {2}, number = {1}, pages = {61-74}, year = {2013}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study was to shows the situation of Physical Education General Department ofPayame Noor University. Document analysis, relevant literature review, surveys, PEST SCAN (α =0.91), SWOT analysis and meetings were used to collect the data. 23 ex general managers and generalmanager and experts of physical education general department and members of physical educationacademic board in sciences and sport management, PhD students of Payame Noor University who had arole in university sport were selected and surveyed. By Delphi method, meetings and several strategicanalyzing steps, 7 strengths, 7 weaknesses, 7 opportunities and 7 threats were recognized and ranked byFriedman test. Research findings showed that Payame Noor University (population: 1 million)participated in university sport below 1%. The collected information shows the situation of universitysport in Payame Noor University in the axis in (SO) region. By the evaluation of resources and internalexternal information, we can present a collection of approaches and programs. Realization of the goaluniversity sport and employment of all provincial and native capacities along with the growth anddevelopment of university sport in this university was presented.}, keywords = {physical education general department of Payame Noor University,swot Analysis,University Sport}, title_fa = {تبیین وضعیت موجود ادارة کل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور با استفاده از تحلیل SWOT}, abstract_fa = {هدف از انجام این پژوهش، شناسایی قوت‌ها، ضعف‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهای ادارة کل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور بود. برای گردآوری داده‌ها، اسناد و مدارک بررسی و متون پیشینه مطالعه شد و پرسشنامه‌های نظرسنجی و PEST SCAN (91/0=α) و تحلیل SWOT به کار رفت. در بخش نظرسنجی، 23 مدیرکل و کارشناس‌ارشد اسبق و کنونی ادارة کل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور و اعضای علمی و دانشجویان مقطع دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور که در زمینة فعالیت‌ها و مشاغل ورزشی دانشگاه پیام نور نقش داشته‌اند انتخاب شدند. با استفاده از روش دلفی، برگزاری جلسات و چندین مرحلة تحلیل راهبردی، 7 قوت، 7 ضعف، 7 فرصت و 7 تهدید تأیید و بر اساس آزمون فریدمن، رتبه‌بندی شد. یافته‌های پژوهش نشان داد در دانشگاه پیام نور با جمعیت دانشجویی1.040.000 نفری، کمتر از 1% دانشجویان در ورزش دانشجویی مشارکت دارند. با این حال، داشتن مراکز آموزشی متعدد رشتة تربیت بدنی، جمعیت کثیر دانشجویی در دامنه‌های سنی متفاوت، بالاترین گسترة پوششی مراکز دانشگاهی در سراسر کشور، نیز بیشترین بودجة خارج از شمول باعث شده است، جایگاه ورزش دانشجویی ادارة کل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور در موقعیت SO قرارگیرد. در همین راستا، می‌توان بر پایة تحلیل اطلاعات به‌دست آمده، به مسئولان و مدیران ورزشی دانشگاه پیام نور کمک کرد ضعف‌ها را رفع و از قوت‌ها در جهت به حداکثر رساندن فرصت‌ها استفاده کنند. }, keywords_fa = {ادارة کل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور,تحلیل SWOT,ورزش دانشجویی}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_533.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_533_4acc16d9b2031ad4cf4ede7e3ec9310d.pdf} } @article { author = {Keshavarz, Loghman and Jalalifarahani, Majid and Ansari, Seyed Mohammad}, title = {Comparison of the Attitude of Students and Teachers of other Courses to the Teachers of Physical Education at the High School in Bandarabbas}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {2}, number = {1}, pages = {75-84}, year = {2013}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {The purpose of this research was to study and comparison of the attitude of students and teachers ofother courses to the teachers of physical education at the high school in Bandarabbas, Iran. Statisticalpopulation of the research was 62 teachers of non- physical education courses, and 20000 students ofBandarabbas high