@article { author = {Keshavarz, Loghman and Farahani, Abolfazl and Ghorbani GHahfarokhi, Leila and Tamadon, Mohammad Mehdi}, title = {The Relationship between Information Literacy and Academic Performance among M.A Students of Physical Education at Shiraz University}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {5}, number = {4}, pages = {109-115}, year = {2017}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {}, abstract = {The purpose of this research was to investigation the relationship between information literacy and academic performance among M.A students of physical education at the Shiraz University. Statistical population of this study included 110 M.A. students of physical education who were studying at the Shiraz University. 87 students were cluster-randomly selected as research samples. To achieve the research goals Davarpanh and Siamk (2010) questionnaire of information literacy was used. Validity of questionnaire was confirmed by 15 experts and its reliability was studied in a pilot study with 30 subjects and calculated as 0.83, respectively. For data analysis the descriptive statistics and inferential statistics methods including single sample T-student, liner regression by using SPSS software were used. The result of research indicated that the information literacy of the students is on the average level, while their academic performance is desirable. There is a significant relationship between information literacy and academic performance M.A. students of physical education, i.e. Students’ information literacy can predict their academic performance.}, keywords = {Information Literacy,Academic Performance,student,Physical Education}, title_fa = {ارتباط سطح سواد اطلاعاتی و عملکرد تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد تربیت بدنی دانشگاه شیراز}, abstract_fa = {هدف از پژوهش حاضر بررسی ارتباط سطح سواد اطلاعاتی و عملکرد تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد تربیت بدنی دانشگاه شیراز بود. جامعه آماری پژوهش همه 110 دانشجوی کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی دانشگاه شیراز بود که بر اساس جدول مورگان تعداد 87 نفر به صورت تصادفی – طبقه‌ای برای نمونه پژوهش انتخاب شدند. برای دستیابی به اهداف تحقیق از پرسشنامه استاندارد 55 سوالی سواد اطلاعاتی داورپناه و سیامک(1388) استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه به تایید 15 تن از متخصصین رسید و پایایی آن در یک مطالعه مقدماتی با 30 آزمودنی و با آلفای کرونباخ، 83/0 محاسبه شد. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده از روش‌های آمار توصیفی و روش‌های آمار استنباطی از جمله t تک نمونه ای و رگرسیون خطی با کمک نرم افزار SPSS استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که سطح سواد اطلاعاتی دانشجویان کارشناس ارشد تربیت بدنی در حد متوسط است، عملکرد تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد تربیت بدنی در سطح مطلوبی قرار دارد و بین میزان سواد اطلاعاتی دانشجویان کارشناس ارشد تربیت بدنی و عملکرد تحصیلی آنها رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین سواد اطلاعاتی قابلیت پیش بینی عملکرد تحصیلی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد را دارد.}, keywords_fa = {سواد اطلاعاتی,عملکرد تحصیلی,دانشجو,تربیت بدنی}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_3673.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_3673_545f6adf98b77876bc5f9f8013dc4990.pdf} }