دانشگاه پیام نورفصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی2345-55514320160220Identifying factors affecting the development of Sport for all via the Islamic Republic of Iran Broadcastingشناسایی عوامل مؤثر بر توسعه فرهنگ ورزش همگانی از طریق سیمای جمهوری اسلامی ایران11272468FAمحمودگودرزیاستاد مدیریت ورزشی دانشگاه تهرانایوباسلامیکارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه تهرانابراهیمعلی دوست قهفرخیاستادیار مدیریت ورزشی دانشگاه تهرانJournal Article20150222The aim of this research was to identify factors affecting the development of Sport for all via the Islamic Republic of Iran Broadcasting (I.R.I.B) through a heuristic and qualitative approach. The statistical population consisted of experts and activists in the field of public sport, sport media, authorities and university professors who had worked in the media field. The snowball/chain sampling was used to choose the experts. The instrument in the qualitative part of the study was the interview. The author reached a theoretical saturation after the 14th interview and a qualitative content analysis was used to analyze the data. The findings of the qualitative part of the study included 45 components, from which 18 components in the cognitive role, 11 components in the normative role, and 4 components were in the regulatory role. Also, 12 components were identified as factors affecting the TV programs production. In this research, through studying the previous literature and theoretical basis of this paper, the author provided a background for next phase of the study. Then, the objectives of study were identified by choosing some main concepts resulted from the studies. Finally, in this research, 33 effective components in three main themes of the study (cognitive, normative and regulatory roles) and 31 components were identified as inhibiting factors. Also, there were 12 identified components which were not included in the triple roles and therefore summarized in the components regarding the program production.هدف از انجام این تحقیق شناسایی مؤلفههای مؤثر بر توسعه فرهنگ ورزش همگانی از طریق سیمای جمهوری اسلامی ایران بود که با رویکرد اکتشافی به صورت کیفی انجام گرفت. جامعه آماری مورد نظر را متخصصین و فعالین در حوزه ورزش همگانی، رسانه ورزشی، مسئولین ورزش کشور و اساتید دانشگاهی ورزش که سابقه فعالیت در حوزه رسانه را دارند تشکیل دادند که با روش نمونهگیری گلولهبرفی انتخاب گردیدند. ابزار جمع آوری دادهها مصاحبه بود که محقق پس از انجام چهاردهمین مصاحبه به اشباع نظری رسید و پس از جمع آوری دادهها از روش تحلیل محتوای کیفی برای تجزیه تحلیل آن استفاده گردید. یافتههای بخش کیفی تحقیق شامل 45 مؤلفه شناسایی گردید که 18 مؤلفه در نقش شناختی، 11 مؤلفه در نقش هنجاری، 4 مؤلفه در نقش تنظیمی تلویزیون بودند و 12 مؤلفه نیز به عنوان عوامل مؤثر برتولید برنامه شناسایی گردیدند. در این پژوهش محقق ابتدا با بررسی ادبیات پیشینه و مبانی نظری تحقیق، پیش زمینهای را برای انجام مراحل بعدی تحقیق فراهم کرد. سپس با انتخاب چند مفهوم اصلی حاصل از مطالعات، اهداف تحقیق مشخص گردید. نتایج نهایی این تحقیق بیانگر شناسایی 33 مؤلفه موثر در سه موضوع اصلی تحقیق (نقش شناختی، هنجاری و تنظمی) و 31 مؤلفه به عنوان عوامل بازدارنده شناسایی گردید. همچنین 12 مؤلفه نیز شناسایی گردید که در نقشهای سه گانه جای نگرفت و در مؤلفههای مربوط به تولید برنامه خلاصه شد.https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_2468_d5118975629f85e846fcf400f2b82e40.pdfدانشگاه پیام نورفصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی2345-55514320160220The Factors Related to Beautification and joyfulness of university sport places on dorm student's tendency in physical activityعوامل مرتبط با شادابسازی و زیباسازی اماکن ورزشی بر گرایش دانشجویان خوابگاهی به فعالیت بدنی29392469FAچالاکمجیدیدانشجوی دکترا مدیریت ورزشی دانشگاه ارومیهسید محمدکاشفدانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه ارومیهبهزاداحدیدانشجوی دکترا مدیریت ورزشی دانشگاه ارومیهگلالهرسول آذرکارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه ارومیهJournal Article20140509This paper aims to study factors related to beautification and joyfulness of university sport places on dorm students