TY - JOUR ID - 4295 TI - بررسی تأثیر عوامل تبلیغات اینترنتی در قصد خرید مصرف‌کنندگان ورزشی JO - فصلنامه علمی پژوهش­های کاربردی در مدیریت ورزشی JA - ARSM LA - fa SN - 2345-5551 AU - ذاکریان, علیرضا AU - جلالی فراهانی, مجید AU - تکلی, همیلا AD - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی ورزشی دانشگاه تهران AD - دانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه تهران AD - دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه تهران Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 6 IS - 2 SP - 11 EP - 19 KW - بازاریابی ورزشی KW - تبلیغات اینترنتی KW - قصد خرید KW - محصول ورزشی KW - مصرف‌کننده ورزشی DO - N2 - هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر عوامل تبلیغات اینترنتی در قصد خرید مصرف‏کنندگان ورزشی بود. این پژوهش به لحاظ اهداف پژوهش از نوع کاربردی و همچنین به صورت توصیفی- پیمایشی می‏باشد. جامعه آماری، کلیۀ دانشجویان دانشکده‏ها و گروه‏های تربیت‌بدنی دانشگاه‏های شهر تهران بودند. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 344 نفر به‏دست آمد. ابزار جمع‏آوری داده‏ها پرسش‌نامه وو و همکاران (2008) بود که روایی صوری و محتوایی آن به تأیید 12 نفر از متخصصان و اساتید مدیریت و بازاریابی ورزشی رسید و همچنین از تحلیل عاملی تأییدی برای سنجش روایی سازه استفاده شد و پایایی آن نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای بخش‌های مختلف آن بین 86/0 تا 91/0 محاسبه گردید. در بخش توصیفی میانگین، انحراف استاندارد و آزمون کلموگروف- اسمیرنوف و در بخش استنباطی ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی چندگانه با تکنیک گام به گام مورد استفاده قرار گرفت که تجزیه و تحلیل داده‏ها با استفاده از نرم افزار SPSS 23 انجام شد. نتایج نشان می‌دهد که عوامل درگیری با محصول، نگرش به تبلیغات اینترنتی و محتوای تبلیغات اینترنتی می‌توانند قصد خرید را پیش بینی کنند. هم چنین توجه به تبلیغات اینترنتی نتوانست در معادله رگرسیونی سهمی داشته باشد. درگیری با تبلیغات اینترنتی و نقش آن در خرید محصولات در درجه نخست بر اساس نیاز و کاربرد و اهمیت محصول برای افراد است و بعد از آن با ایجاد نگرش و تهیه محتوای خوب و چشم‏گیر می‏توان فروش محصولات را افزایش داد. UR - https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4295.html L1 - https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4295_dac51aaca009103c33cb404e8d1e7391.pdf ER -