دانشگاه پیام نورفصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی2345-55513320150220Content Analysis of Online and High circulation Newspapers with Emphasis on the Coverage of Sports Development Master Plan Document Componentsتحلیل محتوای روزنامههای سراسری پرشمارگان و پرمخاطب برخط با تأکید بر پوشش مؤلفههای سند طرح جامع توسعۀ ورزش کشور11301543FAپرستوزرکیعضو انجمن پژوهشگران جوان - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه شهید باهنر کرماناسماعیلشریفیان*استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه شهید با هنر کرمانکوروشقهرمان تبریزیاستادیار مدیریت ورزشی دانشگاه شهید با هنر کرمانJournal Article20130804The purpose of this study was Content analysis of online and high circulation newspapers with emphasis<br />on the coverage of Sports Development Master Plan document components. The research method was<br />analytical- descriptive that performed with Content analysis. . The statistic population was 10 high<br />circulation national newspaper online archives in the 2012. Data collection performed with Reliable cheek<br />list, For Data analysis used descriptive statistics method and chi Square test by of SPSS 20 software.<br />Results showed that in 720 newspapers studied in this article, 82/7% had one page and less than one page<br />sports content and 17/3% more than one page. 48% news relating to professional sports, 40%<br />Championship sport ,4% sport for the disabled, 3% women sport, 1%sport for all and 1% educational<br />sport. As well as the chi-square test results for categories, components and sex showed a significant<br />difference (P≤ 0/001). Therefore national newspapers should be aware of the important role of sport in<br />society. They must use their special position to motivate people to take part in total sport areas and help to<br />country sport development.هدف پژوهش حاضر، تحلیل محتوای روزنامههای سراسری پرشمارگان و پرمخاطب برخط کشور با تأکید بر پوشش مؤلفۀهای سند طرح توسعۀ ورزش کشور بود. روش تحقیق از نوع توصیفی- تحلیلی بوده که به صورت تحلیل محتوا انجام شد. جامعه آماری پژوهش، آرشیو 10 روزنامه سراسری پرشمارگان و پرمخاطب برخط کشور در سال 1391بود که برای نمونهگیری از روش تصادفی منظم استفاده شد. برای جمع آوری اطلاعات از برگة کدگذاری محقق ساخته که ضریب پایایی آن از آزمون اسکات برای مقوله مؤلفههای ورزش 89% و جنسیت 91% به دست آمد استفاده گردید. روایی صوری، برگة کدگذاری نیز توسط تعدادی از خبرگان تأیید شد. دادهها با استفاده از شاخصهای آمار توصیفی و آزمون غیرپارامتریک کای اسکوئر در نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل گردید. یافتهها نشان داد، از 720روزنامه مورد تحلیل، 7/82% دارای یک صفحه و کمتر از یک صفحه و 3/17% بیشتر از یک صفحه مطالب ورزشی به چاپ رساندهاند. بیشترین مطالب نیز به ترتیب مربوط به مؤلفۀ حرفهای 48%، قهرمانی 40%، معلولان4%، بانوان3%، تربیتی و همگانی هر کدام 1% به دست آمد. همچنین نتایج آزمون خی دو برای هر دو مقوله، مؤلفهها و جنسیت مطرح با سطح معنیداری (001/0≥P)، معنیدار به دست آمد. بدین معنی که بین مؤلفههای سند طرح ورزش کشور و جنسیت مطرح اختلاف معنیداری وجود دارد. بنابراین مطبوعات سراسری و پر شمارگان شایسته است به نقش مهم ورزش در جامعه آگاهی داشته و از جایگاه ویژۀ خود به دلیل پرشمارگان و پرمخاطب بودن استفاده کرده و در جامعه، فرهنگ سازی نموده و از این طریق به اعتلای ورزش کشور کمک نمایند.دانشگاه پیام نورفصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی2345-55513320150220A comparative study of how to finance the professional football clubs in Iran's and England premier leagueمطالعۀ تطبیقی چگونگی تأمین مالی باشگاه های فوتبال حرفه ای لیگ برتر ایران و انگلیس31421544FAمسعودنادریانمدیریت ورزشی، دانشگاه اصفهان0000-0002-3338-6611سمیهرهبریمدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد واحد خوراسکانمهساقربانیدانشگاه شاهدJournal Article20131216The purpose of this research was a Comparative Study of how to finance the professional football clubs in<br />Iran and England's premier leagues. That was an applied research and implemented in descriptive &<br />analytical method. Data collection was done through investigating of documents and also with use of<br />Researcher made questionnaire. Face and content validity of the questionnaire has been studied by<br />professionals and financial experts’ opinion and Construct validity was confirmed using exploratory factor<br />analysis. Validity of the questionnaire has been obtained through Cronbach's alpha (α=0/89). The<br />statistical population includes Statistical research community, all football clubs in Iran's Premier League<br />and England that were selected available three clubs from England and five clubs from Iran as samples.