per
دانشگاه پیام نور
فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
2345-5551
2538-5879
2017-04-21
5
4
11
20
3663
Research Paper
ارزشیابی مقالات بازاریابی ورزشی با استفاده از تحلیل استنادی در نشریات علمی- پژوهشی تربیت بدنی و علوم ورزشی در محدوده سالهای 1392 -1379
Evaluation of sport marketing articles by using citation analysis of scientific publications in the area of physical education and sports science from 1379 to 1392
سید اسفندیار موسوی
esfandiyarmousavi@yahoo.com
1
مجید جلالی فراهانی
jalali@ut.ac.ir
2
کیوان مرادیان
keyvan582004@yahoo.com
3
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه تهران
دانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه تهران
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه تهران
هدف از پژوهش حاضر ارزشیابی مقالات بازاریابی ورزشی با استفاده از تحلیل استنادی در نشریات علمی- پژوهشی تربیت بدنی و علوم ورزشی در محدوده سالهای 1392 -1379 است. روش پژوهش این تحقیق تحلیل استنادی میباشد. جامعۀ آماری تحقیق حاضر، تمام مقالات حوزه بازاریابی ورزشی در 10 نشریه تربیت بدنی و علوم ورزشی در طی 13 سال و نمونه آماری برابر جامعه است. به این منظور، 1236 استناد از 68 مقاله استخراجی بررسی شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار Excel 2010 استفاده گردید. با توجه به تجزیه و تحلیل داده ها، میانگین استناد برای هر مقاله 17/18 بوده است. در بین منابع اطلاعاتی، مقالات بیشترین استناد را به خود اختصاص دادهاند. همچنین یافته ها نشان داد قدیمی ترین و جدیدترین منبع انگلیسی مورد استفاده، به ترتیب مربوط به کتاب و کتاب و مجله می باشد. علاوه بر این ها، نتایج نشان داد بیشتر مقالات به صورت سه نفری نوشته شدند و اغلب نویسندگان دارای مرتبه علمی استادیاری بودهاند. در کنار این ها، پر استناد ترین نویسندگان داخلی و خارجی و مجلات هسته مشخص گردید. در پایان، با توجه به اینکه در این تحقیق مقالات زیادی در نشریات گوناگون با موضوعیت بازاریابی ورزشی دیده شده است، پیشنهاد می شود نشریه ای علمی پژوهش با محوریت بازاریابی ورزشی راه اندازی شود.
The aim of this study was to evaluate sport marketing articles by using citation analysis of scientific publications in the area of physical education and sports science from 1379 to 1392. The methodology of this research is citation analysis. Statistical population of current study is all of 10 journal articles in the field of sports marketing in physical education and sports science over 13 years and the statistical sample was equal to statistical population. For this purpose, 1236 references from 68 extracted articles were investigated. The Excel 2010 software was applied for data analysis. According to the data analysis, the average citation per paper was 17/18. Among the sources of information, most cited was devoted to the articles. Elsewhere findings have shown that Among the English and Persian journals “Sport Marketing Quarterly” and “Sport Management” were core journals. In addition, the results showed that most articles published threesome and most authors have with assistant teacher in academic ranking. Finally, according to results of this current research, it has been suggested that scientific research magazine with focus on sport marketing launch.
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_3663_133922ea8862c4604635aa2557bdaf8d.pdf
مقالات بازاریابی ورزشی
بازاریابی ورزشی
تحلیل استنادی
Sport Marketing Articles
Sport Marketing
Citation Analysis
per
دانشگاه پیام نور
فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
2345-5551
2538-5879
2017-04-21
5
4
21
31
3664
Research Paper
ادراک دانشآموزان دختر از درس تربیتبدنی و ورزش
Female students’ perception on physical education courses
رحیم رمضانی نژاد
rramguil@yahoo.com
1
فاطمه جعفری چمدانی
fatemejafari@yahoo.com
2
حسین سپاسی
h_sepasi@kiau.ac.ir
3
کاظم هژبری
kazem_hojabr@yahoo.com
4
استاد مدیریت ورزشی دانشگاه گیلان
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه گیلان
استاد علوم ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه گیلان
آگاهی از درک و نگرش دانشآموزان دختر نسبت به درس تربیت بدنی و ورزش مدرسه بهترین راه تشخیص رفتار مشارکتی آنها در فعالیتهای حرکتی است و سهم عمدهای در توسعة سبک زندگی فعال زنان آینده جامعه دارد. از اینرو هدف پژوهش حاضر، بررسی ادراک دانشآموزان دختر از درس تربیتبدنی و ورزش بود. جامعة آماری پژوهش را کلیة دانشآموزان دختر مقطع راهنمایی تحصیلی شهر رشت (12472نفر) تشکیل میدادند که با احتمال افت آزمودنیها، 435 نفر به طور تصادفی انتخاب شدند. ابزار پژوهش، پرسشنامه محقق ساخته آزمون (1388) بود که با تغییر و اصلاح اندکی مورد استفاده قرار گرفت و روایی صوری و محتوایی آن به وسیلة ده نفر از اساتید دانشگاهی و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ تأیید شد(75/.r=). تحلیل دادهها با استفاده از آزمونهای کروسکالوالیس، خیدو و ضریب همبستگی اسپیرمن در سطح معنیداری 05/0 P≤ نشان داد اغلب دانشآموزان (7/88درصد) درک مثبتی نسبت به درس تربیتبدنی و ورزش دارند و همچنین بیشتر دانشآموزان (49/88 درصد) درک مثبتی از تواناییهای خود در این درس داشتند. ضمنا بین ادراک دانشآموزان پایههای مختلف از درس تربیتبدنی و همچنین درک آنها از میزان تواناییهایشان در این درس، تفاوت معنی داری وجود داشت و دانشآموزان پایه اول در این دو متغیر در رتبه بالاتری قرار داشتند. همچنین دانشآموزان، دروس ریاضی، علوم، زبان انگلیسی و زبان عربی را مهمتر و درس پرورشی را کم اهمیتتر از درس تربیتبدنی میدانستند.