schools. On the basis of Morgan table, 377 students were randomly selected, and allof the teachers were selected as total number of research samples. In order to achieving the requireddata, two researcher made questionnaires were used. Their validity was confirmed by the 15 experts andtheir reliability was studied in an introductory survey with 30 subjects and was confirmed byCronbach’s Alpha of 0.81 and 0.83. In order to achieving the research purposes, the descriptive andinferential statistics methods such as Kolmogorov-Smirnov, one sample T-test, liner regression, andindependent sample T-test by SPSS software were used. Research findings showed that students andteachers of other courses have an undesirable attitude to the teachers of physical education. There is asignificant correlation between students and teachers of other courses attitudes to the teachers ofphysical education. Student’s attitude is the predictor factors teachers’ attitude to the teachers ofphysical education. And there is not meaningful difference between students and teachers of othercourses to the teachers of physical education.}, keywords = {Attitude,High School Students,teachers of physical education}, title_fa = {مقایسة نگرش دانش‌آموزان و معلمان سایر دروس به معلمان تربیت بدنی در مقطع متوسطة بندرعباس}, abstract_fa = {هدف از پژوهش حاضر مقایسة نگرش دانش‌آموزان و معلمان سایر دروس به معلمان تربیت بدنی مقطع متوسطة بندرعباس بود. جامعة آماری تحقیق همة معلمان دروس غیر از تربیت بدنی (62 نفر) و دانش‌آموزان پسر مقطع متوسطة شهر بندرعباس (20000 نفر) بودند. برای نمونة تحقیق، بر اساس جدول مورگان، 377 دانش‌آموز به طور تصادفی ساده و 62 معلم غیرتربیت بدنی به طور کل‌شمار انتخاب شدند. به منظور دستیابی به اهداف تحقیق از دو پرسشنامة 34 سؤالی محقق‌ساختة «بررسی نگرش معلمان و دانش‌آموزان به معلمان تربیت بدنی» استفاده شد. روایی هر دو پرسشنامه به تأیید 15 متخصص رسید و پایایی آن در آزمونی مقدماتی با 30 آزمودنی و آلفای کرونباخ به ترتیب 81/0 و 83/0 محاسبه شد. برای تحلیل داده‌ها از روش‌های آماری توصیفی و استنباطی مانند کلموگروف- اسمیرنوف، تی استودنت تک‌گروهی و مستقل و رگرسیون خطی با کمک نرم‌افزار SPSS استفاده شد. یافته‌های تحقیق نشان داد نگرش معلمان سایر دروس و دانش‌آموزان به معلمان تربیت بدنی نامطلوب است. بین نگرش دانش‌آموزان و معلمان سایر دروس به معلمان تربیت بدنی ارتباط معناداری وجود دارد. نگرش دانش‌آموزان قابلیت پیش‌بینی نگرش معلمان سایر دروس به معلمان تربیت بدنی را داراست. بین نوع نگرش دانش‌آموزان و معلمان سایر دروس به معلمان تربیت بدنی تفاوت معناداری وجود ندارد.}, keywords_fa = {معلمان تربیت بدنی,دانش‌آموزان مقطع متوسطه,نگرش}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_534.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_534_4877c9c5ad06233f1fbd80ef7b5c4869.pdf} } @article { author = {Ramezani, Alireza and Nazarian madavani, Abbas}, title = {Program StudRelationship between Student’s Emotional Intelligence, Fitness and Life Quality}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {2}, number = {1}, pages = {85-98}, year = {2013}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study was investigating the relationship between students emotional intelligence,fitness and life quality in Shahid Rejaee Teacher Training University. Target population in this studywas whole the students of that university at academic year 1390-91, nearly 3859 people. The samplewas selected 380 people according to Morgans’ table. Stratified and randomly sampling was used andthe faculties of university was assumed as the strata. In data collection life quality SF-36, sybria-sherinkemotional intelligence questionnaire and practical protocol of physical activity was used. To analyze thedata, in descriptive statistics was used such as frequency, percentage, means, and standard deviation andin inferential statistics, multivariable regression. The finding showed that average score students lifequality with regard index score (100) was median (68-71) and the girls life quality was lower than boyslife quality. Also, average score of boy’s emotional intelligence was upper than girls’ emotionalintelligence and the girls were weaker in fitness average score than boys. Finally, the results wasshowed that fitness (β=0.268) and emotional intelligence (β=0.278) can prediction students life quality(P≤0.001). It the same accomplishing of numerous extramural as sport activities and entertainments bysport office and counseling workshops by counseling center to improving of students life quality.