با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن مدیریت ورزشی ایران
دوره 11 (1401)
دوره 10 (1400)
دوره 9 (1399)
دوره 8 (1398)
دوره 7 (1397)
دوره 6 (1396)
دوره 5 (1395)
دوره 4 (1394)
دوره 3 (1393)
دوره 2 (1392)
دوره 1 (1391)
تعداد دوره‌ها 12
تعداد شماره‌ها 48
تعداد مقالات 458
تعداد نویسندگان 932
تعداد مشاهده مقاله 1,063,784
تعداد دریافت فایل اصل مقاله 812,880
نسبت مشاهده بر مقاله 2322.67
نسبت دریافت فایل بر مقاله 1774.85
-----------------------------------------
تعداد مقالات ارسال شده 2,809
تعداد مقالات رد شده 2,067
درصد عدم پذیرش 74
تعداد مقالات پذیرفته شده 31
درصد پذیرش 12
زمان پذیرش (روز) 155
تعداد پایگاه های نمایه شده 5
تعداد داوران 73

 ازاینکه نشریه علمی _ پژوهشی " پژوهش های کاربردی در مدیریت ورزشی" را برای انتشار ایده های نوین علمی و کاربردی خود انتخاب کرده اید سپاسگزاریم.                                                                                                                          سردبیر نشریه

بر اساس صورتجلسه هزار و دویست و چهارمین نشست هیأت رئیسه دانشگاه پیام نور مورخ 1400/09/01
برای بررسی، داوری و چاپ مقالات در فصلنامه، هزینه دریافت خواهد شد.

هزینه بررسی و پذیرش مقاله : در حال حاضر سه میلیون ریال تا مرحله پذیرش قطعی و سه میلیون ریال هزینه انتشار (جمعاً شش میلیون ریال)

 قابل توجه نویسندگان محترم لطفا برای ثبت مقاله و پرداخت وجه از مرورگر Mozilla استفاده نمایید.

 اهداف و مأموریت ها

نشریه "پژوهش های کاربردی در مدیریت ورزشی" به صورت فصلنامه با امتیاز علمی - پژوهشی و به زبان فارسی منتشر می گردد. هدف نشریه کمک به توسعه علوم مدیریت ورزشی و ارتقاء دانش تخصصی با تأکید بر یافته های علمی - پژوهشی و دستاوردهای پژوهشی صاحبان اندیشه می باشد. مأموریت  این نشریه انتشار مقالاتی است که در حیطه مدیریت ورزشی مشتمل بر: «کار آفرینی در ورزش»، «گردشگری ورزشی»، «بازاریابی ورزشی»، «آموزش ورزش» و سایر زمینه های مرتبط با مدیریت در ورزش که مبتنی بر پژوهش های کاربردی، بنیادی و توسعه ای باشد. مقالات با رویکردهای کاربردی از اولویت برخوردار می باشند.

شایان ذکر است که نشریه یادشده در بالا، ابتدا بر اساس مجوز شماره 143544/3 مورخ 10/7/1391 تا شماره «سوم» با عنوان " نشریه پژوهش های کاربردی  مدیریت و علوم زیستی در ورزش " منتشر شده است که با توجه به موافقت مدیر کل محترم «دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی» وزارت متبوع طی نامه شماره 239746/3 مورخ 21/12/1391 به "نشریه پژوهش های کاربردی در مدیریت ورزشی" تغییر نام یافت.

«حسب اعلام اداره کل تحقیقات و خدمات پژوهشی طی نامه شماره 32550/51/د مورخ 22/07/1392 به اطلاع می رساند نشریه پژوهش های کاربردی در مدیریت ورزشی در مرکز استنادی علوم جهان اسلام ISC  نمایه سازی شده است.»   

نشریه پژوهش­های کاربردی در مدیریت ورزشی در سایه تلاش و اهتمام نویسندگان، اعضای محترم هیأت تحریریه، داوران و دست اندرکاران گرامی موفق به اخذ بالاترین IF در نشریات Q1 شده است.حفظ و ارتقاء جایگاه علمی از اولویت­ها و سیاست­های نشریه است. بر این اساس هیأت تحریریه و داوران بیش از گذشته در کیفیت علمی مقالات و وجه کاربردی نتایج پژوهشی اهتمام خواهند نمود. انتظار بر این است که نویسندگان گرامی که در دستیابی به جایگاه علمی ذکر شده بیشترین نقش را داشته اند، اکنون نیز یاری­گر ما در ارتقاء نشریه باشند.