Awareness of the girls' beliefs, attitudes and perceptions toward physical education course and school sport is the best way to diagnose the participation behavior in physical activity and it has a major contribution to the development and progression of physical education and future community women's active lifestyle. Therefore, the purpose of this study was to survey the female students’ perception on physical education classes in junior high school of Rasht. Statistical population were all female students in junior high school of Rasht (n=12472) that 435 people were selected as samples with possible of falling in tests. The instrument was Azmoon (1388) researcher-made questionnaire with a slight modification. Its validity was confirmed by 10 university masters and the reliability was confirmed by using cronbach (r=0.75).The data analyzed by the Kruskalwallis, K2 and spearman correlation coefficient in significant level p≤ 0.05. Results showed that most students (88.7 percent) have positive perception toward physical education lesson. Also, most students (88.49) had a positive perception of their abilities in this class. There was significant difference between student's perception in various grades toward physical education course as well as the ability in this class. Moreover, first grade students in these two variables were ranked higher. Also, findings indicated that Math, Sciences, English and Arabic language were more important than physical education lesson from view point of students, and educational lesson was less important than physical education course.
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_3664_cc5f87606a8db7341041f21f752a3ed6.pdf
درس تربیت بدنی
نگرش به درس تربیتبدنی
دختران دانش آموز
توانایی ادراک شده
Key words: physical education course
attitude toward Physical education
girls' student
Perceived ability
per
دانشگاه پیام نور
فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
2345-5551
2538-5879
2017-04-21
5
4
33
40
3665
Research Paper
تاثیر برنامه های تربیت بدنی بر آمادگی جسمانی و مهارت های ورزشی معلمان تربیت بدنی زن و مرد مناطق جغرافیایی ایران
the effect of physical education programs on physical fitness and sports skills, physical education teachers in different geographic areas men and women in the country.
علیرضا رمضانی
ramezani_ar@yahoo.com
1
مجید کاشف
kashef۱۳۳۷@gmail.com
2
دانشیار دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
دانشیار دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
جامعه آماری پژوهش شامل 32332 معلم تربیت بدنی بود. 16235 زن و 16097 نفر مردبودند. بر اساس جدول مورگان اندازه نمونه تحقیق 10 درصد از حجم جامعه بود که زنان16235 نفرو مردان 16097 نفربودند.استانهای کشور بر اساس مناطق جغرافیایی ، مشترکات فرهنگی ،زبانی و نژادی به پنج منطقه ( شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز)تقسیم شدند. روشهای آماری شامل تحلیل واریانس و آزمون تعقیبی بنفرونی بود.روش انجام آزمون هاشامل هشت ایستگاه وشش رکورد بود. نتایج نشان داد بین قد، وزن و BMI معلمان تربیت بدنی زن و مرد به تفکیک مناطق پنج گانه کشور تفاوت معنی دار وجود داشت ( 001/0 P≤). مردان منطقه جغرافیای شمال وزنان منطقه جغرافیایی جنوب درآمادگی جسمانی بهترین بودند( 001/0 P≤). مردان وزنان در مناطق مرکزی درآزمون های آمادگی جسمانی ضعیف ترین بودند.مردان از مناطق جنوبی در مهارت های ورزشی بهترین وزنان در مرکز ضعیف ترین بودند( 001/0 P≤). در مجموع می توان گفت برنامه های تربیت بدنی در مناطق جعرافیایی شمال و جنوب از مرکزموثرتربوده است.
In This research total population was 32332 with 16235 women and with 16097men. The sample size Based on Morgan's protocol was 10 percent who selected from 31 providences. The provinces based on common cultures, race and languages and divided to five geographical areas (North, sought, West, East and central). Data collection provided in all of providences by educated representatives in research variables. Statistics methods were repeated measure (ANOVA) and post hoc was Bonferoni test. There were planned eight stations and six records to access the sport skills and physical fitness tests. The results showed there were significant differences among Height, weight and BMI in all geographical area (P≤0.001).The men from were North area and the women from south area were best in physical fitness. Men and women from central area were the weakest in physical fitness tests. Men from south area were best in sport skills and men and women from central area were the weakest .In general, physical education programs in north and south area of country has been more effective than other areas.
