@article { author = {Keshavarz, Loghman and Sarkhosh, Samira}, title = {Considering the Relationship between Managers` Career Self-Efficacy and Staff Organizational Commitment with Costumers` Satisfaction in Kerman Province Youth and Sport General Office}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {1}, number = {4}, pages = {11-19}, year = {2013}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {The purpose of the current research was consideration of the relationship between managers` career self-efficiency and staff organizational commitment with costumers` satisfaction in Kerman province youth and sport general office. Statistical population included 345 managers, staff and youth and sport office of cities and countries managers of Kerman province that because of significance and limited number, in headquarter managers` part 15 persons, in staff and costumers` part based on Morgan table 75 and 150 persons, respectively was chosen randomly for research sample. For access to research purpose Sheerer self-efficacy questionnaire, Allen and Mayer organizational commitment and customer satisfaction  self made questionnaire was used. validity of the three questionnaires were confirmed by 15 experts and their reliability were studied in a preliminary study with 30 subjects of experts and calculated as 0.79, 0.87, and 0. 85, respectively. Analysis of the collected data done by descriptive approach and inferential statistics methods, including K-S, single sample t-test, linear regression, multi variable regression, and analysis of the route with help of SPSS software. Results of the research showed that managers` self- efficacy have direct relationship with 0.7 route ratio with staff organizational commitment and also direct relationship with costumers` satisfaction with 0.53 route ratio. Also staff organizational commitment with 0.61 route ratio has direct relationship with costumers` satisfaction. Also managers` career self- efficacy indirectly with 0.96 route ratio and through staff organizational commitment with costumers` satisfaction of youth and sport general office has meaningful relationship.}, keywords = {self- efficacy,Commitment,customer satisfaction,youth and sport general office}, title_fa = {ارتباط خودکارآمدی شغلی مدیران و تعهد سازمانی کارکنان با رضایت مشتریان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان}, abstract_fa = {هدف از پژوهش حاضر بررسی ارتباط خودکارآمدی شغلی مدیران و تعهد سازمانی کارکنان با رضایت مشتریان در اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان بود. جامعه آماری تحقیق شامل 345 نفر از مدیران، کارکنان و روسای تربیت بدنی شهرها و شهرستانهای استان کرمان بود که با توجه به اهمیت و تعداد محدود، در بخش مدیران ستادی همه 15 نفر، در بخش کارکنان و مشتریان بر اساس جدول مورگان به ترتیب 75 و 150 نفر به طور تصادفی طبقه ای برای نمونه تحقیق انتخاب شدند. برای دستیابی به اهداف تحقیق از پرسشنامه های خودکارآمدی عمومی شرر، تعهد سازمانی آلن و مایر و پرسشنامه محقق ساخته رضایت مشتری استفاده شد. روایی هر سه پرسشنامه به تائید 15 نفر از متخصصین رسید و پایایی آنها در یک تحقیق مقدماتی بر روی 30 نفر آزمودنی و با استفاده از روش آلفای کرونباخ مورد بررسی قرار گرفت و پایایی آنها به ترتیب 0/79، 0/87 و 0/85 محاسبه شد. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده از روشهای آماری توصیفی و استنباطی از جمله کولموگروف اسمیرنوف، t تک نمونه ای، رگرسیون خطی، رگرسیون چند گانه و تحلیل مسیر با کمک نرم افزار SPSS استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد که خودکارآمدی شغلی مدیران به صورت مستقیم با ضریب مسیر 7/0 با تعهد سازمانی کارکنان ارتباط مستقیم معنادار و با رضایت مشتریان با ضریب مسیر 0/53 ارتباط مستقیم معنادار دارد. همچنین تعهد سازمانی کارکنان با ضریب مسیر 0/61با رضایت مشتریان ارتباط مستقیم دارد. همچنین خودکارآمدی شغلی مدیران نیز به طور غیر مستقیم با ضریب مسیر 0/96 و از طریق تعهد سازمانی کارکنان با رضایت مشتریان اداره کل ورزش و جوانان ارتباط معناداری دارد.}, keywords_fa = {خودکارآمدی,تعهد,رضایت مشتری,اداره کل ورزش و جوانان}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_259.