tendency toward physical activity. Research method was descriptive correlation, conducted as a fieldwork. Population was all public and rental dormitory male and female Urmia university students (5366). According to Morgan table, quota sample method, 361 cases were selected. To collect data, valid (α= 0.89) and reliable researcher-made questionnaire was used, including 38 closed questions in 5 options range. Data was analyzed by using exploratory factor analysis, Kolmogorov-Smirnov test and Spearman correlation. Results showed 7 factors includeing solstice in the attitude of the authorities and proper use of facilities, joyful sports environment, using provocative advertising methods, turning to new sport facilities and activities, students participation in group activities, attracting students to sport environment and creating excitement and creativity in sports program as effective factors. According to results, it is suggested to create sincere and joyful atmosphere based on collegians culture and also providing proper circumstance to more interaction among students through physical activity, wich encourage them to participate in decisions making, responsibilities and eguiptment of sport places.هدف از تحقیق حاضر بررسی عوامل مرتبط با شادابسازی و زیباسازی اماکن ورزشی بر گرایش دانشجویان خوابگاهی به فعالیت بدنی بود. روش تحقیق مورد استفاده توصیفی از نوع همبستگی بود که به صورت میدانی انجام شد. جامعه آماری این تحقیق را کلیه دانشجویان دختر و پسر ساکن در خوابگاه-های دولتی و استیجاری دانشگاه ارومیه تشکیل میدادند (5366 نفر). نمونه آماری نیز با توجه به جدول مورگان و روش نمونهگیری سهمیهای، 361 نفر در نظر گرفته شد. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه روا و پایای (89/0 = α) محقق ساخته شامل 38 سؤال بسته پاسخ در طیف پنج گزینهای استفاده شد. دادهها با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی، آزمون کولموگروف-اسمیرنوف و همبستگی اسپیرمن تجزیه و تحلیل شدند. نتایج پژوهش هفت عامل شامل تحول در نگرش مسئولین و استفاده صحیح از امکانات، شادابسازی محیطهای ورزشی، استفاده از شیوههای تبلیغاتی برانگیزاننده، روی آوری به فعالیتها و امکانات ورزشی جدید، شرکت دادن دانشجویان در فعالیتهای گروهی، جذب مشارکت دانشجویان در محیطهای ورزشی و ایجاد خلاقیت و هیجان در برنامههای ورزشی را به عنوان عوامل مؤثر نشان داد. با توجه به نتایج پژوهش ایجاد فضایی صمیمی و بانشاط و براساس فرهنگ دانشجویی و نیز فراهم آوردن شرایط مناسب برای تعامل هرچه بیشتر بین دانشجویان به وسیله فعالیت بدنی، تشویق آنان به شرکت در تصمیمگیریها، مسئولیتها و تجهیز اماکن ورزشی، پیشنهاد میشود.https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_2469_5661a78851f090cef8906e1bead6215e.pdfدانشگاه پیام نورفصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی2345-55514320160220Structural Equation Model of the Relationship between Self-Esteem and Attitude to Sport with Sports Participation of Womenتحلیل رابطة عزت نفس جسمانی و نگرش به ورزش با مشارکت ورزشی زنان با استفاده از مدل معادلZ ساختاری41512470FAسیروساحمدیدانشیار گروه جامعه شناسی دانشگاه یاسوجمریممختاریاستادیار گروه جامعه شناسی دانشگاه یاسوجهوشنگزارعیدانشجوی کارشناسی ارشد جامعه شناسی دانشگاه یاسوجJournal Article20140802Abstract <br />The main purpose of this research was to examined the relationship between self-esteem and attitude to sport among women. Research method, is the correlation method based on analysis of covariance matrix. The population is women aged 15-29 in Yasouj that its size is 10024 people in which 240 cases were selected using multistage random sampling method. Research instruments for sport participation and attitude to sport are two researcher-made questionnaires and research tool for physical self-esteem is Cash’s physical self-esteem (CPSES) that the validity were measure through construct validity using factor analysis. To Calculate the reliability coefficient of the research instruments Kuder-Richardson is used which for the sport participation scale is .71, and Cronbach alpha for the attitude to sport scale which is .87 and the physical self-esteem scale is .75. Descriptive results of the study showed that women’s sports participation is low. The analytical findings using structural equation model according to RMSEA= %4 (showed that) physical self-esteem and attitude to sport are able to explain 54% of the variance of women’s sport participation. The research conclusion is that cultural barriers have a significant role in women's limited sports participation and in regard to the importance of sport participation for women, changing of some cultural patterns is necessary.