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_3665_327247e4502395bdc98e7ec6192dfb07.pdf
آمادگی جسمانی
آمادگی مهارتی
معلمان تربیت بدنی
: physical fitness
sports skill
physical education teacher
per
دانشگاه پیام نور
فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
2345-5551
2538-5879
2017-04-21
5
4
41
50
3666
Research Paper
مقایسه عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش از دیدگاه مدیران و کارشناسان
Comparison of effective factors on establishment of knowledge management at physical education's assistance and healthy of education from managers and expert's aspect
ام هانی دوانی
hani.davani92@yahoo.com
1
اسماعیل شریفیان
sharifianes@yahoo.com
2
کوروش قهرمان تبریزی
kourosh3795@yahoo.com
3
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه شهید باهنر کرمان
دانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه شهید باهنر کرمان
استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه شهید باهنر کرمان
هدف از پژوهش حاضر شناسایی و مقایسه عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان های کشور از دیدگاه مدیران و کارشناسان بود. روش تحقیق از نوع پیمایشی و به لحاظ هدف کاربردی بود. جامعه آماری این پژوهش معاونان، روسا و کارشناسان معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش (288N=) بود. نمونه آماری بصورت تمام شمار و برابر با جامعه آماری بود. داده های مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته گردآوری شدند. روایی صوری پرسشنامه با استفاده از نظر 10 نفر از استادان مدیریت ورزشی تأیید گردید و روایی محتوایی (89/0= CVI) محاسبه گردید. به منظور شناسایی عوامل و بررسی روایی سازه از تحلیل عاملی اکتشافی استفاده شد. پایایی درونی کلی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ (85/0=α) بدست آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون پارامتریک تی تک نمونه ای و تی مستقل در سطح معناداری 05/0>P استفاده شد. نتایج تحلیل عاملی اکتشافی نشان داد، 02/48 از کل واریانس ها مربوط به هفت عامل بود. نتایج آزمون تی تک نمونه ای نشان داد همه عوامل (فرهنگ سازمانی، تعهد مدیران ارشد، مشارکت کارکنان، آموزش کارکنان، کار تیمی، ساختار دانشی و زیرساخت های سیستم های اطلاعاتی) تأثیر معناداری بر استقرار مدیریت دانش داشتند. مقایسه عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش از دیدگاه مدیران و کارشناسان نشان داد تنها بین عامل فرهنگ تفاوت معنی داری وجود داشت.
The aim of present study was identification and comparison of effective factors on the establishment of knowledge management at physical education's assistance and healthy of education in Iran's states from aspect of managers and experts. Research method was geodesic and in aspect of goal was applied. The statistical population of this study were coadjutor, chiefs and expert of physical education and health education (n=288) assistance and the statistical sample was selected by from of full number and equal to statistical society. Required data were collected with use of research made questionnaire. Face validity of questionnaire confirmed with comments of ten sport management professors and content validity computed. In order to identify factors and survey of structural validity the exploratory factor analysis was used. The overall internal reliability of the questionnaire imported by Cronbach's alpha (0/85) for data analysis, parametric one-sample t-test was used. The result of exploratory factor analysis showed that 45/02 of the total variances related to seven factors. The results of one sample t-test showed that all factors have significant influence on establishment of knowledge management. Prioritizing the factors performed by AHP method. That are organization culture, senior management commitment, employee participation, employee training, team work, knowledge construction and infrastructure and information systems. The comparison of effective factors on establishment of knowledge management from this aspect shows that the only meaningful difference is among culture factors.