سردبیر نشریه

در این نشریه مقالات دارای رویکرد تحقیقی، پژوهشی، کاربردی و با ذکر زمینه کاربست نتیجه پژوهش قابل پذیرش و انتشار می باشند.

مقالات ارسالی به این نشریه از طریق سامانه مشابهت یاب کنترل می شوند.

مقالات این فصلنامه دارای شناسه DOI می باشند.

این نشریه با احترام به قوانین اخلاق در نشریات تابع قوانین کمیتۀ اخلاق در انتشار(COPE) می باشد و ازآیین نامه اجرایی قانون پیشگیری ومقابله با تقلب درآثارعلمی پیروی می نماید.

بررسی تخلفات: بر اساس دستورالعمل بین المللی کمیته اخلاق چاپ آثار علمی (COPE) با تخلفات برخورد می گردد. 

* نشریه پایبند به قوانین بین المللی علیه سوء استفاده علمی شامل داده سازی، تحریف، سرقت ادبی، و غیره می باشد. هرگونه سوء رفتار مشکوک در طی مرور و پروسه داوری، مطابق با دستوالعمل کمیته اخلاق چاپ آثار علمی (COPE) مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

آدرس پست الکترونیک نشریه:    Email: journal.arsmb@pnu.ac.ir

 

 به استاد گزارشات پایگاه ISC و سامانه ارزیابی نشریات وزارت علوم، این نشریه دارای

ضریب تاثیر 0/486 و درجه (Q(1 می باشد.

 

 

دانلود مقاله از سایت فصلنامه رایگان است.
این نشریه سرقت ادبی را بررسی می کند.

 

متن تفاهمنامه منعقده فی مابین انجمن مدیریت ورزشی ایران و نشریه پژوهش های کاربردی در مدیریت ورزشی در راستای تعامل متقابل

آسیب شناسی پرونده‌های حقوقی ناشی از فعالیت‌های ورزشی

کیوان رستمی اقدم؛ احمد محمودی؛ ابراهیم علی دوست قهفرخی

دوره 12، شماره 4 ، فروردین 1403، صفحه 1-14

https://doi.org/10.30473/arsm.2023.66045.3721

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف، شناسایی الگوی ذهنی خبرگان در خصوص آسیب‌های پرونده‌های حوادث ناشی از فعالیت‌های ورزشی انجام شد. پژوهش حاضر از نوع پژوهش‌های کاربردی است که به لحاظ ماهیت از نوع پژوهش‌های اکتشافی محسوب می‌شود. پژوهش حاضر از نوع پژوهش‌های آمیخته بود که از روش شناسی کیو به عنوان روش اصلی تحقیق استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش ...  بیشتر

آموزش ورزش
طراحی مدل شبیه سازی توسعه معنویت سازمانی در سازمان های ورزشی

حسین رحیمی کلور؛ سیدعلی نقوی

دوره 12، شماره 4 ، فروردین 1403، صفحه 15-28

https://doi.org/10.30473/arsm.2023.66517.3735

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، طراحی مدل شبیه‌سازی توسعه معنویت سازمانی در سازمان‌های ورزشی بود. اﯾﻦ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ از ﻧﻈﺮ ﻫﺪف ﯾﮏ ﭘﮋوﻫﺶ اﮐﺘﺸﺎﻓﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ روش ﭘﮋوﻫﺶ آﻣﯿﺨﺘﻪ و ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ اﺳﺘﺪﻻل ﻗﯿﺎﺳﯽ ـ اﺳﺘﻘﺮاﯾﯽ ﺻﻮرت ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری ﭘﮋوﻫﺶ ﺷﺎﻣﻞ 12 ﻧﻔﺮ از ﺧﺒﺮﮔﺎن ﻧﻈﺮی (اﺳﺎﺗﯿﺪ دانشگاه) و ﺧﺒﺮﮔﺎن ﺗﺠﺮﺑﯽ ...  بیشتر

آموزش ورزش
شناسایی و تحلیل محتمل ترین سناریو توسعه فوتسال ایران(یک مطالعه آینده نگرانه)