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_259_6b5e4e9824f789e819831ab6462f80aa.pdf} } @article { author = {Javadipour, Mohammad and Saminia, Mona}, title = {Sport for all in Iran and Codification of perspective and programs strategy}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {1}, number = {4}, pages = {21-30}, year = {2013}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {The aim of this research, study of Sport  for all in Iran and Codification of perspective and development programs strategy. This descriptive study is a survey. The study sample consisted of 70 administrators Sport Federation, chairmen of committees and associations Sport Federation, heads of delegations and members of the Steering Council of the Federation of Sport. The present study used a questionnaire that consisted of inner and outer buoy-related factors (consisting of 40 questions ranked on the strengths, weaknesses, opportunities and threats to sport for all in Iran) is.Its validity was confirmed by several professors and specialists authority, and its reliability verified according to Cronbach’s alpha method (α = 0.887). For data analysis, in addition to descriptive indicators, compared test and Friedman test, as well as internal and external evaluation of the matrix, was used. The results showed that this exercise on the coordinates of SWOT in terms of internal factors in the region’s strengths and the external factors of the area of opportunity lies. Based on this strategy of "aggressive and development "has been recommended for the development of mass sports. Moreover , Appropriate context is provided of Strengthening the culture of sport in the country, Increase active participation and cooperation of organizations, Realization Purposes of sport And national capacities in order to use all of the sport’s development.}, keywords = {sportFor All,perspective,Strategy}, title_fa = {ورزش همگانی در ایران و تدوین چشم‌انداز، استراتژی و برنامه های آینده}, abstract_fa = {هدف از این پژوهش، بررسی ورزش همگانی در ایران و تدوین چشم‌انداز و استراتژی برنامه‌های آینده است. این تحقیق توصیفی و از نوع پیمایشی است. نمونه‌ی آماری پژوهش 70 نفر است که شامل مدیران فدراسیون ورزش همگانی، رؤسای کمیته‌ها و انجمن‌های فدراسیون ورزش همگانی، رؤسای هیئت‌های استان‌ها و اعضای شورای راهبردی فدراسیون ورزش همگانی بودند. ابزار جمع‌آوری داده‌ها پرسش‌نامه‌ی محقق‌ساخته‌ای است که شامل گویه‌های مربوط به عوامل درونی و بیرونی است. این گویه‌ها نیز شامل 40 سؤال رتبه‌بندی‌شده درباره‌ی قوت‌ها، ضعف‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهای ورزش همگانی ایران است. تعدادی از اساتید و کارشناسان صاحب‌نظر، روایی این پرسش‌نامه را تأیید کردند. پایایی آن را نیز روش آلفای کرونباخ (0/887 = α) تأیید نمود. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها، علاوه بر شاخص‌های توصیفی، آزمون مقایسه‌ی میانگین‌ها و آزمون فریدمن، از ماتریس ارزیابی درونی و بیرونی نیز استفاده شده است. یافته‌های پژوهش نشان داد که این ورزش بر روی محور مختصاتSWOT قرار دارد که از لحاظ عوامل درونی در ناحیه‌ی قوت‌ها و از نظر عوامل بیرونی سازمان در ناحیه‌ی فرصت ها جای می‌گیرد. بر این اساس، استراتژی‌های تهاجمی برای توسعه ورزش همگانی توصیه شده است. علاوه بر این زمینه‌ی مناسب تقویت فرهنگ ورزش همگانی در کشور، افزایش مشارکت و همکاری فعال سازمان‌ها و نهادها، تحقق اهداف ورزش همگانی و به کارگیری تمامی ظرفیت‌های ملی در راستای رشد و توسعه‌ی ورزش همگانی کشور ارائه می‌شود.}, keywords_fa = {ورزش همگانی,چشم‌انداز,استراتژی توسعه}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_260.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_260_bbd6cd0aaf091989147acfbfa33c7135.pdf} } @article { author = {Nasirzadeh, Abdolmedi and Goodarzi, Mahmood and Farahani, Abolfazl}, title = {Establishing Applicable Strategy Model of Wrestling Federation of Iran by BSC Approach}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {1}, number = {4}, pages = {31-42}, year = {2013}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {The approach of this research was to establishing applicable strategy model of Wrestling Federation by BSC approach. The statistical population consists 90 of the Federation general assembly members, experts and elites who were familiar with Federation. The sample of this study were chosen purposefully (79 people in the quantitative study, and 11 people in the qualitative study).the qualitative interview and self-made questioner were used as investigation tools. Reliability and validity of self-made questioner was assured through physical education experts and university teaching faculty members opinions. The pilot study as well as internal validity was found to be applicable by cronbach’s alpha coefficient (α=. /83). Collected data analyzed by x2 Klomogorov Smirnov, cronbach’s alpha ,and logical inductive reasoning. The research finding showed the federation had four perspectives ,such as finance ,customer ,internal process ,learning and growth and as well as 16 strategic objective (4 objectives on the finance perspective,5 objective on the customer perspective,3 objective on the internal process perspectives , and 4 objective on the learning and growth perspective),45 measurements (10 measurements on the finance perspective,30 measurements on the customer perspective,7 measurements on the internal process perspectives, and 18 measurements on the learning and growth perspective) 98 initiatives. In the Wrestling federation strategy map there were cause and effect relationships among all perspective and also among some of the different objectives .Ultimately it can be concluded that , suggested perspectives ,strategic objectives ,measurements, qualitative objectives, and initiatives have potentiality of being applied in practicing strategies of federation due to the relationship between federation vision and strategies and its strategies objectives, measurements, qualitative objectives, and initiatives}, keywords = {Balance scorecard,strategies objectives,measurements,initiatives,perspective,Wrestling Federation}, title_fa = {طراحی و تبیین مدل اجرایی استراتژی فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران با رویکرد BSC}, abstract_fa = {هدف از انجام پژوهش طراحی و تدوین مدل اجرای استراتژی فدراسیون با رویکرد BSC بود. جامعه آماری پژوهش 90 نفر از اعضای مجمع عمومی فدراسیون ،‌متخصصین و خبرگان آشنا به امور فدراسیون بودند که از بین آنها برای بخش کمی 79 نفر و در بخش کیفی 11 نفر به طور هدفمند برای نمونه تحقیق انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعت مورد نیاز در بخش کمی از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد که روایی آن مورد تایید متخصصین قرار گرفت ، پایایی آن با آزمون آلفای کرونباخ محاسبه و در نهایت پایایی آن با ضریب 83/0 به تایید رسید. در بخش کیفی نیز از مصاحبه کیفی استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده در بخش کمی از آزمون مجذورکای،‌آزمون کلموگروف اسمیزنف و آلفای کرونباخ و در بخش کیفی از روش استقراء منطقی استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که فدراسیون کشتی دارای چهار منظر مالی، مشترس،‌فرآیندهای داخلی، یادگیری و رشد و 16 هدف استراتژیک (4 هدف در منظر مالی، 5هدف در منظر مشتری، 3هدف در منظر فرآیندهای داخلی،4هدف در منظر یادگیری و رشد)،45 سنجه در منظرهای مختلف ( به ترتیب 10، 30، 7، 18 سنجه در منظرهای مالی،‌مشتری، فرآیندهای داخلی ،‌یادگیری و رشد) ، 98 اقدامات و ابتکارات دارد. همچنین در مدل اجرای استراتژی فدراسیون کشتی نیز روابط علت و معلولی بین منظرها و برخی اهداف استراتژیک وجود دارد. در نهایت چنین می توان نتیجه گرفت که منظرها،‌اهداف ، سنجه ها،‌اهداف کمی و ابتکارات و اقدامات به دست آمده، به دلیل ارتباط بین چشن انداز و استراتژی ها با اهداف استراتژیک، سنجه ها و ایتکارات فدراسیون در منظرهای مختلف، قابلیت ایجاد زمینه اجرای استراتژی های فدراسیون را دارند.}, keywords_fa = {کارت امتیازی متوازن,اهداف استراتژیک,سنجه,اهداف کمی,ابتکارات منظر,فدراسیون کشتی}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_261.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_261_d8429d9fe8d00f21657a4456d5d6ab02.pdf} } @article { author = {Ghasemi, Hamid and Karami, Abdollah and Sadeghi, Farshad}, title = {The Situation of Sports Events broadcasting on Iranian T.V. Channels by View of Sports Media Experts}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {1}, number = {4}, pages = {43-54}, year = {2013}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {This study is focused on production system amoung 3 axis of T.V. Study (audience, content and production). The purposive was recognizing the factors and criteria which have effect on sports production system on Iranian T.V. channels.The analyzing was basis on oriented media and oriented audience theories. The oriented media theories know the media as a main factor in human changes, but oriented audience theorie has emphasized on audience and belive the sports T.V. programs creats for reseon of the audience needs. The methodology was qualitative and the data were gathered by deep interviewing with media experts. The sampeling was nonrandomized and purposive method and researcher choosed the known persons about sports media experts. The findings showed which sport T.V. channel can be the core of the sport T.V channels and other T.V. channels can act as a complemension. It was a need to provide more opportunities for choosing sports T.V. programs by audiences. The T.V. channels managers must try to broadcst different sports and change the demands of audiences about sports and programs.