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_3666_712c08806f3446c825c18ebe617b1881.pdf
مدیریت دانش
تربیت بدنی
آموزش و پرورش
knowledge management
Physical Education
Education
per
دانشگاه پیام نور
فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
2345-5551
2538-5879
2017-04-21
5
4
51
60
3667
Research Paper
اعتباریابی ابزار تعیین شایستگیهای محوری جهت انتصاب رؤسای فدراسیونهای ورزشی کشور
Validation of a Tool for Determining Core Competencies for Appointment
of Chairman in Iran's Federations
حمید قاسمی
ghasemione@yahoo.com
1
حبیب هنری
honari_h@yahoo.com
2
مرتضی رضایی صوفی
mrsoufi@pnu.ac.ir
3
فهیمه مومنی فر
f.momenifar91@yahoo.com
4
استادیار گروه تربیت بدنی دانشگاه پیام نور
دانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه علامه طباطبایی
استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور
عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور
هدف از این پژوهش، اعتباریابی ابزار تعیین شایستگیهای محوری برای انتصاب رؤسای فدراسیونهای ورزشی کشور بود. جامعه آماری این پژوهش نخبگان مدیریت ورزشی ، شامل اعضای هیأت علمی رشته تربیت بدنی، رؤسای فدراسیونهای ورزشی و همچنین مدیران منتخب و کارشناسان خبره وزارت ورزش و جوانان بودند(450=N ) که بر مبنای جدول مورگان تعداد 209 نفر به روش تصادفی– طبقه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری ابزار 48 سوالی شاخصهای شایستگی بود که دارای 4 عامل کلی(فراشایستگی، شناختی، اجتماعی و وظیفهای) بود. روش امتیازگذاری به سوالات بر اساس طیف لیکرت 5 گزینهای (از خیلی زیاد=1 تا خیلی کم=5) بود. اعتبار صوری و محتوایی ابزار توسط اساتید متخصص مدیریت ورزشی مورد تایید قرار گرفت. از شاخصهای توصیفی برای توصیف دادهها، آلفای کرونباخ برای تعیین پایایی، آزمون(KMO) و کرویت بارتلت برای تعیین کفایت نمونهگیری و تحلیل عاملی تاییدی برای تعیین اعتبار سازه در نرم افزارSPSS و LISREL استفاده شد. یافتههای پژوهشی نشان دهنده پایایی91/0 برای ابزار شاخصهای شایستگی بود. در خصوص اعتبار سازه، تعداد 48سوال رابطه معناداری با عاملها داشتند. نسبت شاخص 2 به df (606/1)، 069/0=RMSAE ، 90/0=NFI، 93/0=NNFI، 95/0=CFI، 91/0=GFI، 89/0= AGFI هم برازش مدل را تایید کردند. همچنین در خصوص روابط عاملها با مفهوم شایستگی رؤسای فدراسیونهای ورزشی نتایج نشان داد که تمامی عاملها توانستند پیشگوی خوبی برای این مفهوم باشند. در نتیجه اعتبار درونی و بیرونی ابزار تعیین "شایستگیهای محوری برای انتصاب رؤسای فدراسیونهای ورزشی کشور" تایید شد.
The aim of present study was to validate a tool for determining core competencies for appointment of chairman in Iran's federations. Statistical population of this study was composed of all sport management professors in universities, chairman of the federations and also elected leaders and experts of the ministry of youth and sports (N=450). Due to the large population study class random sampling method was used (n=209). Measurement instrument was a questionnaire 48- item which contains included 4 general factors. In order to make sure about validity of this questionnaire, an expert’s panel composed of management professors was applied. For testing its reliability, 30 questionnaires were completed and 0/91 Cronbach’s alpha was calculated which was an appropriate reliability coefficient for this study. Data analysis of this study was done by the method of descriptive and inferential statistics and using Test (KMO) and Bartletts to determine the adequacy of sampling and factor analysis and in LISREL and SPSS software environments. All questions had a significant relationship with their agents in reliability structure, the amount of relationship and T-value, and they could be a good predictor for their agents. X2/df=1/606, RMSEA=0/069 indexes and NFI=0/90, NNFI=0/93, CFI=0/95,GFI=0/91 and AGFI=0/89 confirmed the goodness of model. Also, the results about the relations of factors with the meaning of competency showed that all factors could be a good predictor for concept of competency. Finally internal and external validity of core competencies for appointment of middle sport managers in Iranian ministry of youth and sports model was accepted.
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_3667_4901f5e835b18e1d38ec6fbeb75a7bf1.pdf
اعتبار
شایستگی
تحلیل عاملی
Competency
Factor Analysis
Validity
per
دانشگاه پیام نور
فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
2345-5551
2538-5879
2017-04-21
5
4
61
70
3668
Research Paper
ارتباط بین بازاریابی داخلی و سکوت سازمانی در اداره کل ورزش و جوانان استان قم
The relationship between Internal Marketing and organizational silence in Qom sport and youth departments
قدرت الله باقری
ghbagheri@ut.ac.ir
1
آزیتا شهپرتوفیق
azita_shahpar@yahoo.com
2
مجتبی طریفی
mzarifi3007@yahoo.com
3
ابراهیم دلدار
deldar.ebrahim@yahoo.com
4
استادیار دانشگاه تهران پردیس فارابی
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه ارومیه
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه شاهرود
دانش آموخته کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی
هدف از انجام این پژوهش ارتباط بین بازاریابی داخلی و سکوت سازمانی در اداره کل ورزش و جوانان استان قم بود. این پژوهش، از نوع توصیفی- پیمایشی بوده و جامعهی آماری این پژوهش را کلیه کارکنان(رسمی، قراردادی، پیمانی و شرکتی) اعم از کارشناسان، کارشناسان مسئول و کارکنان زن و مرد اداره کل ورزش و جوانان استان قم با حداقل تحصیل دیپلم(73N=) تشکیل میدادند. حجم نمونه در این پژوهش با توجه به جدول مورگان 63 نفر میباشد. در این تحقیق از دو پرسشنامه استفاده شده است. پرسشنامه بازاریابی داخلی نصر اصفهانی و همکاران(1391) و پرسشنامه سکوت سازمانی ونداین و همکاران(2003). هر دو پرسشنامه در مقیاس پنج درجهای لیکرت بوده است. برای قابلیت روایی پرسشنامه(روش روایی محتوا) با افراد خبره مشورت شد. آزمون کلموگروف اسمیرنوف طبیعی بودن توزیع دادهها را تأیید کرد. تحلیل داده-ها با استفاده از آمار توصیفی( میانگین، فراوانی) و در بخش آمار استنباطی از آزمون همبستگی پیرسون و آزمون تی تک متغیره استفاده شد(05/0 P). یافته های پژوهش نشان داد که ارتباط معنیداری بازاریابی داخلی و هر یک از چهار مؤلفهی آن با سکوت سازمانی وجود دارد و همچنین مشخص شد که بعد پرداختی دارای بیشترین میانگین در بین ابعاد بازاریابی داخلی میباشد. در اداره کل ورزش و جوانان استان قم، سکوت حاکم است. توصیه میشود مدیران با فراهم نمودن شرایطی، سکوت را در سازمان کاهش و بازاریابی داخلی را بهبود بخشند.