}, keywords = {emotional intelligence,fitness,Life Quality}, title_fa = {ارتباط بین هوش هیجانی، آمادگی جسمانی و کیفیت زندگی دانشجویان}, abstract_fa = {هدف پژوهش، مطالعة ارتباط بین هوش هیجانی، آمادگی جسمانی و کیفیت زندگی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بود. جامعة آماری شامل تمامی دانشجویان سال تحصیلی 91-1390 دانشگاه و حدود 3859 نفر بود. به استناد جدول تعیین حجم نمونة مورگان، 380 نفر نمونة آماری انتخاب شدند. نمونه‌گیری به روش خوشه‌ای و تصادفی انجام شد. هر یک از دانشکده‌ها یک خوشه فرض شد و نمونة مورد نیاز به صورت تصادفی از این خوشه‌ها و متناسب با حجم دانشکده جمع‌آوری شد. از پرسشنامة کیفیت زندگی SF-36، هوش هیجانی سایبریا شرینگ و پروتکل اجرایی فعالیت بدنی در جمع‌آوری داده‌ها استفاده شد. در تحلیل داده‌ها، از آمار توصیفی (میانگین و درصد، فراوانی، انحراف معیار، انواع نمودار و جدول) و رگرسیون چند متغیره استفاده شد. نتایج نشان داد وضعیت کلی نمرة میانگین کیفیت زندگی دانشجویان با توجه به نمرة شاخص (100) متوسط (71-68) است و در این رابطه کیفیت زندگی دختران، پایین‌تر از پسران است. همچنین، نمرة میانگین هوش هیجانی پسران، بالاتر از دختران است و دختران از آمادگی جسمانی پایین‌تری نسبت به پسران برخوردارند. نهایتاً نتایج نشان داد آمادگی جسمانی (268/0=β) و هوش هیجانی (278/0=β)، قابلیت پیش‌بینی کیفیت زندگی دانشجویان را دارد (001/0≥P). به نظر می‌رسد اجرای فوق برنامه‌های متنوع، همچون فعالیت‌های منظم ورزشی و تفریحی در ادارة تربیت‌بدنی همچنین برپایی کارگاه‌های مشاوره‌ای از طرف مرکز مشاوره، در بهبود کیفیت زندگی دانشجویان، به‌ویژه دختران، مناسب است.}, keywords_fa = {آمادگی جسمانی,کیفیت زندگی,هوش هیجانی}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_535.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_535_50e235cbf1b6789076a8eb04718e00f6.pdf} } @article { author = {Memari, Zhaleh and Hamidi, Mehrzad and Seyfi, Tahereh}, title = {Program Study, Evaluation and Development of Sports Coaches in Selected Countries and Suggestions}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {2}, number = {1}, pages = {99-112}, year = {2013}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {As the fastest growing professional perspective, the current administration's approach to teaching andpromoting the sport coaches is growing on. They are main elements in education and team leadership;also play an important role in developing athletes. The aim of this study was to study the education,evaluation and development of sports coaches in selected countries and proposed suggestions. Thisstudy is a descriptive and analytical study was conducted and the data collection and review of existingdocuments and material resources available in the library's Internet use. Sports Ministry in useful effortson education, evaluation and development of sport coaches is done, but the lack of systematic approachsystems to keep pace with the modern world is faced with many problems. Extensive studies have beenconducted on sport coaches’ education in Australia, and articles about the framework, the headings,content, and standards for sport coaches education and development is written. Several editions of theUK education system and educators to provide educational content to new levels of coaching are beingcompiled. In the United States, according to the education system, standards and training programsdeveloped and are being updated. Extensive studies have been performed in Canada, as well asprograms to improve and develop educational programs for coaches and athletes in each discipline isprovided in other countries. Studies show that a systematic approach, in coordination with theinternational community and the continent needs urgent mentoring sports coaches in the country and isthe essential foundation of international coaches. In this way, the system utilizes the experiences ofselected countries and is useful.