میر محمد کاشف؛ میر حسن سید عامری؛ مالک احمدی؛ داریوش معرفت
دوره 6، شماره 4 ، فروردین 1397، ، صفحه 27-38
چکیده
هدف از پژوهش حاضر، بررسی مدل استراتژیک توسعه ورزش قهرمانی استان آ. شرقی با استفاده از روش SWOT و BSC میباشد. جامعۀ آماری این پژوهش را اعضاء هیأت علمی تربیتبدنی دانشگاههای استان آ. ش، مدیران و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان و شهرهای استان، رؤسای هیأتهای ورزشی، مسئولان و مدیران ورزشی باشگاهها و نهادهای دولتی و خصوصی استان که در زمینه ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر، بررسی مدل استراتژیک توسعه ورزش قهرمانی استان آ. شرقی با استفاده از روش SWOT و BSC میباشد. جامعۀ آماری این پژوهش را اعضاء هیأت علمی تربیتبدنی دانشگاههای استان آ. ش، مدیران و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان و شهرهای استان، رؤسای هیأتهای ورزشی، مسئولان و مدیران ورزشی باشگاهها و نهادهای دولتی و خصوصی استان که در زمینه ورزش قهرمانی فعالیت میکنند، تشکیل میدهند که حدود150 نفر میباشند. با توجه به محدود بودن جامعه آماری، نمونه آماری برابر با جامعه آماری در نظر گرفته شد. روش گردآوری دادههای این پژوهش بهصورت آمیخته میباشد، ابتدا توسط مصاحبه عمیق و روش اشباع نظری، نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدیدهای ورزش قهرمانی استان آ. شرقی شناسایی شد. سپس پرسشنامهای بر اساس یافتههای مصاحبه آماده گردیده و در اختیار نمونههای پژوهش قرار گرفت. ابزار جمعآوری دادهها، پرسشنامة محقق ساخته است که روایی آن توسط چند تن از استادان صاحبنظر و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ (88 درصد) تأیید شده است. در روش آماری و تجزیه تحلیل اطلاعات این پژوهش، از آزمون t تک نمونهای و آزمون دوجملهای برای تعیین وضعیت گویهها استفاده شد و دادههای پژوهش با استفاده از آمار توصیفی، آزمون مقایسة میانگین و آزمون فریدمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. برای تحلیل وضع موجود و تدوین استراتژیها از روش SWOT استفاده شد و پس از تعیین استراتژیها و اولویتبندی آنها به روش کارت امتیازی متوازن، برنامه عملیاتی ورزش قهرمانی استان تدوین گردید. نتایج تجزیه و تحلیل دادهها نشان داد که ادارة کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی در منطقه WO قرار دارد و باید از راهبرد رشد و توسعه در مورد ورزش قهرمانی استفاده نماید. همچنین استراتژیهای مطلوب بهدستآمده اولویتبندی گردید و با استفاده از تکنیک کارت امتیازی BSC بهصورت عملیاتی تدوین شد و در نهایت مدل استراتژیک بهصورت عملیاتی و کاربردی با استفاده از روش SWOT و تکنیک کارت امتیازی متوازن جهت توسعه ورزش قهرمانی استان آذربایجان شرقی طراحی گردید.
ولی علیزاده؛ مالک احمدی؛ بهزاد احدی
دوره 5، شماره 2 ، آبان 1395، ، صفحه 47-54
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل موثر بر گرایش معلمان تربیت بدنی مقطع ابتدایی شهر پارسآباد به استفاده از رسانه-های آموزشی در فرآیند تدریس و یادگیری انجام شده است. پژوهش از نوع توصیفی - همبستگی و به لحاظ هدف کاربردی میباشد. جامعه آماری این پژوهش تعداد 65 نفر از معلمان تربیت بدنی مقطع ابتدایی شهر پارسآباد بود، نمونه آماری نیز با توجه ...