<br />Result showed there was a significant difference between methods of financing English & Iranian<br />professional football clubs. Most of Iranian clubs funding by government and industry-based (65%) while<br />most of English clubs are private and funding by television broadcasting rights(31%),matchdayincome(<br />21%) and Cash flow from business(22%). Some major barriers to financing Iran professional<br />football league clubs are as follows the state-run clubs, Lack of financial transparency, IRIB rejection to<br />pay the media broadcasting right to the clubs, Failure to comply with copyright law in Iran, Football<br />competition schedules, club marketing management, lack of awareness of club manager from new<br />methods of financing, Limited use of creative directors with financial and business expertise in different<br />levels of football industry.هدف کلی تحقیق مطالعۀ تطبیقی چگونگی تأمین مالی باشگاه های فوتبال حرفه ای لیگ برتر ایران و انگلستان در فصل90-1391بود. پژوهش از نظر هدف کاربردی و به روش توصیفی-تحلیلی اجرا شد. جامعۀ آماری تحقیق شامل کلیه باشگاه های فوتبال حاضر در لیگ برتر ایران و انگلستان بود که سه باشگاه در دسترس از کشور انگستان و پنج باشگاه از ایران به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از اسناد و مدارک و همچنین پرسش نامه محقق ساخته استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسش نامه با استفاده از نظر متخصصان مالی و اساتید مدیریت ورزشی و روایی سازه با استفاده از تحلیل عامل اکتشافی مورد تأیید قرار گرفت. پایایی آن نیز از طریق آلفای کرونباخ 89/0 محاسبه گردید. نتایج تحقیق نشان داد چگونگی تأمین مالی باشگاه های فوتبال حرفه ی لیگ برتر ایران با شیوه های تأمین مالی باشگاه های فوتبال انگلیس تفاوت آشکار دارد. اکثر باشگاههای فوتبال حرفه ای ایران مبتنی بر کمک های مستقیم دولت و سازمان های صنعتی(65%)بوده، اما باشگاه های انگلستان خصوصی و از طریق حق پخش تلویزیونی(31%)، درآمد روز مسابقه(21%) و جریان نقد حاصل از تجارت(22%) تأمین مالی می شدند. دولتی بودن باشگاه ها، عدم شفافیت صورت های مالی، امتناع صدا و سیما از پرداخت حق پخش آگهی و مسابقات به باشگاه ها، عدم رعایت قانون حق مؤلف، برنامه ریزی نامناسب مسابقات، عدم موفقیت بازاریابی باشگاه ها، عدم آگاهی مدیران باشگاه ها از روش های نوین تأمین مالی، استفاده محدود از مدیران خلاق و با تخصصهای تجاری و مالی در سطوح مختلف از جمله موانع مهم تأمین مالی در باشگاه ها فوتبال حرفه ای لیگ برتر ایران بود. دانشگاه پیام نورفصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی2345-55513320150220Feasibility study of Functional link between Ecotourism and Sport Tourism in Iran Case Study (Kurdistan Province)امکان سنجی پیوند عملکردی اکوتوریسم و توریسم ورزشی در ایران (مطالعه موردی: استان کردستان)43501545FAسمیراعلی آبادیمدیریت ورزشی، دانشگاه علوم تحقیقاتشیماحسامیمدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نورJournal Article20140211This study aims to investigate feasibility of ecotourism and sports tourism in Kurdistan. The material of<br />this study is a descriptive survey and based on objective is of applicable. The research population<br />comprising: sport expert agencies and cultural heritage and tourism office of Kurdistan, that 48 subjects<br />worked with researchers. The assessment tool is a questionnaire. The reliability coefficient of<br />questionnaire is obtained 0.87 that is desired and acceptable. The result of study show that Nesar’s<br />mountains protected area of Bijar, Qezel- uzan river, Ghamchaghi castle(Salavat Abad village).are<br />respectively priority of Bijar’s ecotourism, and Zariwar lake, Awraman village, the forests of Marivan,<br />Piazhe’s mountains and Mianeh are respectively priority of Marivan’s ecotourism, the result of the factor<br />analysis show that Zariwar lake in Marivan and Nesar mountains and protected areas of Bijar have the<br />highest power in sport tourism ,that were identified by the order of load factor with power of<br />Boating(0.89), ski(0.84),water skiing(0.81),walking to the mountain(0.701)and hiking(0.78). According<br />To results of this study, we suggest that with investment in making the sport‘s places with a full<br />complement of safety, especially equipped the installations and holding of National and international<br />sports competitions in ski , walking to the mountain, hiking, water skiing and boating can be effective step<br />to attract tourists to this area.