@article { author = {Keshavarz, Loghman and Ansari, S.Mohammad}, title = {Regression analysis of the attitude of managers, teachers and students about teachers of sports}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {4}, number = {1}, pages = {35-47}, year = {2015}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {The purpose of this research was todetermine regressive analysis of the attitude of managers, teachers and students towards teachers of sports. Statistical population of the research was 114 school managers, 62 teachers of non- physical education courses, and 20000 students who were studying at Bandarabbas high schools. On the basis of Morgan table, 90 managers, and 377 students were random-cluster selected, and all of the teachers were selected as total number of research samples. Three researcher made questionnaires were used that their validity were confirmed by the 15 experts and their reliability was studied in an introductory survey with 30 subjects and was confirmed by Cronbach’s Alpha of a= 0.85, a= 0.81, and a= 0.83. In order to achieve to the research purposes, the descriptive and inferential statistics methods such as Kolmogorov-Smirnov, one sample T-test, liner regression, ANOVA, and post-hoc Scheffe test with the help of SPSS software, were used. Research findings showed that managers, students, and teachers of other courses have an undesirable attitude to the teachers of sports. There are significant correlation among managers, students, and teachers of other courses attitudes to the teachers of sports. Student’s attitude is the predictor factors for mangers, and teachers’ attitude to the teachers of sports. Also managers’ attitude is the predictor factors teachers’ attitude to the teachers of sports. And there are not meaningful differences among mangers, students and teachers of other courses to the teachers of sports. }, keywords = {School manager,Teacher,Attitude,Teachers of sports,students}, title_fa = {تحلیل رگرسیونی نگرش مدیران، معلمین و دانش‌آموزان نسبت به معلمین ورزش}, abstract_fa = {هدف از پژوهش حاضر تحلیل رگرسیونی نگرش مدیران، معلمان و دانش­آموزان نسبت به معلمان ورزش بود. جامعه آماری تحقیق همه مدیران مدارس(114 نفر)، معلمان دروس غیر تربیت بدنی(62 نفر) و دانش‌آموزان پسر مقطع متوسطه شهر بندرعباس(20000 نفر) بود. بر اساس جدول مورگان 377 دانش­آموز و 90 مدیر به طور تصادفی و 62 معلم غیر تربیت بدنی به طور کل شمار برای نمونه تحقیق انتخاب شدند. ابزار اندازه­گیری پژوهش سه پرسش‌نامه   34سئوالی محقق ساخته بررسی نگرش مدیران، معلمان و دانش‌آموزان نسبت به معلمان تربیت بدنی بود. روایی هر سه پرسش‌نامه به تأیید 15 تن از متخصصان رسید و پایایی آنها دریک آزمون مقدماتی با 30 آزمودنی و با آلفای کرونباخ به ترتیب85/0، 81/0 و 83/0 محاسبه شد. از روش­های آماری توصیفی و استنباطی مانند کلموگروف اسمیرنف، تی استودنت تک گروهی، تجزیه و تحلیل واریانس یک­طرفه، آزمون تعقیبی شفه و رگرسیون خطی با کمک نرم افزار SPSS برای تحلیل داده­ها استفاده شد. یافته­های تحقیق نشان داد نگرش مدیران مدارس، معلمان سایر دروس و دانش­آموزان نسبت به معلمان تربیت بدنی نامطلوب است. بین نگرش مدیران، دانش­آموزان و معلمان سایر دروس نسبت به معلمان تربیت بدنی ارتباط معناداری وجود دارد. نگرش دانش­آموزان قابلیت پیش بینی نگرش مدیران مدارس و معلمان سایر دروس نسبت به معلمان تربیت بدنی را دارد. همچنین نگرش مدیران مدارس قابلیت پیش بینی نگرش معلمان سایر دروس نسبت به معلمان تربیت بدنی را دارد. بین نوع نگرش دانش­آموزان، مدیران و  معلمان سایر دروس نسبت به معلمان تربیت بدنی تفاوت معناداری وجود ندارد.}, keywords_fa = {مدیر مدرسه,معلم,نگرش,معلم ورزش,دانش‌آموز}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_1938.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_1938_0161a45bbba6b656150453ed2c2bda79.pdf} }