دانشگاه پیام نور
فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
2345-5551
2538-5879
7
4
2019
04
21
نقش ارتباطات بازاریابی یکپارچه (IMC) در رفتار خرید مصرف کنندگان کتاب های ورزشی در ایران
11
20
FA
لیلا
ایزدپرست
دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی و رسانه های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
leilaizadparast@yahoo.com
محمدرضا
اسماعیلی
دانشیار گروه مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
dr.m.esmaeili@gmail.com
جاسم
منوچهری
استادیار گروه مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
manouchehri.jasem@gmail.com
10.30473/arsm.2019.43284.2832
هدف تحقیق بررسی نقش ارتباطات بازاریابی یکپارچه (IMC) در رفتار خرید مصرف کنندگان کتاب های ورزشی در ایران بود. تحقیق حاضر جزو تحقیقهای توصیفی ـ همبستگی است . جامعه آماری شامل کلیه ناشران، فروشندگان و خریداران کتاب های ورزشی بود. ابزار تحقیق دو پرسشنامه ارتباطات بازاریابی یکپارچه دانکن (2005) و رفتار مصرفکننده لرمن (2006) بود. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه ها به تائید 7 نفر از اساتید مدیریت ورزشی رسید و از تحلیل عاملی تاییدی برای بررسی روایی سازه استفاده شد. برای محاسبه ضریب پایایی ابزار نیز از آزمون آلفای کرانباخ بر روی یک نمونه اولیه 30 نفره استفاده شد (7/0α>). به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آماری توصیفی و استنباطی استفاده شد. دیافته نشان داد که بین تمامی مولفههای ارتباطات بازاریابی یکپارچه شامل تبلیغات، ترویج فروش، روابط عمومی، فروش شخصی و بازاریابی مستقیم با رفتار مصرف کننده و مولفه های آن شامل ویژگی های شخصی، ویژگی های روانشناختی، ویژگی های فرهنگی و ویژگی های اجتماعی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد (01/0=p). همچنین، نتایج مدل معادلات ساختاری نشان از تاثیر ارتباطات بازاریابی یکپارچه و مولفه های آن بر رفتار مصرفکننده داشت و برازش مدل با استفاده از روش های متداول تائید شد. با توجه یافته ها، به نظر می رسد که با استفاده از ارتباطات بازاریابی یکپارچه بتوان رفتار مصرفکننده کتاب های ورزشی را تحت تاثیر قرار داده و در پیشبرد اهداف بازاریابی نتایج بهتری کسب کرد؛ لذا این روش به بازاریابان کتابهای ورزشی پیشنهاد میشود.
ارتباطات بازاریابی یکپارچه,رفتار خرید مصرف کننده,کتاب ورزشی
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_5704.html
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_5704_197e07c822d8e55740b7a6fdeafaddb7.pdf
دانشگاه پیام نور
فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
2345-5551
2538-5879
7
4
2019
04
21
طراحی الگوی مسیر ورزشی و گذر شغلی در کشتیگیران حرفهای
21
36
FA
رحیم
رمضانی نژاد
استاد مدیریت ورزشی دانشگاه گیلان.
ramzan@guilan.ac.ir
علی
اشکانی
دانش آموخته دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه گیلان.
aliashkani60@yahoo.com
حمیدرضا
گوهر رستمی
استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه گیلان
goharrostam@gmail.com
10.30473/arsm.2019.36621.2556
هدف از این پژوهش بررسی عوامل موثر بر گذار از مسیر شغلی - ورزشی در بین کشتیگیران مطرح بود. روش شناسی: روش تحقیق از نوع توصیفی - همبستگی می باشد. جامعه آماری شامل صاحب نظران در حوزه موضوعی پژوهش بود. نمونه آماری از بین پیشکسوتان، مدیران، کارشناسان، مربیان و ورزشکاران مطرح در ورزش کشتی به صورت نمونه-گیری هدفمند و دردسترس انتخاب و نظرخواهی شدند (234 نفر). ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته ای براساس مطالعه کتابخانه ی و مصاحبه های نیمه هدایت شده بود (5 عامل، 22 بُعد، 87 گویه). روایی ابزار با استفاده از نظر متخصصان و مدلسازی معادلات ساختاری ارزیابی و تایید گردید. جهت تحلیل داده ها از نرم افزار جهت تحلیل داده ها از نرم افزار pls استفاده شد. نتایج نشان داد که عوامل شناسایی شده شامل؛ زمینه فردی و بستر شغلی (متغیرهای مستقل)، مدیریت استعداد و ساختار گذر شغلی (متغیرهای متغیر میانجی) و مطلوبیت گذر شغلی (متغیر وابسته) بودند. نتایج تحلیل مسیر نشان داد که این سه عامل به طور مستقیم اثر معنی داری بر مطلوبیت گذر شغلی ندارند اما به صورت صورت غیرمستقیم و از طریق ساختار گذر شغلی اثر معنی داری دارند. براساس یافته ها میتوان گفت که مدیریت مسیر شغلی در ورزش کشتی مبتنی بر نوعی مدیریت سیستمی است. می توان عوامل زمینه فردی و بستر شغلی را به عنوان عوامل پیشایندی، مدیریت استعداد و ساختار گذر شغلی را به عنوان عوامل فرایندی و مطلوبیت گذر شغلی را به عنوان عوامل درنظر گرفت که عوامل فرایندی نقش محوری دارند و تعیین کننده هستند.
