@article { author = {Jalali Farahani, Majid}, title = {The influence of selected marketing mix elements on brand equity in sport service}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {2}, number = {2}, pages = {11-20}, year = {2013}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study was the influence of selected marketing mix elements on brand equity in sport service. Method research was descriptive - correlational. The statistical population consisted of the Mojhaye Abi center consumers. For sampling, we selected 262 persons. For gathering data, three main questionnaires utilized: Price, Service center image, Advertising and Promotional sales questionnaire (Yoo, Donthu & Lee, 2000) and Brand equity questionnaire (Henseler, Wilson & Westberg, 2011). The validity of questionnaires determined by experts and the reliability were (α = 0.79) for price questionnaire, (α = 0.73) for service center image questionnaire, (α = 0.84) for advertising questionnaire, (α = 0.78) for promotional sales questionnaire and (α = 0.81) for brand equity questionnaire. The stepwise regression results indicated that promotional sales and service center image for selected marketing mix elements did influence on brand equity. Also, the results indicated that price and advertising did not influence on brand equity. According to our results, Sports service centers have to for brand equity creation, their marketing activities are focused more on promoting and image center creation}, keywords = {price,Advertising,Center image,Promotional sales,brand equity}, title_fa = {تاثیر عناصر منتخب آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند در خدمات ورزشی}, abstract_fa = {هدف این پژوهش بررسی تأثیر عناصر آمیخته بازاریابی منتخب بر ارزش ویژه برند بود. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این تحقیق، مشتریان مرکز موج‌های آبی بودند که تعداد 262 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه‌های قیمت، تصویر مرکز خدماتی، تبلیغات و ترویج فروش یو، دانتو و لی (2000) و ارزش ویژه برند هنسلر، ویلسون و وستبرگ (2011) استفاده شد و پایایی آنها با استفاده از روش آلفای کرونباخ به ترتیب 79/0 73/0، 84/0، 78/0 و 81/0 بدست آمد. نتایج رگرسیون گام به گام نشان داد که از عناصر آمیخته بازاریابی منتخب، ترویج فروش و تصویر مرکز بر ارزش ویژه برند تاثیر دارند. همچنین، نتایج نشان داد که قیمت و تبلیغات بر ارزش ویژه برند تاثیر ندارند. بر اساس نتایج این پژوهش، مراکز خدمات ورزشی  باید برای ایجاد ارزش ویژه برند، فعالیت‌های بازاریابی‌شان را بیشتر بر روی ترویج و ایجاد تصویر مرکز متمرکز کنند.}, keywords_fa = {قیمت,تبلیغات,تصویر مرکز,ترویج فروش,ارزش ویژه برند}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_634.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_634_70336eeb34e06f97d2520845c9768800.pdf} } @article { author = {Sadeghi, Reza and Keshkar, Sara and Ghasemi, Hamid and Karegar, Gholam Ali}, title = {Comparison and Determination the Reasons of Purchasing Foreign Sport Products from Producers, Sellers and Consumers Viewpoints}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {2}, number = {2}, pages = {21-32}, year = {2013}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {The aim of this study was comparison and Determination the reasons of purchasing foreign sport products from sport producers, Sellers and Consumers Viewpoints and then ranking the reasons. This research was an applied paper. The statistical population of this study was 16 sport producers, 46 sellers and 360 consumers. Data collection was done by a researcher made questionnaire that contains 52 items and demographic information. Its validity was confirmed by 15 sport management and marketing specialists and experts. The reliability of this questionnaire was estimated by ALPHA CRONBACH 0/70. Data analysis was done by MANN WHITNEY U test and FRIEDMAN test. Based on results there was significant difference between producers and consumers and sellers and consumers but there wasn't significant difference between producers and sellers in the effective factors to purchase foreign sport products. From consumers view point the standards, quality of foreign sport products and weakness informing about Iranian sport products are important priority. From producers view point the standards, more warranty and diversity of foreign sport products are important priority and at last from sellers view point the price of Iranian sport products, wrong culture to buy Iranian sport products and the standards of foreign sport products are important priority}, keywords = {Sport products,Foreign,Purchase,Sport Producers}, title_fa = {تعیین و مقایسه علل تمایل مشتریان به خرید کالاهای ورزشی خارجی از دیدگاه تولیدکنندگان، فروشندگان و مصرف کنندگان}, abstract_fa = {هدف از پژوهش حاضر مقایسه دیدگاه تولیدکنندگان، فروشندگان و مصرف کنندگان کالاهای ورزشی خارجی در رابطه با دلایل گرایش به خرید و مصرف کالاهای ورزشی خارجی و سپس رتبه بندی مهمترین دلایل از دیدگاه این سه گروه است. تحقیق حاضر از نظر هدف پژوهش، کاربردی، از نظر استراتژی توصیفی و از نوع مقایسه ای و از نظر چگونگی جمع آوری داده ها از نوع تحقیقات پیمایشی به شمار می آیدکه بشکل میدانی انجام گرفته است و اطلاعات موردنیاز آن از طریق مطالعات و جمع آوری نظرات16تولیدکننده پوشاک ورزشی،46فروشنده و360مصرف کنندگان پوشاک ورزشی (ورزشکار) بدست آمده است.