ORIGINAL_ARTICLE
رابطه بین انگیزه ورزش و میزان موفقیت شغلی کارکنان اداره کل آموزش وپرورش استان کرمانشاه
هدف از پژوهش حاضر که به روش همبستگی انجام شد، شناسایی رابطه بین انگیزه ورزش و میزان موفقیت شغلی بود. جامعه آماری را کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه که تعداد آنها 200 نفر در سال 1390 بود، تشکیل می دادند. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران، 127 نفر تعیین شد که به روش نمونه-گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و به پرسشنامه های انگیزه ورزش پیلیتر و موفقیت شغلی رادسیپ پاسخ دادند. داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه به روش گام به گام و از طریق نرم افزار SPSS تحلیل شد. نتایج ضریب همبستگی پیرسون بین انگیزه ورزش و موفقیت شغلی کارکنان رابطه مستقیم معنیداری را نشان داد. هم چنین بین انگیزه درونی و نیز انگیزه بیرونی با موفقیت شغلی کارکنان رابطه مستقیم معنیداری مشاهده شد. در ضمن نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه به روش گام به گام نشان داد انگیزه ورزش 093/0 از واریانس موفقیت شغلی کارکنان را تبیین می کند و توانایی پیشبینی موفقیت شغلی کارکنان را به طور معنی داری دارد. به گونه ای که یک انحراف معیار تغییر در انگیزه ورزش باعث 31/0 انحراف معیار تغییر در موفقیت شغلی کارکنان می شود. از این رو به مدیران پیشنهاد می شود به منظور ارتقای موفقیت شغلی کارکنان، انگیزه ورزش آنها را افزایش دهند.
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_676_cff9eb3ad1f87885b7fcac20b1342fe8.pdf
2014-02-20
22
11
انگیزش
انگیزه ورزش
موفقیت شغلی
کارکنان آموزش وپرورش
غلامرضا
شعبانی بهار
shabani@basu.ac.ir
1
مدیریت ورزشی دانشگاه بوعلی سینا
LEAD_AUTHOR
نصراله
عرفانی
2
مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور
AUTHOR
زهرا
حکمتی
3
دانشگاه بوعلی سینا
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
تعیین رابطه بین شیوههای اعمال قدرت مربیان و تعهد ورزشی جودوکاران باشگاههای تهران
هدف از پژوهش حاضر تعیین ارتباط بین شیوههای اعمال قدرت مربیان و تعهد ورزشی جودوکاران باشگاههای تهران بود. جامعه آماری پژوهش همه جودوکاران باشگاههای تهران (547 نفر) بودند که بر اساس جدول مورگان، 225 نفر به صورت تصادفی انتخاب شدند. در جمعآوری دادهها از پرسشنامههای قدرت مربیان وایت سید (2000) و تعهد ورزشی اسکانلان و همکاران (1993) استفاده شد که روایی آنها مورد تأیید متخصصان قرار گرفت و پایایی آنها، به ترتیب 899/0= α و 840/0= α محاسبه شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آزمونهای ضریب همبستگی اسپیرمن، t یک نمونهای، رتبهبندی فریدمن و رگرسیون خطی چند متغیره انجام گرفت. نتایج نشان داد، قدرت مبتنی بر تخصص در اولویت اول مربیان قرار دارد. قدرتهای مرجعیت، قانونی، پاداش و زور نیز در اولویتهای بعدی بودند. همچنین بین همه انواع قدرت مربیان و تعهد ورزشی جودوکاران رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد (05/0>p). نتایج تحلیل رگرسیونی نیز نشان داد که فقط قدرت تخصص مربیان پیشبین معنیداری برای تعهد ورزشی جودوکاران میباشد (05/0>p). همچنین، اولویتبندی ابعاد تعهد ورزشی در جودوکاران نشان داد بُعد فرصتهای مشارکت در اولویت اول و ابعاد تعهد، لذت ورزشی، سرمایه فردی، جایگزینهای مشارکت و محدودیتهای اجتماعی نیز در اولویتهای بعدی هستند. به طور خلاصه میتوان گفت با توجه به اینکه قدرت تخصص بیشترین و قدرت زور و اجبار کمترین همبستگی را با تعهد ورزشی جودوکاران داشت بنابراین، در تبیین تعهد جودوکاران، احتمالاً مربیان متخصص با اعمال رفتارهای مناسب میتوانند تعهد ورزشکاران را افزایش دهند.