ورزش کشتی,ورزشکاران حرفه ای,فرایند ورزشی,مسیر شغلی
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_5705.html
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_5705_17b19ab3a44fcb3becdb756489f14602.pdf
دانشگاه پیام نور
فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
2345-5551
2538-5879
7
4
2019
04
21
ارائه مدل رابطه بین خلاقیت مدیران و مدیریت ارتباط با مشتری و نقش آن بر وفاداری مشتری باشگاه های ورزشی
37
44
FA
رسول
نظری
0000000218539712
دانشیار دانشکده علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان).
nazarirasool@yahoo.com
محمد علی
قره
دانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور
dr.ghareh@yahoo.com
شیوا
اسداللهی
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه.
shiva_asadolahy@yahoo.com
10.30473/arsm.2019.5706
چکیده <br />هدف: هدف از پژوهش حاضر ارائه مدل رابطه بین خلاقیت مدیران و مدیریت ارتباط با مشتری با وفاداری مشتری باشگاه های ورزشی بود. <br />روش شناسی: پژوهش از نوع توصیفی و به روش همبستگی انجام شد. جامعه آماری را تمام مدیران باشگاه های بدنسازی استان اصفهان تشکیل دادند. تعداد مدیران برابر با 220 نفر برآورد گردید. از بین جامعه آماری 140 نفر به عنوان نمونهی آماری تحقیق به صورت تصادفی خوشه ای از بین شهرستان های استان انتخاب شدند. جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامه های خلاقیت، مدیریت ارتباط با مشتری و وفاداری مشتری استفاده شد. پس از اینکه روایی صوری و محتوایی مورد تائید متخصصان قرار گرفت. از طریق آزمون مجدد میزان پایایی محاسبه شد برای هر سه پرسشنامه(91/0, 93/0, 89/0=α) بدست آمد. به منظور تحلیل داده ها از آزمون رگرسیون و مدل معادلات ساختاری استفاده شد. کلیه داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و لیزرل تحلیل شد.<br />یافته ها: نتایج نشان داد تحلیل مسیر ارائه الگو رابطه بین خلاقیت مدیران و مدیریت ارتباط با مشتری با وفاداری مشتری حاکی از مناسب بودن مدل است.<br />نتیجه گیری: از آنجا که نوآوری و خلاقیت به معنای توانایی ترکیب ایدهها یا ایجاد پیوستگی بین ایدههاست، لذا مدیران در ارتباط با مشتریان باید راه های نوآورانه را جهت وفاداری هر چه بیشتر مشتریان مد نظر قرار دهند.