چکیده<br />هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه عزت نفس جسمانی و نگرش به ورزش، با مشارکت ورزشی در بین زنان بود. روش تحقیق، روش همبستگی مبتنی بر تحلیل ماتریس کواریانس می باشد. جامعه آماری، زنان 29-15 سال شهر یاسوج است که با استفاده از فرمول نمونه گیری کوکران 240 نفر به عنوان نمونه تعیین و با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای انتخاب شدند. ابزار سنجش مشارکت ورزشی و نگرش به ورزش، پرسشنامه پژوهشگر ساخته است و ابزار سنجش عزت نفس جسمانی، مقیاس عزت نفس جسمانی(PSES) است که اعتبار آنها با استفاده از اعتبار سازه ای به روش تحلیل عاملی و پایایی آنها با استفاده از همسانی درونی به روش کودر-ریچاردسون و آلفا کرانباخ مورد سنجش قرار گرفت. یافته های توصیفی تحقیق نشان داد مشارکت ورزشی زنان در هر سه خرده مقیاس مشارکت ورزشی به ویژه ورزش گروهی، پایین است. اما یافته های تحلیلی تحقیق با استفاده از مدل معادله ساختاری نشان داد، رابطه معناداری بین متغیرهای تحقیق وجود دارد و متغیرهای عزت نفس جسمانی و نگرش به ورزش، قادرند 54 درصد واریانس مشارکت ورزشی را تبیین کنند. نتیجه گیری تحقیق حاضر این است که موانع فرهنگی نقش مهمی در مشارکت ورزشی زنان دارند و با توجه به ضرورت ورزش برای زنان، تغییر برخی الگوهای فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد.https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_2470_7d9d9a26c25841a572866e8a24d4f5ba.pdfدانشگاه پیام نورفصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی2345-55514320160220Identifying and categorizing customer needs of a sport club using Kano model (A case of study: sport club of Narjes Shiraz)شناسایی و طبقه بندی نیازهای مشتریان از یک باشگاه ورزشی با استفاده از مدل کانو (مطالعه در باشگاه ورزشی نرجس شیراز)53652471FAسید مسلمعلویکارشناس ارشد مدیریت بازرگانی و مدرس دانشگاه پیام نورمهدینجفی سیاهرودیکارشناس شرکت برق منطقه ای استان گیلانمریمرحیم زادهکارشناس مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نورJournal Article20140422Constant changes in customer needs and the increase of competition in industry lead companies to have a distinct definition of their customer needs and categorize them to plan and undertake satisfactory activities. Sport industry cannot be an exception and because of its main role in mental and physical health of society, this identification and subsequently categorization of customer needs can differentiate the clubs and may attract more customers and consequently lead to more healthy individuals. Based on this issue and in order to identify and categorize customer needs, a set of data is gathered in sport club of Narjes Shiraz using researcher made questionnaire among 280 customers. To test the validity of questionnaire, face approach is applied. Reliability test consists of two approaches including alpha cronbach (78%) and split half approach (71%). Data analysis is performed through three approaches including freedman test, Mann Whitney and kruskal Wallis tests. In addition, two distinct approaches of Kano model including maximum frequency and best and worst attributes are implemented. Based on findings, customer needs fall into four categories and the highest effect on customer satisfaction belongs to club availability for customer. On the other hand, there are differences among customers with different demography towards needs importance <br /> تغییر مداوم نیازهای مشتریان و افزایش شدت رقابت درون صنعت، شرکتها را ملزم نموده است که به تعریف مشخصی از نیازهای مشتریان خود و طبقه بندی آنها جهت برنامه ریزی و انجام اقدامات رضایت بخش دست یابند. صنعت ورزش نیز از این امر مستثنی نیست و به سبب نقشی که ورزش در سلامت فکری و جسمی جامعه دارد، شناسایی و طبقه بندی نیازهای مشتریان می تواند علاوه بر ایجاد تمایز برای باشگاه ها، به جذب