@article { author = {Tatari Hasan Gavyar, Manochehr and Tatari Hasan Gavyar, Ehsan and Honarvar, Afshar}, title = {The relationship between manager's leadership styles in private sport clubs with their employee's entrepreneurship}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {6}, number = {4}, pages = {11-18}, year = {2018}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {The purpose of this research was to investigate role of leadership styles of manager's of private sport clubs in west provinces of Iran on their employee's entrepreneurship. Research methods was descriptive and correlation which have done by survey. Final samples consisted of 480 employees of the clubs. Data gathering tools were two researcher made questionnaires in entrepreneurship (Cronbach's Alpha= 0.82) and leadership styles (Cronbach's Alpha= 0.74) which their validity was approved by physical education faculty members. SPSS 18 statistical package was used for descriptive analysis, and LISREL software leveraged for Confirmatory Factor Analysis and Structural Equation Modeling (SEM). Results of inferential statistics and SEM showed that path coefficient of leadership style on entrepreneurship (0.43) was significant (t value= 5.89). Coefficient of participatory leadership style was (0.82) more than consolatory style (0.45) and both styles were significant (t>1.96). For entrepreneurship variable, "ingenious and devise", "need for success" and "employee's team work" had greatest factor loadings. So, it can be said that managers with participatory and consolatory leadership styles can have entrepreneur employees.}, keywords = {employee's,Entrepreneurship,Leadership Styles,Private Club}, title_fa = {بررسی ارتباط سبک‌های رهبری مدیران باشگاه‌های خصوصی استان‌های غرب کشور با میزان کارآفرینی کارکنان این باشگاه‌ها}, abstract_fa = {هدف تحقیق حاضر بررسی نقش سبک‌های رهبری مدیران باشگاه‌های خصوصی استان‌های غرب کشور در میزان کارآفرینی کارکنان این باشگاه‌ها بود. روش تحقیق حاضر توصیفی- تحلیلی از نوع همبستگی است که به شیوه پیمایشی انجام شده است. نمونه نهایی تحقیق 480 نفر از کارکنان باشگاه‌های خصوصی غرب کشور بودند. ابزار جمع‌آوری اطلاعات دو پرسشنامه محقق ساخته بود که یکی در بخش کارآفرینی (82/0Cronbach's Alpha= ) و دیگری در بخش سبک‌های رهبری بودند (74/0Cronbach's Alpha=) که روایی آن ها توسط 12 نفر از اساتید تربیت بدنی تأیید گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها، از بسته ی نرم افزاری SPSS 18 به منظور انجام آمار توصیفی و نرم افزار لیزرل جهت انجام تحلیل عاملی تاییدی و مدل سازی معادله ساختاری (SEM) استفاده شد. نتایج تجزیه و تحلیل های استنباطی و مدل سازی معادلات ساختاری نشان داد که ضریب تأثیر سبک رهبری بر کارآفرینی معنادار بود (43/0 و 89/5T= ). ضریب تأثیر سبک رهبری مشارکتی به طور قابل توجهی معنادار می باشد (82/0 و13/8 T=). ضریب تأثیر سبک رهبری مشورتی نیز معنادار بود (45/0 و 62/6 T=). همچنین در میان سوالات مربوط به کارآفرینی " کاردانی و تدبیر"، "نیاز به موفقیت" و "کار تیمی کارکنان" بیشترین بار عاملی را داشتند. بنابراین می توان گفت که مدیران با سبک های رهبری مشارکتی و مشورتی می توانند کارکنانی کارآفرین داشته باشند}, keywords_fa = {باشگاه خصوصی,سبک‌های رهبری,کارآفرینی,کارکنان}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4462.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4462_a1d573d07c6959a5e3fcbcd33a89f0cb.pdf} } @article { author = {Skandari Dastgiri, Simin and Amirtash, Ali Mohammad and Safania, Ali Mohammad}, title = {The Relationship between the Performance Components Evaluation in the Efficiency of Sport Federations.}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {6}, number = {4}, pages = {19-26}, year = {2018}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study was the effect of performance components evaluation as input on the efficiency of on Selected sport Federation in Iran. The research method was Descriptive – survey. the statistical population consist of Iran federations sport that selected. Researcher developed questionnaire whit 38 question was used to collect data. Coronbachs Alfa coefficient was used to test the reliability of the questionnaire (= %81). X1 Variables as first Input include Financial component considered , X2, as second Input include Human Resources and Organizational Structure, X3, as third Input include management and