}, keywords = {Development,Education,Evaluation,Sport Coaches}, title_fa = {مطالعة برنامة آموزش، ارزیابی و ارتقای مربیان ورزش کشورهای منتخب و ارائة پیشنهادها}, abstract_fa = {به موازات رشد سریع دیدگاه حرفه‌ای، رویکرد فعلی تشکیلات ورزش جهان به آموزش و ارتقای مربیان، رو به توسعه است. آنان از ارکان اصلی در آموزش، رهبری و هدایت تیم‌اند و نقش مهمی در پرورش ورزشکاران ایفا می‌کنند. هدف از انجام این تحقیق مطالعة نظام آموزش، ارزیابی و ارتقای مربیان ورزش کشورهای منتخب و ارائة الگوی پیشنهادی است. این تحقیق به روش توصیفی و تحلیلی انجام شده و در جمع‌آوری اطلاعات از منابع موجود در کتابخانه‌ها و مروری بر اسناد موجود و مطالب اینترنت استفاده شده است. در ایران وزارت ورزش تلاش‌های مفیدی درخصوص آموزش، ارزیابی و ارتقای مربیان انجام داده است؛ لیکن عدم رویکرد سیستمی موجب شده تا همگامی آن با سیستم‌های پیشرفتة جهان با اشکال‌های متعددی مواجه گردد. در استرالیا دربارة آموزش مربیان مطالعات گسترده‌ای انجام شده و نوشتار‌هایی در باب چارچوب، سرفصل، محتوی و معیارهای آموزش و ارتقای مربیان نگاشته شده است. در انگلستان ویراست‌های متعددی از نظام آموزش مربیان ارائه شده و محتوای آموزشی جدیدی برای سطوح مختلف مربیگری در حال تدوین است. در ایالات متحده با توجه به سیستم آموزشی حاکم، معیارها و برنامه‌های آموزشی مربیان تدوین و در حال به‌روزرسانی است. در کانادا نیز مطالعات گسترده‌ای انجام شده است، به طوری‌که برنامةپیشرفت مربیان و ورزشکاران هر رشته تدوین و این برنامه‌های آموزشی به سایر کشورها نیز ارائه می‌شود. نتایج مطالعات نشان می‌دهد رویکرد سیستمی و هماهنگی با انجمن‌های قاره‌ای و جهانی مربیان از نیازهای عاجل مربیگری ورزش کشور است و تأسیس بنیاد بین‌المللی مربیان از ضروریات آن است. در این راه بهره‌گیری از تجارب کشورهای منتخب و نظام‌های مربوط مفید خواهد بود.}, keywords_fa = {آموزش,ارتقا,ارزیابی,مربیان ورزش}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_536.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_536_44870ab42cee9c352a92edf38942198f.pdf} } @article { author = {Abdipour, Kamran and Zardoshtiyan, Shirin and Jamshidi, Ezat-allah and Amiri, Jahan}, title = {Predict Employee Job Satisfaction, According to the Servant Leadership in Office of Youth and Sports of the West Country}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {2}, number = {1}, pages = {113-120}, year = {2013}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study is to predict employee job satisfaction, according to the servant leadership inOffice of Youth and Sports of the West Country. Research methods is descriptive- survey. The populationof the study (300 Person) consisted of all the Personnel Office of Youth and Sports of the West Country.According to Morgan, 200 patients were randomly cluster. Instruments used in the study, were standardquestionnaires Gholipour servant leadership and job satisfaction Minnesota, which determined reliabilityof the 94.0 and 90.0. For data analysis, descriptive and inferential statistics was used (pearson correlationcoefficient, and stepwise multiple regression). The results showed between servant leadership and jobsatisfaction is a positive relationship (r= 0.49, P 0.05). Also, the results of stepwise regression analysisshowed that servant leadership can be 27.0 changes from job satisfaction to predict and explain. Ingeneral, it can be concluded that servant leadership can create job satisfaction in athletic departments, andoffice managers can use this style of leadership, to take up job satisfaction of their employees}, keywords = {Leadership,Job satisfaction,Servant Leadership,sports and youth organizations}, title_fa = {پیش‌بینی رضایت شغلی کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان استان‌های غرب کشور بر اساس سبک رهبری