@article { author = {Seyed Ameri, Mir Hasan and Bahrami, Soran and Sayadi, Mohammad}, title = {surveyed relation between service quality with satisfaction and clientele’s loyalty of private’s and government’s sport locations in Urmia city}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {1}, number = {3}, pages = {11-18}, year = {2013}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {The purpose of the current research was consideration of the relationship between managers` career self-efficiency and staff organizational commitment with costumers` satisfaction in Kerman province youth and sport general office. Statistical population included 345 managers, staff and youth and sport office of cities and countries managers of Kerman province that because of significance and limited number, in headquarter managers` part 15 persons, in staff and costumers` part based on Morgan table 75 and 150 persons, respectively was chosen randomly for research sample. For access to research purpose Sheerer self-efficacy questionnaire, Allen and Mayer organizational commitment and customer satisfaction self made questionnaire was used. validity of the three questionnaires were confirmed by 15 experts and their reliability were studied in a preliminary study with 30 subjects of experts and calculated as 0.79, 0.87, and 0. 85, respectively. Analysis of the collected data done by descriptive approach and inferential statistics methods, including K-S, single sample t-test, linear regression, multi variable regression, and analysis of the route with help of SPSS software. Results of the research showed that managers` self- efficacy have direct relationship with 0.7 route ratio with staff organizational commitment and also direct relationship with costumers` satisfaction with 0.53 route ratio. Also staff organizational commitment with 0.61 route ratio has direct relationship with costumers` satisfaction. Also managers` career self- efficacy indirectly with 0.96 route ratio and through staff organizational commitment with costumers` satisfaction of youth and sport general office has meaningful relationship.}, keywords = {self- efficacy,Commitment,customer satisfaction,youth and sport general office}, title_fa = {بررسی رابطه بین کیفیت خدمات با رضایت مندی و وفاداری مشتریان اماکن ورزشی سرپوشیده دولتی و خصوصی شهر ارومیه}, abstract_fa = {مقدمه: هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین کیفیت خدمات با رضایتمندی و وفاداری مشتریان اماکن ورزشی سرپوشیده دولتی و خصوصی شهر ارومیه می‌باشد. پژوهش حاضر؛ توصیفی، همبستگی بوده و بصورت میدانی انجام گرفته است. ابزار پژوهش شامل: پرسشنامه استاندارد لیو (2008) با پایایی 87=a می‌باشد. کلیه مشتریان اماکن ورزشی خصوصی و دولتی شهر ارومیه با حداقل سه ماه سابقه فعالیت ورزشی، جامعه آماری پژوهش را تشکیل دادند. داده ها نیز با استفاده از آزمون های ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه تجزیه و تحلیل شدند. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که ارتباط معنی داری بین کیفیت خدمات و زیرمقیاسهای آن شامل «کیفیت برنامه، کیفیت تسهیلات، کیفیت تعامل» با رضایتمندی و وفاداری مشتریان وجود داشت. بنابر نتایج پژوهش می توان بیان کرد که لازمه تعهد و تکرار مراجعات مشتریان، کیفیت خدمات بالا می باشد که این کیفیت خدمات را باید با ارائه برنامه ها و کلاس های متنوع و جذاب، مربیان آگاه، کاربری بالا و جذابیت ظاهری لوازم ورزشی، روحیه بالای تعامل و توجه به مربی، ارائه راهنمایی های به موقع و درک نیازهای ویژه هر شرکت کننده بالا برد.}, keywords_fa = {کیفیت خدمات,رضایتمندی,وفاداری مشتریان,اماکن ورزشی و اماکن خصوصی و دولتی}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_249.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_249_7c5cbcd00d313066e712fdedad593f3b.pdf} }