%0 Journal Article %T الگوی علی روابط ساختاری سرمایه اجتماعی و اشتیاق حرفه‌ای اعضای هیأت علمی تربیت‏ بدنی %J فصلنامه علمی پژوهش­های کاربردی در مدیریت ورزشی %I دانشگاه پیام نور %Z 2345-5551 %A عزیزی نژاد, بهاره %A نیکفر, نجمه %D 2019 %\ 09/23/2019 %V 8 %N 2 %P 41-52 %! الگوی علی روابط ساختاری سرمایه اجتماعی و اشتیاق حرفه‌ای اعضای هیأت علمی تربیت‏ بدنی %K سرمایه اجتماعی %K اشتیاق حرفه‌ای %K اعضای هیأت علمی تربیت‏ بدنی %R 10.30473/arsm.2019.38660.2650 %X هدف تحقیق حاضر، تحلیل رابطه سرمایه اجتماعی و اشتیاق حرفه‏ای اعضای هیأت علمی دانشگاه پیام نور بوده است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و به لحاظ گردآوری داده‏ها از نوع توصیفی- همبستگی می‏باشد. جامعه آماری را کلیه اعضای هیأت علمی رشته تربیت‏بدنی مستخدم و مدعو 8 مرکز و 18 واحد دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی تشکیل می‏داد. حجم  نمونه 200 نفر و به شیوه کل شماری انتخاب شدند. برای جمع‏آوری داده‏ها از دو پرسش‏نامه استاندارد سرمایه اجتماعی ناهاپیت و گوشال (1998) و اشتیاق حرفه‏ای سالواناوا و شوفلی (2001) استفاده شد. داده‏های جمع‏آوری شده در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی تجزیه و تحلیل شدند و در نهایت مدل ساختاری متغیرها با لیزرل ارائه شد که با توجه به شاخص‏های ملاک، (مجذور میانگین مربعات خطای تقریبی=069/0) از برازش مطلوبی برخوردار بود. اهم نتایج تحقیق نشان داد که سرمایه اجتماعی در سطح خطای 1 درصد اثر مستقیم بر اشتیاق حرفه‏ای دارد و ضریب مسیر 61/0 است، به‏طوری‏که هر اندازه اعضای هیأت علمی از سرمایه مذکور به مقدار بیشتر بهره‏مند باشند، اشتیاق حرفه‏ای آنها در سطح انرژی حرفه‏ای، فداکاری حرفه‏ای و شیفتگی حرفه‏ای نیز بیشتر خواهد بود. %U https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_6184_261d784cd918d6b9920cb0847c9bbba0.pdf