The purpose of this study was the relationship between internal marketing and organizational silence in Qom sport and youth departments. The method of this research was descriptive and all of the staffs (Official, Contract, Pact and Corporate) all of experts, responsible experts and male and females staff of sport and youth departments in Qom with atleast diploma were choose as research sample. According to Morgan table (n=63) was selected. In this study we used 2 questionnaire, Nasr Esfahani & others questionnaire (2012) and Vandin silence organizational questionnaire (2003). Both questionnaires were Lickert 5 rate. Content validity of two questionnaires was confirmed by experts. Kolmogorov-Smirnov was conformed the normality of data. Analyzing was done by Descriptive Statistics (Mean, Frequency) and Inferential statistics (Pierson correlation and One SamplesT Test)(P 0/05). The results show that there is relationship between internal marketing (and all of 4 components) and organizational silence and also the result show that Price component has the most mean in components. Silence is reigns in Qom sport and youth departments. We suggest that managers with providing conditions, can reduce the silence and improve the internal marketing.
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_3668_b8ebfabd7e0192114e4dac802c9f30af.pdf
پرداختی
ارتباطات
مکان و محیط کاری
محصول
اداره کل ورزش و جوانان
price
Relationship
Work Place
Product
Sport and Youth departments
per
دانشگاه پیام نور
فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
2345-5551
2538-5879
2017-04-21
5
4
71
77
3669
Research Paper
ارتباط بین سبک حمایتی- استقلالی مربیان با ترس از شکست و اعتماد به نفس در ورزشکاران نوجوان شهر کرمانشاه
The relationship between teacher autonomy Hmayty- style with fear of failure and self-esteem in young athletes in Kermanshah
بهرام یوسفی
byousefy@yahoo.com
1
مهین صیادی
msayadi@yahoo.com
2
همایون عباسی
h.abbasi@gmail.com
3
کامران عیدی پور
eidipour_kamran@yahoo.com
4
دانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه رازی کرمانشاه
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه رازی کرمانشاه
استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه رازی کرمانشاه
مدرس دانشگاه آزاد اسلامی، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، مرکز کوهدشت
هدف از تحقیق حاضر تعیین رابطه بین سبک حمایتی- استقلالی مربیان با ترس از شکست و اعتماد به نفس در ورزشکاران نوجوان بود. شرکتکنندگان در این تحقیق، شامل 300 ورزشکار پسر در همه رشته های تیمی و انفرادی که به صورت حرفه ای و در سطح قهرمانی مشغول فعالیت بودند، 6 بطور تصادفی- طبقهای از میان ورزشکاران نوجوان شهر کرمانشاه، انتخاب شدند و پرسشنامههای ادراک رفتارهای حمایتی- استقلالی مربیان در زمینه ورزش (PASSES) هاگر و همکاران (2007) ، ترس از شکست دیوید کونروی (2002) و پرسشنامه اعتمادبهنفس از زیر مقیاس تست اضطراب مسابقه ورزشی شماره 2 (CSAL-2) که توسط مارتنز، ولری و بورتن (1990) را تکمیل کردند. برای تجزیه و تحلیل داده ها، از نرم افزارspss نسخه 20 استفاده شد. ضریب همبستگی پیرسون یک ارتباط مثبت معنیدار بین سبک حمایتی استقلالی با اعتمادبهنفس و یک ارتباط منفی معنیدار با ترس از شکست نشان داد. تحلیل رگرسیونی قابلیت پیشبینی ترس از شکست و اعتمادبهنفس را از روی سبک حمایتی استقلالی آشکار ساخت. در نتیجه کلی میتوان عنوان کرد که مربیانی که از رفتارهای استقلالی- حمایتی استفاده میکنند، در ایجاد اعتماد به نفس و کاهش ترس از شکست در ورزشکاران نوجوان موفق هستند.
The aim of the present study was to assess associate between Autonomy-Supportive Behaviors with Fear of Failure and Self-confidence in adolescent athletes. Methodology: Participants were Reserch 300 male athletes In all individual and team disciplines who were active professionally in the Championship, which be selected randomly-stratified of adolescent athletes in Kermanshah, and completed perceived autonomy support scale for exercise settings (Hagger et al, 2007), Fear of Failure questionnaire (Conroy, 2002) and Self-confidence questionnaire of the subscale of Competitive State Anxiety Inventory 2 (CSAI-2). Pearson correlation coefficient showed a significant positive correlation between the Autonomy-Supportive Behaviors and Self-confidence, and a significant negative correlation with Fear of Failure. Regression analysis revealed that Fear of Failure and Self-confidence can be predicted from Autonomy-Supportive Behaviors. The overall result is that as educators we behaviors Sideshow used to support the establish self confidence and reduce the fear of failure in adolescent athletes are successful .
