@article { author = {Tatari, Manochehr}, title = {The relationship between communication skills and work ethic of physical education managers in Education and Training Departments in Iranian western provinces with satisfaction of physical education teachers}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {6}, number = {3}, pages = {11-19}, year = {2018}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {  The purpose of this research was to investigate the relationship between communication skills and work ethic of physical education managers in Education and Training Departments in western provinces of the country with satisfaction of physical education teachers from teachers' points of view . The research method was descriptive-analytical which has been conducted through using survey method. The research sample included 380 teachers (population 4321) of physical education who were teaching in first and second degrees of high schools. Data collection tools included Barton J standard questionnaire of communication skills, Minnesota job satisfaction and work ethics questionnaire.To analyze the research data, there was SPSS 18 software to perform descriptive statistics, while LISREL software was used to perform confirmatory factor analysis and structural equation modeling (SEM) as well. The results showed that values of impact coefficient of communication skills on work ethic and job satisfaction are 0.30 and 0.10 respectively. Value of impact coefficient of work ethic on job satisfaction was 0.50. Among components related to communication skills, feedback skill had the highest impact coefficient (0.99) and listening skills and verbal skills were in next places with impact coefficient of 0.59 and 0.55 respectively. Among items related to work ethic, the item of “emphasizing of Education and Training Organization on its interests” had the highest impact coefficient (0.71); meanwhile, among items of job satisfaction the item of “pride of doing a good job” had the highest impact coefficient (0.69).  }, keywords = {Communication Skills,work ethic,Satisfaction,Feedback,listening}, title_fa = {ارتباط بین مهارت‏های ارتباطی و اخلاق کاری مدیران تربیت‏بدنی آموزش و پرورش استان‎های غرب کشور با رضایتمندی دبیران}, abstract_fa = {هدف از این پژوهش بررسی ارتباط بین مهارت‏های ارتباطی و اخلاق­کاری مدیران تربیت‏بدنی آموزش و پرورش استان‏های غرب کشور با رضایتمندی دبیران تربیت‏بدنی از دیدگاه دبیران بود. روش پژوهش حاضر توصیفی-تحلیلی بود که به شیوۀ پیمایشی انجام شد. نمونه آماری این پژوهش را 380 نفر (جامعه 4321 نفر) از معلمان تربیت‏بدنی که در مقاطع متوسطه اول و دوم مشغول به تدریس بودند تشکیل می‏داد. ابزار گردآوری اطلاعات سه پرسش‌نامۀ استاندارد مهارت‏های ارتباطی بارتون جی، رضایت شغلی مینه سوتا و پرسش‌نامه اخلاق­کار بود. برای تجزیه و تحلیل داده‏ها، از بستۀ نرم افزاری SPSS 18 به منظور انجام آمار توصیفی و نرم افزار لیزرل جهت انجام تحلیل عاملی تأییدی و مدل‏سازی معادله ساختاری (SEM) استفاده شد. نتایج نشان داد که مقدار ضریب اثر مهارت‏های ارتباطی بر روی اخلاق کاری 30/0 و بر روی رضایت شغلی 10/0 می‏باشد. همچنین میزان ضریب اثر اخلاق کاری بر روی رضایت شغلی 50/0 به‌دست آمد. از میان مؤلفه‏های مربوط به مهارت‏های ارتباطی مهارت بازخورد با ضریب اثر 99/0 دارای بیشترین ضریب اثر بود و به ترتیب مهارت شنود با ضریب اثر 59/0 و مهارت کلامی با ضریب اثر 55/0 در مرتبه‏های بعدی قرار گرفتند. از میان گویه‏های مربوط به اخلاق­کاری "تأکید سازمان آموزش پرورش بر منافع خود" با ضریب اثر 71/0 دارای بیشترین ضریب اثر بود همچنین از میان گویه‏های مربوط به رضایت شغلی "سربلندی ناشی از انجام دادن خوب کار" با ضریب اثر 69/0 دارای بیشترین ضریب اثر بود.}, keywords_fa = {مهارت های ارتباطی,اخلاق کاری,رضایتمندی,بازخورد,شنود}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4380.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4380_ef91cbf2d8542a8cf4b001df921d811e.pdf} } @article { author = {Karimi Firozjaei, Ali}, title = {A study of sport newspapers titles from the critical discourse analysis view: a case study of Perspolis of Iran and Alhelal of Saudi Arabia matches}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {6}, number = {3}, pages = {21-32}, year = {2018}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {Media are mass communication devices which have prominent and important role in organizing public opinions. Newspaper is an affective media because of having addressee from different levels of society has kept its role in effecting on culture and society .Newspaper headlines offer an overall image of a piece of news so its relative importance and categorization facilitate special comprehension for readers. This research studies some headlines of sport newspapers about football matches between Perspolis of Iran and Alhelal of Saudi with critical discourse analysis and on the bases of Norman Fairclough theoretical framework and model (1992). Main questions of this research are as follows: authors use which linguistic strategies in selecting a sport headlines and what ideological , social and cultural elements are covered in choosing headlines in 3 levels of text, interaction and social context. The findings of this research show that sort headlines have special style regarding linguistic devices and cultural and ideological inclination.