تحقیق حاضر با هدف امکان سنجی پیوند عملکردی اکوتوریسم و توریسم ورزشی در استان کردستان انجام شد. روش تحقیق حاضر از نوع توصیفی- پیمایشی و بر اساس هدف از نوع کاربردی است. جامعۀ تحقیق شامل کارشناسان ورزش ادارات ورزش و جوانان و ادارات میراث فرهنگی و گردش گری استان کردستان بودند که از این تعداد 48 نفر به با محققان همکاری داشتند. ابزار تحقیق پرسش نامه محقق ساخته ای بود که پس تأیید روایی صوری و محتوایی آن توزیع گردید. ضریب پایای آلفای کرونباخ پرسش نامه نیز 87/0 به دست آمد . نتایج تحقیق نشان داد که کوه های نسار، منطقه حفاظت شده بیجار، رودخانه قزل اوزن به ترتیب در اولویت اکوتوریسم بیجار و دریاچه زریوار،روستای اورامان تخت، جنگل های مریوان به ترتیب در اولویت اکوتوریسم مریوان از دیدگاه کارشناسان میراث فرهنگی و گردش گری قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که دریاچه زریوار در مریوان و کوه های نسار و منطقه حفاظت شده بیجار دارای بیشترین توان توریسم ورزشی هستند، که به ترتیب بار عاملی آن ها با توان قایقرانی(89/0)، اسکی(84/0)، اسکی روی آب(81/0)، کوهپیمایی(701/0) و کوهنوردی(78/0) مشخص شدند. با توجه به نتایج تحقیق پیشنهاد می شود با سرمایه گذاری در ساخت اماکن ورزشی با تجهیزات کامل ایمنی به ویژه تجهیز اماکن و تاسیسات و برگزاری مسابقات کشوری و بین المللی در رشته های اسکی، کوهپیمایی و کوهنوردی ، اسکی روی آب و قایقرانی (توان های توریسم ورزشی منطقه بیجار و مریوان) گامی مؤثر در جهت جذب گردش گران به این مناطق برداشت.دانشگاه پیام نورفصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی2345-55513320150220Analysis and Modeling of Fan-based brand equity in Iran Football Clubsمدلسازی ارزش ویژۀ برند مبتنی بر هوادار(FBBE) باشگاههای فوتبال ایران51641546FAابوالفضلفراهانیدانشگاه پیام نور0000000204175858حمیدقاسمیمدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نورحبیبهنریمدیریت ورزشی، دانشگاه علامه طباطباییمحمد رسولخدادادیمدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نورJournal Article20140204This research aims to validate and factor analysis of Fan Based Brand Equity (FBBE) questionnaire of<br />football in Iranian super league clubs that was descriptive-analysis and done through survey method. The<br />statistic society was football club fans of 13thfootball super league and sample society was 880 of chosen<br />seven clubs using Qucran sampling method done by available sample using random category and<br />clustering methods. The instrument was author made questionnaire of FBBE. Total reliability was<br />(CVI=0.91) and validity was surveyed in 2 pilot methods of test-retest (ICC= 0.89) and Chronbach that<br />showed upper than 0.8 for 52 questions and lower for 2 ones, that were eliminated from questionnaire<br />finally. Firstly, data were analyzed for descriptive of mean, Std. frequencies, percentiles and charts, then,<br />descriptive statistical were evaluated for all variables. Using KS showed that distribution was normal, and<br />Amos were used for exploratory and confirmatory factor analysis. The results showed that collected data<br />are in line with research theory model with amounts of 20.86 for Chi-Square and 0.066 for significant that<br />is more than 0.05. (GFI) is 0.984 that is a desirable amount for Model fitting. (RMSEA) is 0.064 and<br />considering that the amount is less than 0.07 it can be rule to acceptance of research model. (TLI) index is<br />0.968, (CFI) index is 0.989 and (PNFI) is 0529 that all are showing desired fitting and acceptance of<br />research model. The results of Regression estimation show that traits and brand association benefits factors<br />have no relation on loyalty of Iranian super league fans. Brand association attitudes and brand<br />identification factors have direct and significant relation with loyalty to brand in Iranian super league fans.