per
دانشگاه پیام نور
فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
2345-5551
2538-5879
2018-06-22
7
1
11
22
4697
Research Paper
شناسایی الگوی ذهنی خبرگان در خصوص کاهش گرایش دانش آموزان به فعالیت بدنی در مدرسه( با استفاده از روش شناسی کیو)
Identifying the paradigm of experts on reduced tendency of students to physical activity at school(Using Q methodology)
محمد کشتی دار
mohammad_kash2002@yahoo.ca
1
کیانوش شجیع
kianooshshajie@yahoo.com
2
ثریا روحی بهلولی احمدی
sorrayya.roohi@gmail.com
3
سیده فاطمه فاطمی زاده
fatemefatemizade@yahoo.com
4
دانشیار دانشکده تربیت بدنی دانشگاه بیرجند
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد
کارشناس تربیت بدنی پردیس هاشمی نژاد دانشگاه فرهنگیان
کارشناس تربیت بدنی پردیس هاشمی نژاد دانشگاه فرهنگیان
پژوهش حاضر با هدف شناسایی الگوی ذهنی خبرگان در خصوص کاهش گرایش دانش آموزان به فعالیت بدنی در مدرسه با استفاده از روش شناسی کیو انجام گرفت. پژوهش حاضر بر اساس هدف، از نوع کاربردی، به لحاظ ماهیت توصیفی- اکتشافی و به دلیل کاربرد روش شناسی کیو، از نوع پژوهشهای آمیخته می باشد. جامعه پژوهش شامل کلیه دبیران خبره، پیشکسوتان ورزش مدارس، متخصصین مدیریت ورزشی و جامعه شناسان فعال در این حوزه بودند که از میان ایشان 26 نفر به صورت نمونه گیری گلوله برفی انتخاب شدند. برای انجام این پژوهش از نمودار کیو با توزیع شبه نرمال با توزیع اجباری استفاده شده است. دادههای مرتب سازی شده مشارکت کنندگان در نرم افزار SPSS وارد شد تا به کمک تحلیل عاملی کیو ذهنیت های مختلف مشارکتکنندگان شناسایی شود. بر پایه یافته های پژوهش، 11 الگوی ذهنی متمایز در خصوص کاهش گرایش دانش آموزان به ورزش و فعالیت بدنی در مدارس شناسایی شد. به طور کلی یافته ها بیانگر ضرورت طراحی نظام جامع استعدادیابی در ورزش مدارس، جبران کمبود امکانات اجرایی و آموزشی، توجه رسانه های جمعی به ورزش مدارس، وجود قوانین هم راستا با برنامه های آموزشی و توجه به نقش تعیین کنندهی مدیران در فعالیت دانش آموزان در مدرسه بود.
This study was conducted to identify the paradigm of experts on reduced tendency of students to physical activity at school using Q methodology. This study based on objective, of applied research, exploratory and descriptive in nature because of the Q-methodology of researches mixed. The population of study included all expert teachers, sport veterans at schools, sport management experts, and sociologists who were active in this area. Among them, 26 people were selected using snowball sampling. In order to conduct this study, Q chart with semi-normal distribution with mandatory distribution was used. Data on sorting the participants were entered in SPSS software so that various mentalities of participants to be identified using Q factor analysis and research questions to be responded by using it. Based on findings of this study, 11 distinctive paradigms were identified on reduced tendency of students to sport and physical activity at schools. Generally, findings indicate the necessity of designing comprehensive talent identification system in sport of schools, compensating the lack of executive and educational facilities, paying attention of mass media to sport of schools, developing riles in line with educational programs, and paying attention to determining role of managers in activity of students at school.
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4697_2ff3164585a5c5c0fbba215541766135.pdf
الگویذهنی
فعالیتبدنی
دانشآموزان
روش شناسی کیو
Paradigm
physical activity
students
Q methodology
per
دانشگاه پیام نور
فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
2345-5551
2538-5879
2018-06-22
7
1
23
32
4698
Research Paper
بررسی اثر تحریم بر تجارت ایران و شرکای عمده تجاری در صنعت ورزشی: رهیافت حداقل مربعات کاملا اصلاح شده
Fully Modify Ordinary least Square Approach in Sanctions on Iran's Trade and Major Trading Partners in the Sports Industry
محمدرسول خدادادی
rm_kh85@yahoo.com
1
مریم فریدفتحی
maryamfaridfathi@gmail.com
2
سارا معصوم زاده
sarahmasoomzadeh@yahoo.com
3
استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه تبریز.
کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تبریز
کارشناسی ارشد علوم اقتصادی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و بازرگانی، دانشگاه تبریز
تجارت ابزاری مهم برای کشورها به شمار میرود تا از این طریق درآمدهای ارزی کسب کنند. هدف اصلی این مطالعه اثر تحریمهای اقتصادی بر تجارت دو جانبه ایران با شرکای عمده تجاری در صنعت ورزش و پیشبینی وضعیت اقتصاد در دوران پساتحریم میباشد. به منظور انجام بررسی از روش FM-OLS استفاده شده است. کشورهادر دو گروه انتخاب شده است؛ برای گروه اول؛ چین، ژاپن و فرانسه بوده و گروه دوم؛ روسیه، قزاقزستان و قرقزستان. دادههای تحقیق بر اساس اطلاعات بازه زمانی از سال 1371 تا 1391 بوده و منابع، گمرک جمهوری اسلامی ایران و بانک جهانی میباشد. برای تحلیل دادهها از نرمافزار Eviews8 استفاده شد. نتایج مطالعه نشان میدهد که اثر جمعیت و تولید ناخالص داخلی به ترتیب در تمام کشورها منفی و مثبت بوده، نرخ ارز بهغیر روسیه و قرقیزستان منفی بوده، تحریمهای ضعیف دوره حاضر به غیر قزاقزستان و قرقیزستان منفی بوده، تحریمهای قوی دوره فعلی در تمام کشورها مثبت بوده، تحریم های ضعیف دوره قبل به غیر از چین در بقیه کشورها منفی بوده و تحریمهای قوی دوره قبل بر چین، قزاقزستان و قرقیزستان اثر منفی داشته است. در دوران پساتحریم، روند صعودی تجارت ایران با شرکا در صنعت ورزش پیشبینی میشود.
Trade is an important tool for countries to earn foreign exchange. The aim of this study was to evaluate effect of economic sanctions on Iran's trade with trading partners in the sports industry and predicted Iran's economic during post-sanctions. For this purpose, the method of FM-OLS is used. Countries are grouped in two; China, Japan and France were selected for the first group and Russia, Kazakhstan and Kyrgyzstan for the second group. The data is based on information from the 1992 to 2012 period and data sources were the Customs of Iran and World Bank. Eviews8 software was used for data analysis. The results show that the effect of population and GDP has been negative and positive for all countries, effect of exchange rate except Russia and Kyrgyzstan were negative, effect of the current weak sanctions has been negative except Kazakhstan and Kyrgyzstan, strong sanctions in all countries had a positive effect of current period, effect of weak sanctions the previous period excluding China was negative in other countries and strong sanctions the previous period have had a negative effect in China, Kazakhstan and Kyrgyzstan. It is expected that upward trend of trade with trading partners is forecast to post-sanctions in sports industry's balance.
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4698_f257451258f6de2e272ca753c581a1fd.pdf
تحریم
شرکای تجاری
تراز تجاری
صنعت ورزش
Sanctions
Trading partners
Trade Balance
Sport industry
per
دانشگاه پیام نور
فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
2345-5551
2538-5879
2018-06-22
7
1
33
43
4699
Research Paper
بررسی ارتباط هوش فرهنگی و لذت درک شده از فعالیت بدنی در اوقات فراغت معلمان تربیت بدنی شهر تهران
enjoyment of leisure time physical activity with cultural intelligence and demographic parameters
سیده طاهره موسوی راد
stmr50@yahoo.comm
1
زینب بهایی کسمایی
zbahaee@gmail.com
2
استادیارمدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور
دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور
هدف از پژوهش حاضر مطالعه ارتباط لذت درک شده از فعالیت های بدنی اوقات فراغت با هوش فرهنگی و متغیر های جمعیت شناختی معلمان تربیت بدنی شهر تهران می باشد. جامعه آماری پژوهش کلیه معلمان تربیت بدنی شهر تهران (1700=N) که بر مبنای جدول مورگان 250 نفر به طور تصادفی – خوشه ای انتخاب شدند. برای دستیابی به اهداف تحقیق از پرسشنامه های استاندارد، هوش فرهنگی و لذت درک شده از فعالیت های بدنی اوقات فراغت استفاده شد که روایی هر دو پرسشنامه توسط 15 تن از متخصصین تایید و پایایی آنها در یک مطالعه مقدماتی با 30 آزمودنی و با آلفای کرونباخ به ترتیب 88/0، 86/ محاسبه شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آماری توصیفی و استنباطی ازجمله کلموگروف- اسمیرنوف، t- استودنت تک نمونه ای، آزمون همبستگی پیرسون، اسپیرمن، وی کرامر و رگرسیون خطی تک وچند متغیره استفاده شد . نتایج تحقیق نشان داد که ارتباط معناداری بین لذت درک شده از فعالیت های بدنی اوقات فراغت با عامل فراشناختی و شناختی هوش فرهنگی و همچنین ارتباط معناداری بین لذت درک شده از فعالیت های بدنی اوقات فراغت با سن وتاهل وجود دارد. همچنین ارتباط معنادار بین هوش فرهنگی با سن، تاهل، تحصیلات، سابقه تدریس، مقطع تدریس و میزان درآمد را نشان داد و هوش فرهنگی قادر است لذت درک شده از فعالیت های بدنی اوقات فراغت را پیش بینی کند و در نهایت لذت درک شده از فعالیت های بدنی اوقات فراغت و هوش فرهنگی معلمان تربیت بدنی شهر تهران در سطح مطلوبی قراردارد.