دراین تحقیق ازپرسشنامه محقق ساخته استفاده شد.روایی آن به شکل صوری و محتوا و با دراختیار قراردادن اهداف پژوهش، توسط15نفر ازمتخصصین مدیریت ورزشی و بازاریابی تایید گردید.پایایی با اجرای مطالعه راهنما برروی30نفر و بااستفاده از آلفای کرونباخ70/0بدست آمد.به منظور آزمون فرضیه های پژوهش ابتدا از آزمونUمان ویتنی به منظور مقایسه دیدگاه ها واز آزمون فریدمن برای رتبه بندی علل تمایل افراد به خرید کالاهای ورزشی خارجی استفاده گردید. براساس نتایج حاصله بین مصرف-کنندگان و فروشندگان و بین تولیدکنندگان و فروشندگان در رابطه با دلایل مصرف کالاهای ورزشی خارجی تفاوت معناداری وجود داشت ولی بین مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تفاوت معناداری وجود نداشت. از دیدگاه مصرف کنندگان تطابق بیشتر کالاهای ورزشی خارجی با استانداردهای ورزشی، کیفیت و دوام بیشترکالاهای ورزشی خارجی و اطلاع رسانی ضعیف تولیدکنندگان ورزشی داخلی در مورد ویژگی های پوشاک ورزشی خود در رسانه ها در مقابل اطلاع رسانی وسیع کالاهای ورزشی خارجی به ترتیب مهم ترین دلایل می باشد.از دیدگاه تولیدکنندگان تطابق بیشتر کالاهای ورزشی خارجی با استانداردهای ورزشی،ضمانت بیشتر کالاهای ورزشی خارجی و تنوع بیشتر کالاهای ورزشی بترتیب مهم ترین دلایل می باشد.از دیدگاه فروشندگان افزایش قیمت مواد اولیه در نتیجه گران بودن کالای داخلی در مقابل کالای ارزان خارجی، فرهنگ غلط مبنی بر بهتر بودن کالای خارجی و ضعف در مصرف کالای داخلی و تطابق بیشتر کالاهای ورزشی خارجی با استانداردهای ورزشی به ترتیب مهم ترین دلایل می باشد.}, keywords_fa = {کالاهای ورزشی,خارجی,خرید,تولیدکنندگان ورزشی}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_635.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_635_cff5682fffad024c7d4b40120070522f.pdf} } @article { author = {Rezaei Soufi, Morteza and Shabani, Abbas}, title = {study of Principle of triggers jobs based on job Satisfaction (Herzberg model) and sports federation}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {2}, number = {2}, pages = {33-42}, year = {2013}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {This study has been attempted to investigate job-motivating factors based on job satisfaction (Herzberg model) and sports federation. The method employed in this research was descriptive that was conducted in the field. The population of the study was 22 personnel of sports federation that 136 of these members were selected randomly as the sample. The instruments used in this study are three kinds of questionnaires (personal information, healthy and motivated factors, and job satisfaction). The validity of the motivated factors, and job were 86% and 83%, respectively. It was shown that (H was indicated) an acceptable reliability. After data collection with descriptive method, Kolmograph-Smirnov test, T-independent and Pearson’s correlation coefficient were used to achieve the purpose of this research. Research findings indicate that in motivational factors domain, decision power and in healthy factors domain, interpersonal relationship had a high score, and also the analytical data showed that there was no significant difference between the various scales of job satisfaction as well as federation in relation to motivational and healthy factors with job satisfaction of federation. Finally, it was found that female personnel were more satisfied than male personnel. However, there was no significant difference between motivational and healthy factors among males and females.}, keywords = {motivational factors,healthy factors,federation,Herzberg model,Job satisfaction}, title_fa = {بررسی رابطه عوامل بر انگیزاننده شغلی بر اساس مدل هرزبرگ و رضایت شغلی کارکنان فدراسیون های ورزشی کشور}, abstract_fa = {هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه عوامل بر انگیزاننده شغلی بر اساس مدل هرزبرگ و رضایت شغلی کارکنان فدراسیون های ورزشی منتخب بود. روش پژوهش در این تحقیق از نوع توصیفی بوده که به شکل میدانی انجام گرفته است. جامعه مورد مطالعه در این تحقیق شامل کلیه کارکنان 22 فدراسیون ورزشی بودند که از بین آنها 136 نفر به صورت تصادفی به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. ابزار جمع آوری تحقیق شامل 3 نوع پرسشنامه  (اطلاعات شخصی، عوامل انگیزشی و بهداشتی، و رضایت شغلی بود). اعتبار پرسشنامه عوامل انگیزشی- بهداشتی و پرسشنامه رضایت شغلی به ترتیب 86/0 و 83/0 بوده که نشانگر پایایی قابل قبولی آن می باشد. پس از جمع آوری اطلاعات با روش آمار توصیفی، آزمون کلموگروف اسمیرنف،t مستقل و ضریب همبستگی پیرسون به بررسی و اهداف پژوهش پرداخته شد. یافته های پژوهش حاکی از آن بود که در زمینه عوامل انگیزشی، قدرت تصمیم گیری و در زمینه عوامل بهداشتی، روابط بین فردی دارای بیشترین امتیاز بودند. همچنین تحلیل داده های استنباطی نشان می دهد که بین میزان رضایت شغلی کارکنان فدراسیون های ورزشی منتخب تفاوت معنی داری وجود ندارد و در جهت ارتباط عوامل انگیزشی و بهداشتی با رضایت شغلی کارکنان تفاوت معناداری مشاهده نگردید . ودر نهایت رضایت شغلی کارکنان زن اندکی بیشتر از مردان بوده است. هر چند در بین عوامل انگیزشی و بهداشتی زنان و مردان تفاوت معنا داری دیده نشد.