علی ابوالحسینی؛ حبیب هنری

دوره 12، شماره 4 ، فروردین 1403، صفحه 29-42

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.66105.3722

چکیده
  هدف این پژوهش شناسایی و تحلیل محتمل ترین سناریو توسعه فوتسال کشور می باشد. پژوهش حاضر مبتنی بر رویکرد آینده پژوهی است که از لحاظ هدف کاربردی، از نظر روش پیمایشی است. جامعه آماری شامل کلیه خبرگانی که در زمینه ورزش قهرمانی و حرفه ای و رشته فوتسال از دانش و تجربه لازم برخوردار هستند. نمونه گیری به صورت گلوله برفی است. 12 مصاحبه با خبرگان ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
شناسایی و رتبه‌بندی عوامل موثر بر ترویج تصویر برند شخصی (مطالعه موردی: ورزشکاران قهرمان استان آذربایجان شرقی)

داریوش معرفت؛ اکبر فریدفتحی؛ مریم فریدفتحی

دوره 12، شماره 4 ، فروردین 1403، صفحه 43-52

https://doi.org/10.30473/arsm.2023.67006.3750

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف شناسایی و رتبه‌بندی عوامل موثر بر ترویج تصویر برند شخصی در بین ورزشکاران قهرمان استان آذربایجان شرقی انجام گرفت. پژوهش به لحاظ هدف از تحقیقات کاربردی و به لحاظ روش اجرا از نوع تحقیقات توصیفی – تحلیلی می‌باشد. ابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساخته می‌باشد که با بررسی متون علمی و چند مصاحبه اولیه با پیشکسوتان و متخصصان ...  بیشتر

آموزش ورزش
طراحی مدل کاربست فناوری‌های نوین در توسعه ورزش همگانی ایران: یک نظریه داده‌بنیاد

رضا شیخ یوسفی؛ نسرین عزیزیان کهن؛ مهرداد محرم زاده؛ عباس نقی‌زاده باقی

دوره 12، شماره 4 ، فروردین 1403، صفحه 53-64

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.69743.3829

چکیده
  هدف پژوهش طراحی مدل کاربست فناوری‌های نوین در توسعه ورزش همگانی ایران بود. این تحقیق حاضر از نوع کاربردی و کیفی مبتنی بر داده بنیاد با رویکرد استراوس و کوربین بود. جامعه آماری شامل اساتید منتخب مدیریت ورزشی دانشگاه‌ها و مدیران ادارات کل ورزش و جوانان و فدراسیون‌های ورزشی بودند. نمونه‌گیری به روش هدفمند با دو نمونه اولیه انجام و ...  بیشتر

آموزش ورزش
تأثیر مدیریت زمان و کیفیت سیستم توسعه استعداد والیبال بر رضایت ذی نفعان در کشور عراق

ضرغام حیدر عیسی؛ فاطمه عبدوی؛ محمد رسول خدادادی؛ عبدالزهرا حمیدی محیسن

دوره 12، شماره 4 ، فروردین 1403، صفحه 65-76

https://doi.org/10.30473/arsm.2023.68015.3772

چکیده
  هدف از پژوهش تبیین تأثیر مدیریت زمان و کیفیت سیستم توسعه استعداد والیبال بر رضایت ذی نفعان در کشور عراق بود. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی- همبستگی بود؛ که به شکل میدانی انجام گرفته است. جامعه آماری پژوهش در بخش کمی شامل مربیان والیبال بودند که بر اساس فرمول کوکران تعداد 385 نفر انتخاب شدند و از این تعداد تعداد 383 ...  بیشتر

تدوین الگوی مفهومی توانمندسازی حرفه ای مدیران زن در سازمان های ورزشی

معصومه دهکردیان نژاد؛ زهرا نوبخت رمضانی؛ فریبا محمدیان

دوره 12، شماره 4 ، فروردین 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2023.66536.3736

چکیده
  توانمندسازی مدیران ورزشی زن بر عملکرد سازمان های ورزشی موثر است. هدف از این پژوهش تدوین الگوی مفهومی توانمندسازی حرفه ای مدیران زن در سازمان های ورزشی بود. جامعه آماری شامل دو بخش منابع انسانی (مدیران، اساتید و...) و منابع اطلاعاتی (کتاب ها، مقالات، اسناد و...) مرتبط به موضوع پژوهش بودند. نمونه گیری به تعداد قابل کفایت و با روش قضاوتی بر ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
آزمون مدل عوامل درونی و بیرونی موثر بر رضایت و وفاداری مشتریان خدمات تفریحی-ورزشی (مورد مطالعه: پارک های آبی کشور)

