دانشگاه پیام نورفصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی2345-55516220171122A Study on the Effect of Internet Advertising Factors on Purchase decision of Iranian Sport Consumersبررسی تأثیر عوامل تبلیغات اینترنتی در قصد خرید مصرفکنندگان ورزشی11194295FAعلیرضاذاکریاندانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی ورزشی دانشگاه تهرانمجیدجلالی فراهانیدانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه تهرانهمیلاتکلیدکتری مدیریت ورزشی دانشگاه تهرانJournal Article20161210The purpose of the study was to investigate the effect of online advertising on sport consumer purchase decision. This research is of applied research in terms of goals and descriptive-survey as well. statistical Population were students of physical education at colleges and universities in the city of Tehran. Sample size determined through using Cochran formula and obtained 344 people. Data collection tool was Wu et al (2008) questionnaire that its validity approved by 12 professional sport management and marketing professors and confirmatory factor analysis was used to assess construct validity and the reliability through Cronbach's alpha coefficient was calculated for different parts , between 0/86 to 0/91. Data analyzed by descriptive and inferential tests such as means, standard division, kolmogorov-smirnov and stepwise multivariate linear regression and data analysis was performed using SPSS 23. The results show that the factors product involvement degree, attitudes to Internet advertising and Internet advertising content design can predict purchase decision. Internet advertising contact and attention could not also contribute regression equations. Internet advertising involvement and role of goods purchase foremost according to necessity, usage, importance to people and after that attitude creation and good content can increase goods selling.هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر عوامل تبلیغات اینترنتی در قصد خرید مصرفکنندگان ورزشی بود. این پژوهش به لحاظ اهداف پژوهش از نوع کاربردی و همچنین به صورت توصیفی- پیمایشی میباشد. جامعه آماری، کلیۀ دانشجویان دانشکدهها و گروههای تربیتبدنی دانشگاههای شهر تهران بودند. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 344 نفر بهدست آمد. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه وو و همکاران (2008) بود که روایی صوری و محتوایی آن به تأیید 12 نفر از متخصصان و اساتید مدیریت و بازاریابی ورزشی رسید و همچنین از تحلیل عاملی تأییدی برای سنجش روایی سازه استفاده شد و پایایی آن نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای بخشهای مختلف آن بین 86/0 تا 91/0 محاسبه گردید. در بخش توصیفی میانگین، انحراف استاندارد و آزمون کلموگروف- اسمیرنوف و در بخش استنباطی ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی چندگانه با تکنیک گام به گام مورد استفاده قرار گرفت که تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرم افزار SPSS 23 انجام شد. نتایج نشان میدهد که عوامل درگیری با محصول، نگرش به تبلیغات اینترنتی و محتوای تبلیغات اینترنتی میتوانند قصد خرید را پیش بینی کنند. هم چنین توجه به تبلیغات اینترنتی نتوانست در معادله رگرسیونی سهمی داشته باشد. درگیری با تبلیغات اینترنتی و نقش آن در خرید محصولات در درجه نخست بر اساس نیاز و کاربرد و اهمیت محصول برای افراد است و بعد از آن با ایجاد نگرش و تهیه محتوای خوب و چشمگیر میتوان فروش محصولات را افزایش داد.https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4295_dac51aaca009103c33cb404e8d1e7391.pdfدانشگاه پیام نورفصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی2345-55516220171122Development of Marketing Strategic Planning for Planning for Iranian Football Premier League Clubs with SWOT Analysisتدوین برنامه راهبردی بازاریابی باشگاههای لیگ برتر فوتبال ایران به روش SWOT21344294FAعلیرضاایزدیدانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه بوعلی سینا همدان.