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_677_051ae65c871ae53e2721ae262e980e05.pdf
2014-02-20
23
36
قدرت مربیان
تعهد ورزشی
جودوکاران
علیرضا
امیرتاش
1
مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
AUTHOR
محمدرضا
اسمعیلی
mr.esmaeili62@yahoo.com
2
مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
AUTHOR
فاطمه
محمدی
fatima_judo@yahoo.com
3
مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
LEAD_AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
ارتباط بین انگیزههای مشارکت، لذت و تعهد ورزشی بانوان شرکت کننده در فعالیتهای ورزشی
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_678_2a512a312aae31416bc57d27564e2846.pdf
2014-02-20
37
47
لذت ورزشی
تعهد ورزشی
انگیزه درونی
انگیزه بیرونی
الهه
حسینی
elaheh911@yahoo.com
1
مدیریت ورزشی دانشگاه شاهرود
LEAD_AUTHOR
حسین
بحرالعلوم
2
مدیریت ورزشی دانشگاه شاهرود
AUTHOR
مریم
علی ئی
aliee1363@gmail.com
3
مدیریت MBAدانشگاه فردوسی مشهد
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
تحلیل رابطه بین لذت، انگیختگی، نگرش به تبلیغ و قصد آینده مصرفکننده در خدمات ورزشی (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه تهران)
هدف از این پژوهش طراحی مدل پاسخهای مصرفکنندگان خدمات ورزشی به تبلیغات عاطفی بود. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این تحقیق دانشجویان دانشگاه تهران بودند که نمونه آماری با استفاده از روش نمونهگیری طبقهای 440 نفر انتخاب شد. برای جمعآوری داده ها از پرسشنامههای نگرش به تبلیغ ولز و همکاران (1971)، انگیختگی و لذت مهرابیان و روسل (1974) و قصد آینده ماچلیت و ویلسون (1988) استفاده شد و پایایی آنها با استفاده از روش آلفای کرونباخ به ترتیب 96/0، 90/0، 93/0 و 93/0 بدست آمد. از روش آماری مدل معادلات ساختاری برای تجزیه و تحلیل دادهها استفاده شد. در بررسی روابط بین متغیرها، خروجیهای نرم افزار EQS 6.1 نشان دهندۀ مناسب بودن مدل ساختاری بود (میزان شاخصهای 93/0=NFI، 95/0CFI= و 068/0= RMSEA نشان دهندۀ برازش مدل ساختاری بودند). به عبارتی دیگر، دادههای مشاهده شده تا میزان زیادی منطبق بر مدل پژوهش بود. نتایج نشان داد که نگرش به تبلیغ (46/0 = β) و لذت (27/0 = β) اثر مستقیم مثبتی بر قصد آینده مصرفکننده دارند. همچنین، انگیختگی (64/0 = β) بر قصد آینده مصرفکننده تاثیر غیر مستقیمی قویای دارد. بر اساس نتایج این پژوهش، برای ایجاد رفتارهای خرید مثبت در مصرفکنندگان خدمات ورزشی، فهم انگیختگی، لذت و نگرش مصرفکننده به تبلیغ توسط بازاریابان و مدیران ضروری است.