ارتباط با مشتری,باشگاه,خلاقیت,وفاداری,مدیریت
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_5706.html
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_5706_53a313dad48d1abc2defaab2c9f4030e.pdf
دانشگاه پیام نور
فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
2345-5551
2538-5879
7
4
2019
04
21
تدوین مدل مدیریت دانش بر اساس آمادگی سازمانی کارکنان وزارت ورزش و جوانان
47
56
FA
سهیلا
مجلسی ارده جانی
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان
soheila.majlesi2012@yahoo.com
غلامرضا
شعبانی بهار
استاد مدیریت ورزشی دانشگاه علامه طباطبائی تهران
shabani1345@gmail.com
مجید
سلیمانی
0000-0002-5170-0459
گروه تربیت بدنی، واحد ملایر، دانشگاه آزاد اسلامی، ملایر، ایران
mjd_slymn@yahoo.com
حبیب
هنری
0000-0002-1279-427X
دانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه علامه طباطبائی تهران
honari_h@yahoo.com
10.30473/arsm.2019.5707
هدف از تحقیق حاضر تدوین مدل مدیریت دانش بر اساس آمادگی سازمانی کارکنان وزارت ورزش و جوانان بود. این تحقیق از نوع همبستگی بود که دادههای آن به شیوه میدانی و با استفاده از پرسشنامه جمعآوری گردید. جامعه آماری شامل تمامی کارکنان وزارت ورزش و جوانان در سال 95 میباشد که به تعداد 890 نفر (569 مرد،321 زن) هستند. به ازای هر پارامتر آزاد 5 نفر منظور شد که به این ترتیب حجم نمونه 350 نفر معین گردید. نمونهگیری به روش تصادفی ساده انجام گرفت. ابزار اندازهگیری برای جمعآوری دادهها، پرسشنامه آمادگی سازمانی و مدیریت دانش میباشد که روایی صوری پرسشنامهها مورد تأیید 15 تن از اساتید مدیریت ورزشی همچنین پایانی آنها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه آمادگی سازمانی و مدیریت دانش به ترتیب 0/78 α= و 0/75 α= مورد تأیید قرار گرفت. دادهها با استفاده از آزمون دوجملهای و با استفاده از روش مدل معادلات ساختاری از طریق نرمافزار Smart-PLS تحلیل شدند. نتایج نشان داد که آمادگی سازمانی بر مدیریت دانش کارکنان وزارت ورزش و جوانان اثر مثبت و معنیدار داشته است (t= 3/221 p
"عامل محتوای تغییر","عامل پشتیبانی از تغییر","فرهنگ دانش","خلق دانش","تسهیم دانش"
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_5707.html
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_5707_ab68891b201f8f7f7ca2fa696474d403.pdf
دانشگاه پیام نور
فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
2345-5551
2538-5879
7
4
2019
04
21
کاربرد ماتریس ارزیابی اقدام و موقعیت استراتژیک (تحلیلSPACE) در کسب و کارهای ورزشی (مطالعه موردی: استخرهای شنا)
57
66
FA
داود
مودی
دانشجوی دکتری مدیریت ورزش، دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد
davoodmoodi@gmail.com
مهدی
طالب پور
0000-0003-2865-5837
استاد مدیریت ورزش، دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد
mtalebpour@um.ac.ir
10.30473/arsm.2019.39883.2693
هدف از پژوهش حاضر بررسی ماتریس ارزیابی اقدام و موقعیت استراتژیک )تحلیلSPACE) در کسب و کارهای ورزشی استان خراسان جنوبی بود. روش تحقیق برحسب نحوة گردآوری اطلاعات، روش تحقیق آمیخته (کیفی – کمی) و بر مبنای هدف، از نوع تحقیقات کاربردی است. جامعه آماری پژوهش شامل 48 نفر از مدیران استخرهای شنای استان خراسان جنوبی بودند.. ابزار پژوهش براساس نظرات خبرگان، مطالعه اکتشافی و بازنویسی از مبانی و مطالعات مشابه توسط محقق ساخته شد که در چهار شاخص، توان مالی، مزیت رقابتی، ثبات محیطی و توان یا جذابیت صنعت موقعیت استراتژیک استخرهای شنای استان خراسان جنوبی را تعیین می کند. برای اطمینان از روایی پرسشنامهها، بعد از تدوین آنها از نظرات و راهنماییهای استادان صاحبنظر در حوزه کسب و کارهای ورزشی استفاده شد. پایای پرسشنامه ها نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ (88/0=α) بدست آمد. برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی، استنباطی (آزمون فریدمن و کولموگروف اسمیرنوف) و ماتریس تحلیل موقعیت و اقدام استراتژیک استفاده شد. نتایج نشان داد موقعیت استراتژیک کسب وکارهای ورزشی در موقعیت رقابتی قرار می گیرد و مدیران برای حفظ موقعیت کسب وکار، استراتژی یکپارچگی عمودی با بالا، یکپارچگی عمودی به پایین، رسوخ در بازار و توسعه بازار را مد نظر قرار دهند.