}, keywords_fa = {عوامل انگیزشی,عوامل بهداشتی,فدراسیون,هرزبرگ,رضایت شغلی}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_636.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_636_65e8047c883409f076494ec45742b9cf.pdf} } @article { author = {Nazariyan Madavani, Abbas and Mokhtari Dinani, Maryam}, title = {The relationship between Job satisfaction and Emotional qution and organization commitment physical education office staff of Tehran universities}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {2}, number = {2}, pages = {43-56}, year = {2013}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {The purpose of this research was studying the relationship between Emotional qution, Job satisfaction and organization commitment physical education office staff of Tehran universities. The statistical papulation of the study were included 130 people (114 experts of government universities and 16 experts of non-government universities) samples. The instrument of the study was questionnaires made by shiring and et all (emotional qution), porters and et all (job satisfaction), Meyer JP, Allen JN. (Organization Commitment). In this research the use of descriptive Method, also average, standara diviation and inference like pierson correlation and multiple regressions. There was significant correlation respectively between Emotional qution and Job satisfaction (r=0/3، P≤01/0), Emotional qution and organization commitment (r=0/35 ، P≤0/01), Job satisfaction and organization commitment (r=0/69 ، P≤0/01). Also, there were multiple the relationships between Emotional qution and Job satisfaction, Emotional qution and organization commitment. (F =9/23 ، R2=0/19, P≤ 0/001) and (F=8/05 ، R2=0/17 ،P≤ 0/001). According to results of tht study it seems authority submission to worthy staff, improving teamworking, workshop to introducing emotional qution and suitable using in workplace, can effectiveness in improving organization commitment in physical education office of universities.}, keywords = {Emotional qution,Job satisfaction,organization commitment}, title_fa = {ارتباط بین رضایت شغلی، هوش هیجانی و تعهد سازمانی کارکنان ادارات تربیت بدنی دانشگاه های تهران}, abstract_fa = {هدف از این پژوهش، بررسی ارتباط بین رضایت شغلی، هوش هیجانی و تعهد سازمانی کارکنان ادارات تربیت بدنی دانشگاه های تهران بود. نمونه آماری برابر با جامعه آماری، شامل تمامی کارشناسان تربیت بدنی دانشگاه های دولتی(81 نفر)  و آزاد(16نفر)  شهر تهران  بود که در سال تحصیلی92- 1391 در این دانشگاه ها، مشغول به فعالیت بودند. روش تحقیق، توصیفی و از نوع همبستگی بوده و جمع آوری اطلاعات به شکل میدانی انجام گرفته است. به منظورجمع آوری داده ها، از پرسشنامه  هوش هیجانی سایبریا شرینگ(1998)، تعهد سازمانی پورتر و همکاران(1974) و رضایت شغلی اسمیت و همکاران (1969) استفاده شد. از آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی)ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون چندگانه) در تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد. نتایج نشان داد که رابطه ی بین هوش هیجانی و رضایت شغلی (3/0 r=،  01/0 p≤ )، هوش هیجانی و تعهد سازمانی (35/0r= ،01/0 p≤) ، رضایت شغلی و تعهد سازمانی(69/0 r=، 01/0 p≤) ، معنادار می باشد. همچنین میان هوش هیجانی با رضایت شغلی و هوش هیجانی با تعهد سازمانی نیز رابطه ای چندگانه وجود دارد که هوش هیجانی 19 درصد از واریانس رضایت شغلی،(23/9 F = ، 19/0R2=  ، 001/0 p≤)  و 17 درصد از واریانس تعهد سازمانی (05/8 F= ، 17/0R2=  ، 001/0 p≤) را تبیین می کند. به نظر می-رسد تفویض اختیار بیشتر به کارکنان شایسته، تقویت روحیة همکاری تیمی در افراد، و برگزاری کارگاه آموزش و شناساندن هوش هیجانی و راهکارهای استفاده صحیح و مناسب از آن در محیط کار، بتواند در تقویت تعهد سازمانی کارکنان ادارات تربیت بدنی مؤثر واقع شود.  