Innovation Organizational Culture. Also Y1 Variables as first Output include Management component considered, and Y2, as second Output include financial component. Factor Analyses whit a Multiple Regression and Pearson Correlation was used to analyses the data. Results: the results multiple regression show that, the correlation between variable X2 and Y1 was 62% (38% coefficient of determination). The correlation between variable X2 and Y2 was 92% (85% coefficient of determination). the standard coefficient regression show that, X2 was important prognosis for the Y1 and have a higher weight. X2 have more relevant whit Y1 and Y2.generally the relationship between the independent variable and dependent variable was significant (05/0> p). Finally X2 play a significant role in improve org performance as a output shaft.}, keywords = {Components,Evaluation performance,Efficiency}, title_fa = {رابطه مؤلفه های ارزیابی عملکرد در کارایی فدراسیون های ورزشی}, abstract_fa = {هدف بررسی رابطه ی مولفه های ارزیابی عملکرد در کارایی فدراسیون های ورزشی بود. روش تحقیق توصیفی – همبستگی است .جامعه آماری این تحقیق 14 فدراسیون منتخب ورزشی که 112 نفر از مدیران و رؤسای فدراسیون ها به عنوان نمونه آماری در تحقیق شرکت کردند. پایایی پرسشنامه با استفاده از الفای کرونباخ برابر با 81% محاسبه شد. متغیر x1 ورودی اول شامل مؤلفه منابع مالی فدراسیون، متغیر x2 ورودی دوم شامل منابع انسانی و ساختار سازمانی و x3 ورودی سوم که شامل مؤلفه های مدیریت، نوآوری و فرهنگ سازمانی در نظر گرفته شدند. همچنین برخی از شاخص های مؤلفه مدیریت و منابع مالی، به ترتیب متغیر خروجی Y1 و Y2 در نظر گرفته شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از رگرسیون چندگانه و همبستگی پیرسون استفاده شد. همبستگی چندگانه متغیر X2 با متغیر Y1، 62/0 است و ضریب تعیین 38 درصد نشان دهنده مقدار قابل تبیین واریانس Y1 از روی مولفه X2 است. همچنین همبستگی چندگانه متغیر X2 با متغیر Y2، 92/0 است و ضریب تعیین 85 درصد نشان دهنده مقدار قابل تبیین واریانس Y2 از روی مولفه X2 است. نتایج نشان می دهد برای مولفه Y1، X2 پیش بینی کننده ی مهمتری است و از وزنb بالاتری برخوردار است و X2 ارتباط بیشتری با مولفه‌های Y1 و Y2 دارد. در مجموع رابطه مولفه مستقل پژوهش با متغیر وابسته معنی دار است (05/0> p). در نهایت می توان گفت که متغیر X2 بر روی بهبود عملکرد فدراسیون ها به لحاظ خروجی محور نقش بسزایی را ایفا می کند.}, keywords_fa = {ارزیابی عملکرد,مؤلفه ها,کارایی سازمانی}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4463.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4463_029844f98592acb823dd05817eec46a0.pdf} } @article { author = {kashef, mir mohammad and Syed Ameri, mir hasan and ahmadi, malek and marefat, daryush}, title = {Providing Strategic Model of Athletic Sport Development in East Azerbaijan Province, by Using SWOT and BSC}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {6}, number = {4}, pages = {27-38}, year = {2018}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {This Paper aims to study  the development of a strategic model of athletic sport in East Azerbaijan province using the SWOT and BSC method. Statistical population of the research was faculty members of physical education universities of East Azerbaijan province, managers and employees of the General Directorate of Youth and Sports and cities, heads of sports bodies, authorities and sporting director, and public and private institutions in the field of sport activity they account for about 150 persons. Due to the limited population, the sample was considered equal to the population. The method of collecting data for this study are combined, the first in-depth interview and theoretical saturation, strengths, weaknesses, opportunities and threats championship. strategic province were identified. A questionnaire has been prepared on the basis of the findings in this study were interviewed. For construct validity, confirmatory factor analysis to determine the status of the items one sample t-test to analyze the situation and develop strategies from the SWOT method was used. After determining the strategies and prioritize them using the Balanced Scorecard, operational athletics program was developed province. Results of the analysis showed that the Department of Sport and Youth WO's East Azerbaijan province in the region and must use strategy and development of the sport of champions. Also achieved optimal strategies have been assessed using the Balanced Scorecard BSC technique was developed as operational And finally strategic as operational models using SWOT and Balanced Scorecard technique was designed to develope athletic sports in East Azerbaijan province.