The purpose of this research is to study the relationship between perceived enjoyment of leisure time physical activity with cultural intelligence demographic variable PE teachers in Tehran. servery had been practical and research is correlational. In order to collect data and information from the study, field method is used. Due to the large volume of data, 250 PE teachers in Tehran, Morgan table is used and random cluster sampling method were selected as the sample. Three questionnaires were used to measure cultural intelligence and injoyment of leisure time physical activity and demographic variable. On display were analyzed using descriptive statistics and statistical information: pearson correlation test, spearman, multivariate linear regression and t test was used.these findings suggest that the relationship between perceived enjoyment of leisure time physical activity and cognitive and metacognitive factors of cultural intelligence and the relationbetween perceived enjoyment of leisure time physical activity with age and marriage, and cultural intelligence is capable to predict perceived enjoyment of leisure time physical activity. And the enjoyment of leisure time physical activity and physical education teachers in Tehran cultural intelligence is located in the desirable.
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4699_04d7a2fa06950b801f137552e67f065e.pdf
"لذت درک شده"
" فعالیت های بدنی"
"اوقات فراغت"
"هوش فرهنگی"
" معلمان تربیت بدنی"
"Persive enjoyment"
" Physical activity"
"Leisure time"
" cultural intelligence"
"physical education teachers"
per
دانشگاه پیام نور
فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
2345-5551
2538-5879
2018-06-22
7
1
45
56
4700
Research Paper
بررسی روابط بین رجحان های ارزشی و سبکهای پنج گانه تصمیم گیری مدیران تربیت بدنی
Study of Value orientation and Decision Making Styles of
Physical Education Administrators
بهاره عزیزی نژاد
bahareh19@gmail.com
1
نجمه نیکفر
najmeh.nikfar@gmail.com
2
استادیار، گروه علوم تربیتی گرایش مدیریت آموزشی، دانشگاه پیام نور
کارشناسی ارشد آموزش محیط زیست دانشگاه پیام نور
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی روابط بین جهتگیری های ارزشی و سبکهای پنج گانه تصمیم گیری می باشد. روش تحقیق از نوع توصیفی ـ پیمایشی و از حیث هدف کاربردی می باشد. جامعه آماری مشتمل بر کلیه مدیران میانی و ارشد تربیت بدنی استان آذربایجان غربی به تعداد 100 نفر می باشد که به روش سرشماری تعداد جامعه با نمونه آماری برابر انتخاب شده است. ابزار تحقیق شامل دو نوع پرسشنامه استاندارد آلپورت و لیندزی جهت بررسی جهتگیری های ارزشی و پرسشنامه اسکات و بروس جهت مطالعه سبکهای تصمیم گیری می باشد. تجزیه و تحلیل داده ها به کمک نرم افزار SPSS با استفاده از روشهای آمار توصیفی و استنباطی(ضریب همبستگی پیرسون، test ـt برای گروههای مستقل، و تحلیل واریانس دو راهه فریدمن) انجام گردیده است. اهم نتایج تحقیق نشان می دهد که بین جهتگیری های ارزشی و سبکهای تصمیم گیری رابطه معنا دار وجود دارد. بین جهتگیری های ارزشی و سبک تصمیم گیری در بین مدیران مرد و زن تفاوت معناداری وجود ندارد، ولی در نظام ارزشی، بین سلسله مراتب ارزش های مدیران زن و مرد تفاوت وجود دارد، بطوریکه جهتگیری سیاسی و اقتصادی مدیران مرد بیش از مدیران زن است ولی در هر دو گروه ارزش های مذهبی بالاترین رتبه و ارزش های هنری پایین ترین رتبه را دارند و در نهایت پیشنهادات کاربردی در راستای نتایج تحقیق ارائه شده است.