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_679_559cc762ee2d92f3be8b630087639e93.pdf
2014-02-20
47
60
خدمات ورزشی
تبلیغات عاطفی
انگیختگی
لذت
نگرش به تبلیغ
قصد آینده
محسن
بهنام
mohsenbehnam@ut.ac.ir
1
مدیریت و برنامهریزی در تربیت بدنی دانشگاه تهران
LEAD_AUTHOR
طناز
طوسی
tannaztooc@yahoo.com
2
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
بررسی عوامل محیطی موثر بر روحیه کارآفرینی دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی رشته تربیت بدنی
پیدایش و ارتقاء رفتار کارآفرینانه به عوامل و شرایط گوناگونی از قبیل ویژگی های روانشناختی و شخصیتی افراد و عوامل محیطی و ساختاری بستگی دارد. این مقاله در نظر دارد عوامل محیطی موثر بر روحیه کارآفرینی دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی رشته تربیت بدنی را مورد بررسی قراردهد. جامعه ی آماری این مطالعه را کلیه افرادی تشکیل می دهند که طی سال های 1385 الی 1391 در مقطع کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی از دانشگاه پیام نور فارغ التحصیل شده اند. نمونه مورد نظر با بهره گیری از روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی و متناسب با حجم 203 نفر انتخاب شده اند.عوامل محیطی شامل ابعاد محیط اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی،آموزشی،زیست محیطی و بین المللی توسط پرسش نامه ای محقق ساخته،و روحیه کارآفرینی توسط پرسشنامه کرد ناییج مورد سنجش قرار گرفته است. به منظور برازش الگو و مشاهده نقش عوامل محیطى بر مهارت کارآفرینی از آزمون تحلیل عاملی تاییدی و تحلیل مسیر استفاده شد و داده ها با استفاده از نر م افزار آموس و همچنین(SPSS) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج تحقیق نشان داد که همبستگی بالایی(73 درصد) بین عوامل محیطی و روحیه کارآفرینی دانش آموختگان وجود دارد.
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_680_466676523abbdddf63face8c2ef0d057.pdf
2014-02-20
61
74
عوامل محیطی
روحیه کارآفرینی
دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی
ابوالفضل
فراهانی
afarahani@pnu.ac.ir
1
مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور
AUTHOR
حمید
قاسمی
hamid ghasemi@yahoo.com
2
مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور
AUTHOR
نصراله
محمدی
n_mohamadi@pnu.ac.ir
3
مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور
LEAD_AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
تعیین رابطه سخت رویی و انگیزه پیشرفت با احساس از موفقیت ورزشی در دانشجویان ورزشکار دانشگاه¬های ایران و عراق
هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط سخت رویی، انگیزه پیشرفت با احساس از موفقیت ورزشی در بین دانشجویان ایرانی و عراقی شرکت کننده در مسابقات بین دانشگاهی کرمانشاه بود. این پژوهش از نوع تحقیقات توصیفی – همبستگی است. حجم جامعه مورد مطالعه 225 نفر بودند که به صورت تصادفی طبقه ای 144 نفر از آنها (84 دانشجوی ایرانی، 60 دانشجوی عراقی) به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. جهت جمع آوری اطلاعات از 3 پرسشنامه سخت رویی (کوباسا، 1979) پرسشنامه انگیزه پیشرفت (هرمانس، 1970) و پرسشنامه احساس از موفقیت ورزشی (ترشر و رابرتس 1998) استفاده گردید. جهت بررسی پایایی ابزارهای تحقیق، تعداد 30 پرسشنامه به عنوان مطالعه مقدماتی میان نمونه ها پخش شد و بعد از تجزیه و تحلیل دادهها میزان آلفای کرونباخ برای پرسشنامه سخت رویی 86/0، پرسشنامه انگیزه پیشرفت 75/0 و پرسشنامه احساس از موفقیت ورزشی 78/0 بدست آمد. برای تحلیل آماری دادهها از آمار توصیفی و به منظور بررسی فرضیات پژوهش از آزمون همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون خطی به روش همزمان استفاده شد. نتایج تحلیل داده های این پژوهش نشان داد که بین سخت رویی و موفقیت ورزشی در سطح (01/0>p) و انگیزه پیشرفت و موفقیت ورزشی در سطح (01/0>p) رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که سخت رویی 50 درصد و انگیزه پیشرفت 43 درصد از تغییرات واریانس موفقیت ورزشی را تبیین می کنند. در نهایت می توان اذعان داشت که افراد سرسخت توانایی کنترل محیط و مقابله کردن با تغییرات محیطی را دارا میباشند و تغییرات محیطی را عامل برای رشد و نمود خود قلمداد میکنند و جوامعی که افراد آن دارای انگیزه نباشند، حتی با وجود امکانات عالی و شرایط مساعد طبیعی، کمتر شانس توسعه و ترقی خواهند داشت.