}, keywords = {athletic sports,techniques Balanced Scorecard BSC,the strategic model,SWOT,East Azerbaijan Province}, title_fa = {بررسی مدل استراتژیک توسعه ورزش قهرمانی استان آ.شرقی با استفاده از روش SWOT و BSC}, abstract_fa = {هدف از پژوهش حاضر، بررسی مدل استراتژیک توسعه ورزش قهرمانی استان آ. شرقی با استفاده از روش SWOT و BSC می‌باشد. جامعۀ آماری این پژوهش را اعضاء هیأت علمی تربیت‌بدنی دانشگاه‌های استان آ. ش، مدیران و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان و شهرهای استان، رؤسای هیأت‌های ورزشی، مسئولان و مدیران ورزشی باشگاه‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی استان که در زمینه ورزش قهرمانی فعالیت می‌کنند، تشکیل می‌دهند که حدود150 نفر می‌باشند. با توجه به محدود بودن جامعه آماری، نمونه آماری برابر با جامعه آماری در نظر گرفته شد. روش گردآوری داده‌های این پژوهش به‌صورت آمیخته می‌باشد، ابتدا توسط مصاحبه عمیق و روش اشباع نظری، نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدیدهای ورزش قهرمانی استان آ. شرقی شناسایی شد. سپس پرسش­نامه­ای بر اساس یافته‌های مصاحبه آماده گردیده و در اختیار نمونه‌های پژوهش قرار گرفت. ابزار جمع‌آوری داده‌ها، پرسش­نامة محقق ساخته است که روایی آن توسط چند تن از استادان صاحب‌نظر و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ (88 درصد) تأیید شده است. در روش آماری و تجزیه تحلیل اطلاعات این پژوهش، از آزمون t تک نمونه‌ای و آزمون دوجمله‌ای برای تعیین وضعیت گویه‌ها استفاده شد و داده‌های پژوهش با استفاده از آمار توصیفی، آزمون مقایسة میانگین و آزمون فریدمن مورد تجزیه ‌و تحلیل قرار گرفت. برای تحلیل وضع موجود و تدوین استراتژی‌ها از روش  SWOT استفاده شد و پس از تعیین استراتژی‌ها و اولویت‌بندی آن‌ها به روش کارت امتیازی متوازن، برنامه عملیاتی ورزش قهرمانی استان تدوین گردید. نتایج تجزیه‌ و تحلیل داده‌ها نشان داد که ادارة کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی در منطقه WO قرار دارد و باید از راهبرد رشد و توسعه در مورد ورزش قهرمانی استفاده نماید. همچنین استراتژی‌های مطلوب به‌دست‌آمده اولویت‌بندی گردید و با استفاده از تکنیک کارت امتیازی BSC به‌صورت عملیاتی تدوین شد و در نهایت مدل استراتژیک به‌صورت عملیاتی و کاربردی با استفاده از روش SWOT و تکنیک کارت امتیازی متوازن جهت توسعه ورزش قهرمانی استان آذربایجان شرقی طراحی گردید.}, keywords_fa = {ورزش قهرمانی,تکنیک کارت امتیازی متوازن BSC,مدل استراتژیک,SWOT,استان آذربایجان شرقی}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4464.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4464_9558af16b18021381bb5ec9ef21af8c7.pdf} } @article { author = {Shahmansouri, Ezatollah and Ballanejad, Iman}, title = {Identifing and ranking the barriers of Track and Field development in Markazi Province and offering strategy based on network analysis process (NAP)}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {6}, number = {4}, pages = {39-46}, year = {2018}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {  This Paper aims to identify and rank the barriers of Track and Field development in Markazi Province and offering strategy based on network analysis process (NAP). Statistical population and samples were 100 experts. Data collection was a researcher- made questionnaire, to identify obstacles and bringing up the solutions it was used process network analysis and TOPSIS. For validity and reliability of questionnaire ratio of validity content (CVR) was used. According to NAP the following order of priority identified as the main barriers: facilities and resources, organizational and managerial, social and cultural, media and advertising. Based on the results of this study, the most important sub-criteria were as follows: lack of coach and expert in the Province, weak experience and background of Track and Field, lack of tendency in industrial factories to invest over Track and Field and lack of standard and equipped Track and Field resort. In the next step, strategies are detected. The most important ones are obtained using TOPSIS which are: Attracting coaches and sport managers, attracting industrial sponsor, use of specialist trainers to discover talents in the elementary ages, founding professional clubs, Providing equipment and facilities.