}, keywords = {T.V. Sports programs,qualitative research,T.V. Channels,Sport Components}, title_fa = {وضعیت پوشش تلویزیونی مسابقات رشته‌های ورزشی در شبکه‌های سیما ازدیدگاه متخصصان رسانه‌ای کشور}, abstract_fa = {در این تحقیق از میان محورهای سه‌گانه مطالعات تلویزیونی یعنی مخاطبان، محتوای برنامه و نظام تولید (سطح سازمانی)، منظر سوم مورد تأکید قرار گرفته است و با بررسی نظام تولید برنامه‌های ورزشی در شبکه‌های سیما، تلاش شده تا معیارها و عوامل اثرگذار و مداخله‌گر به‌عنوان بخشی از نظام تولید تبیین گردد. زمینه این بررسی تئوری‌های مخاطب‌محور و رسانه‌محور است که مفاهیمی ‌مانند اصالت رسانه به‌عنوان منشاء تحول و تغییر، و یا در مقابل دیدگاه مخاطب‌محور، با اصالت دادن به مخاطب، وجود برنامه‌های ورزشی را به واسطه پاسخ به نیاز‌های مخاطب مطرح می‌کند. روش دستیابی به این مقصود، مطالعه کیفی بود که در آن با کارشناسان رسانه و اساتید مدیریت رسانه در سطوح مختلف، مصاحبه‌های عمیقی صورت گرفت تا از مجموع آن بتوان به چشم‌اندازی در حوزه ورزش رسانه‌ای دست یافت. از مجموع مباحث می‌توان نتیجه گرفت که شبکه ورزش باید به‌عنوان بدنه اصلی نظام ورزش رسانه‌ای (هسته مرکزی ورزش رسانه‌ای) در بین شبکه‌های سیما لحاظ شود و سایر شبکه‌ها باید به‌عنوان مکمل به فعالیت در حوزه ورزش بپردازند. در این راستا لازم است تا فرصت انتخاب بیشتری به مخاطبان داده شود و شبکه‌های سیما به دنبال تغییر ذائقة مخاطبان برای آشنایی و علاقه‌مندسازی رشته‌های مختلف ورزشی باشند و مجموعة متنوعی از رشته‌های ورزشی را به جامعه ارائه و عرضه کنند.  }, keywords_fa = {برنامه‌های ورزشی,تحقیق کیفی,شبکه‌های سیما,مؤلفه‌های ورزشی}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_262.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_262_8d5769f515dad4ebb209bb06047576f9.pdf} } @article { author = {Jalali Farahani, Majid and Alidoost, Ebrahim}, title = {Investigate the motivations and reasons of non physical education graduate students participation in postgraduate physical education course}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {1}, number = {4}, pages = {55-62}, year = {2012}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study was to investigate the motivations and reasons of non physical education graduate students that continued their education in postgraduate physical education course. Research method was descriptive. The statistical society of research was physical education scientific boards of the universities of Tehran that were teaching in 2009-2010 educational courses. The numbers of statistical society were 110. The sample of scientific board was 70 persons that selected randomly from 5 universities (Tehran, Tarbiyat Modares, Tarbiyat Moalem, Allame Tabatabayi and Shahid Beheshti). 46 persons of samples were participated in this research. The research tool was questionnaire that their reliabilities and validities were conformed through the scientific methods. The analysis of data was done with factor analysis test. The results of research were shown that interest was the most important factor to choose the educational disciplines. Teacher advises and interest to a particular teacher was the other important factors. The most important reasons of non physical education graduate students to select the postgraduate physical education course were the ease of postgraduate physical education test and facility of continued the educational course to PhD. We suggest analyzing all aspects of situation and redesigning the postgraduate test and course of physical education, so that selected the most qualified person to studying in postgraduate physical education course.}, keywords = {Motivation,M.Sc physical education course,Physical education students,non physical education students}, title_fa = {بررسی دلایل و انگیزه های حضور فارغ التحصیلان رشته های غیرتربیت بدنی در مقطع کارشناسی ارشد تربیت بدنی، از دیدگاه اساتید}, abstract_fa = {هدف از انجام این پژوهش، بررسی انگیزه ها، دلایل و تاثیر حضور فارغ التحصیلان رشته های غیرتربیت بدنی در مقطع کارشناسی ارشد تربیت بدنی بود. این پژوهش توصیفی (از نوع پیمایشی) بود که به روش میدانی و با استفاده از پرسشنامه انجام شد. جامعه آماری پژوهش اساتید دانشکده ها و گروههای تربیت بدنی دانشگاه های تهران در سال تحصیلی 89-1388 بودند که تعداد آنها برابر با حدود 110 نفر برآورد شد. نمونه آماری پژوهش 70 نفر از اساتید دانشگاه های تهران، تربیت مدرس، تربیت معلم، علامه طباطبایی و شهید بهشتی بودند که با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. در نهایت و پس از جمع آوری پرسشنامه ها، تجزیه و