غلامرضاشعبانی بهاراستاد مدیریت ورزشی دانشگاه علامه طباطبایی (ره)محمودگودرزیاستاد مدیریت ورزشی دانشگاه تهران0000-0001-7142-8643حبیبهنریدانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه علامه طباطبایی (ره0000-0002-1279-427XJournal Article20161231Today, football; after many changes; behind, from a simple sport has been proposed as a great trading alongside other industries and professions. The aim of this study is to develop a strategic marketing plan for football Premier League clubs based on SWOT analysis. The methodology is based on collection of data and descriptive survey based on functional objective. A total number of 53 which is clubs managers (n = 18) , clubs Marketing Committee (n=10) and sports marketing experts (n=25) participated voluntarily in the study with using purposive sampling. The survey instrument of the study was a questionnaire made up of internal and external factors marketing strategy League and consists of 60 questions. The validity and reliability confirmed by 10 experts in this field through Cronbach's alpha coefficient Which was 0. 87. The data was analyzed by descriptive and analytic statistics of Friedman Test Method for Ranking of League football's marketing strategies factor. Results showed that due to internal factors (strengths and weaknesses) and external factors (opportunities and threats) and resulting in SWOT strategic analysis, marketing position in football was offensive and the most important purpose according to Friedman's test, was to develop supportive, facilitative and encouraging rules, for participants in the field of Marketing football League. According to this target to counter the threat, taking advantage of environmental opportunities, is to eliminate weaknesses and to enhance strengths in football marketing and applying appropriate strategies aremeans to reach to the objectives of revenue for football.مروزه فوتبال با پشت سر گذاشتن تغییرات فراوان، از حالت یک ورزش ساده تبدیل به یک تجارت مبدل شده است و خود را در کنار سایر صنایع و حرفه های موجود مطرح نموده است. هدف پژوهش حاضر، تدوین برنامه راهبردی بازاریابی باشگاههای لیگ برتر فوتبال بر اساس تحلیل SWOT است. روش تحقیق بر اساس نحوه جمعآوری دادهها از نوع توصیفی- پیمایشی و بر اساس هدف، کاربردی است. تعداد 53 نفر از مدیران باشگاهها (18نفر)، مسئولین کمیته بازاریابی باشگاهها (10نفر) و (25نفر) از متخصصین بازاریابی ورزشی با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند و به صورت داوطلبانه در تحقیق شرکت نمودند. ابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساخته مربوط به عوامل درونی و بیرونی برنامه راهبردی بازاریابی لیگ برتر فوتبال و شامل 60 سئوال بود. روایی پرسشنامه توسط 10 نفر از متخصصین این حوزه تأیید و پایایی پرسشنامهها از طریق ضریب آلفای کرونباخ 87/0 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی و استنباطی، از روش آزمون فریدمن برای رتبه بندی عوامل برنامه راهبردی بازاریابی لیگ برتر فوتبال استفاده شد. یافتهها نشان داد با توجه به شناسایی عوامل درونی (قوتها و ضعف ها) و عوامل بیرونی ( فرصتها و تهدیدها) و در نتیجه تحلیل استراتژیک سوات، جایگاه بازاریابی در فوتبال در موقعیتی تهاجمی قرار دارد و مهمترین هدف با توجه به آزمون فریدمن، تدوین قوانین حمایتی، تسهیلی و تشویقی برای مشارکتکنندگان، در حوزه بازاریابی لیگ برتر فوتبال به دست آمد. توجه به این هدف به منظور مقابله با تهدیدها، بهرهگیری از فرصتهای محیطی، رفع ضعفها و تقویت قوتها در بازاریابی فوتبال است و با بکار بردن استراتژیهای متناسب با اهداف میتوان درآمدزایی بیشتری برای فوتبال انجام داد.https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4294_0141c1c0cd2afdae2eab3aad148bca19.pdfدانشگاه پیام نورفصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی2345-55516220171122The Relationship between Job Characteristics an Attitude Toward Organizational Silence at Sport and Youth Offices of Hamadan Province: The Mediate Role of Job Burnoutرابطه بین ویژگیهای شغل و نگرش به سکوت سازمانی در ادارات ورزش و جوانان استان همدان: نقش میانجی تحلیل رفتگی شغلی35464296FAمحسنلقمانیدانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه بوعلی سینا همدانرحیمرمضانی نژاداستاد مدیریت ورزشی دانشگاه گیلاناعظمشریفیدانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه بوعلی سینا همدانJournal Article20150616Since some part of organizational silence is taken from the employee's attitude, in this study job characteristics were analyzed which through job burnout can fluctuate employees attitude toward the organization silence. 