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_681_f057aaf7572153ad8e9933d6c3095ad5.pdf
2014-02-20
75
88
سخت رویی
انگیزه پیشرفت
احساس از موفقیت ورزشی
مسابقات بین دانشگاهی
حامد
فرزی
farzi_hamed@yahoo.com
1
مدیریت ورزشی، دانشگاه رازی کرمانشاه
LEAD_AUTHOR
همایون
عباسی
habasi@yahoo.com
2
مدیریت ورزشی، دانشگاه رازی کرمانشاه
AUTHOR
ابوذر
سوری
sooryabozar@yahoo.com
3
مدیریت ورزشی، دانشگاه رازی کرمانشاه
AUTHOR
فرهاد
نظری
farhadnazary@yahoo.com
4
مدیریت ورزشی، دانشگاه رازی کرمانشاه
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
نقش وضعیت اجتماعی - اقتصادی (SES) در انگیزه مشارکت شهروندان به ورزشهای همگانی – تفریحی
این پژوهش با هدف بررسی نقش وضعیت اقتصادی اجتماعی در انگیزه مشارکت شهروندان به ورزش های همگانی تفریحی شهر مشهد انجام شد. روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی بوده که به شکل میدانی انجام شد. جامعه آماری پژوهش، شهروندان شهر مشهد بودند که در 3 ماهه دوم (تابستان) سال 1392 در بوستان های شهر مشهد به ورزش های همگانی و تفریحی می پرداختند. به دلیل نامحدود بودن جامعه با استفاده از نمونهگیری خوشه ای، 4 منطقه از بین مناطق 13 گانه شهر مشهد انتخاب شدند. با استفاده از جدول مورگان (384=n) به عنوان نمونه انتخاب شدند که در پژوهش حاضر از این تعداد 359 پرسشنامه قابل تجزیه و تحلیل بود. برای گردآوری داده ها وضعیت اقتصادی-اجتماعی از پرسشنامه (قدرت نما، 1392) و برای متغیر انگیزه مشارکت از پرسشنامه هونگ (2010) که پس از ترجمه و بومی سازی با فرهنگ کشور، روایی صوری و محتوایی آن توسط 12 تن از متخصصین ورزشی مورد تأیید قرار گرفت. با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ پایایی هر دو پرسشنامه به ترتیب (83/0=α) و (79/0=α) بهدست آمد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های توصیفی و آزمون های آماری کالموگروف اسمیرنوف (K-S)، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی چند متغیره همزمان در سطح آمار استنباطی استفاده شد. نتایج نشان داد که بین وضعیت اقتصادی اجتماعی با انگیزه مشارکت رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و از بین مولفه های اقتصادی اجتماعی به ترتیب طبقه اقتصادی، میزان درآمد و تحصیلات والدین پیش بین کننده قویتری برای انگیزه مشارکت ورزشی در بین شهروندان شهر مشهد بود.