تحلیل آماری پژوهش بر روی 46 پرسشنامه انجام شد. ابزار پژوهش، پرسشنامه محقق ساخته بود که با استفاده از روش های علمی روایی و اعتبار آنها تایید شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون های آماری تحلیل عاملی انجام شد و نشان داد اصلی ترین عامل در خصوص انتخاب گرایش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد، علاقه مندی دانشجویان به آن گرایش تحصیلی است. پس از آن توصیه های اساتید و نیز علاقه مندی به یک استاد خاص دارای بیشترین اهمیت معرفی شدند. همچنین، سهولت قبولی در آزمون رشته تربیت بدنی و نیز سهولت ادامه تحصیل تا مقطع دکترا، از جمله مهمترین انگیزه های فارغ التحصیلان رشته های غیرتربیت بدنی از حضور در دوره کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی بود. با توجه به اینکه حضور فارغ التحصیلان رشته های دیگر در آزمون کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی و قبولی آنان در این رشته، مشکلاتی را به دنبال دارد؛ به دست اندرکاران و برنامه ریزان امر توصیه می شود، با بررسی تمامی جوانب شرایط را به نحوی به پیش ببرند که مصالح رشته تربیت بدنی به بهترین نحو ممکن لحاظ شده و شایسته ترین افراد از طریق آزمون کارشناسی ارشد، انتخاب شوند.}, keywords_fa = {انگیزه,دوره کارشناسی ارشد,تربیت بدنی,غیرتربیت بدنی}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_263.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_263_05d07f99db1f69c4684e67158ffebee4.pdf} } @article { author = {Afchangi, Somayeh and Hadavi, Seyedeh Farideh and Ellahi, Alireza}, title = {Prediction of Costumers` Satisfaction and Intention to Revisit by Components of Relationship marketing in Sport Clubs: The Study of Mashhad`s Women Aerobics}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {1}, number = {4}, pages = {63-70}, year = {2013}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study is to describe and determine the  relationship between relationship marketing, customer satisfaction and intention to revisited  in Mashhad’s women aerobics clubs. To do this,300  randomly customers from women aerobic clubs were chosen and data was collected through Kim relationship marketing questionnaire(2008) and α=0.92, Lim satisfaction questionnaire(2008) and α=0.88, Lim intention to revisited(2008) and α= 0.77. Research method  was correlational and  pearson correlation coefficient and linear regression were used for analyze data. Research findings revealed  that there is a medium relationship between relationship marketing and customer satisfaction in Mashhad’s women aerobics clubs (r= 0.537). There is a high relationship  between relationship marketing and intention to revisited in Mashhad’s women aerobics clubs (r= 0.477). There was no statistical meaningful relationship between reciprocit and intention to revisited in Mashhad’s women aerobics clubs. Results alse revealed that relationship marketing can be predictor on satisfaction and intention to revisited in customers. (Relationship marketing (0.445) + 32.565 = customer satisfaction and relationship marketing (0.168) + 11.759 = Intention to revisited). Therefore the club owners and managers to recommend for customer satisfaction and Intention to Revisit To use of relationship marketing components , Addition to, customers increase can in the long time to be more Benefit  clubs.}, keywords = {Aerobic,Relationship marketing,satisfactory,Intention to revisited}, title_fa = {پیش بینی رضایت مندی و تمایل حضور مجدد مشتریان توسط مؤلفه های بازاریابی رابطه مند در باشگاه های ورزشی: مطالعه باشگاه های ایروبیک زنان مشهد}, abstract_fa = {  هدف از انجام پژوهش حاضر توصیف و تعیین رابطه بین بازاریابی رابطه مند با رضایت مندی و تمایل حضور مجدد مشتریان باشگاه های ایروبیک زنان مشهد بوده است. به این منظور 300 مشتری زن از باشگاه های ایروبیک به صورت تصادفی انتخاب شد و اطلاعات لازم مربوط به ویژگی های فردی از طریق چک لیست و همچنین پرسشنامه بازاریابی رابطه مند کیم (2008) و 0.92=   α، پرسشنامه رضایت مندی لیم (2008) و0.88=α، پرسشنامه تمایل حضور مجدد لیم (2006) و0.77=α جمع آوری شد. روش تحقیق همبستگی بوده و از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی برای تحلیل داده ها استفاده شد. بطور کلی یافته های پژوهش نشان داد که ارتباط متوسطی (0.537= r) بین بازاریابی رابطه مند با رضایت مندی مشتریان باشگاه های ایروبیک زنان مشهد به دست آمد. و ارتباط متوسطی (0.477= r) بین مولفه های بازاریابی رابطه مند با تمایل حضور مجدد مشتریان باشگاههای ایروبیک زنان مشهد وجود دارد. بجز عمل متقابل که با تمایل حضور مجدد مشتریان باشگاههای ایروبیک زنان مشهد ارتباط معنادار آماری وجود نداشت. و نتایج نشان داد که بازاریابی رابطه مند می تواند بر رضایت مندی و تمایل حضور مجدد مشتریان باشگاه های ایروبیک زنان مشهد اثر داشته باشد. و بازاریابی رابطه مند پیش بین مناسبی برای رضایت مندی و تمایل حضور مجدد مشتریان باشگاه های ایروبیک زنان مشهد می باشد(بازاریابی رابطه مند (0.445) + 32.565 = رضایت مندی مشتریان و بازاریابی رابطه مند (0.168) + 11.759 = تمایل جهت حضور مجدد مشتریان). بنابراین به مالکان و مدیران باشگاه توصیه می شود برای رضایت مشتریان و تمایل حضور مجدد آنان از مولفه های بازاریابی رابطه مند بهره گیرند، تا علاوه بر افزایش مشتریان باعث سودهی بیشتر باشگاه در دراز مدت شود.