108 employees from sport and youth offices of Hamadan Province randomly selected through Krejcie and Morgan table and responded to job burnout, job characteristics, and organizational silence questionnaires. Reliability, structural and content validity of each questionnaire were accepted through exploratory and confirmatory factor analysis. Structural equation model results indicated that job design as autonomy (r= - 4.04, t= 2.68), feedback (r= - 0.51, t= 2.47), and task significance (r= - 0.22, t= 1.98) can largely control job burnout. But skill variety had a positive effect on job burnout (r= + 4.78, t= 2.56). Also job burnout had significantly the greatest influence on top manager’s attitude (r= 0.98, t= 5.03) and supervisors (r= 0.67, t= 5.17) to provide organizational silence. Thus it can be concluded that much of the observed organizational silence in the sport organizations are taken from job designs that was codified by top managers. It is recommended that job frameworks should be designed according to autonomy and task significance after identifying the needs of each employees. This process minimizes the most negative attitudes to top managers and supervisors in organizational partnerships.از آنجا که بخشی از استقرار سکوت سازمانی مبتنی بر نگرش کارمندان است، در این پژوهش ویژگیهای شغلی بررسی شدند که از طریق تحلیل رفتگی شغلی میتوانند نگرشهای کارمندان را نسبت به سکوت سازمانی دچار نوسان کنند. تعداد 108 کارمند از ادارات ورزش و جوانان استان همدان از طریق جدول کرجسی و مورگان به صورت تصادفی انتخاب شدند و به پرسشنامههای استاندارد تحلیل رفتگی شغلی، ویژگیهای شغل و سکوت سازمانی پاسخ دادند. پایایی، روایی سازه و محتوایی هر یک از پرسشنامهها از طریق تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی مورد قبول واقع شدند. نتایج مدل معادلات ساختاری نشان داد که طراحی مشاغل به صورت استقلال در کار (r= - 4.04, t= 2.68)، بازخورد (r= - 0.51, t= 2.47) و اهمیت وظیفه (r= - 0.22, t= 1.98) میتواند تا حدود زیادی تحلیل رفتگی را کنترل کند. اما تنوع مهارت اثر مثبتی بر تحلیلرفتگی شغلی کارمندان داشت (r= + 4.78, t= 2.56). همچنین تحلیلرفتگی شغلی به طور معنیداری بیشترین اثر را بر نگرش کارمندان نسبت به سکوت سازمانی مرتبط با مدیران عالی (r= 0.98, t= 5.03) و سرپرستان (r= 0.67, t= 5.17) دارد. میتوان نتیجه گرفت که بخش زیادی از مشاهده سکوت سازمانی در ورزش برگرفته از نوسانات طرحهای شغلی است که مدیران برای کارمندان تدوین کردهاند. پیشنهاد میگردد که پس از شناسایی نیازهای هر یک از کارمندان، چارچوبهای شغلی متناسب با استقلال کاری و اهمیّت وظیفه بالا برای کارمندان ورزشی طراحی شوند. این فرایند موجب میشود که مهمترین نگرشهای منفی به مدیران عالی و سرپرستان در مشارکتهای سازمانی به حداقل برسد.https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4296_f5ae15c92e6b68dbccaa18a38c02ad5a.pdfدانشگاه پیام نورفصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی2345-55516220171122The Relationship between Psychosocial and Environmental Factors Related to Physical Activity in Urmia girl high-schoolsرابطۀ میان عوامل روانی، اجتماعی و محیطی همبسته با فعالیت جسمانی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه شهر ارومیه47564297FAبهرامیوسفیدانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه رازی کرمانشاهالهاماسدزادهدانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه مازندرانرسولآزادیدانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه تبریزhttps://orcid.org/00Journal Article20141020The purpose of this study was to test the psychological, social and environmental factors in the prediction of physical activity among a random sample of female students, secondary school education in the city of Urmia. Research, cross-survey, based on SEM. The sample consisted of 307 students from first to third high school class. To explore the possible relationship of the four questionnaires, environment variables, psychological and social activities, health, teenage girls, was used, Reliability, through using, Cronbach's alpha was 83/0. Data Analysis was performed through using correlation test structural equation analysis. The test showed that the proposed model, the fit is acceptable, and can be used in future research. It was also noted that all environmental variables, social and emotional, with mutual solidarity, and physical activity, have a meaningful relationship. Accordingly, access to appropriate environmental conditions, friendly support of physical activity, and a sense of self-efficacy for physical activity, are of significant determinants of physical activity in leisure time of teenage girls. Hence, intervention programs should be increased based on environmental opportunities for physical activity, group-center physical activity preparation, and the use of the increased sense of self-efficacy.