}, keywords = {Track and Field,Network Analysis Process,Markazi Province}, title_fa = {شناسایی و رتبه بندی موانع توسعه رشته دو و میدانی استان مرکزی و ارائه راهکار بر اساس فرآیند تحلیل شبکه ای(ANP)}, abstract_fa = {هدف این تحقیق شناسایی و رتبه­بندی موانع توسعه رشته دو و میدانی در استان مرکزی و ارائه راهکار براساس فرآیند تحلیل شبکه‌ای بود. جامعه و نمونۀ آماری100 نفر از کارشناسان بودند. ابزار گردآوری داده‌ها در این تحقیق پرسش­نامه محقق ساخته بود، برای شناسایی موانع و ارائه راهکارها از فرایند تحلیل شبکه‌ای و روش تاپسیس استفاده شد. برای روایی و پایایی پرسش­نامه از شاخص نسبت روایی محتوایی (CVR) استفاده شد. براساس فرایند تحلیل شبکه‌ای موارد زیر به ترتیب اولویت به عنوان موانع اصلی شناسایی شدند: مؤلفه‌های امکانات و منابع مالی، سازمانی و مدیریتی، فرهنگی و اجتماعی، رسانه‌ای و تبلیغاتی. براساس نتایج به­دست آمده از این تحقیق مهم­ترین زیرمعیارها به ترتیب عبارت بودند از: کمبود مربی متخصص در استان، سابقه ضعیف رشته دو و میدانی در استان، عدم تمایل کارخانجات صنعتی برای سرمایه‌گذاری و کمبود پیست استاندارد و مجهز، در مرحله بعد با روش تاپسیس راهکارها شناسائی شدند که مهم­ترین راهکارها عبارت بودند از: جذب مربی و مدیران ورزشی، جذب حامی مالی صنعتی، استفاده از مربیان متخصص برای کشف استعداد‌ها در سنین پایه، تأسیس باشگاه حرفه‌ای، تهیه امکانات و تجهیزات.}, keywords_fa = {دو و میدانی,موانع توسعه دو و میدانی,فرایند تحلیل شبکه‌ای,استان مرکزی}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4465.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4465_30883c06f02b079fbd2db4f52bc4249e.pdf} } @article { author = {Farahani, Abolfazl and pournaghi, amin and Mahdavi Kelishomi, Ghadir}, title = {Comparative Study on Exposure Methos of Sports Insurance between Iran and Selected Countries}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {6}, number = {4}, pages = {47-60}, year = {2018}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {This study was about comparative study on exposure methos of sports insurance between Iran and selected countries. The research method was applied with respect to objective and qualitative with respect to practical way. Data analysis done via structural analysis and Atlas.ti V.6 software was used for data analyzing. Results showed that there is no plan for social security of professional sportsman, athletes, coaches and referees and therefore there is no plan for providing social insurance for this people. The results of comparative study showed that insurance companies in Iran are mature in providing commercial insurance, but they don’t have serious entry in  sports insurance. The results showed that there are good tools among insurance companies in Iran for marketing of sports insurance, But due to lack of clear legal procedures and lack of integrity in sports insurance they are not able to spend all their might. There is no special commercial insurance in insurance of Iran. For improvement of insurance in sport proposed that insurance companies should set special units for sports insurance, Medical Committee of Sportmedical Federation should become specialty sports insurance company and Ministry of Sport and Social Security Organization should have a memorandum of understanding for Establishment of a comprehensive system of social insurance fund.}, keywords = {Insurance Marketing,Sports Insurance,Social Insurance,Commercial Insurance,comparative study,Insured}, title_fa = {مطالعۀ تطبیقی روش‌های ارائة انواع بیمه در ورزش ایران و کشورهای منتخب}, abstract_fa = {تحقیق حاضر با هدف مطالعۀ تطبیقی روش‌های ارائة انواع بیمه در ورزش ایران و کشورهای منتخب انجام شد. روش تحقیق به لحاظ هدف تحقیق از دسته تحقیقات کاربردی و از لحاظ روش اجرا نیز در دسته تحقیقات کیفی بود. تجزیه و تحلیل داده‌‍‌ها از طریق خلاصه، جمع‏بندی و تفسیر به شکل استنتاجی و از طریق تحلیل ساختاری و با استفاده از نرم‌افزار اطلس تی[1] بود. نتایج تحقیق نشان داد که در ایران بیمه‏های اجتماعی برای ورزشکاران حرفه‏ای،‌ قهرمانان ورزشی،‌ مربیان و داوران ورزشی وجود نداشته و روال مشخصی برای ارائۀ آن وجود ندارد. همچنین نتایج مطالعة تطبیقی نشان داد که بلوغ کافی در شرکت‏های بیمه در ایران وجود دارد اما این شرکت‏ها در زمینۀ بیمه در ورزش ورود جدی نداشته‏اند. شرکت‏های بیمه و نهادهای مسئول بیمه در ورزش کشور ابزارهای کاملی را برای بازاریابی بیمه‏های رایج در ورزش دارا هستند، اما به دلیل عدم وجود رویه مشخص و عدم یکپارچگی قادر به صرف تمام توان خود نیستند. تنوع محصولات بیمه‏های بازرگانی در ورزش ایران نیز محدود به بیمه‏های بازرگانی غیرتخصصی در ورزش می‏شود. برای بهبود وضعیت ارائۀ بیمه‌ در ورزش کشور باید شرکت‏های بیمه‏ای واحدهای تخصصی بیمه راه‏اندازی کنند و تمام امور بیمه‏های بازرگانی به آنها محول شود، کمیتۀ خدمات درمانی فدراسیون پزشکی و ورزشی به بیمۀ تخصصی ورزش کشور تبدیل شود، وزارت ورزش با سازمان تأمین اجتماعی تفاهم‌نامه‏ای را در مورد ایجاد صندوق بیمۀ ورزش در کشور و نظام جامع بیمه‌های اجتماعی منعقد کنند.