@article { author = {Safarnezhad, Mehri and Nasirzade, Abdol Mahdi}, title = {Developing Sports Marketing Strategies for Iran Sport for all Federation (ISFAF)}, journal = {Applied Research in Sport Management}, volume = {7}, number = {3}, pages = {75-84}, year = {2019}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-5551}, eissn = {2538-5879}, doi = {10.30473/arsm.2019.27517.2248}, abstract = {The purpose of the research is to develop marketing strategic plan for Iran Sport for all Federation(ISFAF). The research method is descriptive-analytic, a type of strategic study. The statistical population consisted of members of the board of directors, chairmen of committees, provincial councils, associations and the strategic council of ISFAF, a researcher and a sports strategy marketing stakeholder and a marketing strategist who were totally 132 People. Using random stratified sampling and Cochran formula, 95 people were selected as samples. Data was collected by interviewing and researcher-made questionnaire. Initially, an interview was conducted to determine the strengths, weaknesses, opportunities and threats in the formulation of a Strategic Marketing Plan for ISFAF in the Strategic Committee, with a panel of experts on Delphi (SWOT), and its validity was confirmed by professors of sport management & marketing. The reliability of the research tool was obtained using Cronbach's alpha coefficient for strengths, weaknesses, opportunities and threats respectively of 0.84, 0.87, 0.91 & 0.93. The data from this questionnaire were analyzed by descriptive and inferential statistics such as Friedman test, using SPSS software version 22. The Strategic Sports Marketing plan has 12 strengths, 11 weaknesses, 10 opportunities and 9 threats. The position of strategic marketing plan for ISFAF is in the conservative region (WO). Fourteen strategies were developed to fulfill the mission of the federation's long-term marketing goals, and set up an operational plan for each of them. The conclusion was that the federation requires the use of conservative and near-invasive (SO) strategies in the field of action.}, keywords = {Strategic Plan,Sports Marketing,Iran Sport for all Federation}, title_fa = {تدوین راهبردهای بازاریابی ورزشی فدراسیون ورزش‌های همگانی ایران}, abstract_fa = {هدف پژوهش، تدوین برنامه راهبردی بازاریابی برای فدراسیون ورزش‌های همگانی می‌باشد. روش پژوهش توصیفی-تحلیلی، از نوع مطالعات راهبردی می‌باشد. جامعه‌ی آماری، شامل اعضای هیأت رئیسه ،رؤسای کمیته‌ها، هیأت‌های استانی، انجمن‌ها و شورای راهبردی فدراسیون ورزش‌ همگانی، پژوهشگر و یک صاحب‌نظر استراتژیست مدیریت ورزشی و بازاریابی به تعداد 132 نفر بودند که با به‌کارگیری روش نمونه‌گیری طبقه‌بندی تصادفی و فرمول کوکران 95 نفر به ‌عنوان نمونه‌ی آماری انتخاب شدند. ابزارگردآوری داده‌ها، مصاحبه و پرسش­نامه‌ محقق‌ساخته بود. ابتدا مصاحبه‌ حضوری در راستای تعیین نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید در زمینۀ تدوین برنامه راهبردی بازاریابی فدراسیون ورزش‌ همگانی در کمیته راهبردی، با اجماع نظر خبرگان در مورد (SWOT) به روش دلفی انجام و روایی آن به تأیید اساتید مدیریت و بازاریابی ورزشی رسید. پایایی ابزار پژوهش با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید به ترتیب برابر 84/0، 87/0، 91/0 و 93/0به دست آمد. داده‌های حاصل از این پرسش­نامه با کمک آمار توصیفی و استنباطی نظیر آزمون فریدمن، به کمک نرم‌افزار آماری SPSS نسخه 22 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. برنامه‌ی راهبردی بازاریابی فدراسیون ورزش همگانی دارای 12 قوت، 11 ضعف، 10 فرصت و 9 تهدید می‌باشد. جایگاه بازاریابی ورزشی فدراسیون ورزش‌های همگانی در منطقۀ محافظه‌کارانه (WO) ﻗﺮار داشت. 14راﻫﺒﺮد ﺑﺮای ﺗﺤﻘﻖ رﺳﺎﻟﺖ اﻫداف ﺑﻠﻨﺪﻣﺪت بازاریابی فدراسیون ﺗﺪوﻳﻦ و برای هرکدام برنامۀ عملیاتی تنظیم شد. ﻧﺘﻴﺠﻪﮔﻴﺮی به این صورت شد که فدراسیون ورزش‌های همگانی نیازمند به­کارگیری راهبردهای محافظه‌کارانه و نزدیک به ناحیه تهاجمی (SO) درعرصه عمل می‌باشد.}, keywords_fa = {برنامه راهبردی,بازاریابی ورزشی,فدراسیون ورزش‌های همگانی}, url = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_5532.html}, eprint = {https://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_5532_e9e31ce750217ee6fdb53db36f4d75e8.pdf} }