مهدی ظریف؛ حسن فهیم دوین؛ حسین پیمانی زاد؛ محمدرضا اسماعیل زاده قندهاری

دوره 12، شماره 4 ، فروردین 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.62537.3623

چکیده
  پارک‌های آبی همواره در اوقات فراغت مورد استقبال جامعه قرار گرفته است. هدف از تحقیق حاضر آزمون مدل عوامل درونی و بیرونی موثر بر رضایت و وفاداری مشتریان خدمات تفریحی و ورزشی بود. تحقیق حاضر به لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از نظر روش تحلیل داده‌ها از نوع توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه مشتریان پارک‌های آبی کشور بود. حجم ...  بیشتر

آموزش ورزش
شناسایی عوامل مؤثر در سرآمدی فدراسیون ملی تنیس روی میز در سطح بین‌المللی و ارائه راهکارهای اجرایی

مهرداد علی قارداشی؛ شهرام نظری؛ رسول نوروزی سید حسینی

دوره 12، شماره 4 ، فروردین 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.66853.3747

چکیده
  هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل مؤثر در سرآمدی فدراسیون ملی تنیس روی میز در عرصه بین‌المللی و ارائه راهکارهای اجرایی است. روش پژوهش به‌صورت آمیخته (کیفی و کمی) و از نوع استراتژی آمیخته-اکتشافی بود. مشارکت‌کنندگان در بخش کیفی استادان رشته مدیریت ورزشی و همچنین مدیران و کارشناسان خبره و آگاه در زمینه تنیس روی میز و سرآمدی بین‌المللی ...  بیشتر

وضعیت ایمنی ساخت و سازها و تأسیسات استادیوم‌های فوتبال لیگ برتر کشور در لیگ نهم

لقمان حسامی؛ اکبر فریدفتحی

دوره 7، شماره 1 ، تیر 1397، ، صفحه 77-87

چکیده
  استادیوم‌های فوتبال زیرساخت‌های اصلی این رشته‌ی ورزشی پرطرفدار در جامعه به شمار می‌رود. رعایت استانداردهای لازم در این استادیوم‌ها از جنبه‌های مختلفی نظیر ایمنی حائز اهمیت است. هدف از این مطالعه بررسی وضعیت ایمنی ساخت و سازها و تأسیسات استادیوم‌های فوتبال لیگ برتر کشور در لیگ نهم بود. نمونه تحقیق برابر جامعه بوده و شامل تمامی ...  بیشتر

نقش اینترنت و رسانه های نوین در بازاریابی گردشگری ورزشی

مجید جاوید؛ حسن اسدی؛ محمود گودرزی؛ احسان محمدی ترکمانی

دوره 1، شماره 3 ، اسفند 1391، ، صفحه 43-49

چکیده
  در روند پرشتاب جهانی، رسانه ها و فناوری های ارتباطی با سرعتی غیر قابل تصور پیشرفت نموده و تمام سطوح فعالیت های انسانی را تحت سیطره خود قرار داده اند. هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش اینترنت و رسانه های نوین در بازاریابی گردشگری ورزشی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل مدیران و کارشناسان گردشگری و آژانس های مسافرتی فعال در زمینه تورهای ورزشی ...  بیشتر

ورزش همگانی در ایران و تدوین چشم‌انداز، استراتژی و برنامه های آینده

محمد جوادی پور؛ مونا سمیع نیا

دوره 1، شماره 4 ، فروردین 1392، ، صفحه 21-30

چکیده
  هدف از این پژوهش، بررسی ورزش همگانی در ایران و تدوین چشم‌انداز و استراتژی برنامه‌های آینده است. این تحقیق توصیفی و از نوع پیمایشی است. نمونه‌ی آماری پژوهش 70 نفر است که شامل مدیران فدراسیون ورزش همگانی، رؤسای کمیته‌ها و انجمن‌های فدراسیون ورزش همگانی، رؤسای هیئت‌های استان‌ها و اعضای شورای راهبردی فدراسیون ورزش همگانی ...  بیشتر

ارزیابی وضعیت ایمنی و بهداشتی سالن‌های چندمنظوره ورزشی و رابطه آن با وقوع آسیب‌های ورزشی