هدف از این پژوهش، بررسی ارتباط بین رضایت شغلی، هوش هیجانی و تعهد سازمانی کارکنان ادارات تربیتبدنی دانشگاههای تهران بود. نمونه آماری برابر با جامعه آماری، شامل تمامی کارشناسان تربیتبدنی دانشگاههای دولتی(81 نفر)  و آزاد(16نفر)  شهر تهران  بود که در سال تحصیلی92- 1391 در این دانشگاهها، مشغول به فعالیت بودند. روش تحقیق، توصیفی و از نوع همبستگی بوده و جمعآوری اطلاعات به شکل میدانی انجام گرفته است. به منظورجمعآوری دادهها، از پرسشنامه هوش هیجانی سایبریا شرینگ(1998)، تعهد سازمانی پورتر و همکاران(1974) و رضایت شغلی اسمیت و همکاران (1969) استفاده شد. از آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی)ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون چندگانه) در تجزیه و تحلیل دادهها استفاده شد. نتایج نشان داد که رابطهی بین هوش هیجانی و رضایت شغلی (3/0 r=،  01/0 p≤)، هوش هیجانی و تعهد سازمانی (35/0r= ،01/0 p≤)، رضایت شغلی و تعهد سازمانی(69/0 r=، 01/0 p≤)، معنادار میباشد. همچنین میان هوش هیجانی با رضایت شغلی و هوش هیجانی با تعهد سازمانی نیز رابطهای چندگانه وجود دارد که هوش هیجانی 19 درصد از واریانس رضایت شغلی،(23/9 F = ، 19/0R2=  ، 001/0 p≤)  و 17 درصد از واریانس تعهد سازمانی (05/8 F= ، 17/0R2=  ، 001/0 p≤) را تبیین میکند. به نظر می-رسد تفویض اختیار بیشتر به کارکنان شایسته، تقویت روحیة همکاری تیمی در افراد، و برگزاری کارگاه آموزش و شناساندن هوش هیجانی و راهکارهای استفاده صحیح و مناسب از آن در محیط کار، بتواند در تقویت تعهد سازمانی کارکنان ادارات تربیت بدنی مؤثر واقع شود. }, keywords_fa = {هوش هیجانی,رضایت شغلی,تعهد سازمانی}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_637.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_637_ac7b38b6d433ba674930acab87fe8e73.pdf} } @article { author = {Ghahremani, Jafar and Mohazamzadeh, Mehrdad and Saeidy, Sheyda}, title = {Investigation barriers of sports participation of woman teachers in Three levels of educational in city of Marand}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {2}, number = {2}, pages = {57-66}, year = {2013}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study is to examine the effective barrier factors on participation number of woman teachers of three levels of education about sport activities of Marand in order to introduce suitable solution. The study is descriptive one-correlation typical one and has been done as typical field. The population of research was 491 cases of woman teachers in three educational levels of Marand.The volume of statistical type of this society have 215 persons. The standard barrier factors questionnaire as used with validity which is confirmed by experts and its reliability has been verified and personal information questionnaire. The data analysis has been done by the usage of average descriptive statistical and standard deviation and is the hypothesis research test is used from Spearman correlation coefficient, K-V test and chi-squire. The results of research indicate that there is significant negative relationship between barrier factors and sports participation number of woman teachers, but there is no significant relationship between two small barrier scale (personal, economics and financial) and sports participation. Also there is no significant relationship among woman teachers of three educational levels (primary, guidance and high school) in participation number of sport activities and every one of participation barrier factors one sport activities. Finally there is no considerable relationship among participation numbers on sport activities and age, educational field and degree and also among sport history number, educational field and degree.Generally we can conclude that increasing the barriers to diversity, participation in sports, falls and sports teacher can prevent women from participating. Therefore the authority's attention to reduce the use of targeted programs and policies systematically can provide Women's participation in physical activity and facilitate the development and growth of the community.}, keywords = {woman teachers,Sport Participation,social and ultural factors,economical and financial factors}, title_fa = {بررسی عوامل بازدارنده موثر بر میزان شرکت معلمان زن مقاطع سه گانه تحصیلی در فعالیت های ورزشی شهر مرند}, abstract_fa = {هدف از این پژوهش، بررسی عوامل بازدارنده موثر بر میزان شرکت معلمان زن مقطع سه گانه تحصیلی در فعالیت‌های ورزشی شهر مرند به منظور ارائه راهکارهای مناسب می‌باشد. پژوهش حاضر از نوع همبستگی- توصیفی بوده و به صورت میدانی انجام گرفته است. جامعه آماری شامل کلیه معلمان زن مقاطع سه گانه تحصیلی شهر مرند در سال 1391 به تعداد 491 نفر می‌باشد. 215 نفر  با استفاده از جدول مورگان به صورت نمونه گیری تصادفی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات شامل پرسشنامه استاندارد عوامل بازدارنده فعالیت‌های ورزشی با پایایی 87/0=α و پرسشنامه مربوط به مشخصات فردی پاسخگویان می‌باشد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی و استنباطی ضریب همبستگی اسپیرمن، کروسکال والیس و خی دو استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داد که بین عوامل بازدارنده و خرده مقیاس‌های روانشناختی(192/0- =r ،01/0≥p)، اجتماعی و فرهنگی(240/0- =r ، 01/0≥p )، مدیریتی(177/0- =r ، 05/0≥p) و اماکن و تجهیزات(169/0- =r ، 01/0≥p) با میزان مشارکت ورزشی بانوان معلم ارتباط منفی و معناداری وجود دارد. بین خرده مقیاس شخصی(065/0- =r،  01/0≤ p) و اقتصادی و مالی(075/0 =r ،  05/0≤ p) با میزان مشارکت ورزشی بانوان معلم ارتباط معناداری وجود ندارد. همچنین بین نظرات معلمان زن مقاطع سه گانه تحصیلی (ابتدایی، راهنمایی و متوسطه) در میزان مشارکت در فعالیت‌های ورزشی و عوامل بازدارانده مشارکت تفاوت معناداری وجود ندارد. بین میزان مشارکت ورزشی و سابقه ورزشی با سن، رشته تحصیلی و مدرک تحصیلی ارتباط معناداری وجود ندارد. به طور کلی می‌توان نتیجه گرفت که با افزایش تنوع عوامل بازدارنده، میزان مشارکت در فعالیت‌های ورزشی کاهش می‌یابد و از شرکت بانوان معلم در ورزش جلوگیری می کند، لذا  توجه مسئولین امر نسبت به کاهش این عوامل با استفاده از برنامه های هدفمند و سیاست گزاری  اصولی می تواند مشارکت زنان را در فعالیت ورزشی هموار نموده و موجبات توسعه و رشد جامعه را فراهم آورد.