محمود نادری بنی؛ رضا ابراهیمزاده پزشکی؛ مهدی ابولقاسمی؛ پوریا مالکی نژاد
دوره 6، شماره 3 ، بهمن 1396، ، صفحه 127-139
چکیده
سهم بسزای سازمانهای دولتی در اشتغال و بودجه کشور موجب شده است موضوع کارآفرینی و بهطور خاصتر کارآفرینی سازمانی مورد توجه مدیران این سازمانها قرار گیرد. سازمان ورزش و جوانان بهعنوان یکی از سازمانهای راهبردی کشور میتواند با پیادهسازی این مفهوم قدم شگرفی در دستیابی به اهداف و مأموریت وجودی خود داشته باشد. هدف از اجرای ...
بیشتر
سهم بسزای سازمانهای دولتی در اشتغال و بودجه کشور موجب شده است موضوع کارآفرینی و بهطور خاصتر کارآفرینی سازمانی مورد توجه مدیران این سازمانها قرار گیرد. سازمان ورزش و جوانان بهعنوان یکی از سازمانهای راهبردی کشور میتواند با پیادهسازی این مفهوم قدم شگرفی در دستیابی به اهداف و مأموریت وجودی خود داشته باشد. هدف از اجرای این تحقیق ارائه مدلی به منظور دستیابی به کارآفرینی سازمانی بر اساس عوامل مؤثر بر این مفهوم میباشد که در این راستا از روش تحلیل سلسله مراتبی فازی میخایلوف در کنار مدلیابی ساختاری تفسیری استفاده شده است. جامعۀ آماری این تحقیق را 13 خبرۀ آشنا با موضوع تشکیل میدهند. یافتههای تحقیق نشان میدهد از میان 13 عامل مؤثر بر کارآفرینی سازمانی، نه عامل بیش از 90 درصد اهمیت را از سوی خبرگان در دستیابی به کارآفرینی سازمانی دارا میباشند که بر اساس این عوامل "محیط عام و خاص" ضمن کسب بیشترین اهمیت در کنار "راهبرد" و "ویژگی کارکنان و مدیران" به عنوان زیربنای مدل نهایی تحقیق مشخص شدند. نتایج تحقیق میتواند به عنوان نقشۀ راه، مدیران سازمان را در دستیابی به کارآفرینی سازمانی راهنمایی کند.