هدف این پژوهش عوامل مؤثر بر وفاداری به ارزش ویژۀ برند مبتنی بر هوادار(FBBE) در باشگاههای لیگ برتر فوتبال ایران است. پژوهش حاضر توصیفی- تحلیلی بوده و بصورت پیمایشی انجام گرفت. جامعۀ آماری هواداران باشگاههای فوتبال حاضر در لیگ سیزدهم برتر فوتبال ایران بود و نمونه آماری 880 نفر از این جامعه که به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای و خوشهای انتخاب شدهاند. ابزار پژوهش پرسش نامه محققساخته(FBBE) با 45 گویه در مقیاس هفت مرتبهای لیکرت میباشد که روایی محتوای کل پرسش نامه توسط 10 نفر از متخصصان فن(91/0 =CVI)، بوده و پایایی در مطالعه مقدماتی با دو روش پایایی آزمون- بازآزمون (89/0=ICC) و با استفاده از ضریب آلفا کرونباخ 81/0 به دست آمده است. دادههای تحقیق با استفاده مدل معادلات ساختاری در محیط نرم افزار Amos مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که با مقدار آماره خیدو برابر 86/20، و سطح معنیداری 066/0 که بزرگتر از 05/0 است، دادههای جمعآوری شده با مدل نظری تحقیق تطبیق دارد. (GFI) برابر 984/0 است که نشان دهنده قابل قبول بودن این میزان برای برازش مطلوب مدل است. مقدار(RMSEA) نیز 064/0 می باشد که با توجه به این که کمتر از 07/0 است، قابل قبول بوده و نشان دهنده تأیید مدل پژوهش می باشد. شاخص(TLI) برابر 968/0؛ شاخص(CFI) برابر 989/0 و شاخص ((PNFI برابر 529/0است که همگی نشان دهنده برازش مطلوب و تأیید مدل پژوهش می باشند. نتایج مربوط به برآورد رگرسیونی نشان میدهد که عامل ویژگیها و عامل منافع تداعی برند بر وفاداری به برند در هواداران لیگ برتر فوتبال ایران تأثیرمعنیداری ندارد. عامل نگرشهای تداعی برند و عامل هویت برند بر وفاداری به برند در هواداران لیگ برتر فوتبال ایران تأثیرمستقیم معنیداری دارد.دانشگاه پیام نورفصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی2345-55513320150220Structural equation modeling of factors affecting employee’s social capital of general office of sport and youth of Khorasan Razaviمدل معادلات ساختاری عوامل مؤثر بر سرمایۀ اجتماعی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی65761547FAسمیرافیضیمدیریت ورزشی، دانشگاه شمالسید محمد حسینرضویمدیریت ورزشی، دانشگاه مازندرانامیرمنتظریمدیریت ورزشی، دانشگاه فردوسی مشهدJournal Article20140409This study aims to determine the factors affecting the social capital of employees in the sport<br />organization. The method applied in this research was descriptive – correlation. The statistical<br />population consisted of employees in general office of sport and youth of Khorasan Razavi Province.<br />Based on Morgan and Krejcie’s sample size table, 86 employees as the sample population were<br />considered (n=86). The research Instrument was the “social capital questionnaire” (Akbari, 2012)<br />comprised 26 items with 7 factors. The content and face validity of the questionnaire was confirmed by<br />expert university panel. Cronbach’s alpha coefficient was used to test the reliability of the questionnaires<br />in pilot study. The reliability of questionnaire was 0.87. The result of structural equation modeling<br />analysis showed that factors of empowerment and education, identity, co-ownership and teamwork,<br />commitment, trust, information and knowledge, help and assistance had the highest impact in the form of<br />social capital respectively (χ2[14]=36.741,Porganizations to maintain and promotion its position in society, can Invest in the factors obtained in this<br />study in order to provide the social capital.هدف از این مطالعه، تعیین عوامل مؤثر بر سرمایۀ اجتماعی کارکنان در سازمان های ورزشی بود. روش تحقیق توصیفی ـ همبستگی بود. به همین منظور کارکنان ادارۀکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی به عنوان جامعۀ آماری انتخاب شدند، با توجه به جدول نمونه گیری مورگان ـ کرجسای تعداد 86 نفر به عنوان نمونه آماری تعیین گردید. اطلاعات مورد نظر از طریق پرسش نامۀ سرمایۀ اجتماعی اکبری (1392) که شامل 26 سؤال در 7 عامل بود، جمع آوری گردید. روایی صوری و محتوایی پرسش نامه توسط گروهی از استادان صاحب نظر دانشگاهی بررسی و تأیید شد و در یک مطالعۀ راهنما و با استفاده از ضریب همبستگی آلفای کرونباخ مقدار پایایی برابر با 87/0 محاسبه گردید. بر اساس نتایج به دست آمده از تحلیل مدل معادلات ساختاری، عوامل توانمندسازی و آموزش، هویت، مشارکت و کار تیمی، تعهد، اعتماد، اطلاعات و آگاهی و کمک و هم یاری به ترتیب بیشترین نقش و تأثیررا در شکل گیری سرمایۀ اجتماعی در سازمان داشتند (χ2[14]=36.741,P <br />منابع انسانی، سازمان های ورزشی، مشارکت، سرمایۀ اجتماعی، توانمندسازی.