}, keywords_fa = {معلمان زن,مشارکت ورزشی,عوامل فرهنگی و اجتماعی,عوامل اقتصادی و مالی}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_638.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_638_5a9b94ecc49b016b4bc41cd3169536b5.pdf} } @article { author = {Hamidi, Mehrzad and Andam, Reza and Taslimi, Zahra}, title = {The investigation of volunteer’s management dimensions in sport for all}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {2}, number = {2}, pages = {67-78}, year = {2013}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {Volunteers  in sport and recreational organizations are one of the main elements of attendance. The purpose of this study was investigation of volunteers management dimensions in sport for all. The method of this study was descriptive-comparative. The statistical populations were the managers of sport for all federation , experts of administration of physical education and faculty members (N = n= 110). The researcher-made questionnaire consists of 151 questions and 8 dimensions (planning, recruiting, selecting, orientation, training, retention, recognition, evaluation) was used to collecting the data that its content and face validity was confirm by faculty members. Cranach’s Alpha coefficient was used to test the reliability of the questionnaire (α=0.90).The importance of variables was determined with five-point Likert scale. According to K-S test results , ANOVA was used to analyze comparison the view point of selected groups)p≤0/05(. Also Friedman test was used to Prioritizing the view points. Data showed that only the viewpoint of selected groups was different in  recruiting dimension and  also the view point of them in to Prioritizing was significantly different. Volunteers orientioation has the first rank in view point of 3 groups. At the end, some guidelines were suggested to managers in sport organizations.}, keywords = {volunteer,volunteer management,Sport for all}, title_fa = {بررسی ابعاد مدیریت داوطلبان ورزش همگانی}, abstract_fa = {نیروهای داوطلب یکی از ارکان اصلی خدمت رسانی در سازمانهای ورزشی خصوصاً سازمان های ورزش های تفریحی محسوب می شوند. هدف پژوهش حاضر بررسی ابعاد مدیریت داوطلبان در ورزش همگانی کشور بود. روش تحقیق توصیفی – مقایسه ای بود. جامعه آماری این تحقیق را مدیران فدراسیون ، هئیت ها و انجمن های ورزش همگانی،کارشناسان ورزش همگانی ادارات کل ورزش و جوانان مراکز استان ها و صاحب نظران ورزش همگانی کشور تشکیل دادند. تعداد نمونه در تحقیق حاضر برابر با جامعه ( 110 نفر) در نظر گرفته شد. ابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساخته ای مشتمل بر 151 سؤال و 8 خرده مقیاس برنامه ریزی، جذب، انتخاب و گزینش، آشنایی، آموزش، قدرشناسی، حفظ و نگهداری و ارزیابی عملکرد داوطلبان بود .روایی پرسشنامه توسط صاحب نظران مدیریت ورزشی تأیید و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ محاسبه گردید(90/0=α). با توجه به نتایج آزمون کالموگراف اسمیرنف مبنی بر طبیعی بودن توزیع داده ها جهت مقایسه دیدگاه ها از آزمون ANOVA  استفاده شد(05/0 p≤). برای اولویت بندی دیدگاه ها نیز از آزمون فریدمن استفاده گردید. با توجه به نتایج تحقیق دیدگاه سه گروه منتخب در مورد ابعاد مدیریت داوطلبان فقط در بعد جذب تفاوت معنادار داشته و اولویت دیدگاه ها نیز تفاوت معناداری داشته است. بعد آشنایی و توجیه رتبه اول را از دیدگاه سه گروه به خود اختصاص داده است. در پایان نیز پیشنهادهایی برای مدیران ورزشی ارائه شده است.}, keywords_fa = {داوطلب,مدیریت داوطلبان,ورزش همگانی}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_639.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_639_5a72ca4febed897284b322c8e8255320.pdf} } @article { author = {Talebpour, Mehdi and Loghmani, Mohsen and Rohani, Meysam and Irani, Vahid}, title = {Designing a Prediction Model of the Attitudinal and Behavioral Outcomes among Professional Iranian Soccer Coaches}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {2}, number = {2}, pages = {79-90}, year = {2013}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {The aim of present study was to predict the attitudinal and behavioral outcomes among professional Iranian soccer coaches based on Job Characteristics Model (JCM) perspective. 