}, keywords_fa = {ایروبیک,بازاریابی رابطه مند,رضایت مندی,تمایل حضور مشتریان}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_264.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_264_49a18de370fda35c7fbe56482cd2e5de.pdf} } @article { author = {Moharamzadeh, Mehrdad and Akbari, Ronak}, title = {Brand loyalty of customers and strengthen the relationship between professional football and volleyball league sports in Iran}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {1}, number = {4}, pages = {71-78}, year = {2013}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {The approach of this research was to establishing applicable strategy model of Wrestling Federation by BSC approach. The statistical population consists 90 of the Federation general assembly members, experts and elites who were familiar with Federation. The sample of this study were chosen purposefully (79 people in the quantitative study, and 11 people in the qualitative study).the qualitative interview and self-made questioner were used as investigation tools. Reliability and validity of self-made questioner was assured through physical education experts and university teaching faculty members opinions. The pilot study as well as internal validity was found to be applicable by cronbach’s alpha coefficient (α=0/83). Collected data analyzed by x2 Klomogorov Smirnov,  cronbach’s  alpha  ,and logical  inductive reasoning. The research finding showed the federation  had four perspectives ,such as finance ,customer ,internal process ,learning and growth and as well as 16 strategic objective (4 objectives on the finance perspective,5 objective on the customer perspective,3 objective on the internal process perspectives , and 4 objective on the learning and growth perspective),45 measurements (10 measurements on the finance perspective,30 measurements on the customer perspective,7 measurements on the internal process perspectives, and 18 measurements on the learning and growth perspective) 98 initiatives. In the Wrestling federation strategy map there  were cause and effect relationships among all perspective and also among some of the different objectives .Ultimately it can be concluded that , suggested perspectives ,strategic objectives ,measurements, qualitative objectives, and initiatives have potentiality of being applied in practicing strategies of federation due to the relationship between federation vision and strategies and its strategies objectives, measurements, qualitative objectives, and initiatives}, keywords = {Balance scorecard,strategies objectives,measurements,initiatives,perspective,Wrestling Federation}, title_fa = {ارتباط بین ابعاد وفاداری مشتریان و تقویت برند ملی در لیگ های حرفه ای فوتبال و والیبال ایران}, abstract_fa = {پژوهش حاضر بر آن است تا ارتباط بین وفاداری مشتریان و تقویت برند ملی را مورد بررسی قرار دهد لذا جامعه آماری انتخاب شده برای این پژوهش شامل مدیرعامل ها، روابط عمومی، مدیر امور مالی و سرمربی تیم های حاضر در لیگ حرفه ای فوتبال و والیبال ایران می باشند. که به عنوان نمونه آماری انتخاب شده اند. جامعه آماری انتخاب شده به تعداد 130 پرسشنامه پاسخ دادند بنابراین محقق این تعداد پرسشنامه را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. نوع پرسشنامه انتخاب شده برای این پژوهش، پرسشنامه وفاداری مشتری به برند دکتر مقیمی و پرسشنامه محقق ساخته تقویت برند می باشد. و از روش آماری ضریب همبستگی پیرسون برای ارتباط بین مولفه ها استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان داد حدود 41درصد افراد (53نفر) در سنین بین 50-41 بوده، بیشتر افراد دارای مدرک لیسانس (53 درصد) و دارای سابقه کاری 10-6 سال (41/7درصد) بودند.نتایج به دست آمده نشان داد بین ابعاد وفاداری مشتری (شناختی،عاطفی،مدیریت ارتباط با مشتری،مدیریت زمان،منابع سرمایه گذاری شده و مشارکت مدیریت ارشد) با تقویت برند ملی ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد.با توجه به نتایج بدست آمده پیشنهاد می شود که مدیران با ایجاد یک بازار رقابتی سالم و دادن تسهیلات و امتیازات ویژه سعی در تقویت هرچه بیشتر وفاداری مشتریان داشته باشند.}, keywords_fa = {برند,مشتری,وفاداری,لیگ حرفه ای}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_265.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_265_10d40ee1dd8e03c08c0684eb765e9eec.pdf} } @article { author = {Khabiri, Mohammad and Mohammadi, Rezgar and Sadeghi, Reza}, title = {The Investigation of Effective Factors on Customers of Bodybuilding Clubs Involvement in Word of Mouth Communication}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {1}, number = {4}, pages = {79-86}, year = {2013}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {The present study investigated the effect of four variables of trust, commitment, communication and expertise on relationship quality and effect of relationship quality on word of mouth Communication among customers of Private bodybuilding club’s. The statistical population included the male customers of private bodybuilding clubs in Tehran who had a sport background for at least 6 months. For sampling, we selected 475 customers randomly and based on the cluster method. Research tool was a questionnaire. The results indicated that four variables of trust, commitment, communication and expertise on relationship quality and relationship quality on word of mouth Communication had a positive and significant effect in customers clubs. Also fitting indicators suggest that data have been fitted well with the model.}, keywords = {word of mouth communication,relationship quality,bodybuilding clubs}, title_fa = {بررسی عوامل مؤثر بر مشارکت مشتریان باشگاه های بدنسازی در ارتباط دهان به دهان}, abstract_fa = {  تحقیق حاضر به بررسی تأثیر چهار متغیر اعتماد، تعهد، ارتباطات و تخصص بر کیفیت رابطه و تأثیر کیفیت رابطه بر ارتباط دهان به دهان در میان مشتریان باشگاه های بدنسازی خصوصی می پردازد. جامعة آماری مورد بررسی در این پژوهش، مشتریان باشگاه های بدنسازی خصوصی مردان شهر تهران بودند که دست کم شش ماه سابقة فعالیت ورزشی داشتند. نمونة آماری 475 نفر از مشتریان بودند که به طور تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه به همراه پرسشگر بود. نتایج تحقیق نشان می دهد که چهار متغیر اعتماد، تعهد، ارتباطات و شایستگی تأثیر معناداری بر کیفیت رابطه و کیفیت رابطه نیز تأثیر مثبت و معناداری بر ارتباط دهان به دهان در میان مشتریان باشگاه ها داشته است. همچنین شاخص های برازش حاکی از آن می باشد که داده ها بخوبی با مدل برازش داشته اند.  }, keywords_fa = {ارتباط دهان به دهان,کیفیت رابطه,باشگاه های بدنسازی}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_266.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_266_f939abb791776339f2d2c1ee433f34a4.pdf} } @article { author = {Sabunchi, Reza and Kia, Frokh and Kosarifard, Sina and Kosarifard, Farid}, title = {Comparison strategies to cope with competitive anxiety in athletes, martial Due to varying levels of success in competitions}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {1}, number = {4}, pages = {87-92}, year = {2013}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {Comparative study of competitive anxiety and coping strategies in combat sports championship in three provincial, national, and international levels. 403 out of the four major sports martial arts wushu, judo, taekwondo and karate tournaments at the provincial, national and international champion, were studied. Competitive anxiety assessment instrument measuring two standard questionnaire with 18 questions and 17 questions of competitive anxiety with coping strategies. To the formal validity and reliability with alpha test  0/86 to assess anxiety and 84/0 was approved for ways to cope. Was determined using the Kruskal-Wallis test: Provincial Medalist most competitive anxiety have cognitive and physical. Meanwhile Medalist Medalist nationally known and internationally competitive anxiety Competitive Anxiety can be experienced physically. Medalist of the International Cognitive coping strategies and physical state medalists than negative coping strategies to deal with anxiety use. The gains in other sports such as experience, improved performance and ... Instead of giving too much money to win the competition to control anxiety and reduce the success of athletes is recommended.