}, keywords = {discourse analysis,Critical Discourse Analysis,football,Fairclough model,Sport media}, title_fa = {بررسی تیتر روزنامه‌های ورزشی از دیدگاه گفتمان‌شناسی انتقادی: مطالعه موردی مسابقات تیم‌های پرسپولیس ایران و الهلال عربستان}, abstract_fa = {رسانه‏ها وسایل ارتباط جمعی مهمی هستند که نقش ممتاز و بسزایی در سامان‏دهی افکار عمومی دارند. روزنامه یکی از رسانه‏های موثر است که به دلیل داشتن مخاطب از سطوح مختلف جامعه، نقش خود را در تأثیرگذاری بر فرهنگ و جامعه حفظ نموده است. تیتر روزنامه به دلیل‏ ارائه‏ تصویری کلی از یک ماجرای خبری، اهمیت نسبی و طبقه‏بندی آن، برداشتی را برای مخاطبین فراهم می‏سازد. این پژوهش با روش گفتمان‏شناسی انتقادی و بر پایه چارچوب نظری و مدل سه‏بعدی نورمن فرکلاف (1992) به بررسی تیتر برخی روزنامه‏های ورزشی در خصوص مسابقات فوتبال بین ایران و عربستان سعودی می‏پردازد. پرسش‏های اساسی این پژوهش عبارت است از این‏که نویسنده در انتخاب تیترهای ورزشی از چه راهکارهای زبان‌شناختی استفاده نموده است و چه رویکردهای ایدئولوژیک و باورهای فرهنگی و اجتماعی در انتخاب تیترها در سه سطح متن، تعامل و بافت اجتماعی نهفته است. یافته‏های این پژوهش نشان می‏دهد که تیترهای ورزشی هم از حیث استفاده از راهکارهای زبان‏شناختی و هم از بعد جهت‏گیری فرهنگی و ایدئولوژیک، سبک ویژه‏ای دارند.}, keywords_fa = {گفتمان,گفتمان‏شناسی انتقادی,فوتبال,الگوی فرکلاف,رسانه‏های ورزشی}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4381.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4381_bcbcb4e7130c9d39fa91731e486d62e3.pdf} } @article { author = {Skandari Dastgiri, Simin and Amirtash, Ali Mohammad and Safania, Ali Mohammad}, title = {Using Data Envelopment Analysis to Determine Impact Factor of Efficient Sport Organizations on Inefficient Sport Organizations}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {6}, number = {3}, pages = {33-41}, year = {2018}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {The aim of the study is to determine reference federations in order to benchmarking inefficient federations . Use of management patterns by efficient organization can be effective to create optimal route for efficiency organizations. In   any society efficient organizations effect on the other organizations' performance. So, the first step in the success of this project is the selection of reference organizations.14 selected important, medalist with sporting achievement Federations have been priority choosed . 112 samples were selected through staff, heads and managers of federations to fill in the questionaiers. To determine the validity of the questionnaire,it has been distributed among 11 experts and specialists in the field of sport management then after implementation the comments and suggestions it  was confirmed with 0/92. And to determine the reliability of the questionnaire,it has been distributed among the provintial sport staff and confirmed with 0/81 reliability.  DEA method as a non-parametric and efficient method, first determined efficient and inefficient federations then appointed reference federations for inefficient federations by use of impact coefficient method.Research method was descriptive-analytical and in terms of  purpose is of Practical.To analyse data, MATLAB software was used. The results showed that wrestling, taekwondo and football federations were of efficient , important and references federations for other federations'performance.}, keywords = {Impact factor,DEA( data envelopment analysis),Efficiency}, title_fa = {کاربرد تحلیل پوششی داده‌ها در تعیین ضریب نفوذ سازمان‌های ورزشی کارا در عملکرد سازمان‌های ورزشی ناکارا}, abstract_fa = {هدف از تحقیق حاضر، تعیین فدراسیون‌های مرجع برای الگوبرداری فدراسیون‌های ورزشی ناکارا بود. در یک جامعه هر سازمان کارا تأثیر خاص خود را بر عملکرد سایر سازمان­ها دارد، پس انتخاب سازمان مرجع برای بهره­مندی از الگو‌های مدیریتی اولین قدم در موفقیت این طرح می­باشد. در این تحقیق چهارده فدراسیون ورزشی منتخب ایران که از نظر اینکه جزء رشته‌های ورزشی مادر و فدراسیون‌های مهم و مدال آور بودند، بر حسب اولویت انتخاب شدند. تعداد 112 نفر از کارکنان ، مدیران و رؤسای فدراسیون‌ها به عنوان نمونه تحقیق به سؤالات پرسش­نامه پاسخ دادند. برای تعیین روایی، پرسش­نامه بین 11 نفر از صاحب نظران متخصص در رشته مدیریت ورزشی توزیع و پس از لحاظ نظرها و پیشنهادها در نهایت با روایی 92/0 به تأیید رسید. به منظور تعیین پایایی، پرسش­نامه در هیأت‌های ورزشی استان توزیع و پس از جمع‌آوری با ضریب پایایی 81/0 به تأیید رسید. روش تحلیل پوششی داده‌ها به عنوان یک روش غیرپارامتریک و کارآمد، ابتدا فدراسیون‌های کارا و ناکارا را تعیین و سپس برای فدراسیون‌های ورزشی ناکارا با استفاده از روش ضریب تأثیر، فدراسیون‌های مرجع مشخص می­کند. روش تحقیق از نوع توصیفی – تحلیلی بود و از لحاظ هدف جزء تحقیقات کاربردی می باشد. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم افزار MATLAB در تحقیق استفاده شد. نتایج نشان داد از بین فدراسیون‌های کارا، فدراسیون‌های کشتی، تکواندو و فوتبال به ترتیب فدراسیون‌های الگو و مرجع مهمی در عمکرد سایر فدراسیون‌ها هستند.}, keywords_fa = {ضریب نفوذپذیری,تحلیل پوششی داده‌ها,کارآیی}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4382.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4382_242b342b894f4600ac4966416c1a2bee.pdf} } @article { author = {Ghasemi, Hamid and Saemiyan, Fatemeh}, title = {Comparison of Self Branding and Communication Skills Between Physical Education Students with Other Students}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {6}, number = {3}, pages = {43-52}, year = {2018}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {This paper aims to compare self branding and communication skills between physical education students and other selected students. Methodology was descriptive; strategically; and survey. Population was all Iranian students. Sampeling way was unlimited society randomized cluster and through use of Morgan's schedual 384 samples were enough. Thus 390 sample recived our questionnaire and 381 questionnaire were filled in(188 physical education students and 193 of others respectively ) .Instrument for datagathering were communication skills questionnaire and self branding questionnaire made by Ghasemi(2015). Questionnaires were used after being approved its validity and relaiability. Findings showed the average level of communication skills and self branding in all students. But the communication skills and self branding were lower in physical education students in comparison with other students. The difference was significant and physical education students were weaker than others. Mean of communication skills and self branding of physical education students were lower than average as well.}, keywords = {Self Branding,Personal Branding,Communication Skills,students,university}, title_fa = {مقایسه وضعیت خودبرندسازی و مهارت‌های ارتباطی دانشجویان رشته تربیت بدنی با سایر رشته‌ها}, abstract_fa = {هدف تحقیق حاضر مقایسه وضعیت خودبرندسازی و مهارت‌های ارتباطی دانشجویان رشته تربیت بدنی با دانشجویان سایر رشته‌های منتخب بود. روش تحقیق از نظر استراتژی توصیفی و از نظر مسیر اجرا پیمایشی بود. جامعه آماری تحقیق شامل دانشجویان دانشگاه‌های کشور بودند که براساس تعداد جامعه نامحدود بر اساس جدول مورگان تعداد کفایت 384 نمونه انتخاب شد که با روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای و به تعداد 390 پرسش­نامه به نسبت مساوی بین دو گروه دانشجویان رشته تربیت بدنی و سایر رشته ها توزیع شد و به ترتیب با تعداد 188 و 193 پرسشنامه (مجموع 381 مورد) بازگشت شد. ابزار اندازه‌گیری، شامل پرسش­نامه سنجش وضعیت خودبرندسازی از طریق مهارت‌های ارتباطی و پرسش­نامه تعیین موقعیت برند شخصی (قاسمی، 1394) بود که پس از تأیید روایی و پایایی مجدد مورد استفاده قرار گرفت. نتایج نشان داد که در مجموع، وضعیت خودبرندسازی و مهارت‌های ارتباطی نمونه آماری تحقیق، در حد متوسط است. در زمینه مهارت‌های ارتباطی و موقعیت برند شخصی، بین دانشجویان تربیت‌بدنی و سایر رشته‌ها اختلاف معنی­دار وجود دارد و میانگین گروه تربیت‌بدنی نسبت به سایر رشته‌ها کمتر است. همچنین میانگین مهارت‌های ارتباطی و خودبرندسازی دانشجویان تربیت‌بدنی، هر دو پائین‌تر از متوسط است.}, keywords_fa = {خودبرندسازی,برندسازی شخصی,مهارت‌های ارتباطی,دانشجو,دانشگاه}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4383.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4383_b879dd440294bda7c89e24c16db1c081.pdf} } @article { author = {Keshavarz, Loghman and Daneshmandi, Hamzeh}, title = {Factor Analysis of Strengths, Weaknesses, Opportunities, and Threats of Iranian Gymnastics Federation}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {6}, number = {3}, pages = {53-62}, year = {2018}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study was factor analysis of strengths, weaknesses, opportunities, and threats of gymnastic Federation of Iran. The statistical population of the study included 160 sport management faculty members, managers and experts of sport organizations who were familiar with gymnastic sport in Iran. 25 elite sport experts were chosen purposely to qualitative samples. And based on Morgan table 117 persons were cluster-randomly selected to quantitative sample. To achieve the study objectives, the list of strengths, weaknesses, opportunities, and threats of