122 coaches responded to 7-point Likert questionnaire of job characteristics (Jacko, 2004). Results of Confirmatory Factor Analysis (CFA) showed that there are job characteristics of skill variety (0.66), feedback from job (0.63), autonomy (0.60), specialization (0.55), task identity (0.55), problem solving (0.47), task significant (0.47), and information processing (0.45), respectively among soccer coaches. Results of Path Analysis (PA) for prediction of attitudinal and behavioral outcomes showed that these outcomes mainly created in soccer coaches by criteria psychological states (especially meaningfulness of the work). Thus, it seems that for creating motivational settings in soccer coaches on professional level needs to more stimulation of skill variety, feedback from job and autonomy, because of they gave positive reactions to their variety job and profession aspects of attitudinal and behavioral.}, keywords = {skill variety,Coaching,Soccer,Motivation,job attitudes}, title_fa = {طراحی مدل پیش بینی پیامدهای نگرشی و رفتاری مربیان حرفهای فوتبال ایران}, abstract_fa = {هدف از پژوهش حاضر، پیش بینی پیامدهای نگرشی و رفتاری مربیان حرفه ای فوتبال ایران بر اساس جدیدترین مدل ویژگی-های شغل (JCM) است. تعداد 122 نفر از مربیان لیگ برتر و دسته اول فوتبال به پرسشنامه 7- ارزشی لیکرت ویژگی های شغلی جاکو (2004) پاسخ دادند. نتایج تحلیل عاملی تأییدی نشان داد که به ترتیب ویژگی های شغلی تنوع مهارت (66/0)، بازخورد از شغل (63/0)، استقلال در کار (60/0)، تخصص (55/0)، هویت وظیفه (55/0)، حل مسئله (47/0)، اهمیت وظیفه (47/0) و پردازش اطلاعات (45/0) در مربیان حرفه ای فوتبال کشور وجود دارد. نتایج مدل معادلات ساختاری نیز نشان داد که پیامدهای نگرشی و رفتاری عمدتاً از طریق حالت روانی معنی دار بودن کار در مربیان حرفه ای فوتبال کشور ایجاد می شوند. به نظر می رسد که برای ایجاد محیط انگیزشی برای مربیان فوتبال در سطح حرفه ای نیاز به تحریک بیشتر این شغل در ماهیت آن است تا آنها واکنش مثبتی به جنبه های نگرشی و رفتاری شغل مربیگری داشته باشند.}, keywords_fa = {تنوع مهارت,مربیگری,فوتبال,انگیزش,نگرش های شغلی}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_640.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_640_9010de910a077d0924f6b98e11248486.pdf} } @article { author = {Dastoom, Salah and Ramezani Nezhad, Rahim and benar, Noushin and Rasouli, Rahim}, title = {Survey of interactions administrative departments and industry sport in Iran Based on the Analysis Documents and structural}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {2}, number = {2}, pages = {91-109}, year = {2013}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study was to analyze the interaction and coordination between academic circumstance and executive sections of country sport based on analysis documents related to the coordination these two structure. This investigation is a retrospectively analysis of document studies. Of investigation is purposeful and available for documents and functional reported of sport organizations and academic and scientific structure, regulation and organization chart, interviews and archival materials on the topic of the relation between university and sport and collaboration between two structure. The results are analyzed in three parts: the sight of experts in archive source, consistent with the bylaws, and organization chart and reporting the function of organizations in order to interaction and the report of 5-year the faculties of physical education about cooperation with other sport organizations. In addition, structural model for the interaction of these two environments was presented. The results showed the media pundits view, teachers and administrators in sports science center compared with executive managers is more convergence. These findings were consistent with the objectives set out in the regulations unit, an organizational chart in front of the interaction with the environment have not been designed and reported good compliance practices with organizational tasks posts were centers. The reported of the physical education department functions in relation to the collaboration with the department of sport shown to coaching classes, research project, seminars and conferences, workshops, educators and academics working in the two sectors internship - entrepreneurship and publishing as the most important areas of cooperation between the two environments have relatively high volume but probably not good their quality. Generally results indicate a lack of appropriate between academic circumstance and executive sections of country sport have many reasons structural and program. It seems with personalize of university and sport sections, codified legislation base on Cooperation between institutions, Joint research projects and seminars and training field for more cooperation between the two institutions will be provided.