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_682_94237a5360549bf43a1b6b5ce10436bd.pdf
2014-02-20
89
104
وضعیت اقتصادی اجتماعی
انگیزه مشارکت
ورزش همگانی
ایوب
اسلامی
eslami.a986@gmail.com
1
مدیریت ورزشی دانشگاه تهران
LEAD_AUTHOR
احمد
محمودی
ahmad.mahmoudi3536@gmail.com
2
مدیریت ورزشی دانشگاه تهران
AUTHOR
محمد
خبیری
khabiri.mohamad@gmail.com
3
مدیریت ورزشی دانشگاه تهران
AUTHOR
سید مهدی
نجفیان رضوی
4
مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فریمان
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
تبیین مدل منابع تعارض سازمانی در دبیران تربیت بدنی استان البرز با تاکید بر نقش تعدیلگر جنسیت
تحقیق حاضر با هدف تبیین مدل منابع تعارض سازمانی در دبیران تربیت بدنی استان البرز با تاکید بر جنسیت انجام شد.روش تحقیق بر اساس موضوع توصیفی- همبستگی و بر اساس هدف کاربردی است. جامعه آماری تحقیق 774 نفردبیران تربیت بدنی استان البرز در سال تحصیلی 1391-92 بودند که از این تعداد با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای و بر اساس مقطع آموزشی و جنسیت 252 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری تحقیق تلفیقی از پرسشنامه منابع تعارض میشن و گلینو(2003) و پرسشنامه تضاد شغل دوبرین(1985) بود که جهت اعتباریابی این پرسشنامه از تحلیل عاملی اکتشافی استفاده شد .همچنین ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه تحقیق 81/0 به دست آمد که مورد قبول است. نتایج تحقیق نشان داد که منابع تعارض در دبیران تربیت بدنی به ترتیب بار عاملی شامل: نقص در صمیمیت اطلاعات سازمان(71/0)، فشارهای روانی محیطی(67/0)، قوانین مبهم(61/0)، رقابت برای پاداش(50/0) و تضادهای وظیفه ای و تضاد اختیارات(43/0) بودند. همچنین نتایج نشان داد که جنسیت به عنوان یک متغییر تعدیلگر بار عاملی منابع تعارض سازمانی را در مدل کاهش می دهد.
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_683_ef6234ae867421b44c4ce86227ecfb7f.pdf
2014-02-20
105
114
مدل
تعارض سازمانی
دبیران تربیت بدنی
جنسیت
سیمرا
علی آبادی
s.aliabadi311@hotmail.com
1
مدیریت و برنامه ریزی در تربیت بدنی،دانشگاه علوم و تحقیقات
LEAD_AUTHOR
مهناز
خاکپور
khakpour_mahnaz@yahoo.com
2
مدیریت ورزشی،دبیر آموزش و پرورش استان البرز
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
ارتباط بین عوامل بازدارنده فعالیت بدنی با مراحل تغییر رفتار ورزشی در جانبازان و معلولین شهر ارومیه
هدف این تحقیق، بررسی ارتباط عوامل بازدارنده فعالیت بدنی با مراحل تغییر رفتار ورزشی در جانبازان و معلولین شهر ارومیه بود. این تحقیق از نوع توصیفی-همبستگی و جامعه تحقیق 5400 نفر شامل جانبازان و معلولین شهر ارومیه بود. 359 نفر بصورت تصادفی ساده به عنوان نمونه تحقیق انتخاب و پرسشنامه ها را تکمیل نمودند. ابزار تحقیق شامل پرسشنامه های محقق ساخته عوامل بازدارنده فعالیت بدنی و پرسشنامه تغییررفتار ورزشی (مارکوس، 2003) بود. داده های بدست آمده از 350 پرسشنامه برگشت داده شده با استفاده از آزمون های ضریب همبستگی اسپیرمن و تحلیل واریانس یکطرفه در سطح آلفای(05/0>α) مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفتند. نتایج نشان داد بین عوامل بازدارنده با مراحل تغییر رفتار ورزشی را بطه ضعیف معناداری وجود دارد. همچنین بین خرده مقیاس های شخصی، روانشناختی و فرهنگی- اجتماعی عوامل بازدارنده با مراحل تغییر رفتار ورزشی رابطه ضعیف معناداری وجود دارد. همچنین نتایج آزمون تحلیل وایانس یکطرفه نشان داد، عوامل بازدارنده فعالیت بدنی در مراحل تغییر رفتار ورزشی بطور معناداری متفاوت است. درکل نتایج نشان داد که نقش عوامل بازدارنده فعالیت بدنی در مراحل تغییر رفتار ورزشی در جانبازان و معلولین رابطه ضعیف معناداری وجود دارد. لذا پیشنهاد می گردد علاوه بر فراهم نمودن امکانات ورزشی، کلاس های آموزشی نیز به منظور افزایش درک عوامل بازدارنده در فعالیت ورزشی برای جانبازان و معلولین برگزار شود.