هدف این پژوهش، آزمون عوامل روانی، اجتماعی و محیطی در پیشبینی فعالیت جسمانی در میان یک نمونه تصادفی از دانش آموزان دختر مقاطع تحصیلی متوسطه شهر ارومیه است. روش تحقیق از نوع توصیفی _ پیمایشی و مبتنی بر مدل معادلات ساختاری است. نمونه آماری شامل 307 دانش آموز درکلاسهای اول تا سوم دبیرستان بودند. از چهار پرسشنامه برای اکتشاف رابطه احتمالی متغیرهای محیطی، روانی و اجتماعی با فعالیت جسمانی دختران نوجوان استفاده شد؛ که پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ 83/0 گزارش شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آزمون همبستگی و تحلیل معادلات ساختاری صورت گرفت. آزمون مدل پیشنهادی نشان داد که مدل از برازش قابل قبولی برخوردار است و میتوان آنرا در تحقیقات آتی بهکار برد. همچنین مشخص شد که همۀ متغیرهای محیطی، اجتماعی و روانی، با هم همبستگی متقابل داشته و با فعالیت جسمانی رابطۀ معنیداری دارند. بر این اساس، دسترسی به شرایط محیطی مناسب، حمایت دوستان از فعالیتهای جسمانی، و احساس خودکارآمدی برای انجام فعالیتهای جسمانی از تعیین کنندههای معنیدار برای انجام فعالیتهای جسمانی در اوقات فراغت دختران نوجوان است. از اینرو برنامههای مداخله میبایست مبتنی بر افزایش فرصتهای محیطی برای انجام فعالیتهای جسمانی، تدارک فعالیتهای جسمانی گروه محور و استفاده از روشهای افزایش احساس خودکارآمدی باشد.https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4297_88babd7569b3b5bb9ed4b0e7de5e4b6b.pdfدانشگاه پیام نورفصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی2345-55516220171122The Study of Factors Affecting the Formation of Small and Medium-Sized Institution in Iranian Sport Industryبررسی عوامل مؤثر بر شکلگیری بنگاههای کوچک و متوسط در صنعت ورزش کشور57664298FAعلی نقیغلامیهیئت علمی دانشگاه پیام نور استان خوزستانعلیرضازارعدبیر آموزش و پرورشاکبرقلاوندمدرس مدعو دانشگاه پیام نوررضوانشیرالیکارشناس ارشد تربیت بدنیJournal Article20151220The purpose of this paper is to examine the factors affecting the formation of small and medium-sized institution in the country as the sports industry. The research method was applied survey that conducted as a field. The statistical society consisted of all academics and entrepreneurs and aware people of this area. 35 university professors with Ph.D degree in sports management, 48 selected entrepreneurs in the field of sport were selected as a sample. The questionnaire was a researcher-made questionnaire that its face validity and construct validity and reliability were confirmed. To analyze the data The research methods of exploratory factor analysis and path analysis by SPSS and AMOS software were used. The results showed that 83.835 variances were included 5 factors. The findings showed the effectiveness of technology factors was 0.459, so it had the greatest impact on the formation of small and medium institutions in Iranian sports industry. This study results confirmed that technology factors have effective role in the formation and success of small and medium-sized businesses in the sports industry.هدف از مقاله حاضر بررسی عوامل موثر بر شکل گیری از بنگاه های کوچک و متوسط در صنعت ورزش کشورمی باشد.روش تحقیق حاضر پیمایشی از نوع کاربردی بوده که شکل میدانی انجام گرفته است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل تمامی اساتید دانشگاهی و کارافرینان و افراد آگاه در این حوزه بودند. بدین منظور تعداد 35 استاد دانشگاهی با مدرک دکتری مدیریت ورزشی، تعداد 48 کارافرین منتخب در حوزه ورزش به عنوان نمونه تحقیق مشخص گردیدند. . پرسشنامه تحقیق حاضر، پرسشنامه محقق ساخت ای بود که روایی صوری و روایی سازه و همچنین پایایی آن مورد تایید قرار گرفت.به منظور تجزیه و تحلیل داده های تحقیق حاضر از روش های تحلیل عاملی اکتشافی و تحلیل مسیر به وسیله نرم افزار های SPSS و AMOS استفاده گردید.