خدمتگزار}, abstract_fa = {هدف از انجام این تحقیق، پیش‌بینی رضایت شغلی کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان استان‌های غرب کشور بر اساس نقش رهبری خدمتگزار است. روش تحقیق، توصیفی- پیمایشی است. جامعة آماری تحقیق تمامی کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان استان‌های غرب کشور (300 نفر) بودند. نمونة آماری بر اساس جدول مورگان (200 نفر)، به صورت تصادفی- خوشه‌ای تعیین شده است. ابزار مورد استفادة تحقیق، دو پرسشنامة استاندارد رهبری خدمتگزار قلی‌پور و رضایت شغلی مینه سوتا بود، که پایایی آن‌ها به ترتیب 90/0 و 89/0 تعیین شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها، از آمار توصیفی و استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون چندگانه و گام‌به‌گام) استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد بین رهبری خدمتگزار و رضایت شغلی ارتباط مثبت وجود دارد (49/0=r، 01/0 P}, keywords_fa = {ادارات ورزش و جوانان,رضایت شغلی,رهبری خدمتگزار,سبک رهبری}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_537.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_537_1409dba6f6481e01bc457790cb91c198.pdf} } @article { author = {Farahani, Abolfazl and Gholampour, Elham and Adelkhani, Amin}, title = {Management and Policymaking of Physical Education Faculties and Departments and Directing Students' Job Expectations Postgraduate Students' Perspectives}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {2}, number = {1}, pages = {121-138}, year = {2013}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {Management and policies governing on education in educational faculties and departments are among theinfluencing factors in gaining ability and job preparation of graduated students. In addition, the students'perspectives, as the goal population, are taken into consideration in shaping the job expectations.Therefore, the purpose of the present study was to examine the role of management and policymaking ofphysical education faculties and departments in directing the job expectations of students via analyzingtheir postgraduate students' perspectives. The method of this study was descriptive-survey conductedbased on field study approach. The statistical population of the research consisted of all postgraduatephysical education students studying in 2011-2012. Applying Morgan Formula, 330 subjects have beenrandomly selected among this population through cluster sampling. The research instrument consisted ofa researcher-made questionnaire that has been distributed among respondents after ensuring its validityand reliability (α=0.84). Descriptive statistics and Univariate t-test have been utilized to analyze thecollected data. The results of the study showed that the respondents evaluated the role of governmentalpolicymaking in their job expectations and job satisfactions "high" and "moderate" to "high" respectively.In addition, the findings showed that the role of theoretical training in their career future is between"moderate" to "high", while the role of practical and skills training in their career future is "high". Thefindings also indicated that the effects of social and cultural factors as well as economic and living factorson students' job expectations were evaluated to be "moderate" to "high" and "high" respectively. It wasalso demonstrated that the mean disparity of all research items with the hypothetical mean of three hasbeen meaningful (Pfaculties and departments is very important and vital. Regarding the findings of this study, the strategiessuggested by researchers to the curriculum planners and educational content suppliers in postgraduatedegree of physical education in respect to shifting the orientation of current educational systems fromtraining-based system towards research-based system, and research-based courses towards making skillsand entrepreneurship environments is according to the provided strategies.