TY - JOUR ID - 5706 TI - ارائه مدل رابطه بین خلاقیت مدیران و مدیریت ارتباط با مشتری و نقش آن بر وفاداری مشتری باشگاه های ورزشی JO - فصلنامه علمی پژوهش­های کاربردی در مدیریت ورزشی JA - ARSM LA - fa SN - 2345-5551 AU - نظری, رسول AU - قره, محمد علی AU - اسداللهی, شیوا AD - دانشیار دانشکده علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان). AD - دانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور AD - کارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه. Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 7 IS - 4 SP - 37 EP - 44 KW - ارتباط با مشتری KW - باشگاه KW - خلاقیت KW - وفاداری KW - مدیریت DO - 10.30473/arsm.2019.5706 N2 - چکیده هدف: هدف از پژوهش حاضر ارائه مدل رابطه بین خلاقیت مدیران و مدیریت ارتباط با مشتری با وفاداری مشتری باشگاه های ورزشی بود. روش شناسی: پژوهش از نوع توصیفی و به روش همبستگی انجام شد. جامعه آماری را تمام مدیران باشگاه های بدنسازی استان اصفهان تشکیل دادند. تعداد مدیران برابر با 220 نفر برآورد گردید. از بین جامعه آماری 140 نفر به عنوان نمونه‌ی آماری تحقیق به صورت تصادفی خوشه ای از بین شهرستان های استان انتخاب شدند. جهت جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه های خلاقیت، مدیریت ارتباط با مشتری و وفاداری مشتری استفاده شد. پس از اینکه روایی صوری و محتوایی مورد تائید متخصصان قرار گرفت. از طریق آزمون مجدد میزان پایایی محاسبه شد برای هر سه پرسشنامه(91/0, 93/0, 89/0=α) بدست آمد. به منظور تحلیل داده ها از آزمون رگرسیون و مدل معادلات ساختاری استفاده شد. کلیه داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و لیزرل تحلیل شد.یافته ها: نتایج نشان داد تحلیل مسیر ارائه الگو رابطه بین خلاقیت مدیران و مدیریت ارتباط با مشتری با وفاداری مشتری حاکی از مناسب بودن مدل است.نتیجه گیری: از آنجا که نوآوری و خلاقیت به معنای توانایی ترکیب ایده‌ها یا ایجاد پیوستگی بین ایده‌هاست، لذا مدیران در ارتباط با مشتریان باید راه های نوآورانه را جهت وفاداری هر چه بیشتر مشتریان مد نظر قرار دهند. UR - https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_5706.html L1 - https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_5706_53a313dad48d1abc2defaab2c9f4030e.pdf ER -