}, keywords_fa = {بازاریابی بیمه,بیمۀ ورزشی,بیمه‏های اجتماعی,بیمه‏های بازرگانی,مطالعۀ تطبیقی بیمه}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4466.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4466_9a9b9c44505cefa9fed42f70871010d6.pdf} } @article { author = {hemati, esmat and Jalali Farahani, Majid and Alidoust Ghahfarokhi, Ebrahim and Khabiri, Mohammad}, title = {Organizational and Individual Factors Model for Promoting or Inhibiting Career Success of Women Employees at Sport Organization of Tehran Municipality}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {6}, number = {4}, pages = {61-71}, year = {2018}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {  The aim of this study was to design the model of individual and organizational factors promoting and inhibiting Career success of woman employees at Sport Organization of Tehran Municipality. The research method was "descriptive-analytical" and statistical population of this research included all female managers working in Sports Organization of Tehran Municipality. In this research, due to the limited population size, the whole population(n=130) was selected as the sample. Data were collected by field method and researcher-made questionnaire concerned with individual and organizational factors to promote and inhibite job success for female employees. Reliability of the questionnaire was 0.892 through using Cronbach's alpha coefficient. In order to analyze the data, descriptive and inferential statistics such as single sample T, confirmatory factor analysis, standard regression coefficient estimation and structural equation modeling were used. The results showed that individual and organizational factors promoting and inhibiting have a significant effect on the Career success of women employees in Sport Organization of Tehran Municipality(p  }, keywords = {Sport Organization of Municipality,individual and organizational factors,Career success,women employees}, title_fa = {ارائۀ مدل عوامل فردی و سازمانی پیش برنده و بازدارنده موفقیّت شغلی در کارکنان زن سازمان ورزش شهرداری تهران}, abstract_fa = {هدف از این تحقیق ارائه مدل عوامل فردی و سازمانی پیش برنده و بازدارنده موفقیّت شغلی در کارکنان زن سازمان ورزش شهرداری تهران بود. روش تحقیق «توصیفی-تحلیلی» و جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه مدیران زن شاغل در سازمان ورزش شهرداری استان تهران بودند. در این تحقیق با توجه به‏محدود بودن حجم جامعه، تمام جامعه آماری (130n=) به روش نمونه­گیری کل شمار به‏عنوان نمونه انتخاب شد. برای گردآوری اطلاعات از روش میدانی و ابزار پرسش­نامه محقق ساخته عوامل فردی و سازمانی پیش برنده و بازدارنده موفقیّت شغلی در کارکنان زن استفاده شد. پایایی پرسش­نامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ، برابر 892/0 به­دست آمد. به منظور تجزیه و تحلیل داده‏ها از آمار توصیفی و استنباطی از جمله t تک نمونه‏ای، تحلیل عاملی تأییدی، برآورد ضرایب رگرسیونی استاندارد و تحلیل مدل معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد، عوامل فردی و سازمانی (بازدارنده) و (پیش برنده) بر موفقیّت شغلی کارکنان زن سازمان ورزش شهرداری تهران تأثیر معنی‏داری دارد (05/0>p). نتایج تحلیل مسیر نشان داد که بزرگترین ضریب مسیر مربوط به تأثیر مهارت‏های ارتباطی بر موفقیّت شغلی (264/=β) و کوچکترین ضریب مسیر مربوط به تأثیر قابلیت و توانمندی فردی بر موفقیّت شغلی برابر با (100/0= β) می‏باشد که این ضریب از نظر آماری معنادار نیست. نتایج تحلیل مسیر در مدل نشان داد، بزرگترین ضریب مسیر مربوط به تأثیر فرهنگ سازمانی بر موفقیّت شغلی (298/0=β) و کوچکترین ضریب مسیر مربوط به تأثیر جامعه‏پذیری زنان بر موفقیّت شغلی برابر با (085/0=β) می‏باشد که این ضریب از نظر آماری معنادار نیست. }, keywords_fa = {سازمان ورزش,شهرداری,عوامل فردی و سازمانی,موفقیّت شغلی,کارکنان زن}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4467.