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_3669_4ae5b9bf2c020db0c80e118b5ac633be.pdf
سبک حمایتی- استقلالی
اعتمادبهنفس
ترس از شکست
ورزشکاران نوجوان
Autonomy-Supportive Behaviors
self-confidence
Fear of Failure
adolescent athletes
per
دانشگاه پیام نور
فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
2345-5551
2538-5879
2017-04-21
5
4
79
85
3670
Research Paper
تدوین کلاسهای تربیت بدنی ویژه و میزان رضایتمندی دانشجویان دانشگاه پیام نور
Development of special physical education classes and PNU students' satisfaction
آذر آقایاری
dr.aghayari@gmail.com
1
استادیار گروه آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی دانشگاه پیام نور
چکیدههدف از پژوهش حاضر طرح تدوین کلاسهای تربیت بدنی ویژه برای دانشجویان دانشگاههای پیام نور شهر تهران بودکه در این مقاله به میزان رضایتمندی دانشجویان شرکت کننده در این کلاس ها پرداخته شده است.به این منظور 511 دانشجو به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. ارزیابی با استفاده از شاخصهای دور کمر، دور لگن، نسبت دور کمر به لگن، فرم شناسایی نوع محدودیت جسمانی انجام شد. باتوجه به نوع محدودیتها طرح درسی مرتبط با نیاز دانشجویان طراحی و اجرا شد و به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف در پایان کلاسهای درس تربیت بدنی ویژه از مطالب و محتوا ارایه شده ارزیابی صورت گرفت. بر اساس یافته های پژوهش بیش از 95 درصد از کل شرکت کنندگان در طرح را زنان و کمتر از 5 درصد را مردان تشکیل می دادند. بیش از 37 درصد مردان و بیش از 50 درصد زنان دارای بیماریهای غیرواگیر و بیش از 30 درصد مردان و زنان دارای اختلالات عضلانی – اسکلتی بودند. همچنین بیش از 13 درصد را دارای رضایتمندی متوسط و بیش از 86 درصد دارای رضایتمندی خوبی از مطالب و محتوا ارایه شده را داشتند. در پژوهش حاضر ضمن ارایه طرح درس پیشنهادی برای کلاسهای تربیت بدنی ویژه نشان داده شد که مطالب و محتوا گنجانده شده در طرح درس مفید و مورد نیاز افراد بوده است. بنابراین بررسی وضعیت موجود افراد شرکت کننده قبل از طراحی درس تربیت بدنی ویژه می تواند بسیار با اهمیت باشد.کلید واژگان: تربیت بدنی ویژه، دانشجویان، دانشگاه پیام نور.
The aim of this study was to develop a plan for physical education classes, especially for students of Tehran University was the message light on students' satisfaction in this article has been participating in these classes.For this purpose, 511 students were selected randomly. Evaluation using the index, waist circumference, hip circumference, waist to hip ratio, physical limitations were identified form. Depending on the type of restrictions related lesson plan was designed with the needs of students and to identify strengths and weaknesses in the physical education classes were evaluated for the content provided. According to the study, more than 95 percent of the participants were women and less than 5% were male. More than 37 percent of men and more than 50 percent of women with complications and more than 30 percent of men and women with muscular disorders - were skeletal. More than 13 percent of average and more than 86% satisfaction with good satisfaction of the material had been presented. In this study, we present a proposed lesson plan for physical education classes in particular show that the content included in the lesson plans have been useful and needed people. So check the status of participants to design special physical education can be very important.Keywords: special physical education, students, PNU
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_3670_f56104ed2e6249965ccfb1dbda23d73c.pdf
"تربیت بدنی ویژه
دانشجویان
دانشگاه پیام نور"
"special physical education
students
PNU"
per
دانشگاه پیام نور
فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
2345-5551
2538-5879
2017-04-21
5
4
87
99
3671
Research Paper
بررسی رابطه تصویر ذهنی مشتری از فروشگاههای ورزشی با ارزش خرید مشتری )موردمطالعه، فروشگاههای لوازم ورزشی در شهر ایلام(
Investigate the relationship of the customer mental image of Sport stores with the Customer Purchase Value
(Case Study: sporting goods stores in Ilam city)
ولی محمد درینی
vm.darini@yahoo.com
1
محمد تابان
taab1347@yahoo.com
2
احسان نامدار جویمی
davood.joyame@gmail.com
3
علیرضا احمدی زاده
davood.joyami@gmail.com
4
عضو هیئتعلمی دانشگاه پیام نور، سرپرست دفتر ریاست دانشگاه پیام نور
استادیار گروه مدیریت دانشگاه ایلام، مدیر گروه مدیریت
دانش اموخته کارشناس ارشد دانشگاه ایلام . گروه مدیریت
دانشجوی دکترای علوم سیاسی، گرایش اندیشه سیاسی، واحد علوم و تحقیقات تهران