}, keywords = {job expectations,management and policymaking,Physical Education,strategy and policy}, title_fa = {نقش مدیریت و سیاستگزاری دانشکده‌ها و گروه‌های تربیت‌بدنی در هدایت انتظارات شغلی دانشجویان (تعیین راهبرد و سیاست)}, abstract_fa = {دانشجویان اولین گروهی‌اند که می‌توانند در مورد آموزش‌ها و مهارت‌های خود اظهارنظر کنند. نظرهای این گروه در رابطه با سیاستگزاری دولت دربارة اشتغال اهمیت ویژه‌ای دارد. لذا، هدف از این پژوهش بررسی مدیریت و سیاستگزاری دانشکده‌ها و گروه‌های تربیت بدنی در هدایت انتظارات شغلی دانشجویان با تحلیل نظرهای دانشجویان کارشناسی‌ارشد این رشته بود. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی و شیوة اجرا میدانی بود. جامعة آماری تحقیق تمامی دانشجویان کارشناسی‌ارشد تربیت‌بدنی در سال تحصیلی 91-1390 بودند که با بهره‌گیری از جدول مورگان 330 نفر به صورت تصادفی خوشه‌ای نمونه‌گیری شدند. ابزار جمع‌آوری اطلاعات، پرسشنامة محقق‌ساخته‌ بود که پس از تعیین روایی و پایایی مورد استفاده قرارگرفت (84/0=α). از آمار توصیفی و آزمون t تک‌متغیره برای تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد، از نظر دانشجویان کارشناسی‌ارشد تربیت‌بدنی، نقش سیاستگزاری دولتی بر انتظارهای شغلی دانشجویان در حد «زیاد»، نقش سیاستگزاری دولتی بر رضایت شغلی دانشجویان بین «متوسط» تا «زیاد»، نقش آموزش نظری در آیندة شغلی دانشجویان بین «متوسط» تا «زیاد»، نقش آموزش عملی و مهارتی در آیندة شغلی دانشجویان در حد «زیاد»، نقش عوامل اجتماعی و فرهنگی مؤثر بر انتظارات شغلی دانشجویان بین «متوسط» تا «زیاد» و نقش عوامل اقتصادی و معیشتی مؤثر بر انتظارات شغلی دانشجویان در حد «زیاد» ارزیابی می‌شود؛ همچنین، اختلاف میانگین تمامی گویه‌های تحقیق با میانگین فرضی سه، معنادار بود (05/0>P). به‌طور کلی، نقش مدیریت و سیاستگزاری دانشکده‌ها و گروه‌های تربیت‌بدنی در هدایت انتظارات شغلی دانشجویان بسیار مهم و حیاتی است. در پایان، با عنایت به یافته‌های پژوهش، راهبرد پیشنهادی محققان به مدیریت و سیاستگزاری دانشکده‌ها و گروه‌های تربیت‌بدنی عبارت است از تقسیم مسئولیت در دانشکده‌ها و گروه‌ها با سه رویکرد آموزش‌محور، پژوهش‌محور و کارآفرین، به ترتیب در راستای دستیابی به مرزهای علوم ورزشی در جهان، حرفه‌ای کردن علوم از طریق افزایش کیفیت آموزش عالی در رشتة تربیت‌بدنی، و کارآفرینی و حل بحران بیکاری با اختصاص تسهیلات خوداشتغالی به دانشگاهیان کارآفرین حوزة ورزش. سیاست‌هایی نیز برای دستیابی به راهبرد پیشنهادی ارائه شده است.}, keywords_fa = {انتظارات شغلی,تربیت‌بدنی,راهبرد و سیاست,مدیریت و سیاستگزاری}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_538.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_538_9c380aaf710d0f7e0b8a9e930e735e10.pdf} } @article { author = {Eydi, Hosein and Abbasi, Homayoun and Bakhshi Chenari, Amin and Fadaei, Masumeh and Ebrahim Feghhi, Aco}, title = {Confirmatory Factor Analysis of Emotional Intelligence Questionnaire in Sport}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {2}, number = {1}, pages = {139-150}, year = {2013}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {Emotional intelligence as a psychological factor has an important role in psychology, management andrecently sport. The purpose of this research has a Confirmatory Factor Analysis (CFA) of EmotionalIntelligence Questionnaire in Sport. Statically society was all of coach, referee and athlete ofKermanshah, Iran that 166 person finally respond in questionnaire. After content validity, CFA, Piersontest and Chronbakh alpha used for reliability and validity of questionnaire. Also, in CFA research thenumber of sample was select according the factor of questionnaire. Result of CFA showed that six factorof questionnaire was a good structure. Reliability of questionnaire with Chronbakh alpha for six factorshowed that the range between 0.73 -0.79. Result of CFA support six factor structure of emotionalintelligence include appraisal of own emotions, regulation of own emotions, utilization of own emotions,optimism, social skills, and appraisal of others emotions has good fit. According to CFA result, suggestthat for confidence of questionnaire, future research test this questionnaire among other sample.