Iranian gymnastic federation were provided, and the final list was completed based on Delphi method. Based on the provided list, the researcher-made questioner with 96 questions was distributed among the samples. The validity of the questionnaire was confirmed by experts and the reliability was examined in a pilot study with 30 samples by Cronbachs alpha which was as 0.81. For data analysis; respectively in qualitative part; Delphy method, and for quantitative part descriptive statistics and inferential statistics methods, including confirmed factor analysis by application of AMOS and SPSS software were used. The findings of the study showed that there are 15 strengths, 21 weaknesses, 9 opportunities, and 4 threats for gymnastic federation of Iran.}, keywords = {Strengths,Weaknesses,Opportunities,Threats,Gymnastic}, title_fa = {تحلیل عاملی نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدیدهای فدراسیون ژیمناستیک جمهوری اسلامی ایران}, abstract_fa = {هدف از پژوهش حاضر تحلیل عاملی نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدیدهای فدراسیون ژیمناستیک جمهوری اسلامی ایران بود. جامعه آماری پژوهش مدیران و متخصصین رشته ورزشی ژیمناستیک و اعضای هیأت علمی رشته‏های علوم ورزشی آشنا با ژیمناستیک به تعداد 160 تن بود. برای نمونه پژوهش در بخش کیفی از نظرات 25 تن از متخصصین رشته ورزشی ژیمناستیک استفاده شد که نمونه‏ها به طور هدفمند انتخاب شدند. در بخش کمی نیز با استفاده از جدول مورگان 117 تن به طور تصادفی – طبقه‏ای برای نمونه پژوهش برگزیده شدند. جهت دست‏یابی به اهداف پژوهش با استفاده از روش دلفی فهرستی از نقاط قوت، ضعف، فرصت‏ها و تهدیدهای فدراسیون ژیمناستیک تهیه و با نظر متخصصین و خبرگان رشته ژیمناستیک فهرست تهیه شده نهایی شد. سپس بر مبنای فهرست تهیه شده پرسش‌نامه‏ای شامل 96 سؤال در زمینه نقاط قوت، ضعف، فرصت‏ها و تهدیدهای فدراسیون ژیمناستیک تنظیم شد که روایی آن توسط 15 تن از متخصصین تأیید شد و پایایی آن در یک آزمون مقدماتی با 30 آزمودنی و با استفاده از آلفای کرونباخ 81/0 محاسبه شد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع‏آوری شده در بخش کیفی از روش دلفی و در بخش کمی از روش‏های آماری توصیفی و روش‏های آماری استنباطی از جمله تحلیل عاملی تأییدی با کمک نرم افزارهایAMOS و SPSS استفاده شد. یافته‏های پژوهش نشان داد که فدراسیون ژیمناستیک جمهوری اسلامی ایران دارای 15 نقطه قوت، 21 نقطه ضعف، 9 فرصت و 4 تهدید می‏باشد.}, keywords_fa = {قوت,ضعف,فرصت,تهدید,ژیمناستیک}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4384.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4384_0a9f9a34c72c4498d5df2e4f1253cd41.pdf} } @article { author = {Rizvandi, Ayeh and Tojari, Farshad and Esmaili, Mohammad Reza}, title = {Structural Model Test of Sport Club Managers Performance Based on Entrepreneurial Marketing}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {6}, number = {3}, pages = {63-74}, year = {2018}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {The present study proposes a conceptual entrepreneurial marketing model with an approach of investigating the relationship between club causative nature, entrepreneurial and market orientation with the performance of sport clubs managers in Tehran. This study was descriptive correlational and the statistical population consisted of 1280 men and women sport club managers of Tehran in 1394700 questionnaires were distributed using multistage cluster sampling among which returned, 88% were identified analyzable. For data collecting, the standardized scales of marketing questionnaire of Butcher et al (2008), club nature of Khazai (2013), market orientation of Moghimi (2011), entrepreneurial orientation of Mohammadi (2011), and performance of Fazel (2011). Questionaires alpha Cronbach were repoted 0.81, 0.92, 075, 0.70 and 0.72 respectively. Face and content validity were determine by experts and construct  validity was confirmed through confirmatory factor analysis. Descriptive statistics was used for calculating mean, frequency, standard deviation and tables. For the conceptual statistics, structural equation test of Partial Least Squares (PLS) was done through using Smart PLS software to test research hypotheses and the goodness of fit. Results showed that there was a significant positive relationship between all the studied variables with the performance, except for entrepreneurial orientation. There was also a significant positive relationship between all studied variables and entrepreneurial marketing, except for market orientation. The fit index for the model was reported GOF=0.62 as well; so the model was identified as a strong fit.