دانشگاه پیام نورفصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی2345-55513320150220Determining questionnaire validity and reliability of customer loyalty in Sportتعیین روایی و پایایی پرسش نامه وفاداری مشتریان در ورزش77841548FAحسنپورسلطانی زرندیمدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نورJournal Article20140416This study aims to determine questionnaire validity and reliability of customer loyalty in sport. The<br />statistical population of this study was the pools and private clients in Mashhad unlimited number<br />formed. Using a sample of 382 persons was determined through Cochran formula and were selected<br />randomly. Measurement Instrument was a questionnaire of 8 questions of customer loyalty Lee (2008)<br />included 2 subscales (behavioral and attitude). Methods of structural equation has been implemented in<br />the field. Validity of questionnaire was accepted after translating by professors of sport management and<br />specialists. Statistical methods were descriptional indexes for describing data, Cronbach`s alpha for<br />determining validity, analysis of an accepting factor to determine the validity. Analytical results showed<br />(α =0.86) reliability for loyalty questionnaire. All factors had a significant relationship with concept<br />loyalty in reliability of Structure, the amount of relationship and T-value. X2/df=2.85, RMSEA=0.096<br />indexes and NFI=0.93, NNFI=0.94, CFI=0.96, IFI=0.96, RFI=0.90 and GFI=0.94 also confirmed<br />appropriateness of models. Also, the results about the relationships of factors with the meaning of loyalty<br />showed that all factors could be a good predictor for the concept of loyalty, finally internal and external<br />validity of customer loyalty model was accepted.هدف از این پژوهش تعیین روایی و پایایی پرسش نامه وفاداری مشتریان در ورزش بود. جامعۀ آماری این پژوهش را مشتریان استخرهای خصوصی و دولتی شهر مشهد به تعداد نامحدود تشکیل دادند. با به کارگیری از فرمول کوکران نمونۀ آماری برابر با 382 نفر برآورد شد و به صورت تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده ها از پرسش نامه وفاداری لی (2008) که مشتمل بر 8 سؤال بوده و شامل مؤلفه های نگرشی و رفتاری می باشد استفاده شد. روش پژوهش از دسته معادلات ساختاری بوده که به صورت میدانی به اجرا درآمده است. روایی پرسش نامه با به کارگیری نظریات 10 تن از اساتید مدیریت ورزشی به دست آمد. برای تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی و آزمون های آماری ضریب آلفای کرونباخ برای تعیین پایایی و تحلیل عاملی تأییدی برای تعیین روایی سازه استفاده شد. نتایج نشان داد پایایی پرسش نامه وفاداری 86/0 می باشد. در خصوص روایی سازه و بر اساس میزان روابط و T-value، تمامی سؤالات رابطه معناداری با عامل ها داشتند و توانستند پیشگوی خوبی برای عامل خود باشند. شاخـص های نسبت x2 به df (85/2)، 096/0=RMSEA و همچنین 93/0=NFI، 94/0=NNFI، 96/0=CFI، 96/0=IFI، 90/0=RFI و 94/0=GFI هم برازش مدل را تأیید کردند. همچنین در خصوص روابط عامل ها با وفاداری نتایج نشان داد که تمامی عامل ها توانستند پیشگوی خوبی برای مفهوم وفاداری باشند. در نتیجه روایی درونی و بیرونی مدل "وفاداری مشتریان" مورد تأیید قرار گرفت.دانشگاه پیام نورفصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی2345-55513320150220The relationship between organizational culture and creativity as well as productivity of physical education faculty members of Payame Noor Universityارتباط بین فرهنگ سازمانی با خلاقیت و بهره وری اعضای هیات علمی تربیت بدنی پیام نور کشور85941549FAمرتضیرضایی صوفیمدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نورJournal Article20141117This study concerns the relationship between organizational culture and creativity as well as productivity<br />among Payame Noor university physical education faculty members. Accordingly, a co-relational-descriptive<br />method has been employed for this study. The population of the study comprises 87 Payame Noor university<br />physical education faculty members selected by total inclusion of the population. The data were collected by<br />some standard questionnaires such as Robin’s organizational culture questionnaire (1996), Rendsip’s creativity<br />questionnaire (1979) and Echio’s productivity questionnaire (1980). Moreover, the content validity of the given<br />questionnaires was determined by an expert panel. Besides, the normality of the data distribution was attested<br />by Kolmograph-Smirnov test not to mention the correlation between variables has been verified by Pearson<br />correlation co-efficient. The results of the study revealed that organizational culture such as