%0 Journal Article %T نقش اینترنت و رسانه های نوین در بازاریابی گردشگری ورزشی %J فصلنامه علمی پژوهش­های کاربردی در مدیریت ورزشی %I دانشگاه پیام نور %Z 2345-5551 %A جاوید, مجید %A اسدی, حسن %A گودرزی, محمود %A محمدی ترکمانی, احسان %D 2013 %\ 03/10/2013 %V 1 %N 3 %P 43-49 %! نقش اینترنت و رسانه های نوین در بازاریابی گردشگری ورزشی %K رسانه های نوین %K اینترنت %K بازاریابی %K گردشگری ورزشی %R %X در روند پرشتاب جهانی، رسانه ها و فناوری های ارتباطی با سرعتی غیر قابل تصور پیشرفت نموده و تمام سطوح فعالیت های انسانی را تحت سیطره خود قرار داده اند. هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش اینترنت و رسانه های نوین در بازاریابی گردشگری ورزشی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل مدیران و کارشناسان گردشگری و آژانس های مسافرتی فعال در زمینه تورهای ورزشی استان تهران بودند. ابزار پژوهش قسمتی از پرسشنامه استاندارد معینی فرد(1387) بود که پس از تایید روایی و پایایی(87:α) توزیع گردید. داده های 217 پرسشنامه برگشتی توسط نرم افزار های SPSSV.21 و Amos V.21 و با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بر اساس نتایج بدست آمده از آزمون تحلیل عاملی اکتشافی، دو عامل تحت عنوان« بسته های گردشگری» با مقدار ویژه 0.76 و «تبلیغ جاذبه ها» با مقدار ویژه 0.68 استخراج شدند. همچنین آزمون تحلیل عاملی تاییدی شاخص « بهره گیری مناسب و سریع تر از منابع اطلاعاتی و تبلیغاتی» را با بار عاملی 0.77 در مولفه ی بسته های گردشگری و شاخص « معرفی جاذبه ها به گردشگران ورزشی» را با بار عاملی 0.79 در مولفه تبلیغ جاذبه ها به عنوان شاخص های مهم در توسعه گردشگری ورزشی شناسایی کرد. %U https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_253_ad8147eb59ab4d13e871e5aa66c96778.pdf