هدف پژوهش پاسخگویی به این سؤال است که تصویر ذهنی مشتری از فروشگاههای ورزشی چه رابطهای باارزش خرید مشتریان دارد؟ روش: پژوهش از جهت هدف، کاربردی و ازنظر ماهیت، توصیفی و ازنظر روش، پیمایشی میباشد. با توجه به اینکه حجم جامعه نامشخص است، تعداد نمونه با استفاده از جدول کرجسی - مورگان بالغبر 382 نفر میباشد. (آلفای کرون باخ، کل رابطه (r) برابر با 927/0میباشد). یافتهها: تصویر ذهنی با ابعاد ارزش خرید مشتری (آگاهی مشتری- کیفیت ادراکشده- تداعی معانی- وفاداری مشتری) به ترتیب رابطهای معنادار و برابر با 544/0، 747/0، 544/0، 536/0 دارد( میزان R برای کل رابطه برابر با 673/0 میباشد). نتیجهگیری: نتایج رابطه مثبت تصویر ذهنی فروشگاههای ورزشی (شامل ابعاد: راحتی، قیمت درک شده، تسهیلات فیزیکی، خدمات کارکنان و عوامل نهادی شده) با ابعاد ارزش خرید مشتریان نشان میدهد که تولیدکنندگان در زمان فروش کالا به مشتری باید محیطی را فراهم نمایید که ازنظر کمی و کیفی موردپسند مشتری باشد و خاطرهای به یاد ماندی از خرید را برای همیشه به خاطرات مشتری خود بسپارند، در این صورت فرد موردنظر نهتنها مشتری دائمی شما خواهد شد، بلکه مشتریان بالقوه دیگر را نیز به بالفعل شدن و خرید از شما تشویق میکند.
The aim of this research is to respond to this question that “What is the relation of the customer mental image of sport shops with the customer’s purchase value?” Method: The research is practical from the goal perspective and is descriptive from the nature point of view and is survey from method perspective. Because the society’s population is unknown, the sample magnitude is more than 382 persons by using the Morgan table. (The Cronbach’s alpha of the whole relation is 0.937). Findings: The phantasm has a significant relation with the dimensions of the customer’s purchase value (customer’s awareness-the perceived quality, meanings associations, customer’s loyalty) equal to 0.544, 0.744, 0.544, 0.536 respectively. (The amount of R for the entire relation is 0.673). Concluding: The results of positive relation of the sport shops’ phantasm (including the aspects of: comfortability, perceived price, physical facilities, the employees’ services and institutionalized factors) with the customers’ purchase value shows that when selling a good to a customer, producers should prepare an environment that be acceptable for the customer qualitatively and quantitatively and create an indelible memory for the customers for ever of purchasing. In this case, not only the intended person turns to be your permanent customer but also he/she would encourage other potential customers to become your real customers.
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_3671_647f7600c947d72cbd421756452e5433.pdf
تصویر ذهنی
ارزش خرید مشتری
آگاهی مشتری
کیفیت ادراکشده
تداعی معانی
customer mental image
customer’s purchase value
customer’s awareness
the perceived quality
meanings association
per
دانشگاه پیام نور
فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
2345-5551
2538-5879
2017-04-21
5
4
101
108
3672
Research Paper
ارائه مدلی از تاثیر تلاشهای امیخته بازاریابی و ارزش ویژه برند بر پاسخ های هواداران
designing a model of the effect of marketing mix efforts and brand value on fans responses
مسعود فریدونی
masoud.freydoni@gmail.com
1
معصومه کلاته سیفری
ma.kalateh@gmail.com
2
دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی و رسانه ورزشی دانشگاه مازندران
استادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه مازندران
هدف اصلی از پژوهش حاضر ارائه مدلی از تاثیر تلاشهای امیخته بازاریابی و ارزش ویژه برند بر پاسخهای هواداران باشگاه پرسپولیس تهران بود. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر گرداوری دادهها توصیفی- پیمایشی بود. جامعه اماری پژوهش شامل کلیه هوادارن یکی از بازیهای تیم فوتبال پرسپولیس در فصل 95-94 لیگ برتر فوتبال که بلیط تهیه کرده و به ورزشگاه رفتهاند بود، که برحسب تعداد سوالات پرسشنامه (41سوال) تعداد 410 نفر به عنوان نمونه اماری در نظر گرفته شد. با بررسی پیشینه پژوهش، مدل اولیه پژوهش طراحی شده و بر اساس آن پرسشنامهای ساخته شد و روایی ان توسط جمعی از صاحبنظران دانشگاهی و از طریق تکنیک تحلیل عاملی مورد تایید قرار گرفت و پس از تعیین پایایی در اختیار جامعه آماری قرار گرفت. برای تحلیل دادهها از ضریب همبستگی پیرسون و روش مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شد و به سوالات پژوهش پاسخ داده شد. نتایج نشان داد که تلاشهای امیخته بازاریابی دارای ضریب اثر 53/0 بر ارزش ویژه برند و ضریب اثر 46/0 بر پاسخهای هواداران باشگاه پرسپولیس است. همچنین ضریب اثر ارزش ویژه برند بر پاسخهای هواداران 51/0 به دست امد. مدل ارائه شده در این پژوهش تاثیر تلاشهای امیخته بازاریابی از طریق ارزش ویژه برند را بر پاسخهای هواداران تایید کرد بنابراین به مدیران باشگاههای ورزشی پیشنهاد میشود که تلاش-های بازاریابی خود را برای بهبود وضعیت عملکرد برند باشگاهشان تنظیم نمایند تا ارتقاء ارزش ویژه برند باشگاه واکنشهای مثبت هواداران را در پی داشته باشد و کسب در امد بیشتر از این طریق حاصل شود.