نتایج تحقیق حاضر نشان میدهد که در کل 5 عامل حدود 835/83 درصد از واریانس ها را شامل می شدند. نتایج تحقیق حاضر نشان می دهد که عوامل تکنولوژی با تاثیر 459/0 بیشترین تاثیر بر شکل گیری از بنگاه های کوچک و متوسط در صنعت ورزش کشور را دارا بود. یافته های این پژوهش نشان داد که عوامل تکنولوژی در توفیق و شکل گیری کسب و کارهای کوچک و متوسط ورزشی تاکید داشتند.https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4298_5faafc431d0a9c192e87aee3aadd3fa5.pdfدانشگاه پیام نورفصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی2345-55516220171122Determine the Exploratory model of financial management in sport Federationsطراحی و تبیین الگوی کاربردی مدیریت مالی در فدراسیونهای ورزشی67794299FAمهدیگودرزیدکتری مدیریت ورزشی، مربی دانشگاه پیام نورJournal Article20160205The purpose of this study was determining and defining and designing the exploratory model of financial management in sport Federations.338 people include of financial experts, treasurers, auditors, accountants, professors that they were had active role in the financial management of sports federations were selected and surveyed. Delphi method, meetings and several steps analyze were used to determine the Explanatory model. Then related scientific texts were selected and they have been Content analysis. Document analysis, relevant literature review, surveys, questionnaire (α = 0.94), and using SPSS version 18; And the exploratory factor analysis method (PAF) for the extraction factor (structures), rotary miles (varimax) Ablymyn (delta zero and normalization with Kaizer) for the period of components, as well as to review the adequacy of the model, KMO index and Results Bartlett's test was used And exploratory model of good financial management in sports federations, respectively. Research findings showed that strategic planning; budgeting, accounting and evaluation are foundation of financial management in sport Federations. The collected information shows the situation of financial management in sport Federations in the axis in four regions.هدف از انجام این تحقیق تبیین مدل اکتشافی مدیریت مالی مطلوب در فدراسیون های ورزشی است که پرسشنامه ای با 25 سوال پاسخ بسته تهیه و ضریب پایایی آن 94/0 تعیین شد( 01/0p‹ ) و در اختیار 338 نفر از کارشناسان مالی،خزانه داران، حسابرسان، حسابداران، اساتید دانشگاه که سابقه فعالیت در فدراسیون های ورزشی را داشته اند قرار گرفت و با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 18 تجزیه و تحلیل قرار گرفت و از تحلیل عامل اکتشافی و روش (PAF) برای استخراج عامل ها (سازه ها)، روش دوران مایل (واریماکس) ابلیمین (با دلتای صفر و نرمال سازی کیزر) برای دوران مولفه ها؛ همچنین برای بررسی کفایت مدل، شاخص KMO و نتایج آزمون بارتلت مورد استفاده قرار گرفت و مدل اکتشافی مدیریت مالی مطلوب در فدراسیون های ورزشی به دست آمد. بر اساس یافته های تحقیق مدل اکتشافی مدیریت مالی متاثر از 4 عامل مستقل بوده است که عامل توجه به سازمان خود شامل برنامه ریزی راهبردی و بودجه بندی و نیز عامل توجه به ذینفعان که شامل حسابداری و گزارش دهی می باشد و نیز عناصر مدل و متغییرهای تبیین کننده ی هر یک معرفی شده استhttps://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4299_6c65c01fb46a9ede7ae6cfadb8cff195.pdfدانشگاه پیام نورفصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی2345-55516220171122The Analysis of Affecting Factors of with Mediating Role of Customer Attitude on Purchase Intention of Electronic Tickets For Iranian Football Premier League Matchesتجزیه تحلیل فاکتورهای اثرگذار با نقش میانجیگری نگرش مشتریان بر قصد خرید بلیط الکترونیکی مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران81884300FAوحیدحافظیدانشآموخته کارشناسی ارشد مدیریت ورزشیفاطمه عبدویعبدویاستادیار مدیریت ورزشی دانشگاه تبریزسجادپاشاییدانشآموخته کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی0000-0002-3933-146Xمحمد رسولخدادادیاستادیار مدیریت ورزشی دانشگاه تبریز.Journal Article20160715At the beginning of the third millennium, the world of sports has experienced a new era. Rapid and extensive developments in all aspects of sports, considerably caused new methods and techniques in sport marketing. Today, football field; after many changes; from a simple exercise has been proposed as a great trading alongside other industries and professions . This study aims to analyze the mediating role of customers’ attitude on purchase intention of e-tickets of Premier League Football matches of Iran. The research method is descriptive - survey. The population of this