organizational<br />identity, considering controversies, management support, organizational consistency, taking risks, clear goals,<br />bonus system had a significant correlation with the creativity of PNU faculty members, whereas, organizational<br />identity, individual creativity and control did not have a significant correlation with the creativity of the<br />mentioned members. Furthermore, it has been found that some factors of organizational culture such as<br />organizational relationships, bonus system, organizational consistency, control and individual creativity had a<br />significant correlation with the productivity of PNU faculty members, however, factors such as considering<br />controversies, organizational identity, clear goals, taking risks and management support did not confirm a<br />significant correlation with the productivity of PNU faculty members.هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه ی فرهنگ سازمانی با خلاقیت و بهره وری اعضای هیات علمی تربیت بدنی پیام نور کشور می باشد. روش تحقیق این پژوهش توصیفی – همبستگی می باشد جامعه آماری این پژوهش را 87 نفر از اعضای هیات علمی گروههای تربیت بدنی دانشگاههای پیام نور کشور تشکیل می دادند که به روش کل شمار انتخاب شده بودند. برای جمع آوری داده ها از پرسش نامه های استاندارد فرهنگ سازمانی رابینز (1996)، پرسش نامه خلاقیت رندسیپ (1979) و پرسش نامه بهره وری اچیو(1980) استفاده گردید. روایی محتوایی آن توسط متخصصین تایید گردید. داده ها بوسیله آزمون کلموگروف اسمیرنف جهت آزمایش طبیعی بودن داده ها و آزمون آماری ضریب همبستگی پیرسون جهت بررسی همبستگی متغیرها مورد استفاده قرار گرفت. نتایج این پژوهش نشان داد مؤلفه های فرهنگ سازمانی از قبیل ارتباطات سازمانی، تعارض پذیری، حمایت مدیریت، انسجام سازمانی، ریسک پذیری، وضوح اهداف و سیستم پاداش با میزان خلاقیت اعضای هیئت علمی دانشگاه های پیام نور کشور ارتباط معنادار دارد و از طرفی مؤلفه های فرهنگ سازمانی مانند هویت سازمانی، خلاقیت فردی و کنترل با میزان خلاقیت اعضای هیئت علمی دانشگاه های پیام نور کشور ارتباط معنادار ندارد و همچنین نتایج نشان می داد مؤلفه های فرهنگ سازمانی مانند ارتباطات سازمانی، سیستم پاداش، انسجام سازمانی، کنترل و خلاقیت فردی بر بهره وری اعضای هیئت علمی دانشگاه های پیام نور کشور رابطه معنی دار دارد و از طرفی مؤلفه های مانند تعارض پذیری، هویت سازمانی، وضوح اهداف، ریسک پذیری و حمایت مدیریت بر بهره وری اعضای هیئت علمی دانشگاه های پیام نور کشور رابطه معنی دار نداشته است.دانشگاه پیام نورفصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی2345-55513320150220An Analysis on the Performance of Sabah project on Training of swimming skills by students and the difficulties to its better application from the point of view of trainers and expertsتحلیلی بر عمل کرد طرح سباح در آموزش مهارت های شنا بین دانش آموزان و موانع اجرای بهینه این طرح از دیدگاه مربیان و کارشناسان951041550FAاسکندرحسین پورمدیریت ورزشی، دانشگاه تهران0000000329930546میر محمدکاشفمدیریت ورزشی، دانشگاه تهرانمحسنوحدانیمدیریت ورزشی، دانشگاه تهرانیوسفمنگشتی جونیدانشگاه ارومیهJournal Article20140108This study intends to investigate the Performance of Sabah project on Training of swimming skills to students.<br />It also tries among study the difficulties of its better application from the point of trainers and experts view. The<br />study included two sections: one is quasi- experimental and the other is descriptive. In quasi- experimental<br />section, a sample of 30 students within age range of 8.34±5.98 and BMI of 23.98±2.05 are randomly selected<br />and tested in a pre-test and post-test order. In the descriptive section the population included all the trainers and<br />experts of the project in education and schooling offices in Orumieh (N=43). The instrument used in this<br />section was a researcher made questionnaire including 4 sections of facilities, environment, management and<br />programming, those related to the trainers and problems related to the students. Face validity and content<br />validity of the questionnaire were confirmed by the experienced professors in the field of physical Training. Its<br />Construct validity was also confirmed through use of factor analysis (p=0.00, df=43, AGFI= 0.91). The<br />reliability of the test was 0.85. The tests used for data analysis as follows: Friedman, U Mann Whitney and<br />Wilcoxon. Results showed that in all of the swimming skills there is a meaningful difference between pre-test<br />and post-test. regarding the difficulties, the analysis showed that problems are mostly related to facilities,<br />trainers, management and programming and students, respectively. The findings of the study show that the<br />project has been successful but it surely is far away from the defined goals. By providing appropriate facilities<br />and with a good programming and management, we can pave the way for a better Training and learning.