معصومه قلعه نویی؛ علیمحمد صفانیا؛ رضا نیکبخش؛ حمیدرضا طلایی
چکیده
در عصر حاضر که مفاهیم ارتباطات، رقابت، مشتریگرایی، تجارت با هم پیوندی ناگسستنی دارند، بازاریابی الکترونیکی بهعنوان عنصری از تجارت و کسب و کارهای موجود، نقش محوری در حفظ و بقاء کسب و کارها از طریق جذب و حفظ مشتریان، شناساندن و معرفی محصولات و ایجاد انگیزه برای احساس نیاز به خرید ایفا میکند، هدف اصلی پژوهش حاضر تحلیل عوامل مؤثر ...
بیشتر
در عصر حاضر که مفاهیم ارتباطات، رقابت، مشتریگرایی، تجارت با هم پیوندی ناگسستنی دارند، بازاریابی الکترونیکی بهعنوان عنصری از تجارت و کسب و کارهای موجود، نقش محوری در حفظ و بقاء کسب و کارها از طریق جذب و حفظ مشتریان، شناساندن و معرفی محصولات و ایجاد انگیزه برای احساس نیاز به خرید ایفا میکند، هدف اصلی پژوهش حاضر تحلیل عوامل مؤثر بر بازاریابی دیجیتال در باشگاههای ورزشی تهران میباشد. پژوهش حاضر از نوع میکس مدل( کیفی-کمی) یا گرند تئوری میباشد. که در آن ابتدا به روش کیفی به جمعآوری متغیرها در بافت زندگی واقعی از طریق مصاحبه پرداخته میشود. جامعه آماری در بخش کیفی تحقیق، با روش مصاحبه، از نظر خبرگان و متخصصینی که بیش از 10 سال سابقه فعالیت مستقیم در مدیریت بازاریابی ورزشی در رسانههای اجتماعی داشتند، استفاده شده که در نهایت منجر به استخراج و شناسایی متغیرها شد. و از روش نمونه گیری به روش اشباع استفاده شد. به طوری که به حد اشباع تئوریک از خبرگان 20 مصاحبه نیمه ساختار یافته عمیق به عمل آمد. در بخش کمی این پژوهش، جامعه آماری مدیران باشگاههای ورزشی در استان تهران میباشند که با روش نمونه گیری خوشهای واز فرمول کوکران 384 نفر بهعنوان حجم نمونه انتخاب شدند.تجزیه و تحلیل آماری این پژوهش در دو سطح کیفی و کمی انجام شد. در سطح کیفی از تحلیل محتوا و کدگذاری استفاده شد و در سطح کمی تحلیل ها با نرمافزار spss انجام شد.
رسول نظری؛ محمد علی قره؛ شیوا اسداللهی
چکیده
چکیده هدف: هدف از پژوهش حاضر ارائه مدل رابطه بین خلاقیت مدیران و مدیریت ارتباط با مشتری با وفاداری مشتری باشگاه های ورزشی بود. روش شناسی: پژوهش از نوع توصیفی و به روش همبستگی انجام شد. جامعه آماری را تمام مدیران باشگاه های بدنسازی استان اصفهان تشکیل دادند. تعداد مدیران برابر با 220 نفر برآورد گردید. از بین جامعه آماری 140 نفر به عنوان نمونهی ...
بیشتر
چکیده هدف: هدف از پژوهش حاضر ارائه مدل رابطه بین خلاقیت مدیران و مدیریت ارتباط با مشتری با وفاداری مشتری باشگاه های ورزشی بود. روش شناسی: پژوهش از نوع توصیفی و به روش همبستگی انجام شد. جامعه آماری را تمام مدیران باشگاه های بدنسازی استان اصفهان تشکیل دادند. تعداد مدیران برابر با 220 نفر برآورد گردید. از بین جامعه آماری 140 نفر به عنوان نمونهی آماری تحقیق به صورت تصادفی خوشه ای از بین شهرستان های استان انتخاب شدند. جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامه های خلاقیت، مدیریت ارتباط با مشتری و وفاداری مشتری استفاده شد. پس از اینکه روایی صوری و محتوایی مورد تائید متخصصان قرار گرفت. از طریق آزمون مجدد میزان پایایی محاسبه شد برای هر سه پرسشنامه(91/0, 93/0, 89/0=α) بدست آمد. به منظور تحلیل داده ها از آزمون رگرسیون و مدل معادلات ساختاری استفاده شد. کلیه داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و لیزرل تحلیل شد.یافته ها: نتایج نشان داد تحلیل مسیر ارائه الگو رابطه بین خلاقیت مدیران و مدیریت ارتباط با مشتری با وفاداری مشتری حاکی از مناسب بودن مدل است.نتیجه گیری: از آنجا که نوآوری و خلاقیت به معنای توانایی ترکیب ایدهها یا ایجاد پیوستگی بین ایدههاست، لذا مدیران در ارتباط با مشتریان باید راه های نوآورانه را جهت وفاداری هر چه بیشتر مشتریان مد نظر قرار دهند.