"توان مالی","مزیت رقابتی","ثبات محیطی","توان صنعت"
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_5708.html
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_5708_0e632edc11e17500a3cab02b3b4367ad.pdf
دانشگاه پیام نور
فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
2345-5551
2538-5879
7
4
2019
04
21
ارزیابی بازاریابی کالاهای ورزشی شهر تهران بر اساس مدل AHA و SWOT
67
74
FA
معصومه
حسینی
استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
mhosseini_phd@yahoo.com
لیلا
قربانی قهفرخی
استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
leilaghorbani2006@yahoo.com
10.30473/arsm.2019.38686.2652
ارزیابی بازاریابی کالاهای ورزشی شهر تهران بر اساس مدل AHA و SWOT<br /><br />چکیده<br />هدف پژوهش حاضر ارزیابی بازاریابی کالاهای ورزشی در شهر تهران بر اساس مدل SWOT وارائه و تدوین راهبردهای مناسب بازاریابی کالاهای ورزشی برای بخش بازاریابی وزارت ورزش و جوانان می باشد. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی است، از بین کلیه فروشندگان، بازاریابان و مدیران باشگاه های ورزشی تعداد 384 پرسشنامه کامل به عنوان نمونه به روش در دسترس انتخاب شد ، پرسشنامه مورد استفاده براساس مدل SWOT توسط محقق به روش دلفی در 35 سوال و 4 بعد مدل قوت، ضعف، فرصت و تهدید تنظیم شد، برای تحلیل نیز از مدل AHA و SWOT در هفت گام استفاده شد. یافته های حاصل از بررسی و تحلیل ماتریس ارزیابی نقاط قوت و ضعف مدل SWOT نشان داد که نمره نهایی در نقاط قوت برابر با (78/3) در نقاط ضعف(3/1 )فرصت های بیرونی (11/3) و تهدیدهای بیرونی(5/1) می باشد. درنتیجه استراتژی SO دارای بیشترین وزن بوده و به عنوان بهترین استراتژی انتخاب شد. پیاده سازی این استراتژی و راهبردهای مرتبط با آن به بخش بازاریابی وزارت ورزش و جوانان توصیه می شود.<br /><br />کلید واژه ها: ارزیابی ، بازاریابی ورزشی، کالای ورزشی، مدل AHA، مدل SWOT
"ارزیابی","بازاریابی ورزشی","کالای ورزشی","مدل AHA","مدل SWOT "
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_5709.html
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_5709_099ee5e97c3b18e4656ddb7c81f12e69.pdf
دانشگاه پیام نور
فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
2345-5551
2538-5879
7
4
2019
04
21
پیامدهای اجتماعی حضور و موفقیت زنان محجبه مسلمان در رویدادهای ورزشی بین المللی: مطالعه کیفی
75
86
FA
منا
فرزادفر
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران.
mona.farzadfar@yahoo.com
بهرام
یوسفی
دانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه رازی کرمانشاه.
bahramyoosefy@yahoo.com
شهاب
بهرامی
استادیار گروه مدیریت ورزشی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران.
bahramishahab@yahoo.com
10.30473/arsm.2019.39080.2662
رای ایجاد فرهنگ حجاب و پو شش مناسب در جامعه، باید ابتدا پایه های اعتقادی و بینش افراد نسبت به این موضوع را محکم کنیم و این، یعنی نهادینه سازی باورهای درست و فرهنگ سازی دقیق. بنابراین، تهدید و اجبار، هیچ گاه به عنوان اولین راهکار، اثر بخش نخواهد بود.هدف از پژوهش حاضر، شناسایی پیامدهای اجتماعی حضور زنان محجبه مسلمان در رویدادهای ورزشی بین المللی بود. روش تحقیق به صورت کیفی، از نوع پدیدارشناسی انجام شد. جامعه آماری پژوهش حاضر را ورزشکاران نخبه و صاحب نظران در زمینه ورزش بانوان تشکیل دادند که از طریق روش نمونه گیری گلوله برفی با 10 نفر از ورزشکاران نخبه که در رویدادهای بین المللی شرکت کرده بودند مصاحبه صورت گرفت. داده ها به صورت مصاحبه نیمه ساختاریافته گردآوری شد و مصاحبه ها تا اشباع نظری محقق صورت گرفت. بعد از سه مرحله کدگذاری باز، محوری، و گزینشی مقوله ها استخراج گردید. یافته ها در دو بخش پیامدهای داخلی و پیامدهای بین المللی طبقه بندی گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده های حاصل از مصاحبه از نرم افزار طبقه بندی داده های کیفی Nvivo 10 استفاده شد
حضور زنان محجبه,پیامد های حضور,رویدادهای ورزشی,تحقیق کیفی
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_5710.html
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_5710_68d9094a39d306b324e872cec1f72bcb.pdf
دانشگاه پیام نور
فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
2345-5551
2538-5879
7
4
2019
04
21
طراحی مدل مشارکت در ورزشهای تفریحی با رویکرد بازاریابی اجتماعی
87
98
FA
احسان
ططری
دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه تربیت مدرس.