بیشتر
پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل موثر بر گرایش معلمان تربیت بدنی مقطع ابتدایی شهر پارسآباد به استفاده از رسانه-های آموزشی در فرآیند تدریس و یادگیری انجام شده است. پژوهش از نوع توصیفی - همبستگی و به لحاظ هدف کاربردی میباشد. جامعه آماری این پژوهش تعداد 65 نفر از معلمان تربیت بدنی مقطع ابتدایی شهر پارسآباد بود، نمونه آماری نیز با توجه به حجم جامعه به صورت کل شمار انتخاب شد. ابزار اندازهگیری این تحقیق، پرسشنامه محقق ساخته شامل 28 گویه و 6 مقیاس (نقش کتاب، نیروی انسانی متخصص، عوامل انگیزشی، روش تدریس، امکانات و آگاهی) بود. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه توسط خبرگان تأیید شد. پایایی درونی پرسشنامه نیز بر روی یک نمونه 20 نفری با استفاده از روش آلفای کرونباخ 89/0 به دست آمد. در نهایت از آزمون t تک نمونهای جهت تجزیه و تحلیل دادهها استفاده شد. بر اساس تجزیه و تحلیل دادهها گرایش به استفاده از رسانههای آموزشی در فرآیند تدریس و مؤلفههای آن، بین معلمان تربیت بدنی مقطع ابتدایی مورد بررسی در سطح خطای 01/0 P
مالک احمدی؛ بهزاد بهزادنیا؛ جواد امانی ساری بگلو
دوره 4، شماره 4 ، اردیبهشت 1395، ، صفحه 85-96
چکیده
هدف از این پژوهش، بررسی ساختار عاملی پرسشنامة شش عاملی تنظیمات رفتاری در ورزش، در ورزشکاران دانشگاهی است. تعداد 503 دانشجو (265 زن و 238 مرد) به روش نمونهگیری تصادفی خوشهای از بین دانشجویان عضو تیمهای ورزشی دانشگاههای شهر ارومیه انتخاب شدند. نتایج تحلیل عامل اکتشافی شش عاملی را برای ساختار پرسشنامه با 29/70 درصد کل واریانس تبیین ...
بیشتر
هدف از این پژوهش، بررسی ساختار عاملی پرسشنامة شش عاملی تنظیمات رفتاری در ورزش، در ورزشکاران دانشگاهی است. تعداد 503 دانشجو (265 زن و 238 مرد) به روش نمونهگیری تصادفی خوشهای از بین دانشجویان عضو تیمهای ورزشی دانشگاههای شهر ارومیه انتخاب شدند. نتایج تحلیل عامل اکتشافی شش عاملی را برای ساختار پرسشنامه با 29/70 درصد کل واریانس تبیین شده مشخص کرد. نتایج تحلیل عامل تأییدی نشان داد که مدل شش عاملی برازش مناسبی با دادهها دارد. همچنین، ارتباط مثبت و معنیدار ابعاد خودپیرو با میل به ادامة ورزش و جهتگیری هدفی تکلیفگرا و ارتباط منفی ابعاد کنترلی با میل به ادامة ورزش و جهتگیری هدفی تکلیفگرا، از اعتبار همزمان پرسشنامة حمایت میکند. نتایج آلفای کرونباخ بالای 80/0 برای تمامی عاملهای پرسشنامه، بیانگر پایایی مناسب پرسشنامه در ورزش دانشجویی میباشد. در کل، یافتهها بیانگر آن است که پرسشنامة تنظیمات رفتاری در ورزش ابزار اندازهگیری با روایی و پایایی مطلوبی برای سنجش تنظیمات انگیزش ورزشی در ورزش دانشگاهی میباشد.
مالک احمدی؛ جواد امانی ساری بگلو؛ وحیده معصومی
دوره 3، شماره 2 ، آذر 1393، ، صفحه 77-88
چکیده
هدف از پژوهش حاضر، پیش بینی عملکرد شغلی معلمان تربیت بدنی براساس نظریۀ خودمختاری بود. شرکت کنندگان پژوهش حاضر، شامل 204 نفر از معلمان تربیت بدنی مقاطع محتلف در شهرستان ارومیه بودند که به پرسش نامه های عملکرد شغلی و انگیزش درونی (کوواس، 2009) و نیازهای روانی (ایلاردی و همکاران، 1993)، به طور داوطلبانه پاسخ دادند. برای آزمون مدل نظری از روش ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر، پیش بینی عملکرد شغلی معلمان تربیت بدنی براساس نظریۀ خودمختاری بود. شرکت کنندگان پژوهش حاضر، شامل 204 نفر از معلمان تربیت بدنی مقاطع محتلف در شهرستان ارومیه بودند که به پرسش نامه های عملکرد شغلی و انگیزش درونی (کوواس، 2009) و نیازهای روانی (ایلاردی و همکاران، 1993)، به طور داوطلبانه پاسخ دادند. برای آزمون مدل نظری از روش تحلیل مسیر استفاده شد. نتایج نشان داد که نظریۀ خودمختاری برازش مناسبی در بین معلمان تربیت بدنی دارد و سه نیاز روان شناختی (شایستگی، استقلال، و وابستگی) قادر است 18 درصد از تغییرات عملکرد شغلی معلمان تربیت بدنی را پیش بینی کند. همچنین، نتایج آزمون فرضیات نشان داد که انگیزش درونی اثر مثبتی بر عملکرد شغلی دارد. از طرفی، نیازهای روانی نیز اثر معنادار و مثبتی بر انگیزش درونی داشتند. به طور کلی می توان گفت که وجود استقلال، احساس شایستگی و داشتن ارتباط مثبت با دیگر معلمان در محیط کار باعث افزایش انگیزش درونی و عملکرد شغلی در معلملن تربیت بدنی می شود.