The aim of current study was designing a model of the effect of marketing mix efforts and brand value on Persepolis fans responses. The study was particular as from aim aspect and it was descriptive- survey as from collecting data aspect. The population of this study included the whole Persepolis fans buying in minimum one ticket of the games and going to the stadium that on the base number of questionnaire items (41 items), 410questionnaires were collected as the sample. With review literature, the primary model was designed then on the base of it, the survey questionnaire was designed and its validity was measured with the number of university sport experts and with EFA method. After determining of reliability, the questionnaire was distributed. Analyzing the data was done with Pearson correlation and SEM. The results was shown marketing mix efforts effects (PC=0.53) on band equity and (PC=0.46) on fan’s response of Persepolis FC. Also brand equity has effect on fan’s response (PC=0.51). The proposed model approved the effect marketing mix efforts on fan’s response with modifying brand equity so the results are suggested to FC managers focus on improvement their FC brand to result high positive fans’ responses and to achieve higher funding
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_3672_60e93a7a9975057c4fdc514e2c641e29.pdf
امیخته بازاریابی
ارزش برند
واکنش هواداران
باشگاه پرسپولیس
بازاریابی ورزشی
Marketing Mix
Brand value
The reaction of the fans
Club
Sports Marketing
per
دانشگاه پیام نور
فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
2345-5551
2538-5879
2017-04-21
5
4
109
115
3673
Research Paper
ارتباط سطح سواد اطلاعاتی و عملکرد تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد تربیت بدنی دانشگاه شیراز
The Relationship between Information Literacy and Academic Performance among M.A Students of Physical Education at Shiraz University
لقمان کشاورز
keshavarzlog@yahoo.com
1
ابوالفضل فراهانی
afarahani@pnu.ac.ir
2
لیلا قربانی قهفرخی
keshavarzlo@yahoo.com
3
محمد مهدی تمدن
keshavarz_lo2000@yahoo.com
4
دانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور
استاد مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور
استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور
هدف از پژوهش حاضر بررسی ارتباط سطح سواد اطلاعاتی و عملکرد تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد تربیت بدنی دانشگاه شیراز بود. جامعه آماری پژوهش همه 110 دانشجوی کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی دانشگاه شیراز بود که بر اساس جدول مورگان تعداد 87 نفر به صورت تصادفی – طبقهای برای نمونه پژوهش انتخاب شدند. برای دستیابی به اهداف تحقیق از پرسشنامه استاندارد 55 سوالی سواد اطلاعاتی داورپناه و سیامک(1388) استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه به تایید 15 تن از متخصصین رسید و پایایی آن در یک مطالعه مقدماتی با 30 آزمودنی و با آلفای کرونباخ، 83/0 محاسبه شد. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده از روشهای آمار توصیفی و روشهای آمار استنباطی از جمله t تک نمونه ای و رگرسیون خطی با کمک نرم افزار SPSS استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که سطح سواد اطلاعاتی دانشجویان کارشناس ارشد تربیت بدنی در حد متوسط است، عملکرد تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد تربیت بدنی در سطح مطلوبی قرار دارد و بین میزان سواد اطلاعاتی دانشجویان کارشناس ارشد تربیت بدنی و عملکرد تحصیلی آنها رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین سواد اطلاعاتی قابلیت پیش بینی عملکرد تحصیلی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد را دارد.
The purpose of this research was to investigation the relationship between information literacy and academic performance among M.A students of physical education at the Shiraz University. Statistical population of this study included 110 M.A. students of physical education who were studying at the Shiraz University. 87 students were cluster-randomly selected as research samples. To achieve the research goals Davarpanh and Siamk (2010) questionnaire of information literacy was used. Validity of questionnaire was confirmed by 15 experts and its reliability was studied in a pilot study with 30 subjects and calculated as 0.83, respectively. For data analysis the descriptive statistics and inferential statistics methods including single sample T-student, liner regression by using SPSS software were used. The result of research indicated that the information literacy of the students is on the average level, while their academic performance is desirable. There is a significant relationship between information literacy and academic performance M.A. students of physical education, i.e. Students’ information literacy can predict their academic performance.
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_3673_545f6adf98b77876bc5f9f8013dc4990.pdf
سواد اطلاعاتی
عملکرد تحصیلی
دانشجو
تربیت بدنی
Information Literacy
Academic Performance
student
Physical Education