ahsan.tatary@yahoo.com
محمد
احسانی
0000-0002-6014-0828
استاد مدیریت ورشی دانشگاه تربیت مدرس.
ehsani@modares.ac.ir
رسول
نوروزی سید حسینی
استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه تربیت مدرس.
rasool.norouzi@yahoo.com
هاشم
کوزه چیان
استاد مدیریت ورزشی دانشگاه تربیت مدرس
kozechih@modares.ac.ir
10.30473/arsm.2019.37234.2582
هدف از تحقیق حاضر طراحی مدل مشارکت در ورزشهای تفریحی با رویکرد بازاریابی اجتماعی بود. نمونه آماری تحقیق حاضر را تمامی هیئتهای ورزش همگانی و سازمان ورزش شهرداریهای مراکز استانها تشکیل میدادند. روش نمونه گیری با استفاده از جدول مورگان صورت گرفت که با توجه به تعداد فراوان اعضای هیئتهای ورزشی و ورزش شهرداریها تعداد 385 نفر به عنوان نمونه نهایی انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه محقق ساختهای بود که روایی و پایایی آن به وسیله اساتید و آزمونهای آماری تایید گردید. پرسشنامه ها از طریق ایمیل و شبکههای مجازی و حضوری توسط نمونه ها تکمیل گردید. نتایج نشان داد که ضریب تاثیر مولفههای مربوط به بازاریابی اجتماعی (آمیخته بازاریابی اجتماعی) مقادیر بالا و معناداری هستند و از بین هر سه آنها ارتباطات بازاریابی اجتماعی از ضریب تاثیر و قویتری برخوردار است (948/0) و پس از آن هزینه مشارکت (953/0) و قابلیت دسترسی (921/0) قرار داشتند. همچنین در مدل به دست آمده ضریب تاثیر بین فرهنگ مشارکت با بازاریابی اجتماعی (892/0)، در ارتباط با مدیریت (584/0) و در نهایت در ارتباط با مشارکت در ورزش (597/0) گزارش شده است که حاکی از اهمیت فراوان فرهنگ مشارکت است. بنابراین فرهنگ مقولهای پایه برای سایر مقولههای مطرح شده در مدل میباشد. یکی دیگر از مقولههایی که مصاحبهشوندگان جهت افزایش مشارکت مردم از طریق بازاریابی اجتماعی آن را امری بدیهی میدانستند مدیریت منسجم و قوی در این زمینه بود.
بازاریابی اجتماعی,ورزشهای تفریحی,شهرداریها,فرهنگ مشارکت
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_5711.html
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_5711_4461482254ae885fe07fb878c2b3431d.pdf
دانشگاه پیام نور
فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
2345-5551
2538-5879
7
4
2019
04
21
ارتباط علی ابعاد سکوت سازمانی با رفتار شهروندی سازمانی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان خوزستان: نقش میانجی عدالت سازمانی
99
108
FA
الهام
مرادی
دانشجوی دکتری مدیریت و برنامهریزی در تربیت بدنی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
rive_m@yahoo.com
علی محمد
صفانیا
0000-0002-6666-3849
استاد مدیریت و برنامهریزی در تربیت بدنی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
a.m.safania@gmail.com
حسین
پورسلطانی زرندی
استادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نور،
hpszarandi@gmail.com
10.30473/arsm.2019.38755.2656
رفتار شهروندی سازمانی عاملی است که میتواند منجر به ارتقاء کارایی سازمانی، نوآوری سازمانی و مزیت رقابتی شود. از این رو، هدف از انجام پژوهش حاضر، آزمون مدل مفهومی نقش میانجی عدالت سازمانی در ارتباط علی ابعاد سکوت سازمانی با رفتار شهروندی سازمانی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان خوزستان بود. جامعه ی آماری در پژوهش حاضر، تمام کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان خوزستان بود. نمونه ی آماری به حجم 201 نفر بر اساس جدول کرجسی و مورگان و به روش نمونه گیری تصادفی ساده، انتخاب شد. به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه های سکوت سازمانی(داین و همکاران، 2003)، عدالت سازمانی(نیهوف و مورمن، 1993) و رفتار شهروندی سازمانی (پودساکف و همکاران، 1990) استفاده شد. تحلیل داده ها به کمک مدل یابی معادلات ساختاری و با نرم افزار Spss-22 و Amos-22، صورت گرفت. یافته ها نشان داد که بین ابعاد سکوت سازمانی و عدالت سازمانی با رفتار شهروندی سازمانی کارکنان، رابطه ی معناداری وجود دارد. همچنین متغیر عدالت سازمانی، نتوانست در ارتباط بین ابعاد سکوت سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی، نقش میانجی را ایفا کند. به طور کلی، نتایج نشان داد که سکوت سازمانی سبب کاهش رفتار شهروندی سازمانی می گردد و عدالت سازمانی، نمیتواند بر این رابطه، اثرگذار باشد.