An advanced research was done for purpose of examining the relationship between value-oriented attitudes-based on Alport and Lindzy model and Decision making styles based on Scott & Bruce model for taking decision. About 100 administrators were selected as a statistical sample, among statistical population of administrators of physical education organization. Two questionnaires were used: 1) Alport and Lindzy’s Standard Questionnaire to study administrators’ value-oriented attitudes and 2) Scott and Bruce Questionnaire to study administrators’ decision-making styles. Research data were analyzed with SPSS, by using Pierson –product correlation coefficient, t-test for independent groups and analysis of Freedman’s variance component. The research findings show that there are relationships between administrators’ value orientation and design making in university and this relations haven’t different between men and women, but hierarchy of value system is different, as economic and political values of men are more than women. Religious and aesthetic values are the most and the least one sequence. Finally applied suggestions are presented.
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4700_386d05dad89cd601b63984f0a692c82c.pdf
جهتگیری های ارزشی
سبکهای پنج گانه تصمیم گیری
مدیران تربیت بدنی
values orientation
fifth decision making styles
physical education administrators
per
دانشگاه پیام نور
فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
2345-5551
2538-5879
2018-06-22
7
1
57
68
4701
Research Paper
نقش هویت تیمی در وفاداری هواداران در صنعت فوتبال ایران
The Role of Team Identification in Fans Loyalty of Iranian Football Industry
امین رشید لمیر
binaloud1359@yahoo.com
1
امیر منتظری
amir.montazeri@stu.um.ac.ir
2
سمیرا فیضی
samira.feizi@gmai.com
3
استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه نیشابور
استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه نیشابور
دکتری تخصصی مدیریت ورزشی
هدف از پژوهش حاضر، بررسی نقش هویت تیمی در وفاداری هواداران تیمهای حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران از طریق مدلسازی معادلات ساختاری بود. روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش را کلیۀ هواداران بالای 18 سال تیمهای حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران در فصل 96 ـ 95 (لیگ شانزدهم) تشکیل دادند. در نهایت 640 پرسشنامه مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفتند. برای سنجش هویت تیمی از پرسشنامه هییر و همکاران(2011) و برای سنجش وفاداری هواداران در دو بعد نگرشی و رفتاری به ترتیب از پرسشنامههای گلادن و فانک (2001) و ایوازاکی و هاویتز (2004)، استفاده شد. پس از تأیید روایی صوری و محتوایی پرسشنامهها، میزان پایایی پرسشنامههای هویت تیمی و وفاداری در یک مطالعه راهنما و با استفاده از ضریب همبستگی آلفای کرونباخ تأیید شدند. از روش مدلسازی معادلات ساختاری برای تحلیل دادهها استفاده شد. تجزیه و تحلیل مدل معادله ساختاری پژوهش نشان داد، هویت تیمی بر وفاداری هواداران تأثیر مثبت و معنیداری دارد. بنابراین به مدیران ورزشی توصیه میشود، به منظور ایجاد و بالا بردن وفاداری هواداران به مواردی از قبیل قدردانی از هواداران و اعتمادسازی توجه نمایند.
The purpose of this study was to investigate the role of team identification in fans loyalty of Iranian Football Premier League via structural equation modeling. The research method was descriptive-correlation. The statistical population of the study included all fans over 18 years old in the 16 th. Premier League in 2016/17 season. 640 questionnaires were analyzed as statistical sample. Heer and et al (2011) questionnaire was used to measure team identification and Gladen and Funk (2001), and Iwasaki and Havitz (2004) questionnaires were used to measure attitudinal loyalty and behavioral loyalty respectively.After confirming the face and content validity of questionnaires, the reliability of team identification and loyalty questionnaires confirmed via Cronbach’s alpha coefficient in a pilot study.Structural equation modeling were used to analyze data . Structural equation model analysis showed that team identification has positive and significant effect on fans loyalty.So, it is recommended to sport managers to consider the issues such as acknowledgments the fans and trust building in fans in order to create and enhance the fans loyalty.