research is spectators of sports events. Data collection was through library studies and also Amaro and Duarte (2015) questionnaire. Kolmogorov - Smirnov test was used to determine the normality of the population and Smart PLS was used to test the hypotheses. The results showed that the attitude affects the ticket purchase intention, but it seems the attitude with a mediating role of other factors (perceived relative advantage, perceived compatibility, trust, perceived risk and perceived complexity), have a basic role on ticket purchase intention. Hence the clubs should always be watchful and careful about their interaction among themselves and their customers and with a clear understanding of customers' needs and values, provide goods and services via the internet in order to make them satisfied and trustful.در ابتدای هزاره سوم، جهان ورزش دوران جدیدی را تجربه میکند. تحولات سریع و گسترده در تمام ابعاد ورزشی، استفاده از شیوهها و فنون بازاریابی را در ورزش مورد توجه قرار داده است. امروزه در بین رشتههای ورزشی فوتبال با پشت سر گذاشتن تغییرهای فراوان، از حالت ورزش ساده به یک تجارت مبدل شده و خود را در کنار سایر صنایع و حرفههای موجود مطرح نموده است. هدف پژوهش حاضر تجزیه و تحلیل نقش واسطهای نگرش مشتریان بر قصد خرید بلیت الکترونیکی مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران است. روش پژوهش، توصیفی و از شاخه پیمایشی میباشد. جامعهی آماری تحقیق، مشتریان رویدادهای ورزشی مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران هستند. گردآوری دادهها، از طریق مطالعات کتابخانهای و نیز پرسشنامه آمرو و دوآرته (2015)، میباشد. در بخش آمار استنباطی از آزمون کلموگروف – اسمیرنوف جهت مشخص کردن نرمال بودن جامعهی آماری و از آزمون اسمارت PLS نیز جهت آزمون فرضیهها استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد، نگرش بر قصد خرید بلیت تأثیرگذار هست ولی به نظر میرسد نگرش با نقش واسطهای عوامل دیگر (مزایای نسبی درک شده، سازگاری درک شده، اعتماد، ریسک درک شده، پیچیدگی)، بر قصد خرید بلیت نقش بسزایی دارند. از این رو باشگاهها همواره باید ناظر و مراقب تعامل بین خود و مشتریانشان باشند و با شناخت و درک صحیح از نیازها و ارزشهای مد نظر مشتریان ورزشی، کالاها و خدمات با ارزشی را از طریق اینترنت به آنان ارائه کنند تا با جلب رضایتمندی، در آنها اعتماد ایجاد کنند.https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4300_7b5032b6879fca3c4337626b16aeeac1.pdfدانشگاه پیام نورفصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی2345-55516220171122Anger and Sabotage of the Football Fans and and its Relationship with Quality of Service in a Sport Stadiumعصبانیت و خرابکاری در تماشاگران فوتبال و ارتباط آنها با کیفیت خدمات در استادیومهای ورزشی89954301FAرضاشیخیکارشناس ارشد، مدیریت ورزشی، داشگاه آزاد اسلامی کرمان.اسماعیلشریفیاندانشیار دانشگاه، مدیریت ورزشی، دانشگاه باهنرکرمانJournal Article20161128The purpose of this research is the study of anger and sabotage of the football spectators in the stadiums and its relationship with quality of service.The statistical population included all the spectators of Persian Gulf League Cup(Fourteenth Period ). The sample population was consisted of 800 spectators at the 8 stadiums and 100 questionnaires were distributed . Research tool included Dour Andish’s quality of service questionnaire (2011) with reliability (α=0.82) and researcher made questionnaire of behavioral characteristics. And it’s validity with using Lavshi model (CVI=918), face validity confirmed with academic experts and its construct validity assessed through using exploratory factor analysis. And its reliability was calculated through using Cronbach's alpha (α=0.82). To describe the data, descriptive statistics (mean, standard deviation, percent, frequency, etc.) and the Pearson correlation coefficient was used to test the hypotheses. All statistical analysis were performed through using statistical software spss21.The results showed that anger is ranked first with an average of 2/90 ± 0/91 and sabotage with an average of 1/65 ± 0/97 is in second place of vandalism. The findings also indicate a significant relationship between sport stadiums service quality and rate of vandalism, (P <0/05) and the absence of significant relation between quality of service and the anger of the football fans P>0/05).