سکوت سازمانی,رفتار شهروندی سازمانی,عدالت سازمانی,کارکنان,ادارات ورزش و جوانان
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_5712.html
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_5712_ed8a65120aa2d9f14da11de365e5e3bb.pdf
دانشگاه پیام نور
فصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
2345-5551
2538-5879
7
4
2019
04
21
تدوین مناظر و نقشه استراتژیک فدراسیون ورزشهای ناشنوایان با رویکرد کارت امتیازی متوازن ودیمتل
109
120
FA
علیرضا
صفر علیزاده
دانشجوی دکترا، گروه مدیریت ورزشی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
tehran.alizadeh@yahoo.com
رضا
نیک بخش
دانشیار، گروه مدیریت ورزشی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
nikbakhsh_reza@yahoo.com
اکبر
آفرینش خاکی
استادیار، گروه مدیریت ورزشی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
akbarafarinesh@gmail.com
10.30473/arsm.2019.42360.2782
هدف از اجرای پژوهش حاضر، تدوین مناظر و طراحی نقشه استراتژیک فدراسیون ورزشهای ناشنوایان جمهوری اسلامی ایران با استفاده از کارت امتیازی متوازن و تکنیک ساختاری مقایسات زوجی دیمتل بود.<br />پژوهش حاضر از نوع تحقیقات آمیخته وبه روش کمی وکیفی انجام شد. جامعه آماری پژوهش در بخش کمی ۹۰ نفر از کارشناسان، اعضای مجمع عمومی فدراسیون، بودند که ۷۳ نفر طبق جدول مورگان بهصورت هدفمند انتخاب گردیدند ودر بخش کیفی از مشارکت12 نفر از اعضای شورای راهبردی بهره گرفته شد. ابزار مورداستفاده، پرسشنامه محقق ساخته تعیین مناظر بود که روایی آن به تائید 5 نفر از اساتید و پایایی ان با آزمون آلفای کرونباخ و ضریب 82/. مورد تابید قرار گرفت. آزمون فرضیهها بهوسیله آزمون خی دو وspss23 انجام شد و در ترسیم نقشه استراتژیک از تکنیک دیمتل و مدل اصلی نقشه استراتژیک طراحیشده توسط کاپلان و نورتون در سازمانهای غیرانتفاعی بهره گرفته شد.<br />در این پژوهش مناظر، نقشه استراتژیک فدراسیون ورزشهای ناشنوایان، روابط علی و معلولی مستقیم و غیرمستقیم راهبردها، شدت میزان تأثیرگذاری هرکدام از استراتژیها در دستیابی به برنامههای فدراسیون در افق در نظر گرفتهشده و نیز تقدم و تأخر آن را در دستیابی به هدف ترسیم گردید.<br />نتیجهگیری: نقشه طراحیشده تسهیلگر مسیر دستیابی به مأموریت و استراتژیهای مشخصشده برای فدراسیون ورزشهای ناشنوایان از مجرای جاریسازی و پیادهسازی استراتژیهاست
دیمتل,فدراسیون ورزشهای ناشنوایان,کارت امتیازی متوازن,منظر,نقشه استراتژیک
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_5713.html
https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_5713_744f32058e5c46f49ad2ca4f751a0ffe.pdf