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4467_09048ccc81617dee2a220824b3e18874.pdf} } @article { author = {golnabi, mona and Hoseini, Masoume and Rezaii Soufi, Morteza}, title = {Comparison Between The Views of Mass Media Officials And The Sport Officials Regarding Media Coverage Of Women Sports}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {6}, number = {4}, pages = {72-82}, year = {2018}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {  Sport activities are useful and valuable for all (especially for women). And the media have a special effect on development of sport culture in society. The aim of this study was to compare between the views of mass media officials and the sport officials regarding media coverage of women sports. The statistical population was sport officials including managers of sport federations and sport associations 61 persons and the number of media executives were 61 persons including officials in charge of news press , sport newspapers, radio and television stations. In this study, the total number of statistical population was equal to the number of sample population. In the quantitative section a researcher-made questionnaire was used to collect data. The questionnaire includes four components; championship, public, professional and educational sports with a total of 24 questions. 20 sport officials and 20 media officials confirmed the face and content validity of each question. The validity of the questionnaire was approved as well. In the qualitative part strategies to increase media coverage of women's sport from the perspective of respondents were identified and prioritized which showed that women sport media coverage is less than expected.}, keywords = {Women sports,officials,Media,the news coverage}, title_fa = {مقایسه دیدگاه مسئولان ورزش با مسئولان رسانه‏‌های جمعی در خصوص پوشش رسانه‏‌ای ورزش بانوان}, abstract_fa = {فعالیت‏‌های ورزشی برای عموم (به ویژه بانوان) لازم، مفید و ارزشمند است. همچنین رسانه‏‌ها از جایگاه ویژه­ای در توسعه فرهنگ ورزش در جامعه برخوردار هستند. هدف از انجام این تحقیق مقایسه دیدگاه مسئولان ورزش با مسئولان رسانه‏‌های جمعی در خصوص پوشش رسانه‏‌ای ورزش بانوان است. جامعه آماری شامل مسئولان ورزش بانوان به تعداد 61 نفر و مسئولان رسانه‏‌های جمعی شامل 61 مسئول خبرگزاری، روزنامه ورزشی، شبکه‏‌های رادیویی و تلویزیونی است. در تحقیق حاضر از روش کل­شمار استفاده شد و جمعیت آماری برابر با جمعیت کل جامعه است. در بخش کمی، از پرسش­نامه محقق ساخته برای جمع­آوری داده‏‌ها استفاده شد. پرسش­نامه شامل چهار مؤلفه قهرمانی، همگانی، حرفه‏‌ای و تربیتی و در مجموع شامل 24 سؤال است. روایی صوری و محتوایی به این صورت تأیید شد که 20 نفر از گروه مسئولان رسانه و 20 نفر از مسئولان ورزش، پرسش­نامه را مشاهده و هر سؤال را به تفکیک تأیید کردند. روایی سازه نیز از طریق تحلیل عامل اکتشافی و تحلیل عامل تأییدی مورد تأیید قرار گرفت. در بخش کیفی، راهکارهای افزایش پوشش رسانه‏‌ای ورزش بانوان از دیدگاه پاسخ‏‌دهندگان شناسایی و اولویت­بندی شد. نتایج نشان داد از نظر هر دو گروه سهم ورزش بانوان در پوشش اخبار تربیتی و حرفه‏‌ای در رسانه‏‌ها کم است اما مسئولان رسانه و ورزش در خصوص پوشش اخبار ورزش قهرمانی و همگانی در رسانه‏‌ها تفاوت دیدگاه دارند. مسئولان ورزش نسبت به مسئولان رسانه پوشش اخبار در این دو بخش را کمتر می‏‌دانند.}, keywords_fa = {ورزش بانوان,مسئول,رسانه,خبر,پوشش خبری}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4468.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4468_6641262303666f46c648aca467943fc0.pdf} } @article { author = {Khandan, Niloofar and Atghia, Nahid and mokhtari dinani, maryam}, title = {The Relationship between Brand Personality and Consumer-based Brand Equity of Selected Football Clubs in Iranian Premier liague}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {6}, number = {4}, pages = {83-91}, year = {2018}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {  The aim of this study was to identify the relationship between brand personality and consumer -based brand equity of football clubs in Iranian premier league. The samples of the present research include 405 members who are selected randomly from 4 clubs consumers (direct members: 190 and indirect consumers: 215). Shafaee et al (2013) brand personality questionnaire and brand equity questionnaire (based on Aker’s model, 1991) was used to collect the data. To analyze the findings, statistical tests such as descriptive statistics, Kendall’s tau-b, Friedman and Multiple Liner Regression were applied. The results showed that there is a significant positive relationship between all aspects of brand personality and brand equity(p}, keywords = {Brand,football,Consumer}, title_fa = {ارتباط شخصیت برند با ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرف‌کننده در تیم‌های پرطرفدار منتخب لیگ برتر فوتبال کشور}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر، تعیین ارتباط بین شخصیت برند و ارزش ویژۀ برند مبتنی بر مصرف‌کننده در تیم‌های پرطرفدار منتخب لیگ برتر فوتبال کشور بود. بدین منظور 405 نفر از تماشاگران تیم‌های پرطرفدار منتخب لیگ برتر فوتبال به‌صورت نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شدند )مصرف‌کننده مستقیم: 190 نفر، غیرمستقیم: 215 نفر). به‌منظور جمع‌آوری داده‌ها از پرسش­نامه شخصیت برند شفایی و همکاران (1392) و نیز پرسش­نامه ارزش ویژه برند مبتنی بر مدل آکر استفاده شد که پس از تأیید روایی و پایایی، مورد استفاده قرار گرفت. به‌منظور تحلیل داده­های پژوهش، علاوه بر آمار توصیفی، از ضریب همبستگی کندال، آزمون‌ فریدمن و رگرسیون چندگانه استفاده شد. یافته‌های پژوهش نشان داد که بین تمام ابعاد شخصیت برند و ارزش ویژه برند، رابطه مثبت و معناداری وجود دارد (p}, keywords_fa = {برند,فوتبال,مصرف‌کننده}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4469.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4469_4239a51972e83ecae0cb00dc853e2c31.pdf} } @article { author = {Khodadad Kashi, Farhad and Karimnia, Elham}, title = {Evaluation of the Rate of Competition and Monopoly In Olympic Games Based on Concentration Index: 1996-2016}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {6}, number = {4}, pages = {93-103}, year = {2018}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {  The purpose of this paper is to investigate whether countries categorized as top Economic power have been dominant in Olympic events. In addition, the share of other countries in receivinging medal during Olympics would be considered in this paper. As it is important to assess the degree of competition and monopoly power in the economic markets, it is also important to study the degree of competition and the relative strength of countries in the Olympic Games.To fulfill the objectives of this study and to reply the related questions, k-firm concentration ratio, Entropy and Herfindhal-Hirschman indices are used as measures for assessing the monopoly power exercised in Olympic Games. The results indicate that the monopoly power is to some extent high, but has dropped over times.In other words, few countries had dominant powers, but over the years, their monopoly power has been declining, and the competitiveness of other countries has increased over times.Furthermore, the findings of this study indicate that there is a positive relationship between Human development index and the success rate of countries in the Olympic Games.}, keywords = {Sport Economics,concentration ratio,Human Development Index,Monopoly power,Olympic Events}, title_fa = {ارزیابی میزان رقابت و انحصار در بازی‌های المپیک بر مبنای شاخص تمرکز: 1996-2016}, abstract_fa = {هدف محوری این مقاله پاسخ به این سؤال است که آیا در صحنه رقابت‌های المپیک تنها تعداد اندکی از کشور‌ها که در زمره قدرت‌های برتر اقتصادی هستند موفق بوده و در طی زمان از موقعیت انحصاری برخوردار بوده­اند. علاوه بر این سهم سایر کشورها در اخذ مدال و موفقیّت در پیکار‌های المپیک در طی زمان ارزیابی می‌شود. همان­گونه که ارزیابی میزان رقابت و قدرت انحصاری در بازار‌های اقتصادی از اهمیّت برخوردار است مطالعه و بررسی میزان رقابت و قدرت نسبی کشورها در پیکار‌های المپیک نیز از اهمیت برخوردار است. برای تحقق اهداف این مطالعه و پاسخ به سؤالات، از شاخص‌های تمرکز مثل CR، آنتروپی و شاخص هرفیندال- هیرشمن به عنوان معیار ارزیابی اندازه رقابت و قدرت انحصاری اعمال شده در بازی‌های المپیک استفاده می‌شود. نتایج دلالت بر آن دارد که اندازۀ تمرکز در این بازی‌ها تقریباً بالاست اما در طی زمان میزان تمرکز کاهش یافته است. به عبارت روشن­تر تعداد اندکی کشور از قدرت مسلط برخوردارند اما در طی زمان قدرت انحصاری آنها روند نزولی داشته وقدرت رقابتی سایر کشورها در طی زمان افزایش یافته است. علاوه بر این یافته‌های این پژوهش دلالت برآن دارد بین شاخص توسعه انسانی و میزان موفقیّت کشور‌ها در بازی‌های المپیک رابطه مثبتی برقرار است.