گسترده تر مشتریان و سلامتی بیشتر آنها کمک نماید. بر این اساس به منظور شناسایی و طبقه بندی نیازهای مشتریان، داده های این مطالعه در باشگاه ورزشی نرجس شیراز و به کمک ابزار پرسشنامه خودساخته از 280 نمونه جمع آوری گردید. در تحلیل روایی ابزار گردآوری تحقیق از روش روایی محتوایی و در سنجش پایایی، ضریب آلفای کرونباخ معادل (78%) و روش دو نیم کردن (71%) محاسبه شد. در تحلیل داده ها علاوه بر آزمونهای آماری خاصی همچون آزمون فردیمن، من ویتنی و کراسکال والیس، از دو روش شاخص از مجموعه روشهای تحلیلی مدل کانو شامل روش بیشترین فراوانی و روش تحلیل و اولویت بندی ویژگی ها براساس روش بهترین و بدترین درجه استفاده شده است. براساس یافته های حاصل، نیازها در چهار طبقه بندی قرار گرفتند و بیشترین تاثیر بر افزایش رضایتمندی به نیاز نزدیکی باشگاه به محل سکونت مشتری تعلق گرفت. از سوی دیگر مشخص گردید نظرات مشتریان با بوم شناختی مختلف در مورد اهمیت هر یک از نیازها با یکدیگر متفاوت است.https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_2471_1e5371d002f52696e7c90d691ad02628.pdfدانشگاه پیام نورفصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی2345-55514320160220The Study of Customer experiences and satisfaction of service in Aquatic sports clubsبررسی تجارب مشتریان و رضایتمندی از خدمات کلوپ های ورزش های آبی67782472FAحسینرجبیاستادیار مدیریت ورزشی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهرانرسولطریقیدانشجوی دکتری پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران0000-0002-0992-4360مهرانمیزانیدانشجوی دکتری پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهرانJournal Article20140706Abstract <br />The purpose of the present study was the study of Customer experiences of the service Aquatic sports clubs. The current research is correlational and practical. A researcher - made questionnaire was administered and its reliability was approved by the professors and experts in this field. Its validity was controlled by the alpha Cronbach test. 385 questionnaires were delivered and among them, 250 were filled out and gathered. The sample data used in the present study were all customers of these aquatic sport clubs in Kish Island. The number of the sample was selected due to their availability. In order to describe the demography of the replicants and questions descriptive statistics and in the field of inferential statistics, internal consistency and conformity factor analysis, structural equation modeling were used. To do so MS-Excel SPSS ver 18 and Lisrel ver 8.80 software were chosen. The results of the study revealed that based on costumer experiences of service in Aquatic sports clubs all the relations of the conceptual model were significant except Received value of the variable loyalty. . In other words, the changes in the received value don’t have a significant influence on the loyalty criteria, but its impact can be verified by the satisfaction criteria <br /> چکیده<br />هدف از انجام این پژوهش، بررسی تجارب مشتریان از خدمات کلوپ های ورزش های آبی جزیره کیش بود. پژوهش حاضر، از نوع همبستگی و به لحاظ هدف کاربردی می باشد. پرسش نامه ای محقق ساخته طراحی و روایی آن توسط متخصصان و استادان دانشگاه تأیید شد. پایایی آن نیز با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ به دست آمد. از میان 385 پرسش نامه ای که توزیع شد، 350 پرسش نامه تکمیل و عودت داده شد. جامعه آماری شامل مشتریان همه کلوپ های ورزش های آبی جزیره کیش بوده و از نمونه در دسترس استفاده شد.در این پژوهش از آمار توصیفی برای توصیف وضعیت جمعیت شناسی پاسخ دهندگان و همچنین پاسخ های آنان به سوالات تحقیق و در بخش آمار استنباطی از آزمون های تحلیل عاملی تاییدی و مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شد. بدین منظور از نرم افزارهای MS-Excel ، SPSS ver 18و Lisrel ver 8.80 بهره گرفته شد. نتایج پژوهش نشان داد که بر اساس تجارب مشتریان از کلوپ های ورزش های آبی تمامی روابط مدل مفهومی به غیر از تأثیر متغیر ارزش دریافت شده بر متغیر وفاداری از نظر آماری، معنی دار هستند. به عبارت دیگر ارزش دریافت شده بر متغیر وفاداری به صورت مستقیم تأثیر معنی داری ندارد بلکه تأثیر آن بر وفاداری از طریق متغیر رضایتمندی است .https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_2472_e821414c23c2b58176641428eb5bf2ad.pdfدانشگاه پیام نورفصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی2345-55514320160220The relationship between Burnout and deviant behavior Case Study: Sport and Youth Organization of Northern Khorasanرابطه فرسودگی شغلی با رفتار انحرافی مورد مطالعه: اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی79902473FAحامدخراسانی طرقیدانشجوی دکترای مدیریت رفتار دانشگاه فردوسی مشهدJournal Article20140728This study examined the relationship between burnout and deviant behavior in Sport and Youth Organization of Northern Khorasan. This study in terms of purpose is applied and in terms of data collection is descriptive - correlation. Research statistical population was all of the employees of Sport and Youth Organization of Northern Khorasan with 105 persons that all individuals comments were taken. Research instruments including: burnout- Maslach and Jackson and deviant behavior- Robinson and Bennett. Collected data were analysed using the pearson correlation coefficient and stepwise regression analysis. Results revealed that there are posetive significant relations between burnout and its dimensions with deviant behavior. Correlation coefficients between emotional exhaustion, depersonalization and job inefficiency with behavior deviant are: 0.61, 0.48, 0.47 respectively. Also correlation coefficient between burnout and deviant behavior was 0.56. In addition, stepwise regression analysis showed that emotional exhaustion, depersonalization and job inefficiency are good predictors for deviant behavior and explain 54% of changes of this variable. Based on the findings of the study it could be expected that with improve the status of individuals burnout, their deviant behavior reduced.پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین ابعاد فرسودگی شغلی با رفتار انحرافی در اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی انجام گرفته است. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری تحقیق کارکنان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی به تعداد 105نفر بودند که از نظر تمامی آنها استفاده شده است. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه فرسودگی شغلی مسلش و جکسون و پرسشنامه رفتار انحرافی بنت و رابینسون میباشد. دادههای جمعآوری شده با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و آزمون رگرسیون گام به گام مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که بین فرسودگی شغلی و ابعاد آن با رفتار انحرافی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. ضریب همبستگی بین تحلیل رفتگی هیجانی، مسخ شخصیت و ناکارآمدی شغلی با رفتار انحرافی به ترتیب، 61/0، 48/0، 47/0 میباشد. همچنین ضریب همبستگی متغیر فرسودگی شغلی با رفتار انحرافی 56/0 بود. بعلاوه آزمون رگرسیون گام به گام نشان داد که متغیرهای تحلیل رفتگی هیجانی، مسخ شخصیت و ناکارآمدی شغلی پیشبینی کنندههای خوبی برای متغیر رفتار انحرافی هستند و 54/0 از تغییرات این متغیر را تبیین مینمایند. بر اساس یافتههای پژوهش میتوان انتظار داشت با بهبود وضعیت فرسودگی شغلی افراد، رفتار انحرافی آنها را کاهش داد.https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_2473_b3dbb2828faa72fe38631317bca43b3a.pdfدانشگاه پیام نورفصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی2345-55514320160220The role of psychological capital on social capital of Physical Education Students of Mashhad Universitiesبررسی نقش سرمایه روانشناختی بر سرمایه اجتماعی دانشجویان تربیت بدنی دانشگاههای مشهد911062474FAاسماقانع سنگ آتشکارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه فردوسی مشهدزهراساداتمیرزازادهاستادیار مدیریت ورزشی دانشگاه فردوسی مشهدسید مرتضیعظیم زادهاستادیار مدیریت ورزشی دانشگاه فردوسی مشهدحسینعبدالملکیاستادیار دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کرج0000-0002-2248-5753Journal Article20140921Researcher’s aim of this study was to determine the role of psychological capital on social capital of physical education students of Mashhad universities. The present study is considered as descriptive- correlation. The population was consisted of all students of physical education in Mashhad universities (Ferdowsi University, University of Imam Reza (AS), PNU and Islamic Azad University) (N= 1081 