}, keywords = {athletes,coaches,referees,Confirmatory Factor Analysis,emotional intelligence}, title_fa = {تحلیل عاملی تأییدی پرسشنامة هوش هیجانی در ورزش}, abstract_fa = {هوش هیجانی به مثابة سازه‌ای روان‌شناختی، در حوزه‌های مختلف روان‌شناسی، مدیریت و اخیراً ورزش نقش مهمی پیدا کرده است. هدف از این مطالعه، تحلیل عاملی تأییدی ابزار هوش هیجانی در ورزش است. جامعة آماری پژوهش، شامل تمامی مربیان، ورزشکاران و داوران استان کرمانشاه بود که 166 نفر در نهایت به پرسشنامه‌های تحقیق پاسخ دادند. در این تحقیق پس از بررسی روایی محتوا، جهت بررسی روایی سازه از تحلیل عاملی تأییدی، ضریب همبستگی پیرسون و آلفای کرونباخ استفاده شد. در خصوص تعداد نمونه‌های آماری تحقیق در روش تحلیل عاملی تأییدی (CFA)، تعداد نمونه‌ها بر اساس تعداد متغیرها (سؤال‌ها) تعیین شد. نتایج اجرای تحلیل عاملی نشان داد ساختار شش عامل، از جهت تفکیک سؤال‌ها و انطباق با مبانی مناسب است. پایایی به دست آمده با استفاده از آلفای کرونباخ برای مؤلفه‌های شش‌گانه بین 73/0 تا 79/0 بود که نشان‌دهندة پایایی مناسب ابزار است. نتایج تحلیل عاملی تأییدی نشان داد الگوی شش عاملی سازة هوش هیجانی، شامل ارزیابی احساسات دیگران، ارزیابی احساسات خود، خودتنظیمی، مهارت‌های اجتماعی، به‌کارگیری عواطف و خوش‌بینی دارای برازندگی مناسبی است. پیشنهاد می‌شود در تحقیقات آینده، این پرسشنامه در نمونه‌ها و در حوزه‌های دیگر ورزش برای اطمینان از روایی و پایایی آن اجرا گردد.}, keywords_fa = {تحلیل عاملی تأییدی,داوران,مربیان,ورزشکاران,هوش هیجانی}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_539.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_539_8a0627cd07edce8c390b0024d4a39bf2.pdf} } @article { author = {Yousefi, Saeid and Zarky, Parastou and Sharifiyan, Esmaeil}, title = {Evaluating Coaches' Knowledge for Giving First Aids to Injured Athletes in Sports Arenas}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {2}, number = {1}, pages = {151-162}, year = {2013}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {The aim of current study is evaluating coaches' knowledge for giving first aids to injured athletes insports arenas. There is a descriptive- correlation method in an applying aspect which conducted in afield study. The population for this research was the entire coaches in Kerman, Iran that were 359people. A sample was determined for this population. The data was collected from a self-questionaryperformed by the author for evaluating coaches' knowledge about first aids, that its content certaintywas 90% and its reliability was determined by Chronbach's alpha coefficient (95%). The findings fromanalysis data showed that the knowledge level for most of men coaches was low (43.90%) and for mostof women coaches was in a middle level (48.50 %). Moreover, there is a significant correlation betweenknowledge level and graduation degree (P<%5 ) but there isn't any significant relationship betweenknowledge level with coaching experiment and coaches' ages (P> %5). In regard to critical role ofcoaches in developing sports and unavoidability of injuries in sports, it seems necessary to try for firstaids instruction in different courses of coaching.}, keywords = {athletes,first aids,coaches,courts}, title_fa = {ارزیابی دانش مربیان ورزش دربارة کمک‌های اولیه به ورزشکاران آسیب‌دیده در میادین ورزشی}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر ارزیابی دانش مربیان ورزش از کمک‌های اولیه به ورزشکاران آسیب‌دیده در میادین ورزشی است. روش پژوهش توصیفی- همبستگی است که از نظر هدف کاربردی و از نظر مسیر اجرا میدانی است. جامعۀ آماری پژوهش تمامی مربیان ورزشی استان کرمان به تعداد 359 نفر بود. نمونة آماری برابر جامعة آماری در نظر گرفته شد. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامة محقق‌ساختة «ارزیابی میزان آگاهی مربیان از کمک‌های اولیه» استفاده شد. روایی محتوایی پرسشنامه (90/0=CVI)، و پایایی آن را نتایج آزمون آلفای کرونباخ (95/0= r) نشان داد. نتایج تجزیه‌وتحلیل داده‌ها نشان داد، میزان آگاهی بیشتر (90/43%) مربیان مرد در سطح پایین و بیشتر (50/48%) مربیان زن در سطح متوسط است. همچنین، بین میزان آگاهی مربیان با مدرک تحصیلی ارتباط معناداری (05/0>P) وجود دارد و با سابقة مربیگری و سن مربیان (05/0