}, keywords = {Entrepreneurial Marketing,nature,sports clubs,orientation towards the market,entrepreneurial orientation.performance}, title_fa = {آزمون مدل ساختاری عملکرد مدیران باشگاه‌های ورزشی بر مبنای بازاریابی کارآفرینانه}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر آزمون مدل بازاریابی کارآفرینانه با رویکرد یررسی ارتباط علّی ماهیّت باشگاه و گرایش به کارآفرینی و بازار با عملکرد در مدیران باشگاه‏های ورزشی شهر تهران بوده است. روش تحقیق حاضر توصیفی - همبستگی است. جامعه آماری تحقیق، شامل1280 نفر از کلیه آقایان و بانوان که در سال 1394 در شهر تهران مدیر باشگاه بودند، تشکیل شد. در این تحقیق تعداد 700 پرسش­نامه به­صورت نمونه­گیری خوشه ای- مرحله‌ای توزیع و 88 درصد پرسش­نامه‌ها قابل بررسی تشخیص داده شد. برای گردآوری داده‌ها از مقیاس‌های استاندارد شدۀ بازاریابی کارآفرینانه بوچر و همکاران  (2008)، مقیاس ماهیت باشگاه، خزایی (1392)، مقیاس عملکرد فاضل (1391)، مقایس گرایش به بازار مقیمی و همکاران (1390) و گرایش به کارآفربنی محمدی (1390) استفاده شد. آلفا کرونباخ برای پرسش­نامه‌ها به‌ترتیت 81/0، 92/0، 75/0، 70/0 و 72/0 گزارش شد. برای روایی صوری و محتوایی از نظر خبرگان و برای روایی سازه از تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد. برای تحلیل داده‌ها از مدل­یابی معادلات ساختاری  به روش حداقل مربعات جزئی با استفاده از نرم افزار Smart PLS استفاده شد. یافته‌های تحقیق نشان داد بین تمامی متغیرهای مورد بحث با عملکرد سازمانی، به جز گرایش به کارآفرینی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین بین تمامی متغیرهای مورد بحث با بازاریابی کارآفرینانه، بجز گرایش به بازار رابطه مثبت و معنی‏داری وجود داشته است. همچنین شاخص برازش مدل  GOF=0/621 گزارش شد و مدل به عنوان مدلی قوی برازش گردید.}, keywords_fa = {ازاریابی کارآفرینانه,ماهیت باشگاه‌های ورزشی,گرایش به بازار,گرایش به کارآفرینی,عملکرد}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4386.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4386_c8910e1e42c355fdc88c8feeb8a84309.pdf} } @article { author = {Ashouri, Taghi and Dosti, Morteza and Razavi, Seyed Mohammad Hosein and Hoseini, Abolhasan}, title = {ContentAnalysisof SportEntrepreneurialResearchesinIran}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {6}, number = {3}, pages = {75-86}, year = {2018}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {This paper studies content analysis of sport entrepreneurship researches in Iran. Research method was Quantitative and based on content analysis with a descriptive-analytic approach to describe and evaluate target population.Thenumber of population is equal to the sample included,96 paper spublished in scientific journals and Spor tentrepreneurship in Iran.That is up to the end of 2015. Published researches were in the Journal of Sport Management from university of Tehran with 17 papers.In most papers,economic and sociological aspects of entrepreneurship are the main issues.The research models,in most studies(86.5%) have been used ;Groups and national (26%) level of analysis is the dominant sport entrepreneurship research. And many studies on staffs,experts and executives Administration (SportsandYouth) provinces and cities,board,staff and sports federations (20%) have taken place. More research, cross-sectional data(85.5%) with the questionnaire(77%)and then use longitudinal data are less common. Also,55%were nation-wide studies mainly by two or three authors(70.75%)were published and(43.5%)had at least one woman writer.From the perspective of the research,entrepreneurship researches in Iran have an eminent growth since 2011. Entrepreneurship researches not only should identify existing problems, limitations and past trends in the world of business and sport,but also should have future approaches to identify,discover and introduce sport entrepreneurship opportunities and direct entrepreneurship toward innovation and values creation.}, keywords = {Entrepreneurship,ContentAnalysis,Sport Entrepreneurial Researches,Iran}, title_fa = {تحلیل محتوای ﭘﮋوﻫﺶ‌ﻫﺎی کارآفرینی ورزشی در ایران}, abstract_fa = {هدف از این پژوهش تحلیل محتوای ﭘﮋوﻫﺶ‌ﻫﺎی کارآفرینی ورزشی کشور می‌‌باشد. روش پژوهش از نوع کمی و مبتنی بر تحلیل محتوا با رویکرد توصیفی تحلیلی برای توصیف و ارزیابی محتوای مقالات جامعۀ هدف می‌باشد. جامعۀ برابر نمونۀ آماری شامل، ﺗﻤﺎم ﻣﻘﺎﻻت ﻣﻨﺘﺸﺮه درﺑﺎرۀ ﻛﺎرآﻓﺮﻳﻨﻲ ورزشی در نشریات علمی و پژوهشی ایران تا  پایان سال 1394 به تعداد 96 مقاله است. یافته‌ها نشان داد ﺑﻴﺸﺘﺮ ﭘﮋوﻫﺶ‌ﻫﺎ در فصلنامه‌های مدیریت ورزشی دانشگاه تهران با 17 مقاله ﻣﻨﺘﺸﺮ‌ گردید. ﻣﻮﺿﻮع اﺻﻠﻲ ﭘﮋوﻫﺶ‌ﻫﺎ، ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺟﻨﺒﻪ‌ﻫﺎی اقتصادی و جامعه‌ﺷﻨﺎﺧﺘﻲ ﻛﺎرآﻓﺮﻳﻨﻲ ﺑﻮد. در (%5/86) ﭘﮋوﻫﺶ‌‌ﻫﺎ از روش ﻛﻤّﻲ اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪ؛ گروه (هیأت‌علمی، فارغ‌التحصیلان و دانشجویان دانشکده‌های تربیت‌بدنی و کارآفرینان ورزشی کشور) و نیز ﻣﻠّﻲ (کمیته و آکادمی ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان) با (%26) ﺳﻄﺢ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻏﺎﻟﺐ ﭘﮋوﻫﺶ‌ﻫﺎ است و ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت روی ﻛﺎرکنان و مدیران اداره کل ورزش