هدف پژوهش حاضر تحلیلی بر عمل کرد طرح سباح در آموزش مهارت های شنا به دانش آموزان و بیان موانع اجر ای این طرح از د یدگاه مربیان و کارشناسان بود.<br />8,34 و تود ة شاخص بدنی ± پژوهش در دو بخش به صورت نیمه تجربی و توصیفی- پیمایشی صورت پذیرفت. در بخش نیمه تجرب ی 30 نفر با م یانگین سن ی 5,98<br />23,98 از میان فراگیران به صورت تصادفی خوشه ای انتخاب و با ارزیابی مربیان و داوران در پیش آزمون و پس آزمون مورد سنجش قرار گرفتند. در بخش ±2,05<br />ابزار این بخش پرسش نامه محق ق .(N= توصیفی، جامعة آماری شامل کلیة مربیان طرح و کارشناسان ادارات و نواحی آموزش وپرورش شهرستان ارومیه بودن د( 43<br />ساخته ای بود که مشکلات و موانع اجرای طرح را در 4 بعد: امکانات و فضاها، مدیریت و برنامه ریزی، مشکلات مربوط به مربیان و مشکلات وابسته به دانش آموزان<br />df= و 43 AGFI= بررسی می کرد. روایی صوری و محتوایی پرسش نامه توسط اساتید مجرب تربیت بدنی و روایی ساز ة آن از طریق تحلیل عامل ی تأیید ی ( 0,91<br />به دست آمد. به منظور تجزیه وتحلیل داده ها α= مورد تأیید قرار گرفت و ضریب پایایی آن در یک مطالعة مقدماتی با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 85 (P= و 0,00<br />از آزمون رتبه ای فریدمن، یومان – ویتنی و ویلکاکسون استفاده شد. یافته ها نشان داد که در تمامی مهارت های شنا ب ین پ یش آزمون و پس آزمون تفاوت معنادار ی<br />وجود دارد. در بخش بررسی موانع اجرای بهینة طرح، مشخص شد که بیشترین مشکلات به ترتیب مربوط به کمبود امکانات و تجهیزات، مشکلات مربوط به مرب یان،<br />مدیریت و برنامه ریزی و درنهایت مشکلات دانش آموزان است. آنچه در این تحقیق به دست آمده حاکی از تأثیرگذار بودن طرح دارد. ولی تا نتیجه مطلوب و موردنظر<br />فاصله دارد که باید با مهیا نمودن شرایط، امکانات و برنامه ریزی و مدیریت مناسب زمینة را برای آموزش و یادگیری بهتر فراهم نمود.دانشگاه پیام نورفصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی2345-55513320150220An analytical study on pro/anti-social behaviors of athletes of individual and team sports during their leisure timeتحلیل رفتارهای موافق و ضد اجتماعی ورزشکاران حرف های رشته های انفرادی و تیمی در اوقات فراغت1051161551FAسانازصائب فتوحیهمدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزفرزادغفوریدانشگاه مدیریت ورزشی، علامه طباطباییکامبیزعبدیمدیریت ورزشی، دانشگاه فردوسی مشهدJournal Article20140530The aim of this study was an analytical study on pro/anti-social behaviors of athletes of individual<br />and team sports during their leisure time. This study is an applied and descriptive survey study that<br />is conducted in the field. The population of the study consisted of 340 national team athletes in 23<br />team and individual sports. The sample consisted of 181 subjects were randomly selected<br />according to Morgan table. The instrument of study was a Researchers developed questionnaire has<br />which been arranged based on the Republic Islamic of Iran police force. Content validity was<br />reported 0/84 using Lavish model (1975 ) by a group of experts. In order to assess the reliability of<br />the questionnaire, test - retest and internal reliability was used that values of 0/91 and 0/87 were<br />respectively reported. The mean and standard deviation were used to describe the data.<br />Kolmogorov Smirnov test, Levine's test, ANOVA, Bonferroni post hoc test, Fisher's Exact test and<br />t-test were used to analyze the data. The most important results of this study was significant<br />differences between the sports type and anti-social behavior of team sports athletes in leisure time<br />and between team and individual sports athletes in antisocial activities.