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4701_b34aeca49a30f3b8d45793a3a5b25785.pdf
مشتری
برند
بازاریابی
لیگ برتر
مدلسازی
Customer
Brand
Marketing
Premier league
modeling
per
دانشگاه پیام نور
فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
2345-5551
2538-5879
2018-06-22
7
1
69
75
4702
Research Paper
تعیین ویژگیهای برند انسانی و جایگاه اخلاقی آن در ورزش از دیدگاه ورزشکاران ایرانی و خارجی
Determining the Specialties of Human Brand and its Ethical Place in Sports from Perspective of Iranian and Foreign Athletes
ایمان رحیمی
iman_2222gold@yahoo.com
1
سمانه سادات آرامون
samaneh.aramoon@yahoo.com
2
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه خوارزمی تهران
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه علامه طباطبائی تهران
هدف از انجام این پژوهش تعیین ویژگیهای برند انسانی و جایگاه اخلاقی آن در ورزش از دیدگاه دو گروه ورزشکاران ایرانی و خارجی میباشد. روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی است جامعه آماری این پژوهش را ورزشکاران ایرانی و خارجی رشته واترپلوی شرکتکننده در دهمین دوره رقابتهای واترپلوی باشگاههای آسیا تشکیل میدادند (198N=). یافتههای تحقیق نشان داد که انتخاب ویژگیهای عملکرد ورزشکار و جذابیت ظاهری و سبک زندگی قابل عرضه در بین دو گروه ورزشکاران ایرانی- ورزشکاران خارجی تفاوت معنی داری دارد. یافته ها نشان داد که ورزشکاران خارجی نسبت به ورزشکاران ایرانی به عملکرد ورزشکار اهمیت بیشتری میدهند. از طرف دیگر یافتههای پژوهش نشان دهنده تفاوت بین میزان جایگاه اخلاقی در بین دو گروه ورزشکاران ایرانی و ورزشکاران خارجی بود (P
The purpose of the study was to determine the specialties of Human Branding and its ethical place from perspective of Iranian and Foreign athletes. Research method was descriptive.The Statistical Population consisted of Iranian and foreigne water polo players participated in the 10th Asian water polo clubs competition (N=198).Findings showed a significant differences between using of specialties such as performance and physical appearance and life style between Iranian and Foreign athletes. Findings showed that foreign athletes emphasize much more on performance than Iranians.on the other hand, Research findings showed a significant difference in ethical position between Iranian and Foreign athletes (P
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4702_6e0b635be3232cf3239901301780803f.pdf
برند انسانی
ورزش
ورزشکاران ایرانی و خارجی
Human branding
Sport
Iranian and Foreign athletes
per
دانشگاه پیام نور
فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
2345-5551
2538-5879
2018-06-22
7
1
77
87
4703
Research Paper
وضعیت ایمنی ساخت و سازها و تأسیسات استادیومهای فوتبال لیگ برتر کشور در لیگ نهم
Aspects of safety of buildings and installations in Iranian professional league in the ninth league
لقمان حسامی
hesami.log@gmail.com
1
اکبر فریدفتحی
faridfathi.a@gmail.com
2
عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، واحد بین الملل ماکو، دانشگاه آزاد اسلامی، ماکو، ایران
.دکترای تخصصی مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نور
استادیومهای فوتبال زیرساختهای اصلی این رشتهی ورزشی پرطرفدار در جامعه به شمار میرود. رعایت استانداردهای لازم در این استادیومها از جنبههای مختلفی نظیر ایمنی حائز اهمیت است. هدف از این مطالعه بررسی وضعیت ایمنی ساخت و سازها و تأسیسات استادیومهای فوتبال لیگ برتر کشور در لیگ نهم بود. نمونه تحقیق برابر جامعه بوده و شامل تمامی 16 استادیوم میزبان لیگ برتر کشور در فصل مسابقات 89-88 بود. ابزار تحقیق چکلیست محقق ساخته با استفاده از استانداردهای کنفدراسیون فوتبال آسیا بود. پایایی چکلیست توسط آلفای کرونباخ (93/0 α =) تعیین شد. دادهها به صورت حضوری در استادیومها جمعآوری و برای تحلیل دادهها از آمار توصیفی (میانگین، نمودار، درصد فراوانی) و استنباطی (تی یک گروهی) استفاده شد. یافتهها نشان داد که استادیومهای میزبان لیگ نهم برتر کشور در شاخص ساخت و سازها و تأسیسات استادیومها دارای 65% ایمنی بودند و استادیومهای فولادشهر اصفهان با میانگین 92% ایمنی دارای بیشترین و تختی بندر انزلی با میانگین 36% ایمنی دارای کمترین ایمنی نسبت به سایر استادیومها بودند. همچنین به نظر میرسد بین میانگین ایمنی شاخص با میانگین جامعه، اختلاف معنیدار مثبتی وجود دارد. بر اساس نتایج مطالعه پیشنهاد میشود اولاً استادیومهای تخصصی فوتبال با توجه به استانداردهای بینالمللی ساخته شود، ثانیاً به حداقل نیازهای سرمایههای اصلی فوتبال کشور یعنی تماشاچیان توجه خاص عنایت شود. همچنین، در بازسازی استادیوم-های موجود، برای احترام بیشتر به شخصیت تماشاچیان و همچنین دید مناسب آنان فنسهای اطراف زمینهای فوتبال، برداشته شوند.