}, keywords = {Relationship University and Sports,Analysis of documents,Physical Education Colleges,sports organizations}, title_fa = {بررسی تعامل بین محیط آکادمیک و صنعت ورزش ایران براساس تحلیل اسناد و ساختار}, abstract_fa = {هدف از این پژوهش تحلیل تعامل و همکاری بین محیط آکادمیک و بخش های اجرایی ورزش کشور براساس تحلیل اسناد مربوط به همکاری این دو محیط بود. این پژوهش از نوع مطالعات تحلیل اسناد و به صورت گذشته نگر است. در این پژوهش به صورت هدفمند و دردسترس اسناد، آئین نامه ها  چارت های سازمانی، مصاحبه ها، منابع آرشیو  و گزارش عملکرد سازمان های ورزشی و نهادی علمی و دانشگاهی و همکاری بین این دو نهاد مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج در سه بخش جمع بندی نظر کارشناسان در منابع آرشیو، همخوانی آئین نامه، چارت سازمانی و گزارش عملکرد سازمان ها برای تعامل و گزارش 5 ساله ادارات تربیت بدنی دانشگاه ها ورزشی تحلیل شد. علاوه براین الگوی ساختاری فعلی و مطلوب جهت تعامل این دو محیط ارائه شد. نتایج نشان داد دیدگاه صاحب نظران حوزه رسانه، اساتید و مدیران مراکز علمی ورزشی در مقایسه با مدیران بخش اجرایی همگرایی بیشتری دارد. یافته ها حاکی از این بود که متناسب با اهداف تعیین شده در آئین نامه ها، واحد مناسبی در چارت های سازمانی جهت تعامل با محیط مقابل تدوین نشده و گزارش عملکردها  نیز انطباق مناسبی با وظایف پست های سازمانی این مراکز نداشتند. گزارش عملکرد ادارات تربیت بدنی دانشگاه ها در ارتباط با همکاری با بخش ورزش نشان داد که کلاس مربیگری، طرح تحقیقاتی، سمینار و همایش، کارگاه آموزشی، مربیان و هیات علمی های شاغل در دو بخش، کارورزی- کار آفرینی و نشر به عنوان مهم ترین زمینه های همکاری بین این دو محیط، حجم نسبتا بالایی داشته اند اما احتمالا کیفیت آن ها مناسب نیست. به طور کلی نتایج حاکی از عدم تعامل مناسب بین محیط آکادمیک و بخش اجرایی ورزش کشور به دلایلی متعدد ساختاری و برنامه ای دارد. به نظر می رسد باید با خصوصی سازی در بخش دانشگاه و ورزش، تدوین قوانین مدون مبنی بر همکاری دو نهاد، اجرای طرح و سمینارهای تحقیقاتی مشترک و کارورزی زمینه برای تعامل هرچه بهتر این دو نهاد مهیا شود.}, keywords_fa = {ارتباط دانشگاه- ورزش,تحلیل اسناد,دانشکد‌های تربیت بدنی,سازمان‌های ورزشی}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_641.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_641_698a1ac20640f486f68eac5872d74ade.pdf} } @article { author = {Monazami, Amir Hosein and Soukhte Zari, Saeid and Hadadi, Farah and Rostami Nejad, Mazhar and Goudarzi, Mahmood and Ashrafi Hafez, Ashghar}, title = {The codification of criteria for selecting national Volleyball coaches}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {2}, number = {2}, pages = {109-118}, year = {2013}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {Background: One of the important factors in success of sport teams is the role of coach in the teams. An experienced coach can improve athletes' performance and the team's by his knowledge and experiences. The purpose of this study is compiling of selected criteria for national volleyball coaches in the country. Method: In this descriptive-measurable study information related to selecting the criteria for the coaches were collected by questionnaires. Then the importance level of each criterion in selection of nation volleyball coaches of the country was examined by gathering the person's ideas. For this purpose 92 people including coaches, managers, elites and players as the respondents participated in the survey. Results: The results showed that there is no significant relation between groups of coaches, managers, elites and players in the field of technical, managerial, social and personality indexes in the selection of volleyball coaches of the country. Also, there is no significant relation between total respondents' opinions in selection of coaches indexes. Finally, according to the total respondents' opinions, in order of importance, technical, managerial, personality and social indexes are the most important criteria in selection of national volleyball coaches of the country. Conclusion: According to the respondents' views, managerial, technical, and social indexes are the most important criteria in selection of national volleyball coaches of the country.