TY - JOUR ID - 3441 TI - تحلیل عوامل انگیزاننده حمایت ورزشی در استان همدان JO - فصلنامه علمی پژوهش­های کاربردی در مدیریت ورزشی JA - ARSM LA - fa SN - 2345-5551 AU - مرادی شرف, حشمت اله AU - همتی نژاد, مهرعلی AU - بنار, نوشین AD - کارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه گیلان AD - استاد مدیریت ورزشی دانشگاه گیلان AD - استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه گیلان Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 5 IS - 3 SP - 79 EP - 91 KW - عوامل انگیزاننده KW - حمایت ورزشی KW - مدیران ورزشی KW - مدیران صنعتی DO - N2 - هدف از پژوهش حاضر، شناسایی عوامل انگیزاننده حمایت ورزشی در استان همدان بود. پژوهش حاضر از نظر روش تحقیق، توصیفی- پیمایشی بود. تعداد 243 مدیر (123 مدیر شرکت و 120 مدیر ورزشی) به پرسشنامه محقق ساخته شامل 33 گویه با مقیاس پنج ارزشی لیکرت پاسخ دادند که روایی صوری و محتوایی آن به وسیله متخصصان و پایایی آن در یک مطالعه مقدماتی بین 30 نفر از مدیران ورزشی و شرکت‌ها با استفاده از آلفای کرونباخ 93/0 محاسبه شد. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی به منظور شناسایی عامل‌های انگیزاننده حامیان ورزشی استفاده شد. نتایج پژوهش شش عامل شامل عوامل ساختاری، تبلیغاتی، تسهیلاتی، محیطی، فرهنگی و مدیریتی را به عنوان عوامل موثر انگیزاننده در حمایت ورزشی از دیدگاه مدیران شرکت‌ها و مدیران ورزشی و تحلیل عاملی تأییدی برازش مناسب مدل را نشان داد. با توجه به اینکه حمایت مالی یکی از مهم‌ترین منابع مالی برای سازمان‌های ورزشی است، به مدیران ورزشی و شرکت‌ها پیشنهاد می‌شود که با آگاهی از دانش بازاریابی ورزشی، ارائه طرح‌های حمایتی مناسب و مزیت‌های ارائه شده به حامیان، شرکت‌ها را برای ورود به عرصه حمایت ورزشی ترغیب کنند. UR - https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_3441.html L1 - https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_3441_611da0331ea209874539aeb4ca1d7786.pdf ER -