هدف از اجرای این تحقیق، مطالعه عصبانیت و خرابکاری در تماشاگران فوتبال و ارتباط آنها با کیفیت خدمات در استادیومهای ورزشی و روش تحقیقی همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق شامل تمام تماشاگران لیگ برتر فوتبال جام خلیج فارس(دوره چهاردهم) بود. حجم نمونه تحقیق شامل 800 تماشاگر حاضر در 8 استادیوم مورد نظر بود که در هر استادیوم تعداد100 پرسشنامه بصورت نمونه گیری در دسترس توزیع شد. ابزار تحقیق شامل پرسشنامه کیفیت خدمات دور اندیش (1390) با پایایی (82/0 =α) و پرسشنامه محقق ساخته ویژگیهای رفتاری بود که روایی محتوای آن با استفاده از مدل لاوشی (918/0CVI=)، روایی صوری آن با نظر متخصصان و خبرگان دانشگاهی و روایی سازه آن با تحلیل عاملی اکتشافی ارزیابی شد و پایایی آن نیز با روش آلفای کرونباخ محاسبه شد (82/0 =α). جهت توصیف دادهها از آمار توصیفی (میانگین، انحراف استاندارد، درصدها و فراوانیها) و جهت آزمون فرضیهها از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. تمامی تجزیه و تحلیلهای آماری با استفاده از برنامه آماری SPSS21 انجام شد. یافتههای تحقیق نشان داد که عصبانیت با میانگین 91/0 ± 90/2 رتبه اول و در رتبه دوم خرابکاری با میانگین 97/0 ± 65/1 قرار دارد. همچنین یافتهها حاکی از وجود ارتباط معنیداری بین کیفیت خدمات در استادیومهای ورزشی و میزان خرابکاری، (05/0P<) و عدم وجود ارتباط معنیدار بین کیفیت خدمات در استادیومهای ورزشی و میزان عصبانیت از دیدگاه تماشاگران فوتبال بودند (05/0 P>).https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4301_c2702785f6d4145b1405f981d028602a.pdfدانشگاه پیام نورفصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی2345-55516220171122Identify and ranking the challenges of implementation of customer relationship management in Tehran sports facilitiesشناسایی و رتبهبندی چالشهای پیادهسازی مدیریت ارتباط با مشتری در اماکن ورزشی شهر تهران971064302FAزینبآنتدانشجوی دکتری دانشگاه مازندرانفرخکیادانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی کرجامیدجمشیدیدانشجوی دکتری دانشگاه مازندرانعلیرضازندعضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدسJournal Article20161201Customer relationship management (CRM) refers to all processes and technologies that companies and organizations deal with to identify, encourage, develop, maintain and provide better service to the customers and attract their satisfaction. The purpose of this study is to identify and ranking the challenges of implementing customer relationship management in public sport clubs. To do so, employees, experts and managers of Tehran governmentalindoorsportclubs were selected as statistical population, because of the largest community, according to Morgan table, 384 subjects were studied and finally 339 filled in questionnaires were analyzed. The data collection tool was Talebi questionnaire (2012) with 22 items and five factors. The results of the test hypotheses used one sample t test, showed that all five mentioned challenges involved in deploying Customer Relationship Management, and the results of factor analysis showed that "lack of sufficient commitment of top managers to implement" and "shifting managers and decision makers" were the most important challenges in the implementation of customer relationship management in Tehran public sport clubs. Based on the findings, it is evident that the factors or challenges of management, structural, cultural, technical and economic factors are the five key factors influencing the success rate of projects and clients relationship with management in the sport venues.مدیریت ارتباط با مشتری به همه فرآیندها و فناوریهایی گفته میشود که در شرکتها و سازمانها برای شناسایی، ترغیب، گسترش، حفظ و ارائه خدمات بهتر به مشتریان و کسب رضایت آنان به کار میرود. از این رو هدف از تحقیق حاضر شناسایی و رتبهبندی چالشهای پیادهسازی مدیریت ارتباط با مشتری در اماکن ورزشی میباشد. برای نیل به این هدف کارکنان، کارشناسان و مدیران اماکن ورزشی سالنهای سرپوشیده دولتی شهر تهران به عنوان جامعه آماری انتخاب شدند، با توجه به گستردگی جامعه از این میان مطابق جدول مورگان 384 نفر به عنوان نمونه مورد مطالعه قرار گرفتند و در نهایت 339 پرسشنامه تکمیلشده مورد بررسی قرار گرفت. ابزار گردآوری اطلاعات این پژوهش پرسشنامه طالبی (1391) با 22 گویه و در نظر گرفتن پنج عامل بود. نتایج حاصل از آزمون فرضیات تحقیق با استفاده از آزمون t تک