سجاد غلامی ترکسلویه؛ عبدالرحمن مهدی پور؛ طاهره ازمشا

دوره 4، شماره 2 ، آذر 1394، ، صفحه 23-34

چکیده
  هدف تحقیق حاضر ارزیابی وضعیت ایمنی و بهداشتی سالن­های چندمنظوره ورزشی شهر اهواز و رابطه آن با وقوع آسیب­های ورزشی بود. تحقیق از نوع توصیفی-همبستگی بود که جامعه آماری آن کلیه سالن­های چندمنظوره ورزشی(43N=) و همچنین استفاده کنندگان از آنها(4300N=) بود. به دلیل تعداد کم سالن­ها­­، از طریق روش سرشماری اندازه نمونه با اندازه جامعه ...  بیشتر

بررسی رابطه بین کیفیت خدمات با رضایت مندی و وفاداری مشتریان اماکن ورزشی سرپوشیده دولتی و خصوصی شهر ارومیه

میر حسن سید عامری؛ سوران بهرامی؛ محمد امین صیادی

دوره 1، شماره 3 ، اسفند 1391، ، صفحه 11-18

چکیده
  مقدمه: هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین کیفیت خدمات با رضایتمندی و وفاداری مشتریان اماکن ورزشی سرپوشیده دولتی و خصوصی شهر ارومیه می‌باشد. پژوهش حاضر؛ توصیفی، همبستگی بوده و بصورت میدانی انجام گرفته است. ابزار پژوهش شامل: پرسشنامه استاندارد لیو (2008) با پایایی 87=a می‌باشد. کلیه مشتریان اماکن ورزشی خصوصی و دولتی شهر ارومیه با حداقل ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
شناسایی استراتژی‌های مقابله‌ای هواداران تیم ملی فوتبال در برابر تهدید هویت تیمی

عابد محمودیان؛ سعید صادقی بروجردی؛ bradley J. baker

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 13 اردیبهشت 1402

https://doi.org/10.30473/arsm.2023.65379.3705

چکیده
  مفهوم استراتژی‌های مقابله‌ای هواداران فوتبال در برابر تهدید هویت تیمی، حوزه جدیدی در ادیبات مدیریت و روان‌شناسی ورزشی است که به تازگی علاقه محققان رفتار مصرف‌کننده ورزشی را به‌خود جلب کرده است. در این راستا، پژوهش حاضر با هدف استراتژی‌های مقابله‎ای هواداران تیم ملی فوتبال در برابر تهدید هویت تیمی انجام پذیرفت. روش تحقیق حاضر ...  بیشتر

آموزش ورزش
تحلیل نقش عوامل اجتماعی در خودکارآمدی معلمان تربیت بدنی

امیر منتظری؛ سمیرا فیضی؛ امین رشید لمیر

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 07 شهریور 1402

https://doi.org/10.30473/arsm.2023.65348.3718

چکیده
  مطالعه حاضر با هدف بررسی و تحلیل نقش عوامل اجتماعی در خودکارآمدی معلمان تربیت بدنی انجام شد. روش پژوهش، توصیفی ـ همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی معلمان تربیت بدنی استان خراسان رضوی بود. حجم نمونه پژوهش، با توجه به روش مدل‌سازی معادلات ساختاری بر اساس تعداد گویه‌های ابزار پژوهش تعیین شد. لذا با استفاده از روش نمونه‌گیری ...  بیشتر

پیشرانه های مدل معماری منابع انسانی در مدیریت داوطلبان رویدادهای ورزش دانشگاهی

مهدیه سراجی؛ غلامعلی کارگر؛ سارا کشکر؛ میرعلی سید نقوی؛ غلامرضا شعبانی بهار

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 08 شهریور 1402

https://doi.org/10.30473/arsm.2023.62940.3639

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف شناسایی پیشرانه‌های مدل معماری منابع انسانی در مدیریت داوطلبان رویدادهای ورزش دانشگاهی انجام شد. روش پژوهش از نوع آمیخته اکتشافی می‌باشد که در بخش کیفی از روش تحلیل مضمون و در بخش کمی از روش تحلیل معادلات ساختاری استفاده گردید. جامعۀ آماری در بخش کیفی شامل متخصصین حوزه مدیریت منابع انسانی، داوطلبی و ورزش دانشگاهی ...  بیشتر

