با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن مدیریت ورزشی ایران
بازاریابی ورزشی
طراحی الگوی شاخص‌های برانگیزاننده هزینه‌کرد ورزشی (زمان و پول) در بین شهروندان

نگین احمدی؛ میرحسن سیدعامری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 شهریور 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.67079.3755

چکیده
  هدف از تحقیق حاضر؛ طراحی الگوی شاخص‌های برانگیزاننده هزینه‌کرد ورزشی (زمان و پول) در بین شهروندان ارومیه بود. روش پژوهش حاضرکیفی بوده که براساس نظریه داده‌بنیاد با رویکرد استراوس و کوربین به طراحی مدل پارادایمی تحقیق پرداخته است. جامعه آماری تحقیق تحقیق 156 نفر از اساتید هیئت علمی رشته علوم ورزشی در دانشگاه‌های دولتی، آزاد و پیام ...  بیشتر

حفاظت از ورزشکاران ملی: استراتژی‎ها، راهکارها و فرآیندها

نازنین راسخ؛ محمد پورکیانی؛ سعید جعفری؛ عابد محمودیان؛ صلاح دستوم

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 شهریور 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.67564.3762

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، شناسایی استراتژی‎ها، راهکارها و فرآیندهای حفاظت ورزشکاران ملی بود. روش تحقیق حاضر از نوع تحقیقات کیفی و به‌صورت تحلیل مضمون بوده و جامعه آماری شامل خبرگان (مسئولان کمیته ملی المپیک، مدیران فدراسیون، پژوهشگران دانشگاهی، فعالان رسانه، ورزشکاران و مربیان تیم‎های ملی) هستند. روش نمونه‌گیری به‌صورت هدفمند بوده ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
تدوین الگوی کاربست فن آوری دفترکل توزیع شده در مدیریت باشگاه های ورزشی حرفه ای ایران

ساره اسمعیلی؛ حمید قاسمی؛ ابوالفضل فراهانی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 شهریور 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.65516.3751

چکیده
  امروزه لزوم استفاده از فناوری های روز دنیا در کسب و کار خود، یکی از الزامات سازمان ها برای عقب نماندن از عرصه رقابت است. پژوهش حاضر با هدف، تدوین الگوی کاربست فناوری دفترکل توزیع شده (DLT) در مدیریت باشگاه های ورزشی حرفه ای ایران صورت گرفت. روش انجام پژوهش، آمیخته با استفاده از دو روش کیفی متوالی گراندد تئوری (با رویکرد گلیزری) و دلفی ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
طراحی الگوی توسعه ارزش ویژه برند کسب و کارهای ورزشی از طریق بازی وارسازی

حسین فریدنیا؛ محمد حسین قربانی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 شهریور 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.66649.3740

چکیده
  هدف از تحقیق حاضر، طراحی الگوی توسعه ارزش ویژه برند کسب و کارهای ورزشی از طریق بازی وارسازی می باشد. این پژوهش از نوع مطالعات کیفی است که با استفاده از تکنیک نظریۀ برخاسته از داده‌ها انجام گرفـت. جامعـۀ پـژوهش شامل تمامی صاحبان کسب و کارهای ورزشی و نخبگـان حیطه بازی وارسازی بود که تعداد 15 نفر از آن‌ها به روش نمونـه گیـری گلوله برفی ...  بیشتر

بازاریابی ورزشی
مدل اندازه‌گیری تعامل رسانه‌های شبکه‌ اجتماعی و کیفیت رابطه در لیگ برتر فوتبال

اصغر مشبکی؛ علی اکبر سبحانی؛ عبدالله نعامی؛ محمد احسانی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 05 شهریور 1403

https://doi.org/10.30473/arsm.2024.67586.3763

چکیده
  هنگامی که بازاریابی رابطه‌مند به عنوان چارچوبی برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی به کار می‌رود‌، می‌بایست همچنین برای راهنمایی جهت ارزیابی استفاده از این رسانه‌ها مورد استفاده قرار گیرد‌. هدف از این مقاله بررسی مجدد مدلی برای اندازه‌گیری تعامل طرفداران از طریق رسانه‌های اجتماعی با تیم ورزشی مورد علاقه خود در کیفیت روابط‌، ...  بیشتر