نمونهای، نشان داد که هر پنج چالش ذکرشده در استقرار مدیریت ارتباط با مشتری دخیل هستند و نتایج حاصل تحلیل عاملی نشان داد که "عدم تعهد کافی مدیران ارشد نسبت به پیادهسازی" و "جابهجایی مدیران و تصمیمگیرندگان" از مهمترین چالشهای پیادهسازی مدیریت ارتباط با مشتری در اماکن ورزشی شهر تهران است. با توجه به یافتههای تحقیق مشاهده میشود که فاکتورها و یا چالشهای مدیریتی، ساختاری، فرهنگی، فنی و اقتصادی پنج گروه اصلی از فاکتورهایی هستند که به عنوان فاکتورهای اساسی تأثیرگذار بر عدم موفقیت پروژههای مدیریت ارتباط با اربابرجوع در اداره سالنهای ورزشی مد نظر و نحوه ارتباط آنها با مشتریان این سالنها تعیین شدند.https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4302_a58c4ff7e988ab7c8b6a98f90dc602c2.pdfدانشگاه پیام نورفصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی2345-55516220171122Ranking the employment share of sport tourism industry factors in developmentاولویتبندی سهم عوامل توسعه صنعت گردشگری ورزشی در اشتغالزایی از دیدگاه کارشناسان و محققان1071134303FAابوالفضلفراهانیاستاد مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور0000000204175858صدیقهاسلامیهیات علمی دانشگاه پیام نورحسینپورسلطان زرندیاستادیار مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نورJournal Article20140622he purpose of this study was ranking the employment share of sports tourism development from the perspective Experts and researchers. The method of this study was descriptive survey with the practical purpose. The statistical populationwas include all persons who had at least one book or two scientific papers in areas related to employment and tourismand Administrative experts in the field of employment and tourism, with at least a bachelor's degree, who are at least 10 years of experience. Samples were selected through stratified random sampling and The statistical population included of 1,000 researchers and 1,600 of experts that 334samples were calculated and selected. The measurement tool in this research was researcher- designed questioner. The final questionnaire's face validity was approved by experts. To determine the content validity were used exploratory and confirmatory factor analysis. Cronbach s Alfa coefficient was calculated 0/90. For data analysis, were used of descriptive statistics (frequency, percentage and mean) and inferential statistics (Friedman test, Mann-Whitney U) at a significance level of 0/05. The results showed that each factors of the sports tourism development such as transport, accommodation, economic factor and sport tournaments have a important role in creating jobs. Then development of sport tourism industry can be considered by senior executives to help as unemployment problem.هدف از پژوهش حاضر، اولویت بندی سهم عوامل مؤثر بر توسعه صنعت گردشگری ورزشی از دیدگاه کارشناسان و محققان بوده است. روش پژوهش توصیفی- پیمایشی و از لحاظ هدف کاربردی میباشد و به صورت میدانی اجرا شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل محققان و کارشناسان حوزه اشتغال و گردشگری میباشند. روش نمونهگیری تصادفی طبقهای بوده است. حجم تقریبی جامعه آماری محققان 1000 نفر و کارشناسان 1600 نفر در نظر گرفته شد و با استفاده از فرمول Q کوکران تعداد 343 نفر تعیین شد که افراد به صورت تصادفی طبقهای به عنوان نمونۀ آماری انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری در این پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بوده که با استفاده از نظر کارشناسان روایی صوری آن تأیید و با تحلیل عاملی اکتشافی، عوامل اصلی مشخص و سپس با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی مورد تأیید قرار گرفتند. ضریب آلفای کرونباخ نیز 90/0 محاسبه شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها ازروشهای آمار استنباطی ناپارامتریک ( آزمون فریدمن و یو من ویتنی) در سطح معناداری 05/0 و مدل معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که از دیدگاه محققان عاملهای اسکان و حمل و نقل و از دیدگاه کارشناسان عوامل اقتصاد و رویدادهای ورزشی نقش مهمتری در ایجاد فرصتهای شغلی دارند. بنابراین وجود قابلیتها و توانمندیهای کم نظیر ایران در حوزه گردشگری ورزشی از یک سو و وجود درصد بالای جمعیت جوان و جویای کار در کشور، می توان از گردشگری ورزشی به مثابه راهکاری برای اشتغالزایی سود جست.https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4303_9f5d368d16cf68e85325abf03c338803.pdf