طراحی مدل بهبود سازوکار کسب‌وکارهای نوپای ورزشی

فاطمه Fatemeh؛ علی محمد صفانیا؛ ابوالفضل فراهانی؛ حمید قاسمی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 17 شهریور 1402

https://doi.org/10.30473/arsm.2023.60616.3561

چکیده
  سرعت بالای شکل‌گیری کسب‌وکارهای نوپای ورزشی باعث شده است که تولید دانش درباره آن‌ها به همان سرعت رشد نکند و این امر نیز در برخی موارد منجر به شکست کسب‌وکارها شده است. هدف اصلی از اجرای این تحقیق، طراحی مدل بهبود سازوکارهای کسب‌وکارهای نوپای ورزشی بود. این تحقیق با روش تحقیق کیفی و با ماهیت اکتشافی- بنیادی انجام شد. از طریق روش نمونه‌گیری ...  بیشتر

طراحی مدل ارتباطی محرک‌های مؤثر بر احساسات و نیاز‌های عاطفی استفاده‌کنندگان از اماکن ورزشی استان یزد بر اساس رویکرد مهندسی کانسی

سید حبیب اله میرغفوری؛ مهران ضیائیان؛ پوریا مالکی نژاد

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 02 مهر 1402

https://doi.org/10.30473/arsm.2023.62398.3630

چکیده
  مهندسی کانسی یکی از موفق‌ترین روش‌ها به منظور شناخت احساسات و نیازهای مشتریان شناخته شده است. این پژوهش سعی دارد تا با شناسایی عوامل مؤثر بر احساسات و نیاز‌های عاطفی استفاده‌کنندگان از سالن‌های ورزشی استان یزد بر اساس رویکرد مهندسی کانسی و ارتباط میان آن‌ها، این نیاز‌ها را مورد شناسایی قرار داده و در طراحی خدمات ارائه شده از ...  بیشتر

آموزش ورزش
تدوین برنامه راهبردی اردوگاه های تفریحی- ورزشی آموزش و پرورش کشور

سید ابراهیم موسویان؛ فرزام فرزان؛ مرتضی دوستی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 15 بهمن 1402

https://doi.org/10.30473/arsm.2023.61340.3588

چکیده
  هدف از تحقیق حاضر تدوین برنامه راهبردی اردوگاه‌های تفریحی- ورزشی آموزش و پرورش کشور بود که از حیث نتایج کاربردی و از لحاظ ماهیت، از نوع مطالعات استراتژیک (برنامه‌ریزی راهبردی) بود و به روش توصیفی- تحلیلی انجام گرفت و از روش های کمی و کیفی به شیوه مطالعات راهبردی برای تجزیه و تحلیل داده‌های تحقیق بهره‌ گرفته شد. ابزار جمع‌آوری اطلاعات ...  بیشتر

آموزش ورزش
تحلیل مقایسه ای کمال گرایی عوامل اجرائی و فنی در ورزش

حسین Hossein؛ طیبه ملازم؛ محمدرضا اسماعیل زاده قندهاری؛ حسن فهیم دوین

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 15 بهمن 1402

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.66641.3739

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر تحلیل مقایسه ای کمال گرایی عوامل اجرائی و فنی در ورزش بود. که از نظر ماهیت کاربردی و از نظر روش تحلیل توصیفی-اکتشافی و در روش پیمایشی قابل حصول بود. جامعه آماری پژوهش در بخش کیفی شامل کلیه خبرگان دانشگاه در زمینه رفتار سازمانی ودر بخش کمی شامل کلیه ورزشکاران، مربیان و مدیران ورزش حرفه ای کشور بود. نمونه گیری در بخش کیفی ...  بیشتر

آموزش ورزش
اعتبارسنجی مدل توسعه فوتبال رده های پایه استان اردبیل در بعد همگانی

مجید حبیب زاده؛ مهرداد محرم زاده؛ رباب مختاری؛ مسعود ایمان زاده

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 21 اسفند 1402

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.66503.3732

چکیده
  هدف این مقاله اعتبارسنجی مدل توسعه فوتبال رده‌های پایه استان اردبیل در بعد همگانی می‌باشد. روش تحقیق از نوع کمی بوده که به شیوه پیمایشی انجام یافت و جامعه آماری پژوهش حاضر شامل ورزشکاران، کارشناشان، مدیران ورزشی و اساتید می‌باشد، با توجه به این که از روش تحلیل عاملی تاییدی بهره برده شده است لذا تعداد نمونه لازم متناسب با تعداد متغیرها ...  بیشتر

ابر واژگان