@article { author = {Shabani Bahar, Gholam Reza and moemeni piri, sajad}, title = {Investigating the moderating role of gender on Relationship between Relationship-based Marketing and Customer Loyalty in sport}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {7}, number = {2}, pages = {35-42}, year = {2018}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {10.30473/arsm.2018.5087}, abstract = {The aim of this research was investigating the moderating role of gender on relationship between relationship-based marketing and customer loyalty in sports. This survey was descriptive-correlational research that 376 subjects (189 female, 187 male) took part in it. Data gathered through relationship between marketing questionnaire and customers’ loyalty questionnaire which their face validity was confirmed by 15 university experts and reliability was approved by alpha Cronbach’s of α=0.92, α=0.95, respectively. The data were analyzed using pearson correlation coefficient and Z Fisher test. The results showed that: there is significant relationship between relationship-based marketing components and male customers loyalty (p}, keywords = {"Gender","Relationship Marketing","Customer Loyalty"}, title_fa = {بررسی نقش تعدیل‌کننده جنسیت بر رابطه بین بازاریابی رابطه‌مند با وفاداری مشتریان ورزشی}, abstract_fa = {هدف از این تحقیق بررسی نقش تعدیل‌کننده جنسیت بر رابطه بین بازاریابی رابطه‌مند با وفاداری مشتریان ورزشی بود. پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی بود که تعداد 376 نفر (189زن، 187مرد) به روش تصادفی به‌ عنوان نمونه پژوهشی انتخاب شدند. داده‌ها با استفاده از پرسشنامه وفاداری مشتریان و بازاریابی رابطه‌مند گردآوری شدند. روایی صوری پرسشنامه‌ها مورد تأیید 15 تن از اساتید و پایانی آن‌ها با استفاده از آلفای کرونباخ به ترتیب 92/0 و 95/0 مورد تأیید قرار گرفت. داده‌ها با استفاده آزمون‌ ضریب همبستگی اسپیرمن و آزمون Z فیشر تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد بین تمامی مؤلفه‌های‌ بازاریابی رابطه‌مند با وفاداری مشتریان مرد رابطه معنا‌داری وجود دارد (01/0p}, keywords_fa = {"جنسیت","بازاریابی رابطه‌مند","وفاداری مشتریان"}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_5087.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_5087_456413630a17145f93bd898c7df84925.pdf} }