%0 Journal Article %T ارائه مدل معادلات ساختاری عوامل تأثیرگذار بر توسعه خرید اینترنتی کالاهای ورزشی %J فصلنامه علمی پژوهش­های کاربردی در مدیریت ورزشی %I دانشگاه پیام نور %Z 2345-5551 %A محمدی, سمیه %A نورایی, طهمورث %A شریفیان, اسماعیل %D 2016 %\ 04/20/2016 %V 4 %N 4 %P 43-54 %! ارائه مدل معادلات ساختاری عوامل تأثیرگذار بر توسعه خرید اینترنتی کالاهای ورزشی %K مدل معادلات ساختاری %K خرید اینترنتی %K کالاهای ورزشی %R %X هدف از پژوهش حاضر ارائه مدل معادلات ساختاری عوامل تأثیرگذار بر توسعه خرید اینترنتی کالاهای ورزشی است. روش تحقیق از نوع پیمایشی و به لحاظ هدف کاربردی بود. جامعه آماری این پژوهش استادان و دانشجویان ارشد و دکترای تربیت بدنی (3196N=) دانشگاه­های دولتی سراسر کشور بودند؛ که تعداد 436 نفر با روش نمونه­گیری خوشه­ای غیرتصادفی انتخاب شدند. داده­های مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته گردآوری شدند. روایی صوری پرسشنامه با استفاده از نظر 10 نفر از استادان مدیریت ورزشی تأیید و روایی محتوایی (86/0=CVI) محاسبه گردید. به منظور شناسایی عوامل و بررسی روایی سازه از تحلیل عاملی اکتشافی استفاده شد. پایایی درونی کلی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ (81/0=α) به دست آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده­ها از آزمون پارامتریک تی تک نمونه­ای و آنالیز واریانس مکرر در سطح معنی­داری 05/0>P استفاده شد. نتایج تحلیل عاملی اکتشافی نشان داد که 88/49 درصد از کل واریانس­ها مربوط به شش عامل بود. نتایج آزمون تی تک نمونه­ای نشان داد که همه عوامل (ریسک خرید، فرایند خرید، ویژگی کالای ورزشی، ویژگی­های مشتریان و ادراک مشتریان از خرید و فناوری) تأثیر معنی­داری بر توسعه خرید اینترنتی کالاهای ورزشی داشتند. در نهایت مشخص شد مدل طراحی شده معادلات ساختاری برای توسعه خرید اینترنتی کالاهای ورزشی، منعکس کننده یک برازش مطلوب و خوب بود. %U https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_2625_365a7b324a1605fe6d87fc087ce4af27.pdf