The aim of the present study was to investigate the state of safety o f safety of buildings and installations in Iranian professional league in the ninth league. Examples of research are equal to society which is consisting of all 16 host stadiums of professional league in championship season 88-89. The check list of this study was based on the standards of Asia Football Federation. The stability of the check list is based on the Cronbach's Alpha (α=0/93). Using descriptive statically methods (median, diagram and frequency percent) and illative (one sample test) to elaborate the information, all the data have been gathered by appearing in the stadiums. The results demonstrates that host stadiums of the ninth league in buildings and installations indicator were 0/65 safe and FooladShahr stadium in Esfahan with having 0/92 safety was considered to be the safest and Takhti stadium in BandarAnzali with having 0/36 as the least safe stadium among the others. It is considered that there is a noticeable positive discrepancy between the mean index of immunity and the average of society. According to the outcomes of the present study, it is suggested that first: specialist football stadiums should be established considering the international standards. Second: more attention is needed to the minimum capital requirements of football of country meant spectators. Also when rebuilding the present stadiums, in order to spend more honors to the spectators and also a suitable view for them, fences around the ground should be removed.
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4703_6f59e7478564fa26cd5f7e17c4248781.pdf
ایمنی
استادیوم فوتبال
لیگ برتر کشور
Safety
football stadium
Iranian professional league
per
دانشگاه پیام نور
فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
2345-5551
2538-5879
2018-06-22
7
1
89
103
4722
Research Paper
کاربرد تصویر در تبلیغات ورزشی از دیدگاه نشانه معناشناسی: مطالعه موردی فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران
The Use of Image in Sport Advertisement from View Point of Semiotics: Case Study on Wrestling Federation of Islamic Republic of Iran
علی کریمی فیروزجایی
alikarimif@yahoo.com
1
هانیه یارمند
h.yarmand@srbiau.ac.ir
2
استادیار گروه زبانشناسی همگانی دانشگاه پیام نور
دکترای زبانشناسی همگانی دانشگاه آزاد اسلامی
در این تحقیق به تحلیل نشانهشناختی تبلیغات فدراسیون کشتی و کاربرد تصاویر در تبلیغات پرداخته شده است. هدف این پژوهش، تحلیل فرآیندهای معناسازی و روشن ساختن این نکته است که چگونه تصاویر تبلیغی ورزش در فرآیند تولید معنا ایفای نقش نمودهاند و مشخص نمودن اینکه آیا این تصاویر در سطح یک نمایه باقی ماندهاند یا به سطح گفتمانی نیز میرسند. روش تحقیق به صورت کیفی و از نوع تحلیل محتوا است و از مجموع 522 تیتر و متن خبری، اطلاعیه و تصاویر مربوط به عنوان جامعه آماری پژوهش، 8 مورد به شیوه نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند. یافتههای این تحقیق حاکی از آن است که تبلیغات ورزشی از کمبود ایدههای تازه، بدیع و ابتکاری رنج میبرند؛ هر چند جرقههایی از ایدههای خوب مشاهده میشود. نشانههای به کار رفته در تبلیغات فدراسیون کشتی غالباً به صورت مستقیم میباشد؛ بهطوریکه مخاطب با در نظر گرفتن معانی صریح نشانهها، به مفهوم آنها دست مییابد و معانی ضمنی و چندپهلو از نشانهها قابل دریافت نیست. ورود به فضای گفتمانی، حضور زنده و پویای نشانهمعناها و ابهامآفرینی و بازی با نشانهها که از خصوصیات بارز یک تبلیغ موفق میباشد، در تبلیغات این فدراسیون کمتر مشاهده میشود.
