TY - JOUR ID - 2334 TI - اثر حمایت مالی بر ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری مهرام ( مطالعه موردی: تماشاچیان مسابقات تیم بسکتبال مهرام) JO - فصلنامه علمی پژوهش­های کاربردی در مدیریت ورزشی JA - ARSM LA - fa SN - 2345-5551 AU - سیفی, طاهره AU - اصفهانی, نوشین AU - هنری, حبیب AD - کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه الزهرا (س) AD - استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه الزهرا AD - دانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه علامه طباطبایی Y1 - 2015 PY - 2015 VL - 4 IS - 2 SP - 87 EP - 101 KW - همنوایی KW - برجستگی KW - تصویربرند KW - عملکرد محصول KW - احساسات DO - N2 - محیط ورزش مناسب‌ترین محیط برای تبلیغ کالا و خدمات می‌باشد. ورزش از‌یک طرف مخاطبین زیادی دارد و از طرف دیگر رسانه‌های مختلف بسیار علاقمندند که در حیطه‌ی ورزش فعالیت نمایند. به همین علت سرمایه‌گذاران زیادی علاقه‌مند به حضور در این محیط هستند اما اینکه آیا این فعالیت اثر بخش بوده است یا نه، سوالی است که پاسخ‌گویی آن باعث استمرار حضور سرمایه‌گذاران خواهد شد. هدف از انجام این پژوهش مطالعه اثر حمایت مالی بر ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری مهرام است. تحقیق به‌روش همبستگی-پیمایشی انجام شده است. نمونه‌ها شامل 272 تن از تماشاچیان مسابقات بسکتبال مهرام در لیگ برتر بسکتبال سال 91 بودند. ابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساخته‌ای با 69 سوال بود. پایایی پرسشنامه 92/0 به‌دست آمد.در این پژوهش، 6 عامل برجستگی، عملکرد محصول، تصویر سازی برند، احساسات، قضاوت و همنوایی به عنوان عامل تبیین کننده ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری معرفی شده اند. سپس با آزمون دوجمله ای وضعیت هر عامل بررسی شده و حمایت مالی بر تمامی عوامل (برجستگی، عملکرد محصول، تصویر سازی برند، احساسات، قضاوت و همنوایی) برجستگی اثر معنی داری ایجاد کرده است. ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری شاخص مناسبی برای تعیین اثربخشی حمایت مالی است به گونه ای که مدیران مهرام با توجه به وضعیت کنونی ارزش ویژه برند مهرام می‌توانند سیاست های مناسب در راستای ارتقا برند خود را اتخاذ کنند. UR - https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_2334.html L1 - https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_2334_78da1f7ec3b6749f3d11e9f2842ff4bc.pdf ER -