}, keywords = {Competitive anxiety,coping with anxiety,combat athletes}, title_fa = {مقایسه استراتژی های مقابله با اضطراب رقابتی در ورزشکاران رزمی با توجه به سطوح مختلف موفقیت آنان در مسابقات}, abstract_fa = {  تحقیق به مقایسه اضطراب رقابتی و استراتژی های کنار آمدن با آن در ورزشکاران رزمی در سه سطح قهرمانی استانی، ملی و بین اللملی پرداخته است. 403 نفر از ورزشکاران چهار رشته رزمی ووشو، جودو، تکواندو و کاراته که در مسابقات استانی، ملی و بین المللی دارای مقام قهرمانی بودند، مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار اندازه گیری دو پرسشنامه استاندارد ارزیابی اضطراب رقابتی با 18 سوال و  شیوه های مقابله با اضطراب رقابتی با 17 سوال است. روایی پرسشنامه ها به شکل صوری و پایایی آن ها با آزمون آلفای گرونباخ 0/86 برای ارزیابی اضطراب و 0/84 برای شیوه های مقابله تایید گردید. با بهره گیری از آزمون کروسکال والیس مشخص شد: مدال آوران استانی بیشترین میزان اضطراب رقابتی شناختی و بدنی را دارند. در این بین مدال آوران بین المللی اضطراب رقابتی شناختی بیشتر و مدال آوران ملی اضطراب رقابتی بدنی بیشتر را تجربه می نمایند. همچنین مدال آوران بین المللی بیشتر از شیوه های مقابله شناختی و بدنی و مدال آوران استانی بیشتر از شیوه های مقابله منفی برای مقابله با اضطراب استفاده می نمایند. توجه به دستآوردهای دیگر مسابقات ورزشی همچون تجربه، بهسازی عملکرد و... بجای بها دادن بیش از حد به پیروزی، برای کنترل اضطراب رقابتی که یکی از عوامل کاهش موفقیت ورزشکاران است، پیشنهاد می شود.  }, keywords_fa = {اضطراب رقابتی,مقابله با اضطراب,ورزشکار رزمی}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_267.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_267_feac55db8c3bad1e33aaebccedc5c461.pdf} } @article { author = {Shabani Bahar, Gholamreza and Erfani, Nasrolah and Azizi, Ahmad}, title = {Prediction of Organizational Effectiveness according to Emotional intelligence of managers and directors of sport federations of Lorestan Province}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {1}, number = {4}, pages = {93-98}, year = {2013}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {The main purpose of this study was to predict the organizational effectiveness regarding the emotional intelligence of sport managers of Lorestan province. Among 95 sport managers of Lorestan province, 76 of whom were selected randomly based on Krjcy and Morgan table. The subjects were answered emotional intelligence questionnaire of Goleman and organizational effectiveness questionnaire of Rater. Data were analyzed by one sample t-test, Pearson correlation coefficient and multiple regression analysis in SPSS software. Results have shown that there is a direct correlation between management of EQ relations and self-management elements and organizational effectiveness of sport managers of Lorestan province (p<0/05). In addition, findings have shown that self-management elements and management of EQ relation have the ability to effect the prediction of organizational effectiveness of sport managers and the variance of 0/24 has specified their organizational effectiveness. So it can be concluded that by growing the EQ levels of sport managers in the field of self-management and relationship management, the organizational effectiveness of them can be increased.}, keywords = {emotional intelligence,Organizational effectiveness,sport managers,Lorestan Province}, title_fa = {پیش بینی اثربخشی سازمانی بر اساس هوش هیجانی مدیران ورزشی استان لرستان}, abstract_fa = {هدف پژوهش پیش بینی اثربخشی سازمانی بر اساس هوش هیجانی مدیران ورزشی استان لرستان بود. طی یک تحقیق همبستگی از میان جامعه آماری مدیران ورزشی استان لرستان که تعداد آنها 95 نفر بود، حجم نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان 76 نفر تعیین شد که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و به پرسشنامه های هوش هیجانی گلمن و اثربخشی سازمانی راتر پاسخ دادند. داده ها با استفاده از آزمون آزمون t تک نمونه ای، ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه به روش گام به گام به وسیله نرم افزار SPSS تحلیل شد. نتایج نشان داد بین مولفه های خودمدیریتی و مدیریت روابط هوش هیجانی با اثربخشی سازمانی مدیران ورزشی استان لرستان رابطه مستقیم معنی داری مشاهده شد (0/05>P). هم چنین نتایج نشان داد مولفه های خودمدیریتی و مدیریت روابط هوش هیجانی توان پیش بینی اثربخشی سازمانی مدیران ورزشی را دارند و 0/24 واریانس اثربخشی سازمانی آنها را تبیین می کنند. بنابراین می توان نتیجه گیری کرد با افزایش هوش هیجانی مدیران ورزشی در زمینه خودمدیریتی و مدیریت روابط می توان اثربخشی سازمانی آنها را افزایش داد.}, keywords_fa = {هوش هیجانی,اثربخشی سازمانی,مدیران ورزشی,استان لرستان}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_268.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_268_d80faf80b54cebc5ea18f8a3c2512be4.pdf} }