و جوانان استان‌ها و شهرستان‌ها، کارکنان هیأت‌ها و فدراسیون‌های ورزشی با (%20) ﺻﻮرت ﮔﺮفت. ﺑﻴﺸﺘﺮ ﭘﮋوﻫﺶ‌ﻫﺎ از داده‌ﻫﺎی ﻣﻘﻄﻌﻲ (%5/85) ﺑﺎ اﺑﺰار پرسش­نامه (%77) انجام شد و اﺳﺘﻔﺎده از داده‌ﻫﺎی ﻃﻮﻟﻲ ﻛﻤﺘﺮ راﻳﺞ بود. (%55) ﭘﮋوﻫﺶ‌ﻫﺎ به­طور ملّی اﻧﺠﺎم ﺷﺪ که ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺗﻮﺳﻂ دو ﻳﺎ ﺳﻪ ﻧﻮﻳﺴﻨﺪه (%75/70) ﻣﻨﺘﺸﺮ گردید. (%5/43) ﭘﮋوﻫﺶ‌ﻫﺎ ﺣﺪاﻗﻞ دارای یک ﻧﻮﻳﺴﻨﺪۀ زن ﺑﻮدﻧﺪ. روﻧﺪ ﭘﮋوﻫﺸﻲ، ﭘﮋوﻫﺶ‌ﻫﺎی ﻛﺎرآﻓﺮﻳﻨﻲ ورزشی، از ﺳﺎل 1390 ﺑﻪ ﺑﻌﺪ رﺷﺪ ﭼﺸﻢ‌ﮔﻴﺮی دارد. نتایج نشان داد ﭘﮋوﻫﺶﻫﺎی ﻛﺎرآﻓﺮﻳﻨﻲ ورزشی ﺑﺎﻳﺪ ﻋﻼوه ﺑﺮ ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﻣﺴﺎئل، ﻣﺸﻜﻼت و ﻣﺤﺪودﻳﺖهای ﻣﻮﺟﻮد و روﻧﺪﻫﺎی ﮔﺬﺷﺘﻪ در دﻧﻴﺎی ﻛﺴﺐ و ﻛﺎر و ﻛﺎرآﻓﺮﻳﻨﻲ، روﻳﻜﺮدی آﻳﻨﺪهﻧﮕﺮ را ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ، ﻛﺸﻒ ﻓﺮﺻﺖﻫﺎی ﻛﺎرآﻓﺮﻳﻨﻲ و ﺟﻬﺖدﻫﻲ ﻛﺎرآﻓﺮﻳﻨﺎن ﺑﻪ ﺳﻮی ﻧﻮآوری و ﺧﻠﻖ ارزش در ورزش ﻫﺪاﻳﺖ ﻛﻨﻨﺪ.}, keywords_fa = {کارآفرینی,تحلیل محتوا,ﭘﮋوﻫﺶ‌ﻫﺎی کارآفرینی ورزشی,ایران}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4385.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4385_5ebb9812c209ed8986e973b5dc98519a.pdf} } @article { author = {Amirhoseini, Seyed Ehsan and Roshani, Fatemeh and fathi, fariborz}, title = {The Effects of Consumer Confusion on Decision Postponement and Brand Loyalty of Sport Clothing}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {6}, number = {3}, pages = {87-100}, year = {2018}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {This paper aims to study the effect of Consumer Confusion on Decision Postponement and Loyalty to brand of Sport Clothing.This research is descriptive that was conducted by Survey method.Statistical community of this research included of all consumer Sport Clothing in Shiraz. According to Cochran’s C test method, 395 persons were selected. The measuring tool included Al-Arabiya (2012) questionnaire. Convergent Validity and Divergent Validity approved andReliability of questionnaire with Cronbach's alphawas obtained, Brand loyalty (0.84) , Decision Postponement (0.67) , similarity (0.60) , Overload (0.65) and Ambiguity (0.80). In order to inferential analysis of collected data used Smart PLS 2 software. According to Significant statistical and t Extracted, The result of hypothesis testing in 95% confidence level results show that Consumer Confusion has Direct and positive impact on Decision Postponement (t= 28.773, β=0.675) and Loyalty to brand(t= 25.692, β= 0.776). Similarity has Direct and positive effect on Loyalty to sport brand (t= 4.025, β=0.225) , but it has not impact on Decision Postponement (t= 1.113, β=0.114). Overload has Direct and positive effect on Decision Postponement (1.326 = t, 0.067 = β), but it has on loyalty (t=2.811, β= 0.151). Ambiguity in product selection has Direct and positive effect on Decision Postponement (t=5.570, β=0.545) and loyalty (t=7.852, β=0.476). So we can say that Increasing consumers confusion  increases Postponement of purchase Customers and it is possible that the consumers change their brand. This process can effect on the rate of sport brand loyalty.}, keywords = {Consumer Confusion,Decision Postponement,brand loyalty,Sport Clothing}, title_fa = {تأثیر سردرگمی مصرف کننده بر تعویق تصمیم‏گیری و وفاداری به برند پوشاک ورزشی}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر سردرگمی مصرف کننده بر تعویق تصمیم گیری و وفاداری به برند پوشاک ورزشی است. تحقیق از نوع توصیفی بود که به روش پیمایشی انجام شد. جامعۀ آماری این پژوهش، شامل کلیۀ مشتریان پوشاک‌های ورزشی‌ شهر شیراز می‌باشد. با توجه به فرمول کوکران تعداد 395 نفر انتخاب شدند. ابزار اندازه­گیری شامل پرسش­نامۀ العربی (2012) بود. روایی آن مورد تأیید و ضریب پایایی ابعاد پرسش­نامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ وفاداری به برند (0.84)، تعویق تصمیم (0.67)، شباهت (0.60)، اطلاعات زیاد (0.65) و ویژگی مبهم (0.80) به­دست آمد. به منظور تحلیل استنباطی داده‌های جمع‌آوری شده از نرم‌افزار Smart PLS 2 استفاده شده است. با توجه به ضرایب معناداری و t استخراج شده، نتیجۀ آزمون فرضیات در سطح اطمینان 95% نشان می‌دهد که: سردرگمی مصرف کننده تأثیر مثبت و مستقیمی بر تعویق تصمیم گیری (28.773=t، 0.675=β) و وفاداری (25.692=t، 0.776=β) به برند ورزشی دارد. شباهت محصول تأثیر مثبت و مستقیمی بر وفاداری به برند ورزشی دارد (4.025=t، 0.225= β) ولی بر تعویق تصمیم تأثیر ندارد (1.113=t، 0.114=β). اطلاعات انبوه محصول تأثیر مثبت و مستقیمی بر تعویق تصمیم (1.326=t، 0.067=β) ندارد اما بر وفاداری (2.811=t، 0.151=β) تأثیر دارد. ابهام در انتخاب محصول تأثیر مثبت و مستقیمی بر تعویق تصمیم­گیری (5.570=t، 0.545=β) و وفاداری (7.852=t، 0.476=β) دارد؛ بنابراین می‌توان گفت که افزایش سردرگمی مصرف­کننده باعث افزایش تعویق تصمیم‌گیری خرید مشتریان می‌شود و ممکن است که مصرف­کننده برند خود را تغییر دهند و این می‌تواند بر میزان وفاداری به نام برند ورزشی تأثیر داشته باشد.  }, keywords_fa = {سردرگمی,مصرف‌کننده,تعویق تصمیم گیری,وفاداری,پوشاک ورزشی}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4387.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4387_d85d101e56c98bdf953138c7a90e15da.pdf} } @article { author = {Rezaei, Shamsaldin}, title = {Designing a Revenue Model for Iranian Football Clubs : With Grounded Theory Approach}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {6}, number = {3}, pages = {101-116}, year = {2018}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {This paper aims to study the design a revenue model for the football clubs in Iran. This study has a qualitative approach and grounded theory has been used as a research method. For gathering data , high level documents have been studied and interviewed 31 experts who were aware of the subject.  The validity of this research was examined and approved by the interviewers and then expert professors. The reliability was %76 which obtained through using the methodology of auditing results process. For data analysis, It was used the continuous comparison method in three stages: open, axial and selective coding. Data analysis shows that the theory of the revenue model for the football clubs in Iran has seven components: effective mechanisms of management, financial mechanisms, training mechanisms, reform of football mechanisms, cultural reform mechanisms, statutory and legal mechanisms and the establishment of the revenue model. The development and success of the football clubs in Iran depend on superior management of these components.}, keywords = {revenue,Football clubs,Grounded Theory}, title_fa = {طراحی مدل درآمدزایی باشگاه‏های فوتبال ایران: با رویکرد گراندد تئوری}, abstract_fa = {هدف از انجام این پژوهش، طراحی مدل درآمدزایی باشگاه‏های حرفه‌ای فوتبال ایران است. این پژوهش دارای رویکردی کیفی بوده و از روش نظریه داده بنیاد (گراندد تئوری)[1] به عنوان روش تحقیق استفاده شده است. روش گردآوری داده‌ها، مطالعه اسناد بالادستی و مصاحبه‏های عمیق و باز با 31 نفر از نخبگان آگاه از موضوع مورد بحث است. روایی این پژوهش توسط مصاحبه‌شوندگان و سپس اساتید متخصص مورد بررسی قرار گرفت و تأیید گردید. پایایی نیز با استفاده از روش مطالعۀ حسابرسی[2] فرآیند نتایج 76% به دست آمد. برای تحلیل داده‌ها از روش مقایسه مداوم در طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی استفاده شده است. تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان داد که تئوری جوهری مدل درآمدزایی باشگاه‏های فوتبال ایران دارای هفت مؤلفه: مکانیزم‏های مؤثر مدیریتی، مکانیزم‏های مالی، مکانیزم‏های آموزش، مکانیز‌های اصلاح ساختار فوتبال، مکانیزم‏های اصلاح فرهنگ، مکانیزم‏های حقوقی- قانونی و استقرار مدل درآمدزایی می‌باشد که توسعه و موفقیت باشگاه‌های فوتبال ایران در گرو مدیریت برتر این مؤلفه‌ها است. [1]. Grounded Theory  [2]. Auditing}, keywords_fa = {درآمدزایی,باشگاههای فوتبال,گراندد تئوری}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4388.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4388_701be17fe7fe6f2326d1ba6ec0f558e8.pdf} } @article { author = {Zoleikani, Mohammad and Vafaei Moqadam, Ali and afshari, Mostafa and Jafari, Mehran}, title = {Comprising the Quality of life and Individual Happiness in Mazandaran Province Educational Groups}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {6}, number = {3}, pages = {117-126}, year = {2018}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {Having the Quality of life is one of the human usual involvement that this research accomplish for these target of the serving Quality of life and individual happiness that in educational process in Mazandaran province organizations and also comprising in Athletes and non-athletes. The research method was descriptive that with combined questionnaires of Quality of life and individual happiness accomplished in 190 sample of statistic social that composed of university teacher, teachers, student and undergraduate in Mazandaran province. Some professors and specialists approved its validity and its reliability is confirmed through Cronbach s alpha (α=91%). for understanding research results be used of Kolmogorov Smirnov, one-sample t test and Levin tests. For data analysis software were used version 15 spss. This result showed that meaningful differ between of Quality of life (t=13,p}, keywords = {Quality of Life,individual happiness,Educational Groups,Sport}, title_fa = {سنجش کیفیت زندگی و شادی فردی اقشار آموزشی استان مازندران (ورزشکار و غیرورزشکار)}, abstract_fa = {دارا بودن بالاترین کیفیت زندگی در اقشار مختلف مردم، یکی از دغدغه‏های همیشگی افراد بوده است که این کار تحقیقی نیز با همین هدف یعنی سنجش کیفیت زندگی و شادی فردی افرادی که به نوعی در فرایند آموزش سازمان‏های استان مازندران قرار دارند و همچنین مقایسه در بین ورزشکاران و غیرورزشکاران انجام گردیده است. روش تحقیق حاضر از نوع