هدف تحقیق حاضر، تحلیل رفتارهای ضد اجتماعی ورزشکاران حرفه ای رشته های انفرادی و تیمی در اوقات فراغت بود. تحقیق حاضر توص یفی، از نظر مس یر اجرا از<br />نوع تحقیقات پیمایشی به شمار می آید که به شکل میدانی انجام گرفت. جامعة آماری پژوهش شامل ورزشکاران ت یم های مل ی بو ده که تعداد آن ها در 23 رشته<br />ورزشی تیمی و انفرادی، 340 نفر می باشند. نمونة آماری شامل 181 نفر طبق جدول مورگان به صورت تصادف ی ساده انتخاب گرد ید . ابزار اندازه گ یری پژوهش،<br />پرسشنامة محقق ساخت بود که بر اساس شاخص های نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تنظیم گردید. روایی محتوا با استفاده از مدل لاوشی( 1975 )، توسط گروه<br />0 به دست / 0 و 87 / 0، گزارش شد. جهت محاسبه پایایی پرسش نامه از دو روش آزمون – بازآزمون و پایایی درونی به ترتیب مقا دیر 91 / متخصصان و کارشناسان 84<br />آمد. جهت توصیف داده ها از میانگین و انحراف استاندارد استفاده شد. در تحلیل استنباطی داده ها از آزمون های کلوموگروف اسمیرنف، تست لوین، تحلیل واریانس<br />مستقل استفاده گردید. مهمترین نتا یج این پژوهش این بود که ب ین نوع t و آزمون Fisher's Exact آزمون ،Bonferroni آزمون تعقیبی ،ANOVA یک طرفه<br />ورزش و رفتارهای ضد اجتماعی در اوقات فراغت ورزشکاران رشته های تیمی و بین ورزشکاران انفرادی و تیمی در فعالیت های ضداجتماعی تفاوت معنی داری وجود<br />داشت.دانشگاه پیام نورفصلنامه علمی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی2345-55513320150220Application of path analysis model in explaining Indicators that have influence on success of sports teams in international eventsکاربرد مدل تحلیل مسیردرتبیین شاخص های مؤثربرموفقیت ورزشی تیم های ایران دررویدادهای بین المللی1171311552FAغلامرضاشعبانی بهارمدیریت ورزشی، دانشگاه بوعلی سینای همداننصرالهعرفانیروانشناسی، دانشگاه پیام نورمحمودگودرزیمدیریت ورزشی دانشگاه تهرانعلیمنصفروانشناسی، دانشگاه بوعلی سینای همدانJournal Article20140904This research aims to explain Indicators that have influence on success of sports teams in<br />international events. Statically society was coaches, athletes and executive directors for individual<br />sports federations (which randomly selected four-Federations: wrestling, Lifting, Track and field,<br />Taekwondo) and was also the director of the national olympic committee and ministry of sport and<br />youth that 153 person finally respond to questionnaire. Data gathering tool was that standardized<br />questionnaire elite sports climate (De Bosscher,2011) which consists of 95 questions. Content<br />validity was assessed by related experts and the reliability of the questionnaire through a pilot<br />study with 30 patients and Cronbach’s Alpha (0/93) respectively. Through path analysis affecting<br />factors on success of sports teams have been studied. The results showed that two factors external<br />funding Financial support and Elite sport Environment With standardized coefficients 0/457 and<br />0/048 through structure of sport policies have indirect effect on sporting success respectively. Also<br />Talent identification variable With standardized coefficients the 0/348 has the maximum effect and<br />post-Career Support With standardized coefficients the 0/134 has the minimum effect in sporting<br />success. Finally, sport administrators and policy makers can identify success factors investment<br />and favorable focus on these factors.هدف از این پژوهش تبیین شاخصهای مؤثر بر موفقیت ورزشی تیم های ایران در رویدادهای بین المللی بود. جامعة آماری این پژوهش مدیران اجرایی، ورزشکاران،<br />مربیان و پیشکسوتان فدراسیون های ورزش های انفرادی می باشد که از بین آن ها چهار فدراسیون(کشتی، وزنه برداری، دو و میدانی و تکواندو) به صورت تصادف ی<br />خوشه ای انتخاب شد و همچنین مدیران کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش وجوانان بود که 153 نفر در نهایت به پرسش نامه های تحقیق پاسخ دادند. ابزار گردآوری<br />اطلاعات، پرسشنامة استاندارد بررسی جو ورزش نخبگان(دی بوسچر و همکاران، 2011 ) شامل 95 سؤال می باشد. روایی محتو ایی آن توسط متخصص ین این حیطه<br />0) به دست آمد. با استفاده از مدل تحلیل مسیرعوامل / مورد ارزیابی قرار گرفت و پایایی پرسش نامه نیز از طریق مطالعه مقدماتی با 30 نفر و آزمون آلفای کرونباخ( 93<br />مؤثر بر موفقیت ورزشی تیم ها مورد بررسی قرارگرفت. نتایج حاصل از بررسی نشان داد که دو عامل بیرونی حمایت مالی و مح یط قهرما نی با ضرا یب استاندارد به<br />0 بیشترین اثر / 0 از طریق ساختار وسیاست گذاری اثر غیر مستقیم بر موفقیت ورزشی دارند. همچنین متغیر سیستم مربیگری باضریب استاندارد 348 / 0و 048 / ترتیب 457<br />0کمترین اثر را بر موفقیت ورزشی دارند. در نهایت مدیران و سیاست گذاران ورزش ی م ی توانند با شناخت / و متغیرحمایت شغلی- ورزشی با ضریب استاندارد 134<br />عوامل موفقیت، سرمایه گذاری و تمرکز مناسبی بر این عوامل داشته باشند.