}, keywords = {selection,coaches,Volleyball}, title_fa = {تدوین معیارهای انتخاب مربیان ملی والیبال کشور}, abstract_fa = {سابقه و هدف: در ورزش یکی از عوامل مهم در موفقیت تیمهای ورزشی، نقش مربی آن تیم می باشد. یک مربی کارآمد با استفاده از دانش و تجربه خود می تواند موجب توسعه عملکرد ورزشکاران و در نهایت تیم خود شود. هدف از انجام تحقیق حاضر، تدوین معیارهای انتخاب مربیان ملی والیبال کشور بود. روش تحقیق: در این مطالعه توصیفی- پیمایشی اطلاعات مربوط به معیارهای انتخاب مربیان والیبال کشور با استفاده از پرسشنامه جمع آوری گردید. سپس با استفاده از نظرخواهی، میزان اهمیت هر یک از این معیارها در انتخاب مربیان ملی والیبال کشور بررسی شد. بدین منظور، تعداد 92 نفر از مدیران، مربیان، نخبگان و بازیکنان به عنوان پاسخگو، در این مطالعه شرکت کردند. یافته ها: نتایج این مطالعه ارتباط معنی دار بین گروه های مدیران، مربیان، نخبگان و ورزشکاران در مورد شاخص های چهارگانه فنی، مدیریتی، اجتماعی و شخصیتی انتخاب مربیان والیبال کشور نشان نداد. همچنین از دیدگاه کل پاسخگویان در مورد شاخص ها یا انتخاب مربیان تفاوت معنی داری مشاهده نشد. در نهایت از دیدگاه کل پاسخگویان به ترتیب، شاخص های فنی، مدیریتی، شخصیتی و اجتماعی مربیگری، بیشترین اهمیت را در انتخاب مربیان ملی والیبال کشور دارا بودند. نتیجه گیری: با توجه به نظرات پاسخگویان، شاخصهای مدیریتی، فنی و اجتماعی، مهمترین ویژگیهای مربیان ملی والیبال کشور است}, keywords_fa = {انتخاب,مربیان,والیبال}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_642.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_642_aa24c3c60d21f218f2be0abb60a317a4.pdf} } @article { author = {Hoseini, Masoume and Farahani, Abolfazl and Ghareh, Mohammad Ali}, title = {The pattern of quality assurance of physical science in distance learning system}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {2}, number = {2}, pages = {119-135}, year = {2013}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {The purpose of current study was to identify and prioritize the evaluation indicators of the performance soccer coaches in Iran premier league from the viewpoint of coaches and soccer players. Statistical population  consisted  of  all  soccer  head  coaches  and  coaches  (n=72)  and  Iranian’s  soccer  players (n=277) in 10th premier league (2010-2011). Total population was chosen as the sample which, in last, 70  coaches  and  197  soccer  players,  totally  267  persons,  participated  in  this  study.  The date  was collected using a five Likert-type scale questionnaire include 60 items by a Semi-Structured interview. The validity was confirmed by knowledgeable masters, soccer experts and coaches. The reliability was calculated by Cronbach’s alpha (α= 0.92). Exploratory factor analysis with a Direct oblimin rotation, ANOVA with repeated measure and Bonferroni post-hoc at P<0.05 significance level were used for data analysis. Based on the result of factor analysis, 57 items were classified into five factors. The most significant factors in evaluating the performance of soccer coaches are Technical & Educational (15 items), Behavioral and Cultural (13 items), Team and Personal Management (11 items), Preservation and Promotion of Team (10 items), and Experience and Background (8 items), respectively. Also, there was  a  significant  difference between  the priority  of  all  evaluation  factors  of  coaches'  performance (except between Technical & Educational and Behavioral & Cultural) (P≤ 0.05). Finally, sport experts and managers can evaluate the coaches by technical criteria according to the high priority of Technical & Educational and Behavioral and Cultural factors in this study; and evaluating the behavioral and cultural skills of coaches is important because of their vast communication with soccer players.}, keywords = {Performance Evaluation,Premier league,soccer coaches,technical-educational factor}, title_fa = {طراحی الگوی تضمین کیفیت آموزش تربیت بدنی در نظام آموزش از راه دور}, abstract_fa = {دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از زیر مجموعه های نظام آموزش عالی و بزرگترین مرکز آموزش از راه دور ایران با بیش از یک میلیون دانشجو، به دنبال کسب رضایت ذی نفعان و دستیابی به بالاترین درجه کیفیت در ارائه خدمات آموزشی و تخصصی است. این مقاله با هدف ارائه الگوی تضمین کیفیت آموزش تربیت بدنی، به ارزیابی عملکرد و شناسایی مولفه های موثر در بهبود و تضمین کیفیت این رشته در دانشگاه پیام نور پرداخته است. محقق، با روش میدانی، ضمن بررسی دیدگاه نمونه آماری منتخب به روش کرج سی و مورگان ( 500دانشجو– 150دانش آموخته و66 عضو علمی) ، پس از بررسی وضعیت 8 عامل اثرگذار بر کیفیت توسط 32 ملاک و181  نشانگر و استخراج نتیجه نسبتا مطلوب،  جهت کاهش فاصله شرایط کیفی فعلی از وضعیت مطلوب متصور شده توسط گروه، به دنبال شناسایی نقاط ضعف و مواردی است که نیاز به اصلاح و بهبود دارد ودر مرحله دوم ، با روش دلفی و اجماع نظر صاحبنظران و استمزاج دیدگاه متخصصان این رشته، 8 مولفه تاثیر گذار بر تضمین کیفیت آموزش از راه دور را از خلال مطالعات و تجارب جهانی ونظام های تضمین کیفیت موجود شناسایی و با جمع بندی نتایج این دو نظر سنجی، به طراحی الگوی مفهومی – کاربردی تضمین کیفیت آموزش تربیت بدنی متناسب با نظام آموزش از راه دور دانشگاه پیام نور پرداخته است.}, keywords_fa = {الگو,تضمین کیفیت,ارزیابی درونی,اعنبارسنجی,رشته تربیت بدنی,آموزش از راه دور}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_643.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_643_c2de08fe2e9f3cf05e39ef10d43189fc.pdf} }