توصیفی بوده که با پرسش­نامۀ مرکب سنجش کیفیت زندگی و شادی فردی در بین نمونۀ 190 نفری از افراد جامعۀ آماری که شامل اساتید دانشگاه‏ها، فرهنگیان، دانشجویان و دانش‏آموزان استان مازندران اجرا شده است. تعدادى از اساتید و کارشناسان صاحب نظر، روایى این پرسش­نامه را تأیید کردند و پایایى آن را نیز روش آلفاى کرونباخ (91%=α) تأیید نمود. از آزمون‏های آماری کلوموگروف اسمیرنف، تی تک متغیره و لوین، برای درک یافته‏های تحقیق استفاده شده است. نرم افزار استفاده شده برای تجزیه و تحلیل داده‏ها، SPSS نسخۀ 15 بوده است. یافته‏ها نشان داد که بین سطوح کیفیت زندگی (001/0>p و 13=t)، و شادی فردی (001/0>p و 27/12=t) در اقشار مختلف تفاوت معناداری وجود دارد. همچنین بین میانگین کیفیت زندگی در ورزشکاران و غیرورزشکاران (253/0 sig= و31/1 F=) اختلاف معناداری وجود داشته ولی در متغیر شادی فردی (07/0 sig= و56/7 F=) این تفاوت معنادار نبوده و بین دو گروه ورزشکار و غیرورزشکار در سطح شادی فردی تفاوتی نبوده است. این نتایج نشان می‏دهد که در اقشار آموزشی سطوح کیفیت زندگی با یکدیگر متفاوت بوده و به نوعی می‏توان گفت که حالات برآوردن کیفیت زندگی و شادی فردی در آن‏ها متغیر است. همچنین با توجه به تحقیقات پیشین، تأثیر ورزش در تمامی اقشار مشخص گردید که قابل توجیه است. این نتایج به برنامه‏ریزی بهتر مسئولان کمک کرده تا سطوح و فعالیت‏های این دو متغیر را در اقشار مختلف آموزشی در نظر گیرند.}, keywords_fa = {کیفیت زندگی,شادی فردی,اقشار آموزشی,ورزش}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4389.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4389_46f7191403d8db930e0825381fc4d99f.pdf} } @article { author = {Naderi Bani, Mahmood and Ebrahimzadeh Pezeshki, reza and Abolghasemi, Mehdi and malekinezhad, pooria}, title = {Designing Conceptual Model Achievement to Entrepreneurial by the Integrated Approach of Fuzzy Analytic Hierarchy Mikhailov and Interpretive Structural Modeling (Case Study: Organization of Youth Affairs and Sports in Yazd)}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {6}, number = {3}, pages = {127-139}, year = {2018}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {Crucial role government agencies in the occupation and budget on the one hand and the importance of productivity in recent years has caused the entrepreneurship issue speciallyintrapreneurship to the attention of the managers of these organizations. Organization of Youth Affairs and Sports as one of the country's strategic organizations can by implement this concept, has a great step in achieving its goals and mission. The purpose of this study is to provide a model for to achieve to intrapreneurship based on the affecting factors on this concept. The statistical population of this research is consist of 13 experts familiar with the matter who were selected based on a judgmental sampling. The results show that among 13 affecting factors on intrapreneurship, experts express 9 factors have more than 90% importance to achieve to intrapreneurship that based on these factors, "the general and specific environment," have the most important with the "strategy" and "characteristics of employees and managers" were identified as the foundation of ultimate model. The results can be used as the map of the organization management to achieve to intrapreneurship.}, keywords = {Entrepreneurship,Productivity,Intrapreneurship,Interpretive Structural Modeling}, title_fa = {طراحی مدل مفهومی دستیابی به کارآفرینی سازمانی با رویکرد تلفیقی تحلیل سلسله مراتبی فازی میخایلوف و مدل‌یابی ساختاری تفسیری (مورد مطالعه:سازمان ورزش و جوانان استان یزد)}, abstract_fa = {سهم بسزای سازمان‌های دولتی در اشتغال و بودجه کشور موجب شده است موضوع کارآفرینی و به­طور خاص‌تر کارآفرینی سازمانی مورد توجه مدیران این سازمان‌ها قرار گیرد. سازمان ورزش و جوانان به­عنوان یکی از سازمان‌های راهبردی کشور می‌تواند با پیاده‌سازی این مفهوم قدم شگرفی در دستیابی به اهداف و مأموریت وجودی خود داشته باشد. هدف از اجرای این تحقیق ارائه مدلی به منظور دستیابی به کارآفرینی سازمانی بر اساس عوامل مؤثر بر این مفهوم می‌باشد که در این راستا از روش تحلیل سلسله مراتبی فازی میخایلوف در کنار مدل‌یابی ساختاری تفسیری استفاده شده است. جامعۀ آماری این تحقیق را 13 خبرۀ آشنا با موضوع تشکیل می‌دهند. یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد از میان 13 عامل مؤثر بر کارآفرینی سازمانی، نه عامل بیش از 90 درصد اهمیت را از سوی خبرگان در دستیابی به کارآفرینی سازمانی دارا می‌باشند که بر اساس این عوامل "محیط عام و خاص" ضمن کسب بیشترین اهمیت در کنار "راهبرد" و "ویژگی کارکنان و مدیران" به عنوان زیربنای مدل نهایی تحقیق مشخص شدند. نتایج تحقیق می‌تواند به عنوان نقشۀ راه، مدیران سازمان را در دستیابی به کارآفرینی سازمانی راهنمایی کند.}, keywords_fa = {کارآفرینی,بهره‌وری,کارآفرینی سازمانی,مدل‌یابی ساختاری تفسیری}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4390.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4390_d42ef635e76fc300d6902453bb19196a.pdf} }