people). Sampling method was Stratified random with appropriate allocation (n= 496 people). The data collection instrument was a researcher - made questionnaire that developed based on Putnam and Luthans surveys and questionnaires. To ensure the validity of the questionnaire, the initial questionnaire was presented to 11 professors of social sciences and their summarized comments led to final questionnaire. The construct validity was examined by exploratory and confirmatory factor analysis. Cronbach's alpha coefficient was used to confirm the validity of the method which the reliability of social capital was 0.87 and psychological capital questionnaires, 0.84 resrectively. At level of Inferential statistics data distribution was assessedthrough using Shapiro -Wilk and according to result of this test, to analyse the data Pearson correlation, regression analysis and two independent sample T test have been used. Statistical analysis showed that: Hope has a significant positive correlation with students' social capital (r=0.274, P=0.001). Optimism has a significant positive correlation with students' social capital (r=0.248, P=0.001). Resiliency has a significant positive correlation with students' social capital (r=0.199, P=0.001). Eventually psychological capital has a significant positive correlation with students' social capital (r=0.262, P=0.001). Also self-efficacy has not significant correlation with students' social capital as well (r=0.085, P=0.059).هدف محقق از این تحقیق، تعیین نقش سرمایه روانشناختی بر میزان سرمایه اجتماعی دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه های مشهد بود. تحقیق حاضر توصیفی از نوع همبستگی به شمار میآید. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانشجویان تربیت بدنی دانشگاههای مشهد تشکیل می دادند. روش نمونه گیری طبقهای- تصادفی بود. ابزار جمع آوری دادهها پرسشنامه محقق ساخته بود برای اطمینان از روایی محتوایی پرسشنامه، پرسشنامةاولیه را به 11 تن از اساتید رشته علوم اجتماعی ارائه و با جمع بندی نظرات آنان پرسشنامةنهایی تنظیم شد. همچنین روایی سازه پرسشنامه از طریق تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی مورد بررسی قرار گرفت. برای تایید پایایی از روش ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که مقدار پایایی پرسشنامه سرمایه اجتماعی 87/0 و پرسشنامه سرمایه روانشناختی84/0 گزارش شد. در سطح آمار استنباطی، ابتدا توزیع داده ها با استفاده از آزمون شاپیرو ویلک و بررسی شد و باتوجه به طبیعی بودن توزیع دادهها از آزمونهای همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون ،T مستقل استفاده شد. نتایج آزمونهای آماری نشان داد: امیدواری با سرمایه اجتماعی دانشجویان رابطه مستقیم و معنی داری داشت (274/0r= و 001/0p=). خوش بینی با سرمایه اجتماعی دانشجویان رابطه مستقیم و معنی داری داشت (248/0r= و 001/0p=). تاب آوری با سرمایه اجتماعی دانشجویان رابطه مستقیم و معنی داری داشت (199/0r= و 001/0p=). نهایتاً بین سرمایه روانشناختی با سرمایه اجتماعی دانشجویان رابطه مستقیم و معنی داری داشت (262/0r= و 001/0p=). این در حالی است که بین خودکارآمدی و سرمایه اجتماعی دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه های مشهد رابطه معنی داری وجود نداشت(085/0r= و 059/0p=).https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_2474_a7e914cf2706197cae6d7525dcb4e045.pdfدانشگاه پیام نورفصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی2345-55514320160220The Role of Advertising In Absorbing The Male Teenagers To Taekwondo Schools In Zanjan, Based on AIDA Modelنقش تبلیغات بر جذب نوجوانان پسر به مدارس تکواندوی شهرستان زنجان براساس الگوی AIDA1071222475FAاسماعیلدولت یاریکارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نورحسینپور سلطانی زرندیاستادیار مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نورحمیدقاسمیاستادیار مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور0000-0001-5305-3331Journal Article20141203This paper aims to study the role of advertising in attracting the male teengers to taekwondo schools in Zanjan based on AIDA model. The research method is of descriptive – correlatinal type carried out as field stady. Its statistical population included all 360 male Taekwondoes in Zanjan( 12 to 18 