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_684_573cd7bd895b512cbadb3a0e07df9b75.pdf
2014-02-20
115
128
عوامل بازدارنده
تغییر رفتار ورزشی
معلول
جانباز
سعید
اشرفی
saeedashrafi111@gmail.com
1
مدیریت ورزشی دانشگاه ارومیه
LEAD_AUTHOR
سید محمد
کاشف
seyed mohamad kashef@yahoo.com
2
مدیریت ورزشی دانشگاه ارومیه
AUTHOR
میر حسن
سیدعامری
3
مدیریت ورزشی دانشگاه ارومیه
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
ارزیابی کارآفرینی مدیران کل تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران
امروزه اکثر کشورهای توسعه یافته در حال انتقال از حالت بوروکراتیک به وضعیت کارآفرینی میباشند. از این روی شناسایی و پرورش ویژگیهای مربوط به کارآفرینی به خصوص در مدیران از اهمیت ویژه برخوردار است. هدف اصلی پژوهش حاضر ارزیابی کارآفرینی مدیران ادارات کل تربیتبدنی ایران میباشد.این پژوهش توصیفی- پیمایشی و بصورت میدانی انجام گرفته است. جامعه آماری در این پژوهش شامل 397 نفر مدیران ادارات کل تربیتبدنی استانها و شهرستانهای کشور در سطوح مختلف سلسله مراتبی بوده که از این تعداد 169 نفر با استفاده از جدول مورگان بعنوان نمونه انتخاب گردید. برای انجام این پژوهش از یک پرسشنامه استاندارد که توسط سازمان کانادایی متنوع سازی اقتصاد غرب5(2007) منتشر شده بود و شامل 75 سوال 4 گزینهای در طیف لیکرت، استفاده شده است .یافتهها نشان میدهد؛ متغیرهای جاهطلبی(اعتماد به نفس) و استقلالطلبی مدیران تربیتبدنی بسیاربالا، متغیر مخاطرهپذیری بالا و متغیرهای رهبری، انگیزش و پایداری کمتر از حد متوسط است. شاخص کارآفرینی به مفهوم کلی در در بین مدیران ادارات کل تربیت بدنی به مقدار 58/2 کمی بیش ازحد متوسط (5/2) است، که حاکی از استقرار وضعیت متوسطی از کارآفرینی است. بنابراین برای اعتلای کارآفرینی، پرورش ویژگیهای شخصیتی مدیران ضرورت دارد.
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_685_9956b4da5876dbc5756130444fd81910.pdf
2014-02-20
129
144
کارآفرینی
مدیران ادارات کل تربیت بدنی
مدیران کارآفرین
عبدالمهدی
نصیرزاده
ab_nasirzadeh@yahoo.com
1
مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نور
LEAD_AUTHOR
ابوالفضل
فراهانی
afarahani@pnu.ac.ir
2
مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نور
AUTHOR
شمس الدین
رضایی
mehdi.nasirzade@gmail.co
3
مدیریت ورزشی، دانشگاه تربیت مدرس
AUTHOR
مریم
وطن دوست
maryam.vatandoost@gmail.com
4
فیزیولوژی ورزشی، دانشگاه خوارزمی
AUTHOR