@article { author = {hematinezhad, mehr ali and Shafiee kordshooli, Shahram and hajiabadi, mahdi}, title = {comparative surveying of athletic identity of Iranian Super League Handball players and leading behavior of their coaches based on team performance}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {5}, number = {2}, pages = {63-75}, year = {2016}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study was comparative surveying of athletic identity of Iranian Super League Handball players and leading behavior of their coaches based on team performance. The statistical society includes all the working players in handball Super League (n=144). The survey’s materials have been Leadership questionnaires of LSS (conduct scale) and athletic identity questionnaires (AIMS Plus) with reliability of (93%) and (89%) respectively. Also for evaluation of the performance of teams, final chart of league based on points difference and ranks of teams were divided into three parts. For analyzing the data, kolmogrov-smirnov tests, ANOVA and Gabriel post hoc test, Kruskal-Wallis H and Mann-Whitney U tracing measuring and SPSS software have been used (p≤0/05). Results of comparing coaches’ leadership styles showed that training and instruction leadership styles, social support style, positive feedback style and democratic style among the coaches of successful, less successful and unsuccessful had significant differences (p}, keywords = {Athletic Identity,Leadership,performance,Super League,Handball}, title_fa = {بررسی مقایسه ای هویت ورزشی هندبالیست های لیگ حرفه ای ایران و رفتار رهبری مربیانشان بر اساس عملکرد تیمی}, abstract_fa = {هدف از این پژوهش بررسی مقایسه‌ای هویت ورزشی هندبالیست‌های لیگ برتر ایران و رفتار رهبری مربیانشان براساس عملکرد تیمی بود. نمونه آماری برابر با جامعه آماری در نظر گرفته شد(144n=). برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه مقیاس رهبری در ورزش(LSS) و پرسشنامه هویت ورزشی(AIMS Plus)، به ترتیب با ثبات درونی(0/93) و(0/89) استفاده شد. همچنین به منظور ارزیابی عملکرد تیم‌ها، جدول نهایی لیگ بر اساس فاصلة امتیازات و رتبه بندی تیم‌ها به سه عملکرد متفاوت تقسیم شد. پس از تعیین نوع توزیع داده‌ها با استفاده از آزمون کلموگراف-اسمیرنف، برای تجزیه و تحلیل اطلاعات، از آزمونهای آماری آنوای یکطرفه و تعقیبی گابریل، کروسکالوالیس و یومن ویتنی در نرم افزار(20 spss) استفاده شد. نتایج مقایسة سبک‌های رهبری مربیان نشان داد سبک‌های رهبری آموزش و تمرین، حمایت اجتماعی، بازخورد مثبت و دموکراتیک در بین مربیان تیم‌های موفق، کمتر موفق و ناموفق دارای تفاوت معنی‌داری است(05/0≥p) و استفاده این سبک‌ها در بین مربیان تیم‌های موفق به طور معنی‌داری بیشتر از مربیان تیم‌های کمترموفق و ناموفق بود. در حالی که این تفاوت در سبک رهبری آمرانه معنی‌دار نبود. همچنین مقایسة هویت ورزشی و خرده مقیاس-های آن در بین بازیکنان تیم‌های موفق، کمتر موفق و ناموفق تفاوت معنی‌داری را نشان داد، که این تفاوت در هویت ورزشی و خرده مقیاس‌های هویت اجتماعی، انحصارگرایی و هویت خود بود(05/0≥p). براساس یافته‌های پژوهش، به نظر می‌رسد مربیان می‌توانند با آگاهی از جنبه‌های رفتاری مطلوب در حین تمرین و آموزش، گام اساسی در حفظ و ثبات هویت ورزشی قوی ورزشکاران بردارند و زمینة را برای موفقیت آن‌ها و تیم فراهم آورند.}, keywords_fa = {هویت ورزشی,رهبری,عملکرد,لیگ برتر,هندبال}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_3153.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_3153_008af77c8e2474648320fcffe545e543.pdf} }