years old) in 2014. According to Morgan table, the sample size was 186 participants. The data collection tool was the likert 20 questions researcher - made questionnaire whose face and content reliability confirmed by the sport experts and university professors. In order to study its structured reliability discovery and confirmatory analysis have been used and its validity is through calculated by Cronbach alpha coefficient of 80/0 . The questionnaire had four items:1. Attention 2. Interest 3. Desire 4. Action(Persuasion to purchase). In order to analyse the data, two descriptive statistical methods were used(central attitude indices and dispersion indices) and cummucative statistic(the kolmogrove & Smirnov tests,the single sample t, independent t, one way variance analysis , MANOVA and Kruskal wallis test). The results showed that the advertising based AIDA model was effective for attracting the male teenagers to Zanjan Taekwondo schools and among the four items of the mentioned model, the highest average for attracting is related to interest items of the 3/5 average and the lowest of the average for attracting attention of the 1/69 average. the educational level is significant for their attraction as well but regarding the age and history of the championship, belt, significant difference was not reported.هدف از تحقیق حاضر، بررسی نقش تبلیغات بر جذب نوجوانان پسر به مدارس تکواندوی شهرستان زنجان براساس الگوی AIDA است. روش تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی که به شکل میدانی به اجرا در آمده و جامعة آماری آن را همة تکواندوکاران پسر شهرستان زنجان(12- 18 سال) در سال 93 تشکیل میدادند که تعداد آنها 360 نفر بود. حجم نمونه آن نیز طبق جدول مورگان 186 نفر تعیین شد. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه 20 سوالی لیکرتی محقق ساختهای که روایی صوری و محتوایی آن توسط کارشناسان ورزشی رشتة مربوطه و اساتید دانشگاه مورد تایید قرار گرفت و برای بررسی روایی سازه از تحلیل اکتشافی و تاییدی استفاده شد و پایایی آن نیز از طریق ضریب آلفای کرونباخ 80 /0 محاسبه شد. پرسشنامة حاضر دارای 4 مؤلفه: جلبتوجه، علاقهمندسازی، تحریکتمایل و متقاعدسازی برای خرید(جذب)، بود که برای تجزیه تحلیل دادههای آن از دو روش آمار توصیفی(شاخصهای گرایش مرکزی و شاخصهای پراکندگی) و آمار استنباطی(آزمونهای کلموگروف اسمیرنوف، آزمونهای t تک نمونهای، t مستقل، تحلیل واریانس یکطرفه، مانووا و آزمون کروسکال والیس) استفاده شد. نتایج یافتهها نشان داد که تبلیغات بر-اساس الگوی آیدا بر جذب نوجوانان پسر به مدارس تکواندوی شهرستان زنجان مؤثر بوده و از بین مؤلفههای چهارگانه الگوی مذکور، بالاترین میانگین برای جذب، مربوط به مؤلفه علاقهمندسازی با میانگین 5/3 و پایینترین میانگین برای جذب، مربوط به مؤلفه جلبتوجه با میانگین 69/1 بوده است و همچنین مقطع تحصیلی بر جذب نوجوانان معنادار بوده ولی در مورد سن، درجه کمربند و سابقه قهرمانی تفاوت معناداری گزارش نشد.https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_2475_048ef1eb01eba5ae4e421a0be120d2dc.pdfدانشگاه پیام نورفصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی2345-55514320160220Examining barriers of development information technology in education's Physical Education (case study: Deprived areas of the country)بررسی موانع به کارگیری فناوری اطلاعات در تربیت بدنی آموزش و پرورش (نمونه موردی: مناطق محروم کشور)1231332476FAایمانمیرزاییکارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه شهید چمران اهوازمرضیهمیرزاییکارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجانعلیرضازارعدبیر آموزش و پرورش استان فارسJournal Article20140316This paper aims to study the barriers of using information technology in teaching Physical Education in Deprived areas. In terms of methodology, the study is an applied survey research that was carried out in the form of field study. The population of the study consists of all sport teachers and School administrators in deprived areas that 2034 people of them were chosen as the research sample. The research instrument was a researcher - made questionnaire that its face and structural validity and reliability were evaluated. The result data were analyzed through using statistical methods of exploratory factor analysis and