}, keywords_fa = {اقتصاد ورزش,شاخص‌های تمرکز,توسعه انسانی,قدرت انحصاری,رویداد المپیک}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4470.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4470_eae70d52e5a094318d4de1b9a30b61a9.pdf} } @article { author = {tariverdi, ahmad and Poursoltani, Hossein and Kordlu, Hossein}, title = {Validation of Questionnaire and Factors Affecting Decision Making Sports Customers With Marketing Mix Approach}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {6}, number = {4}, pages = {105-112}, year = {2018}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {Abstract.The purpose of this study was to validate the questionnaire, marketing factors affecting customer decisions based sports marketing mix was clubsThe population of the study all male customersclubsports (fitness and bodybuilding) Qazvin(1500 = N)gaveup Morgan uses the sample was estimated to equal 250 randomly clusters were selected. To gather the marketing factors affecting the questionnaire customers (Ranjbarian, 1385), which has four components, promotion, price, place and ‌ product was used Scoring method based on Likert scale questions were worth 5. Face and content validity of the questionnaire was determined with the help of experts in Physical EducationIn order toanalyzeteststatisticalCronbach's alpha coefficientto determinethe reliability ofself-test, KMOforsampling adequacy‌taking,exploratory factor analysisto identify theparameters‌andconfirmatory factor analysisto determine thevalidityof thestatistical softwareSPSSandLISRELwas used..The results showed thatmarketingfactorsaffecting thereliability of the questionnaireCustomerMarketing86/0. Exploratory factor analysisindicated that thequestionnaire wasinclinedrotationof four factors:1-promoted2- Price3-and4places- the productis saturated. These fourfactors togetherwere capable of56/64% of theirtotal variance. Allquestionsconcerning thevalidityof hisagenthadasignificantrelation‌predictioncouldbegood foryourcauseindexofX2with respecttodf (02/3), 075/0 = RMSEA, 93/0 = CFI, 90/0 = NFIand93/0 = RFIconfirmed thesuitabilitymodel. Theinternal and externalvalidity"modelof marketingfactorsaffectingcustomers'decision" was confirmed.}, keywords = {validation,Marketing mixed,Decision Making,sport Customers}, title_fa = {اعتباریابی پرسش‌نامۀ عوامل مؤثر بر تصمیم‌گیری مشتریان ورزشی با رویکرد آمیختۀ بازاریابی}, abstract_fa = {دف از انجام این پژوهش، اعتباریابی پرسش­نامه عوامل بازاریابی مؤثر بر تصمیم گیری مشتریان در باشگاه­های ورزشی با رویکرد آمیخته بازاریابی بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیۀ مشتریان مرد باشگاه‏های ورزشی (آمادگی جسمانی و بدنسازی) شهر قزوین (1500=N) تشکیل ‏دادند. با استفاده از جدول مورگان نمونه آماری برابر با 250 نفر برآورد گردید که به صورت تصادفی- خوشه‏ای انتخاب شدند. به­منظور گردآوری داده‏ها از پرسش­نامۀ عوامل بازاریابی مؤثر بر تصمیم‏گیری مشتریان (رنجبریان، 1385) که دارای 4 مؤلفه ترویج، قیمت، مکان و محصول می‏باشد، استفاده شد. روش امتیازگذاری به­سؤالات بر مبنای مقیاس لیکرت 5 ارزشی بود. روایی صوری و محتوایی پرسش­نامه با کمک متخصصان تربیت‏بدنی تعیین شد. به­منظور تجزیه و تحلیل داده‏ها از آزمون‏های آماری ضریب آلفای کرونباخ برای تعیین پایایی درونی، آزمون KMO برای تعیین کفایت نمونه‏گیری، تحلیل عاملی اکتشافی برای شناسایی مؤلفه‏ها و تحلیل عاملی تأییدی برای تعیین روایی سازه در نرم افزارهای آماری SPSS نسخۀ 18 و LISREL استفاده گردید. نتایج نشان داد که پایایی پرسش­نامه عوامل بازاریابی مؤثر بر بازاریابی مشتریان 86/0 است. تحلیل عاملی اکتشافی با چرخش متمایل نشان داد که پرسش­نامه از چهار عامل 1- ترویج، 2- قیمت، 3- مکان و 4- محصول اشباع شده است. این چهار عامل در مجموع قادر بودند 56/64 درصد از واریانس کل را تبیین کنند. در خصوص روایی سازه تمامی سؤالات رابطه معنی‏داری با عامل خود داشتند و توانستند پیشگوی خوبی برای عامل خود باشند. شاخص‏های نسبت X2 به df(02/3)، 075/0=RMSEA، 93/0=CFI، 90/0=NFI و 93/0=RFI برازندگی مدل را تأیید نمودند. در نهایت روایی درونی و بیرونی مدل «عوامل بازاریابی مؤثر بر تصمیم­گیری مشتریان» مورد تأیید قرار گرفت.}, keywords_fa = {اعتباریابی,آمیخته بازاریابی,تصمیم گیری,مشتریان ورزشی}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4471.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4471_972ef73f82cb8c83199067cc3dfb6ffb.pdf} }