Present study is a semiotics analysis of the advertisements in wrestling federation and an examination of the use of image in such advertisements. The aim of this research is to analyze the processes of creating meaning under semiotics theories and to enunciate how images play role in making meaning and decide whether these images have stopped in iconic level or have entered in discourse level. The study is qualitative and content analytic based, and8 cases were selected via targeted sampling among 522 topics and news texts and related images and notifications. The findings show that sport advertisements suffer from a lack of the new, exquisite and innovative ideas, though some good ideas may spark too. The signs applied in wrestling federation are mostly direct, while the audience reach to its concept considering the explicit meaning of signs and implicit meanings of signs that are not understandable.Entrance in discourse area, live and dynamic presence of semios and creating ambiguity and manipulating the signs that are main features of a successful advertisement can be seen rarely in advertisements of this federation.
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4722_c12fa3878830e07bbba6693da2cfe62f.pdf
نشانهشناسی
دلالت
تبلیغات ورزشی
فدراسیون کشتی
Semiotics
Signification
Sport Advertisement
Wrestling Federation
per
دانشگاه پیام نور
فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
2345-5551
2538-5879
2018-06-22
7
1
105
115
4723
Research Paper
ضرورت تجزیه و تحلیل محیطی (SWOT) واگذاری باشگاههای فوتبال ایران (مطالعه موردی: باشگاههای استقلال و پرسپولیس)
Environmental Analysis of Assignment Iranian football clubs , Case study: Esteghlal and Persepolis clubs
عبدالمهدی نصیرزاده
mehdi.nasirzade@gmail.com
1
شمس الدین رضایی
ab.nasirzade@yahoo.com
2
استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور
استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه ایلام
فوتبال بخش عمدهای از صنعت ورزش در جهان است و به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر ورزش و جامعه در جهان اثرات زیادی برجای گذاشته است. فعالیتهای یک صنعت معین، جلب سود و دفع زیان است. مناسبات پیچیده در مقولههای مدیریت، تجارت و اقتصاد بر تقویت دولت ناظر و کاهش نقش دولت مجری استوار است. بنابراین هدف از انجام این پژوهش، تجزیه و تحلیل محیطی (SWOT) واگذاری باشگاههای فوتبال ایران به بخش خصوصی است. برای این منظور با استفاده از روش تحقیق کیفی به مصاحبههای عمیق با 31 نفر از نخبگان آگاه از موضوع پرداخته شد. یافتههای حاصل از تحلیل مصاحبهها منجر به ارایه قوتها (7 مورد) ، ضعفها (15 مورد)، فرصتها (7 مورد)، تهدیدها (15 مورد) و راهبردهای (20 مورد) واگذاری باشگاههای فوتبال گردید. بررسیها نشان دادند که واگذاری باشگاههای فوتبال به بخش خصوصی در شرایط موجود، تقریباً محکوم به شکست است. مهمترین تهدید برای واگذاری باشگاههای فوتبال ایران به بخش خصوصی عدم برخورداری از مؤلفههای درآمدزایی میباشد.
Football as a major part of sport industry in the world and in terms of economic,social and cultural feature has left a great impact on sports and societies .Activities in a distinct industry are gaining benefit and rejecting harms.Complex relations in the field of management;business and economy rely on enhancement of the state overseeing and reduction the role of executive government.This paper aims to study Environmental analysis(SWOT) of assignment football clubs to the private sector. To do so, a qualitative research method was adopted, and 31experts who were aware of the subject took part in detailed interviews.The findings from the analysis of the interviews led to the strengths (7cases), weaknesses (15cases), opportunities (7cases), threats (15cases) and strategies(20) .The results showed that Assignment football clubs to the private sector in present conditions is almost doomed to failure. The threat of privatization of football clubs is the lack of income components.
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4723_5505fda98ef43c04b9192b9791e93a1b.pdf
خصوصیسازی
سوات
باشگاههای استقلال و پرسپولیس
Privatization
SWOT
Esteghlal and Persepolis clubs