path analysis by SPSS and AMOS software. Factor analysis results showed that, in general, five factors accounted for about 72% of the variances. The results of the present study showed that all of barriers had significant impact on using information technology in teaching Physical Education on Deprived areas. The results showed that Cultural barriers had the highest impact (0.587) on using information technology in teaching Physical Education in Deprived areas. Thus, based on the necessity of information technology development in the educational system,cultural matters is highly recommended being taken in consideration by the authorities and government.هدف از مقاله حاضر بررسی موانع به کارگیری فناوری اطلاعات در تربیت بدنی آموزش و پرورش در مناطق محروم کشور می باشد. روش تحقیق حاضر پیمایشی از نوع کاربردی بوده که به شکل میدانی انجام گرفته است. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی معلمان ورزش و مدیران مدارس دولتی در مناطق محروم کشور می باشد که از این بین تعداد 2304 نفر به عنوان نمونه تحقیق مشخص گردیدند. پرسشنامه تحقیق حاضر، پرسشنامه محقق ساخت ای بود که روایی صوری و سازه و همچنین پایایی آن مورد تایید قرار گرفت. به منظور تجزیه و تحلیل داده های تحقیق حاضر از روش های آماری تحلیل عاملی اکتشافی و تحلیل مسیر به وسیله نرم افزارهای SPSS و AMOS استفاده گردید. نتایج تحلیل عاملی نشان داد که در کل 5 مانع حدود 72 درصد از واریانس ها را شامل می شدند. نتایج تحقیق حاضر نشان داد که موانع فرهنگی با تاثیر 587/0 بیشترین تاثیر بر عدم به کارگیری فناوری اطلاعات در تربیت بدنی آموزش و پرورش در مناطق محروم کشور را دارا بود. بنابراین با توجه به ضرورت گسترش فناوری اطلاعات در نظام آموزشی توصیه می گردد که مباحث مربوط به فرهنگ سازی مورد توجه مسئولان قرار گیرد.https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_2476_8bf00d4fb67e2a4e6085abae73e7be0c.pdfدانشگاه پیام نورفصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی2345-55514320160220Mediation as a way to resolve legal disputes in sports (By introducing the mediation process in the Court of Arbitration for Sport)میانجیگری بعنوان شیوهای برای حل و فصل اختلافات در ورزش (با معرفی فرآیند میانجیگری در دیوان بینالمللی حَکَمیت در ورزش)1351432478FAکیوانشعبانی مقدماستادیار مدیریت ورزشی دانشگاه رازی کرمانشاهابوالفضلفراهانیاستاد مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور0000000204175858Journal Article20151118 Abstract <br />significant development of sport in recent decades and its emergence as a huge industry,Leads to complexity of Legal issues in sport. Regarding its unique characteristics, sport has some special rules that make it eminent and distinguished from the other laws and courts. Since the midst of 1970s, mediation has been established by using noncriminal ways to resolve disputes and influenced the criminal justice system. Mediation in sports courts is a kind of benefit in which both sides resolve their disputes through deliberation without attending in a formal court. The court of arbitration for sport has been established by using this approach to provide a fast and low cost method to resolve disputes in the field of sport. This article is addressing introduction and explanation of mediation and its benefits in the field of sports.با توسعه چشمگیر ورزش در دهههای اخیر و تبدیل آن به یک صنعت بزرگ و پرمخاطب، مباحث حقوقی مربوط به آن نیز غامضتر و پیچیدهتر شدهاند. عرصه ورزش باتوجه به شرایط و مقتضیات منحصربفرد خویش، از قواعد حقوقی ویژهای برخوردار است که در بسیاری از ابعاد اساساً آن را از دادگاهها و محاکم عمومی متمایز میسازد. رویه میانجیگری از نیمه دهه هفتاد میلادی، با تمسک به روشهای غیرکیفری برای حل اختلافات شکل گرفت و نظام عدالت کیفری را تحت تأثیر قرار داد. وجود میانجیگری در محاکم ورزشی نوعی مزیت برای ورزش است که طرفین بدون حضور در مجامع رسمی دادگاهی، مشکلات خود را با منطق و عدالت در بین خود حل وفصل میکنند. با چنین رویکردی، دیوان بینالمللی حَکَمیت در ورزش با هدف فراهم نمودن ابزاری سریع و کمهزینه برای حل اختلافات عرصه ورزش ایجاد شده است. این مقاله به تبیین و معرفی میانجیگری و مزایای استفاده از آن در ورزش میپردازد.https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_2478_a38fcebe4764f6d34ff662e2d0fefb9b.pdf